Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

16 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Infinity
Snackventer Snackventer
Berichten:
85
Lid geworden op:
di 02 okt 2012, 20:54

5 Generations Raque ~'Chapter One: 20|05

Hey
Dus omdat mijn vorige dagboek verdwenen is als het ware omdat de Sims weer een dacht te flippen ben ik begonnen met een nieuw dagboek, na eerst heel wat bestaande families geprobeerd te hebben heb ik toch besloten zelf een sim aan te maken. Ik zal me niet aan alle regels houden maar dat mag de pret niet drukken? :laugh Hopelijk hebben jullie veel plezier met de Raque'jes!

Meet Lavendel Raque
Afbeelding
Dat is Lavendel Raque, een nogal neurotisch typetje zoals je kunt zien. Stressen, stressen en nog eens stressen en dat vooral om het armzalige krot waar ze in leeft, zelfs die rekeningen zijn amper te betalen! Maar goed, ze leeft voor haar tuin, en haar groene vingers helpen haar daar goed bij. Ook is ze dol op buiten het liefst wil ze daar later met kinderen zijn, ze was en is altijd erg op familie gericht. Naast haar grote liefde voor een familie is ze ook een grote kattenliefhebber, maar daar is op het moment het geld niet voor. Haar droom is om Kruisfokker wezen-robot te worden, ze zit al op niveau 1 in de wetenschappelijke carrière! Nog maar 8 te gaan. Haar favoriete eten is Gegratineerde kreeft, het liefst eet ze dat luisterend naar soulmuziek in een ruimte vol lichtpaars!

Laatst gewijzigd door Infinity op za 20 okt 2012, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
"Let it be." Klik op mijn banner voor mijn five generations Raque
Gebruikersavatar
Infinity
Snackventer Snackventer
Berichten:
85
Lid geworden op:
di 02 okt 2012, 20:54

Re: 5 Generations Raque ~'Inleiding: 18|05

De uitdaging
Ieder evensimweek (Week 2, week 4, etc.) zal ik dobbelen met twee dobbelstenen, het eerst gedobbelde nummer is het lijstnummer, en het tweede gedobbelde nummer is het nummer voor de uitdaging.
Lijst 1
1. Ongecontroleerde chaos: Kies 1 Sim uit je gezin die je een volledige week zal besturen. Je mag enkel hem of haar besturen! De andere Sims zullen even hun plan moeten trekken! Je mag de andere Sims ook niet selecteren om te zien wat hun behoeften zijn, en zelfs niet om hun uiterlijk te veranderen!
2. Geesten: Ga een hele week ’s nachts naar het kerkhof en maak vrienden met minstens 3 geesten.
3. De Beste Show: Spendeer al het geld op je bankrekening aan inrichten en decoreren van je tuin! Al het geld dat die week binnenkomt, dien je ook te spenderen aan de tuin en de inrichting ervan. Je mag nog wel rekeningen betalen en eten kopen. Al de rest gaat naar de tuin!
4. Lees alsof je leven ervan af hangt! De hele week lang wil je Sim boeken lezen. Zoveel boeken als hij of zij maar kan lezen! Wordt lid van de boekenclub, leef in de bibliotheek, koop de boekenwinkel! Ga zover je maar kan gaan.
5. Daisy Randone, Girl Interrupted: Alle Sims, ouder dan kinderen, moeten dagelijks minstens 2 maaltijden serveren en de overblijfseltjes ervan in de rugzak houden. De hele week lang moet het voedsel bij hun gedragen worden, vervallen of niet. Als er een verjaardag is en je koopt een cake, moet je de restanten van de cake ook in de rugzak stoppen!
6. De keelontsteking: De erfgenaam mag een week lang geen contact hebben met niemand en het huis niet verhalen. Ook binnenshuis mag de erfgenaam geen sociaal contact hebben met mensen, ook niet telefonisch! De enige manier waarop hij of zij sociaal contact mag hebben, is via de computer.
Lijst 2
1. De Nymfomane: De oudste vruchtbare vrouw in de familