Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

316 berichten • Pagina 4 van 16

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 22 ~

Ja, het is ook heel zielig. :cry Maar de reden dat dit is gebeurd zal ik uitleggen.

Tijdens mijn dagboek ging Goodwin dood aan het repareren van een vaatwasser. Ondanks dat die een hoge handigheid vaardigheid had. Maar dat was het verkeerde moment. Gebeurd normaal gesproken nooit. xD

Omdat ik toen niet heb opgeslagen, bedacht ik dat ik deze dood dus wel moest verwerken in mijn verhaal. Maar het moest niet zo zinloos zijn als in de game. Daarom heb ik dit verwerkt op deze manier in mijn dagboek. Anders had ik het wel anders gedaan of was hij al eerder overleden doordat hij was geëlektrocuteerd door de vaatwasser. :fluit

Het was wel belangrijk dat Jenni de waarheid leerde kennen over de leugen van Goodwin. Dat hij niet met zijn werk een uitje had gemaakt naar Egypte, maar met Lara. Goodwin zelf zal het Jenni nooit verteld hebben. Daarom heeft Lara hem per ongeluk verraden. ;)

Leuk dat er een nieuwe lezer bij is. Heel erg bedankt wie mijn dagboek leest. :D
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 22 ~

Hoofdstuk 23 deel 1

Afbeelding

Als John wakker wordt, loopt hij naar beneden toe. Hij maakt ontbijt, gaat zich wassen en dan aankleden. Hij heeft zijn moeder vanavond niet horen thuis komen. Het is weekend. Ricardo is nog aan het uitslapen. John maakt zich een beetje zorgen om zijn moeder. Ze heeft in een korte tijd drie mensen die haar heel dierbaar zijn verloren. Hij besluit daarom om even te kijken of zijn moeder nog lekker ligt te slapen. Hij ziet dat het bed leeg is. Zal zijn moeder aan het wandelen zijn met Frankie? Maar als hij naar buiten kijkt, ziet hij Frankie in zijn hok liggen. Hij krijgt een onbehagelijk gevoel. Hij weet niet waarom, maar hij bekijkt de ladekast. In de kast liggen niet meer zijn moederskleren. Alleen een brief in een envelop. Hij pakt de brief en loopt ermee naar de woonkamer. Op de bank begint hij de brief te lezen.

Afbeelding

Hij rent naar Ricardo toe die net bezig is met aankleden.
'Ricardo, kom snel naar beneden toe!' roept John. Als Ricardo beneden is, geeft John hem de brief. Dit leest Ricardo.

Mijn lieve zonen John en Ricardo,

Als jullie dit lezen dan ben ik al ver weg. Ik ben niet meer van plan om weer naar huis terug te komen. Er is te veel gebeurd. Ik kan er niet meer tegen om steeds de herinneringen van Goodwin weer tegen te komen in mijn eigen huis. Ik vraag alleen maar of jullie goed voor elkaar zorgen en of jullie ook voor Frankie willen zorgen.

Er is nog iets wat ik jullie moet vertellen. Ik heb ooit aan mijn moeder, jullie oma, beloofd dat er vijf generaties in Twinbrook zouden wonen. Ik was de stamhouder van generatie één. Ik heb John als stamhouder van generatie twee gekozen.

Ik zal jullie en Frankie heel erg missen.

Liefs, Jenni


'Is mama er vandoor gegaan?' vraagt Ricardo in paniek
'Het komt allemaal goed,' zegt John kalmerend.
Hij heeft niet door dat de voordeur open gaat.

Afbeelding

'Wat staan jullie daar allemaal te snotteren,' zegt Matthijs ineens.
'Gaat je niets aan,' zegt John. Hij haat het dat Matthijs terug is. Hij merkt dat Ricardo nog angstiger wordt door de komst van Matthijs.
'Ik heb gehoord dat die goedzak van een Goodwin dood is. Zo te horen is die emotionele trut er vandoor gegaan. Net goed! Hadden ze me maar niet naar die rot kostschool moeten sturen,' zegt Matthijs.
'Heb jij dit soms gedaan? Je hebt mijn ouders vaak genoeg bedreigd. Heb je op deze manier wraak genomen?' vraagt John. Hij herinnert zich plotseling de dreigementen van Matthijs. Misschien heeft Matthijs die dreigementen wel uitgevoerd.
'Misschien wel. Misschien niet,' zegt Matthijs met een grijns.

Afbeelding

'Nou, dan heb ik nieuws voor je! Ik ben nu de baas in huis! En jij bent hier niet meer welkom! Ik kan helaas niet bewijzen dat je de moordenaar bent van mijn vader! Maar anders had ik je aangegeven bij de politie!' schreeuwt John woedend. Hij ziet dat Matthijs van zijn reactie schrikt.
'Rustig, maar! Ik ga er al vandoor. Ik was toch niet van plan om bij deze saaie familie te blijven. Ik kan bij een maat zolang chillen totdat ik zelf een huis vind.'
'Blijf weg! Als ik je nog één keer mijn familie zie lastig vallen. Dan vraag ik een straatverbod aan bij de politie!' schreeuwt John terwijl hij Matthijs de deur uit duwt.
'Hier krijg je spijt van,' zegt Matthijs alleen maar. Daarna vertrekt hij.
Ricardo en John hopen dat hij voorgoed vertrekt.

Afbeelding

Ricardo begint te huilen. John laat hem op zijn schouder uithuilen.
'Rustig maar broer! Hij is weg. Ik zal je tegen hem beschermen,' zegt John terwijl hij op zijn rug klopt.
'Ik wil mijn moeder terug hebben,' zegt Ricardo.
'We vinden haar wel weer en dan brengen haar veilig terug naar huis,' zegt John troostend. Hij weet nog niet hoe hij deze belofte nakomt, maar hij zal er snel iets op verzinnen. Hij wilt net zo graag als Ricardo zijn moeder weer terug hebben.

Afbeelding

John heeft bedacht dat als iemand Jenni kan vinden het Lara is. Eerst wilde Lara niet komen, omdat ze Jenni niet nog bozer wilde maken. Maar uiteindelijk kon John Lara overhalen. Hij hoort de bel van de voordeur en laat haar snel binnen. Ze gaan met z'n drieën op de bank zitten. John laat de brief ook aan Lara lezen.
'Waarom denken jullie dat ik Jenni kan vinden? Ze heeft een hekel aan me. Ze wilt vast niet dat ik me met jullie zaken bemoei,' zegt Lara.
'We hebben geen idee waar ze is, Lara. We hebben echt overal in Twinbrook gezocht. Ze is zelfs niet bij Amy,' legt Ricardo uit.
'Onze moeder is erg in de war. Daarom denken we dat ze naar het buitenland is gegaan. Volgens Goodwin ben jij een hele goede avonturier. We weten zeker dat jij haar kan vinden. Wij zouden niet weten waar we moeten zoeken,' legt John uit.
'Oké! Ik zal proberen Jenni op te sporen, maar jullie moeten niet vergeten dat ik geen detective ben.' John en Ricardo bedanken Lara.

Afbeelding

Lara vertrekt meteen naar Egypte. Ze weet zeker dat als Jenni in het buitenland is, ze een land uit zal kiezen waar ze al eens is geweest. Nadat ze is aangekomen, gaat Lara meteen naar de markt toe. De plaatselijke bewoners weten misschien wel waar Jenni is. Op de markt is het rustiger dan anders. Als het zweet over Lara haar gezicht loopt, omdat het vandaag zo extreem warm is, besluit ze naar de badkamer te gaan. Als ze net wat water in haar gezicht heeft gegooid, komt er net een plaatselijk bewoonster uit de toiletten te voorschijn. Ze loopt naar de wastafel om haar handen te wassen. Als ze klaar is, loopt Lara snel naar haar toe.
'Hallo, ik ben Lara Carter.'
'Aangenaam kennis te maken. Ik ben Jara,' zegt de plaatselijke bewoonster.
'Kunnen we even praten?' vraagt Lara.
'Natuurlijk! Zullen we dat onder het genot van een hapje eten doen?' Lara knikt ja.

Afbeelding

Lara eet en praat met Jara om haar vertrouwen te winnen. Ze weet dat Egyptenaren niet zomaar aan iedereen informatie geven. Alleen aan personen die ze vertrouwen.
'Zo, ben je lekker op vakantie? Of ben je een avonturier?' vraagt Jara.
'Ik ben een avonturier. Maar dat is niet mijn doel tijdens deze reis.'
'O, nee! Wat dan?' vraagt Jara nieuwsgierig.
'Ik zoek een blonde, magere, lange vrouw. Ze heeft kort haar en blauwe ogen. Hebt u haar gezien?' vraagt Lara aan Jara.
'Ja, die vrouw heeft mij de weg gevraagd naar de Sfinx. Ze leek erg van streek,' vertelt Jara aan Lara. Dit was meer informatie dan Lara had verwacht.
'Hartelijk, bedankt! U hebt me goed geholpen,' zegt Lara. Ze staat op om af te rekenen. Neemt snel afscheid van Jara en gaat dan op weg naar de Sfinx.

Afbeelding

Lara merkt meteen dat Jenni in de Sfinx is geweest. De deur van de Sfinx staat open. De meeste vallen zijn uitgeschakeld. Dat is iets wat Lara niet van Jenni had verwacht. Maar waar is Jenni? Lara baant zich snel een weg door de Sfinx. Lara zelf is al eens eerder in de Sfinx geweest. Ze weet daardoor precies de weg. Ze had nu geen tijd om zich goed voor te bereiden. Daarom is ze blij dat Jenni een plek heeft uitgekozen die ze zelf ook al goed kent. Het is natuurlijk ook gemakkelijker nu Jenni al veel obstakels uit de weg heeft geruimd.

Afbeelding

Jenni heeft geen idee waar ze is. Ze begrijpt niet waar ze aan begonnen is. Ze is helemaal verdwaald en heeft geen idee waar de uitgang is. Ze is hartstikke bang en wilt heel graag naar huis toe. Ze komt in een kamer terecht waar allemaal sarcofagen staan. Ze ziet duikputten. Ze duikt in een put met zwart water om te kijken of daar een tunnel naar de uitgang is. Dit blijkt niet het geval te zijn. Als ze weer naar boven zwemt en uit het water stapt, ziet ze dat een sarcofaag open gaat. Uit de sarcofaag stapt een mummie. Ze vindt het wezen er angstaanjagend en boos uit zien. Ze heeft nog nooit zo'n vreselijke stank van verderf geroken. De mummie maakt een vreselijk geluid en Jenni verstijfd van angst. Dan valt de mummie haar aan.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 23 deel

Hoofdstuk 23 deel 2

Afbeelding

Lara ziet dat de mummie Jenni aanvalt. Snel springt ze tussen beide voordat de mummie Jenni misschien vervloekt. Ze begint met de mummie te vechten en wint opnieuw het gevecht. Dan rent ze snel naar Jenni toe die alleen maar bewusteloos op de grond ligt. Lara controleert de kamer op vallen. Dan ziet ze dat Jenni in de zwarte duikput is gedoken. Lara weet dat Jenni in de paarse duikput moest duiken. Anders maak je de mummies boos. Ze kijkt nog eens goed naar Jenni, maar ziet afgezien van een aantal blauwe plekken geen ernstige verwondingen.

Afbeelding

Het duurt lang , maar eindelijk komt Jenni bij. Ze staat versuft en stijf op.
'Gaat het weer een beetje?' vraagt Lara bezorgd. Jenni kijkt haar verbaasd aan.
'Wat doe jij hier?' vraagt Jenni.
'Je zonen hebben mij gesmeekt om je te gaan zoeken. Je bent net door een mummie aangevallen. Voel je je goed?'
'Een mummie? Waar is die mummie dan?' vraagt Jenni. Ze lijkt erg in de war.
'Ik heb met de mummie gevochten en het daarna verjaagd. Ik wilde niet dat die mummie een dodelijke vloek over je zal uitspreken. Je bent nu veilig.'
'Waar ben ik?' vraagt Jenni. Lara maakt zich steeds meer een beetje zorgen. Zal die mummie Jenni hardop haar hoofd hebben geslagen, zodat ze de kluts kwijt is?
'In de Sfinx. Je bent verdwaald, maar ik heb je gevonden. Ik weet de uitgang,' stelt Lara Jenni gerust.

Afbeelding

'Bedankt, ik ben zo stom geweest,' zegt Jenni die ineens begint te huilen. Lara laat Jenni op haar schouder uithuilen.
'Je hebt ook geen gemakkelijke periode achter de rug,' zegt Lara troostend.
'Nee, maar ik heb jou overal de schuld van gegeven,' zegt Jenni.
'Het is al goed. Ik ben nu bij je en ik zal je beschermen. Samen vinden we de uitgang en zullen we snel in veiligheid zijn,' zegt Lara terwijl ze troostend op Jenni haar rug klopt. Ze weet niet zo goed wat ze nog meer kan zeggen.
'Je bent veel te goed voor me dat verdien ik niet. Ik dacht echt dat je Goodwin van me af wilde pakken. Ik heb zelfs mijn zonen in de steek gelaten. Wat zullen ze wel niet van me denken?' zegt Jenni terwijl ze huilt.
'Het geeft niet. Ik zal Goodwin nooit van je afpakken, Jenni. Ik wilde gewoon weer zijn vriend zijn. Je zonen zijn alleen maar ongerust en zullen straks hartstikke blij zijn dat ik je eindelijk heb gevonden. Je hoeft je echt niet te schamen.'

Afbeelding

Lara laat Jenni even uithuilen voordat ze hun weg weer vervolgen. Deze keer nemen ze wel de juiste duikput en komen zo weer in andere kamers terecht. Uiteindelijk komen ze in een prachtige kamer terecht die een sleutelsteen vereist om verder te komen. Lara laat Jenni op een stoel plaats nemen. Ze is doodmoe van de reis. Ondertussen zoekt Lara de sleutelsteen. Als ze de steen heeft gevonden vervolgen ze hun weg weer. Ze zijn nu bijna bij de uitgang.

Afbeelding

Lara wilt Jenni meenemen naar de uitgang. Maar dan vraagt Jenni zich af waar een trap heen leidt. Lara vertelt dat die naar de laatste kamer gaat. De kamer waarvoor avonturiers de Sfinx bezoeken. Jenni wilt dolgraag die kamer zien. Ze wilt weten waarom avonturiers deze gevaarlijke reis maken. Ze lopen de trap op en komen in de laatste kamer van de Sfinx terecht. Het is een prachtige kamer die vreemd verlicht is.
'Deze kamer kan volgens de verhalen de mummievloek opheffen,' legt Lara aan Jenni uit.
'Ik zal hier alleen al heen gaan voor de schoonheid. Ik begrijp eindelijk waarom Goodwin zo graag op avontuur wilt. Ik denk dat ik daarom hier naartoe ben gegaan, omdat te ontdekken,' zegt Jenni tegen Lara. Lara knikt ja. Ze is blij dat Jenni zich al een stuk beter voelt.

Afbeelding

Als ze eindelijk uit de Sfinx zijn, omhelst Jenni Lara opnieuw.
'Ik heb je nog steeds niet bedankt. We zijn niet eens vrienden. Eerder rivalen of vijanden en toch kom je me redden. Ik weet niet of ik dat voor jou had gedaan,' zegt Jenni openhartig.
'Ik vind dat heel normaal, Jenni. Ik zal dat voor elke vriend van Goodwin hebben gedaan,' zegt Lara tegen Jenni.
'Jullie waren hele goede vrienden. Ik voel me nog beroerder. Ik heb jullie vriendschap nooit geaccepteerd. Wat moet Goodwin daar wel niet van denken?'
'Dat maakt niet meer uit! We zijn nu toch vrienden? Ik weet zeker dat Goodwin dat heel erg fijn vindt,' zegt Lara tegen Jenni.
'Ja, ik wil graag je vriendin zijn,' zegt Jenni tegen Lara.

Afbeelding

Lara neemt Jenni mee naar het plaatselijk café. Jenni heeft wel trek gekregen. Ze heeft zich helemaal niet goed voorbereid op haar reis. Ze praten onder het eten met elkaar en worden zo steeds hechtere vrienden. Lara had nooit verwacht dat een avontuur de oplossing zal zijn van hun problemen. Ze is blij dat ze dankzij deze situatie nu vrienden zijn geworden.

Afbeelding

Als Jenni en Lara weer thuis komen, heeft John het eten verzorgd. Hij is Lara heel erg dankbaar, dat ze zijn moeder veilig en wel weer heeft terug gebracht. Natuurlijk mag Lara blijven eten. Jenni en Lara vertellen omstebeurt over hun avontuur dat ze gezamenlijk hebben beleefd. John vertelt op zijn beurt dat hij Matthijs het huis heeft uitgezet. Daar is Jenni wel blij om. Helemaal nu John vermoedt dat Matthijs achter de moord op Goodwin zit. John stelt ook allemaal vragen over de belofte die Jenni ooit aan zijn oma heeft gedaan. Jenni begint het verhaal van zijn oma te vertellen. Uiteindelijk vertelt John dat hij het een eer vindt om tweede stamhouder te worden en dat hij zijn best zal doen om zich aan de belofte te houden. Aan het eind van de avond nemen ze afscheid van Lara die weer naar haar eigen huis in Riverview vertrekt.

Afbeelding

Als John en Ricardo al in bed liggen, loopt Jenni naar Frankie toe. Ze heeft haar hond zo erg gemist, dat ze hem meteen begint te knuffelen. Ze weet nu zeker dat alles goed komt en is blij dat John de stamhouder van generatie twee wilt worden. Als ze genoeg gespeeld, geaaid en geknuffeld heeft met Frankie gaat ze naar bed toe. Ze is erg moe van haar avontuur in Egypte en valt al snel in een diepe slaap.

Zo is er een einde gekomen aan generatie één en begint het verhaal van generatie twee. John zal in dit verhaal de hoofdrol spelen. Daarom is hij de stamhouder.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 12:21, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 23 deel

Heel erg bedankt voor alle reacties. :D

Ik ben blij dat jullie generatie één met veel belangstelling hebben gevolgd.

Het verhaal begint bij John Jones-Brown. De tweede generatie die in Twinbrook woont. Na de moord op Goodwin trekt Jenni het niet meer om nog langer in haar eigen huis te leven. Ondanks pogingen om afleiding te zoeken, trekt ze met haar hond Frankie bij Amy in. John is dan net jongvolwassen geworden en krijgt het huis en de zorg over zijn broer Ricardo.

Afbeelding Hij heeft blauwe ogen.

John wilt een privédetective worden en is niet, zoals zijn ouders een familieman. Hij wordt verliefd op Suzette. Maar dit blijkt de verkeerde vrouw te zijn. Hij denkt dat haar eerste kind van hem is, maar later blijkt Suzette hem bedrogen te hebben. John heeft uiteindelijk besloten om van Suzette te scheiden. Maar als hij dat aan Suzette wilt vertellen, ontdekt hij dat Suzette zwanger is van haar tweede kind.

Afbeelding Zij heeft lichtbruine ogen.

Suzette is niet wie ze lijkt te zijn. Ze is onbetrouwbaar. Ze bedriegt John op een verschrikkelijke manier. Als blijkt dat John er een punt achter wilt zetten, wordt ze snel zwanger van haar tweede kind. Ondertussen heeft ze ook haar eigen geheimen.

Hoe zal deze relatie aflopen?
Dat gaan jullie lezen in dit verhaal.

Daarnaast zullen er seizoenen in het verhaal voorbij komen. Ik heb deze laatst gekocht. :D

Inhoudsopgave generatie 2

Afbeelding

Pagina 4
Proloog
Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 3
Pagina 5
Hoofdstuk 4
Hoofdstuk 5
Hoofdstuk 6
Hoofdstuk 7 deel 1 / deel 2
Pagina 6
Hoofdstuk 8
Hoofdstuk 9
Hoofdstuk 10 deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4
Pagina 7
Hoofdstuk 11
Hoofdstuk 12
Hoofdstuk 13
Hoofdstuk 14
Pagina 8
Hoofdstuk 15
Hoofdstuk 16
Hoofdstuk 17
Hoofdstuk 18 deel 1 / deel 2
Hoofdstuk 19
Hoofdstuk 20
Hoofdstuk 21
Hoofdstuk 22
Pagina 9
Hoofdstuk 23 deel 1 / deel 2 / deel 3
Hoofdstuk 24 deel 1 / deel 2
Hoofdstuk 25 deel 1 / deel 2
Hoofdstuk 26 deel 1 / deel 2
Hoofdstuk 27 deel 1 / deel 2
Pagina 10
Epiloog

Laatst gewijzigd door SimsMeid op zo 17 nov 2013, 15:31, 60 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 23 deel

Proloog

Afbeelding

John zit na te denken. Hij begrijpt heel goed hoe zijn moeder zich voelt, maar zo'n beslissing nemen is wel erg definitief. Hij had gedacht dat Jenni haar verdriet wel een plaats kan geven als ze niet alle dagen alleen thuis zit. Frankie gaat bij zijn voeten zitten en hij kijkt naar de hond. De hond kwispelt met zijn staart.
'Nou vooruit dan! Voor deze ene keer mag je op mijn schoot,' zegt John tegen Frankie. Frankie klimt op zijn schoot en hij begint met Frankie te spelen. Hij zal Frankie erg missen, maar het is beter als hij mee gaat met zijn moeder. Wat gaat de tijd toch snel. Frankie is alweer een oudere hond. Al is dat bijna niet aan hem te zien. Als je heel goed kijkt, zie je dat de hond een aantal grijze plukjes heeft.

Afbeelding

De deurbel gaat. Ricardo heeft sinds kort een vriendin. Ze heet Lani Aussen. John heeft het idee dat ze een erg serieuze relatie hebben. Hij ziet ze vaak erg intiem doen als hij op school is. Hij vindt het goed als zijn broer zijn cijfers er maar niet door laat beïnvloeden. Hij klinkt al echt als een voogd, maar als je weet dat jij de verantwoordelijkheid krijgt over je jongere broer dan is dat niet vreemd. Hij hoopt echt dat zijn broer zich houdt aan de belofte die hij aan zijn moeder heeft gedaan. Het is een vreemde gedachte om morgen te vieren dat je eindelijk jongvolwassen bent en ondertussen afscheid moet nemen van je moeder. Gelukkig hoeft hij zich nu nog geen zorgen om te maken. Vandaag is het eindbal.

Afbeelding

Hij gaat met zijn broer en Lani naar het eindbal toe. Daarna is hij eindelijk afgestudeerd en kan hij gaan nadenken over zijn carrière. Hij staat op als hij het getoeter van de limousine hoort. Het eindbal wordt een gaaf feest. Zijn broer wordt samen met Lani koning en koningin van het bal. John ontmoet op het bal zelf ook een meisje. Ze heet Heike Elsinga en vermaakt zich de hele avond met haar. John is hartstikke blij voor zijn broer als hij hoort dat Lani hem verkering heeft gevraagd. Hij zelf nodigt Heike uit op zijn verjaardag. Hij weet nog niet of hij verliefd op haar is of dat het gewoon vriendschap is.

Afbeelding

Al snel komt Heike opdagen. John heeft nagedacht over wat hij voor Heike voelt. Hij heeft besloten om te vragen of Heike een gewone vriendin wilt worden. Het was een gezellige en leuke avond tijdens het eindbal, maar dit is niet het meisje dat zijn vriendinnetje kan worden. Hij hoopt dat Heike er hetzelfde over denkt anders vergalt hij zijn eigen verjaardag.
'Heike ik moet je iets zeggen,' zegt John tegelijkertijd met Heike. Ze schieten in de lach dat ze precies op hetzelfde moment iets tegen elkaar zeggen.
'Jij mag eerst,' zegt Heike uiteindelijk.
'Ik vind je aardig en lief en zo… Maar ik…' stamelt John. Hij komt niet uit zijn woorden. Heike schiet opnieuw in de lach. Daardoor voelt John zich nog stommer.
'Je wilt gewoon vrienden zijn. Ik wilde hetzelfde aan jou vragen,' zegt Heike. John knikt ja. Hij is opgelucht dat Heike er ook zo over denkt.

Afbeelding

John kijkt naar zijn moeder. Hij ziet dat zijn moeder met haar nieuwe baas meneer Pine kletst. Ze is onderwijzeres geworden. John vindt het jammer dat zijn moeders baan niet genoeg afleiding geeft. Hij hoopt dat Amy, de vriendin van zijn moeder, haar wel deze afleiding kan geven. Hij wilt niet dat zijn moeder weg gaat, maar als dit haar helpt om haar verdriet een plaatsje te geven dan staat John achter haar. Hopelijk wordt zijn moeder bij Amy wel weer gelukkig. Hij weet zeker dat hij het samen met zijn broer gaat redden.

Afbeelding

Dan is het eindelijk zover. John kan niet wachten wanneer hij jongvolwassen wordt. Hij staat voor de taart en denkt na over zijn wens. Uiteindelijk wenst hij dat hij een goede privédetective wordt. Hij heeft nagedacht over zijn carrière en is tot dit besluit gekomen. Hij wilde eerst net als zijn vader brandweerman worden, maar besloot uiteindelijk toch dat hij achter de slechteriken aan wilt. Hij kon ook politieagent worden, maar dan kan hij niet zelfstandig handelen. Hij wilt eigen baas zijn. Hij kan niet wachten totdat hij zijn eigen kantoor kan openen.

Afbeelding

Hij hoort Heike, zijn broer, zijn moeder. Lani, meneer Pine en Amy voor hem juichen. Hij besluit dat hij het tijd wordt om op te groeien. Hij blaast in één keer de kaarsjes uit. Al snel voelt hij dat de volgende fase er aan komt. Hij is klaar om de volgende stamhouder te worden en voor de derde generatie te zorgen. Hij kijkt naar zijn broer eerst vond hij dat Ricardo de tweede stamhouder moest worden, maar nu weet hij dat hij net als zijn broer ook een vrouw gaat vinden en zo voor nageslacht zal zorgen. Ook al is Ricardo meer een familieman dan hij. Hij gaat zich uiteindelijk op zijn carrière richten. Net als zijn vader. Hij wilt net zo'n held worden.

Afbeelding

John kan zijn ogen niet geloven als Ricardo en zijn moeder hem mee naar buiten nemen. Daar op de parkeerplaats staat het cadeau waarna hij al vroeg toen hij een tiener was. Hij krijgt eindelijk een motor. Hij weet zeker dat hij zo een hele stoere privédetective wordt. Hopelijk kan hij daarmee ook de vrouwen verleiden.
'Kom op, broer! Ga hem uit proberen,' roept Ricardo. Hij stapt met een glimlach op zijn motor en maakt er een rondje mee. Ricardo staat naar hem te juichen.
'Als je je rijbewijs hebt, mag je er ook eens op rijden,' zegt John met een glimlach. Ricardo wordt hartstikke blij, maar zijn moeder kijkt hem bezorgd aan. John geeft zijn moeder een knipoog. Ze glimlacht aarzelend.

Afbeelding

De volgende dag gaat John samen met zijn broer en zijn moeder naar de afstudeerbijeenkomst. John wordt verkozen tot de meest succesvolle student. Maar dat kan John niet zoveel schelen. Hij vindt het veel belangrijker dat hij nu zijn diploma heeft. Hij kijkt zijn moeder en zijn broer met een glimlach aan. Dan gooit hij juichend zijn diploma in de lucht.
'Kijk uit!,' zegt zijn moeder. Ricardo moet er alleen maar hard om lachen. Dan komt de tijd van afscheid nemen. Zijn moeder gaat niet meer naar huis toe, maar verhuisd meteen naar Amy toe. John en Ricardo vinden het afscheid moeilijker dan ze laten blijken. Ze willen het allebei hun moeder niet nog moeilijker maken. Ze neemt al in tranen afscheid van haar zonen.

Afbeelding

Ricardo zit een beetje verloren op de bank. John vindt het zijn eerste taak om zijn broer op te vrolijken en hij heeft al een leuk idee.
'Kom op!' zegt John. Hij gooit de autosleutels naar Ricardo toe. Ricardo kijkt verbaasd en gretig tegelijk naar de sleutels.
'Het is tijd voor je eerste rijles,' zegt John. Ricardo staat meteen op. John ziet dat hij een beetje onwennig en gespannen achter het stuur plaats neemt. Maar al een stuk zelfverzekerder wordt als hij zijn gordel om doet en de motor start. John geeft hem zijn eerste aanwijzingen. Ricardo pikt het al snel op en voor hij het weet rijden ze een stukje. Hij ziet de trots op zijn broers gezicht en moet meteen aan zijn eigen rijlessen denken. Hij weet nu zeker dat alles goed komt. Ze gaan samen een leuke tijd tegemoet. Met een glimlach feliciteert hij zijn broer met de vooruitgang van zijn eerste rijles als hij de auto weer netjes op de parkeerplaats parkeert.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op do 31 okt 2013, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ generatie 2 ~

Hoofdstuk 1

Afbeelding

John is privédetective geworden. Hij heeft een advertentie in de krant geplaatst om de sims in Twinbrook op de hoogte te stellen. Hij heeft tot nog toe geen telefoontje of mailtje gehad. Hij is bijna van plan om het op te geven en toch maar politieagent te worden als hij een telefoontje krijgt van een vrouw. Hij springt op de motor en gaat meteen naar haar toe. Het blijkt dat de vrouw één van haar medewerkers verdenkt dat ze heeft ingebroken in de hoofdcomputer van haar kantoor. Het is een simpele zaak die John oplost door de pc van de medewerker te hacken en zo bewijsmateriaal te leveren. John is erg tevreden over deze zaak.

Afbeelding

Na John zijn eerste zaak krijgt hij nog niet meteen een stormloop van mensen die hem bellen om hun zaak te behandelen. Maar daar komt al snel verandering in als John zijn eerste inbreker arresteert. Hij komt thuis als hij een inbreker betrapt die in zijn eigen huis wilt inbreken. Hij overmeesterd haar en levert haar daarna over aan de politie. Met een glimlach vertelt hij de journalisten hoe hij de inbreker in zijn kraag grijpt. Nadat artikel weet ineens iedereen dat hij een succesvolle privédetective is geworden. Zelfs de politie vraagt hem af en toe om hulp. Zo wordt hij al snel bekend in Twinbrook en krijgt hij het snel druk.

Afbeelding

Tijdens zijn werk ontmoet hij veel vrouwen. Hij wilt zich graag aan de belofte houden die hij aan zijn moeder heeft gedaan. Als tweede stamhouder heeft hij een vrouw nodig. Maar hij wilt niet zomaar iemand uitkiezen. Als hij iemand interessant vindt, gaat hij één of meerdere keren met haar uit. Meestal beleefd hij wel een leuke avond, maar tot nog toe hebben die afspraakjes nog geen geschikte vrouw opgeleverd.

Afbeelding

Opnieuw is hij bezig met een zaak voor een vrouw. De vrouw ziet er leuk uit. Maar hij weet dat deze vrouw al een man heeft. Hij heeft namelijk als zaak om de diefstal van haar trouwring te onderzoeken. Ze is dan ook heel erg blij als hij de dief eindelijk gevonden heeft. Als ze singel was geweest, had hij haar wel mee uitgevraagd. Maar hij gaat geen vrouwen van mannen afpakken.

Afbeelding

Om dat John het zo druk heeft, heeft hij bijna geen tijd voor zijn broer Ricardo. Daarom neemt hij Ricardo mee uiteten op zijn vrije avond.
'Hoe gaat het met je Ricardo? Je gaat bijna afstuderen. Je laat je toch niet te veel afleiden door Lani,' zegt John.
'Ja, goed. Ik ga het wel redden. Het is heel serieus tussen mij en Lani. Maar wat weet jij ervan? Je bent nooit thuis,' zegt Ricardo verwijtend.
'Ik heb het erg druk, Ricardo. Iemand moet het geld verdienen. Ik ben blij dat je zo'n serieuze relatie hebt met Lani,' zegt John met een glimlach.
'Ik wil graag mijn verjaardag samen met Lani vieren,' zegt Ricardo.
'Zullen we je verjaardag dan houden bij Rendez-Vous? Ik kan alles wel regelen. Ik beloof je dat ik ervoor zorg dat ik vrij heb op de dag dat je jarig bent en tijdens de uitreiking van je diploma.'
'Ja, is goed,' zegt Ricardo.

Afbeelding

We vieren eerst de verjaardag van Lani. Terwijl iedereen juicht, blaast zij de kaarsjes uit. John kan zien dat Ricardo nog steeds helemaal verliefd op haar is. Hij kijkt met een verliefde blik naar de mooie, jonge vrouw kijkt die ze is geworden. John weet zeker dat zijn broer een goede vrouw heeft uitgekozen. Hij hoopt dat hij ook snel zo'n goede vrouw tegen komt.

Afbeelding

Ricardo is daarna aan de beurt. John is benieuwd wat Ricardo wenst. Hij weet dat Ricardo nog steeds niet weet wat hij later wilt worden. Hij hoopt dat hij zich daar nu ook mee bezig gaat houden. Het is belangrijk om een goede carrière te kiezen. Ricardo houdt zich nu nog te veel bezig met Lani, maar daar zijn gelukkig zijn schoolresultaten niet onder gaan leiden. Hij is trots als hij ziet hoe zijn broer in een jongvolwassen man veranderd.

Afbeelding

John en Ricardo stappen trots uit het gemeentehuis. Ricardo heeft net van de hoofdmeester zijn diploma ontvangen. Jenni was er ook bij om te zien hoe haar zoon zijn diploma in ontvangst neemt. Ze moet nog binnen blijven om de andere kandidaten te feliciteren. Ricardo is met goede resultaten geslaagd. John houdt hem buiten even tegen. Hij haalt een cadeautje te voorschijn. Hij ziet dat Ricardo hem verrast aan kijkt. Hij pakt met een glimlach het cadeau aan.
'Gefeliciteerd! Dit is voor jou, Ricardo.'
Ricardo maakt het pakketje open en is helemaal blij als hij ziet dat hij zijn eigen fototoestel heeft gekregen. Hij is helemaal weg van fotograferen.
'Bedankt, John.'

Afbeelding

Dan komt Lani naar buiten toe. Ricardo loopt naar haar toe en omhelst haar. Dan begint hij haar te zoenen. Als hij haar weer los laat, laat hij zijn nieuwe fotocamera zien. Ook Lani vindt de fotocamera geweldig.
'Hé, broer! Maak eens een foto van Lani en mij. We zijn eindelijk geslaagd.'
John pakt met een glimlach de fotocamera aan. Lani en Ricardo kussen elkaar nog een keer. John legt deze gebeurtenis vast.

Afbeelding

'Wacht even, Lani. Ik heb nog zelf een verrassing voor je,' zegt Ricardo.
Lani kijkt hem verrast aan. Ze is benieuwd wat voor verrassing Ricardo voor haar heeft. John heeft ook geen idee wat verrassing Ricardo voor Lani heeft gepland.
Hij weet alleen dat Ricardo hem om een voorschot van zijn zakgeld heeft gevraagd. John heeft het hem gegeven, maar wel met de voorwaarde dat hij het goed moet besteden. Hij heeft zo'n vermoeden waar Ricardo dit geld aan heeft besteed.

Afbeelding

Ricardo gaat op zijn knieën. Lani schrikt hiervan. Ricardo haalt snel een doosje uit zijn zak. Hij doet voorzichtig het dekseltje van het doosje. In het doosje zit een prachtige ring. Lani wordt helemaal opgewonden.
'Lani, met jou wil ik de rest van mijn leven delen. Wil je met me trouwen?' vraagt Ricardo met een glimlach.
'Ja, ik wil,' zegt Lani met een glimlach. Ze vliegen elkaar om de hals en geven elkaar opnieuw een kus. John begint voor ze te klappen en gaat ze daarna feliciteren.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op do 31 okt 2013, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 1 ~

Bedankt voor de leuke reacties! En dat jullie stemmen. :D

Bij de volgende update zal ik foto's gebruiken waarop het hoofd niet te zien is. Dit om het spannend te houden. Anders raden jullie veel te snel om welke sims het gaan. ;)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 1 ~

Hoofdstuk 2

Afbeelding

Ricardo en Chantal, zijn gewone vriendin, komt als eerste gast aan op het vrijgezellenfeest. Ze besproeit Ricardo met een fles champagne. Ricardo doet zijn mond open en probeert zoveel mogelijk champagne op te vangen. Ze beginnen allebei te lachen. Het is nu al gezellig, terwijl de rest van de gasten nog niet eens is gearriveerd.

Afbeelding

Heike moet heel erg lachen om het gedrag van Ricardo en Chantal. Ik ben blij dat ik haar ook mocht uitnodigen. Het gaat erg goed met Heike ze heeft me verteld dat ze nu de papieren aan het regelen is, zodat ze als advocaat aan de slag kan. Ze wilt haar eigen kantoor openen. Ze vraagt meteen of ik ook klanten van mij naar haar toe kan sturen als ze een advocaat nodig hebben.

Afbeelding

De deurbel gaat en Jenni staat voor de deur. John laat haar binnen. Hij ziet meteen dat zijn moeder een bejaarde vrouw is geworden.
'Waarom heb je ons niet uitgenodigd voor je verjaardag, mam?' vraagt John.
'Ik heb het met Amy gevierd toen we in Parijs waren. We gaan veel samen op vakantie. Amy heeft op deze manier voor afleiding gezorgd.'
John is blij dat het al veel beter met haar gaat en vergeeft haar daarom snel dat ze niet haar zonen op haar verjaardag heeft uitgenodigd.
'Heb je al een vriendin op het oog, John?' vraagt Jenni plotseling.
'Daar wordt aan gewerkt, maak je geen zorgen, mam.'
Hij is blij als zijn moeder daar niet verder op door gaat.

Afbeelding

Ze loopt naar het midden van de woonkamer.
'Mag ik even de aandacht,' roept Jenni.
Alle aanwezigen kijken meteen naar Jenni.
'Als moeder van Ricardo vind ik het mijn plicht om een toespraak te houden op zijn vrijgezellenfeest. Als eerste ben ik heel blij dat mijn tweede zoon de vrouw van zijn dromen heeft gevonden. Ik hoop oprecht dat ze heel gelukkig worden samen en dat er snel kleinkinderen komen.'
'Mam,' zegt Ricardo.
'Maar natuurlijk moeten we het niet overhaasten. Laten we een toast uitbrengen op dit prachtige stel,' beëindigd Jenni haar toespraak.

Afbeelding

Na de toast wordt er opnieuw aangebeld. Ricardo loopt naar de voordeur toe en neemt de pizza van de coureur aan. Hij had geen zin in koken. Daarom heeft hij voor alle aanwezigen een pizza besteld. Hij betaald snel de coureur, zodat de jongen weer snel naar de volgende klant kan rijden.

Afbeelding

'Pizza!' roept Ricardo als hij doos in de keuken neerzet. Iedereen heeft trek gekregen. Ze pakken al snel een pizzapunt en gaan aan de keukentafel eten. Jenni komt ook naast Ricardo zitten. John kijkt toe hoe Jenni en Ricardo over Lani praten. Hij merkt dat Jenni oprecht blij is dat Ricardo een goede vrouw heeft gevonden. Hij hoopt dat hij ook snel een vrouw vindt. Opnieuw gaat de deurbel. John loopt snel naar de voordeur toe.

Afbeelding

'Ricardo, kom eens!' roept John. Ze lopen de trap op naar boven. Ze gaan de oude slaapkamer van Ricardo en John binnen. Er is een lamp opgehangen dat heel fel straalt. Hij ziet dat Ricardo verbijsterd staat toe te kijken. Hij heeft nog geen woord uitgebracht dus hij weet niet of hij het wel een leuke verrassing vindt.

Afbeelding

'Je hebt een danseres geregeld,' zegt Ricardo.
'Ja, ik wil er echt een fet, cool feest van maken.'
'Te gek, broer! Alleen vertel dit maar niet tegen Lani. Ik wil niet dat ze jaloers of gekwetst wordt als dat nergens voor nodig is,' zegt Ricardo met een knipoog.
De danseres zorgt er al snel voor dat iedereen met elkaar gaat dansen. Het wordt een leuk vrijgezellenfeest.

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl het vrijgezellenfeest nog aan de gang is, praten een man en een vrouw in de speeltuin van Twinbrook in het geheim met elkaar. Het is stil en donker. Daarom is dit de perfecte plek om geheimzinnige plannen te bespreken.
'Je weet wat je moet doen. Jij bent de enige die dit plan kan laten slagen,'
'Maak je geen zorgen! Alles zal goed komen,' zegt de vrouw tegen de man.
Daarna bespreken ze nog wat details door en nemen ze van elkaar afscheid.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op do 31 okt 2013, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 2 ~ G2

Hoofdstuk 3

Afbeelding

Het zomerfestival is weer begonnen. John heeft vandaag een dag vrij genomen. Ook Ricardo is vrij van zijn werk. Hij is journalist geworden. John gaat samen met Lani en Ricardo naar het Zomerfestival toe. Lani daagt de twee al snel uit voor een eetwedstrijd. John en Ricardo doen hun best om haar in te halen, maar Lani wint de wedstrijd op haar gemak. Ze straalt van blijdschap als de jury haar een hele voorraad hotdogs mee geeft. Dan bedankt ze alle aanwezigen die haar hebben aangemoedigd.

Afbeelding

Ricardo besluit om met Lani te gaan rolschaatsen. Hij zegt dat ze op deze manier al die hotdogs wel kwijt raken. Hij wilt niet graag te dik worden. Hij neemt Lani bij de hand en neemt haar mee de baan op. Eerst rolschaatsen ze achter elkaar aan. Dan trekt hij haar naar het midden toe en draaien ze om elkaar heen.

Afbeelding

Ze kijken elkaar zo diep in hun ogen aan dat ze elkaar willen kussen. Hun lippen raken elkaar bijna aan, maar dan gaat het mis. Lani valt keihard op haar bips en Ricardo gaat lang uit. Gelukkig kunnen ze er allebei om lachen en hebben ze zich niet erg bezeerd. Maar John weet nu wel dat je niet elkaar moet proberen te kussen op een rolschaatsbaan.

Afbeelding

John is ook gaan rolschaatsen. Hij rijdt een aantal keer de baan op en neer. Dan ziet hij hoe een jonge vrouw met rolschaatsen de baan op komt. Hij gaat achter haar aan rolschaatsen als hij ziet dat ze bijna valt. Maar ze kan net op tijd haar evenwicht vinden. Na een tijdje gaat het steeds beter. John blijft maar naar de vrouw kijken. Uiteindelijk gaat de vrouw van de baan af. John trekt ook zijn rolschaatsen uit. Hij wilt nog achter de vrouw aan lopen, maar hij verliest haar uit het oog.

Afbeelding

Uiteindelijk besluit hij een ijsje te halen. Hij kiest voor framboos en gaat op de picknicktafel in de schaduw van de bomen zitten. Hij zit daar net lekker te genieten van de zon en het ijsje als de vrouw van de rolschaatsbaan weer opduikt. Ze gaat naast hem zitten. Een hele tijd kijken ze elkaar niet aan en zeggen niets tegen elkaar. Maar John wilt heel graag te weten komen wie die vrouw is.
'Lekker weertje! Veel beter dan gisteren,' zegt John tegen haar.
'Ja, ik houd wel van zonnen,' zegt de vrouw. John kan zich wel voor zijn kop slaan. Zo loopt het gesprek helemaal niet zoals hij wilt dat het gesprek moet verlopen.

Afbeelding

Als hij zijn ijsje op heeft, staat de vrouw weer op. Ze wilt weg lopen, maar deze keer laat John haar niet zo gemakkelijk ontkomen.
'Wacht even! Hoe heet je eigenlijk?' vraagt John.
'Suzette!' zegt de vrouw.
'Mooie naam,' zegt John. Hij voelt dat hij rood wordt en niet zo goed weet wat hij verder nog moet zeggen. Voor het eerst voelt hij zich niet op zijn gemak. Dat is hem nog nooit eerder overkomen. Hij raakt helemaal in de war van deze knappe sim. De mooiste vrouw die hij ooit heeft gezien.

Afbeelding

'Wat is jouw naam,' zegt Suzette. Hij ziet dat ze ook duidelijk niet op haar gemak is.
'John! John de privédetective,' stamelt John. Hij heeft geen idee waarom hij zegt dat hij privédetective is. Hij probeert haar niet als zijn klant te werven.
'Spannend! Ik houd wel van een dappere man. Heb je al boeven opgepakt?' vraagt ze. Hij merkt dat ze nu met hem staat te flirten. Ze knippert verleidelijk met haar ogen. John wordt er door afgeleid. Hij wilt zo graag Suzette als zijn vriendin. Hij is duidelijk stapel verliefd geworden zonder dat hij deze vrouw überhaupt kent. Dan onderbreekt zijn telefoon dit toch al ongemakkelijke gesprek. Het blijkt een spoed klus te zijn.
'Suzette, ik moet nu weg. Zullen we een keertje afspreken? Misschien kan je morgen wel langs komen op de bruiloft van mijn broer,' zegt John.
'Lijkt me leuk. Zie ik je daar!' zegt Suzette. John heeft bijna het idee dat zijn hart een sprongetje maakt. Hij denkt niet meer na over dat Ricardo dit misschien helemaal niet leuk vindt, maar gaat er dan met grote tegen zin vandoor.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op do 31 okt 2013, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 3 ~ G2

Uitkomst van de poll

Er is massaal 50% gestemd voor Rick als het jongetje is geworden, maar helaas is er een meisje geboren. Ik zal de naam wel onthouden, want het is kennelijk een erg leuke naam. :D

Het was een spannende race, maar de uiteindelijke score is 20% voor Jane en 30% voor Rianne. ;)

Dus de familie Jones-Brown verwelkomt met blijdschap Rianne in hun familie. :)

De foto komt nog. :sweatdrop

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie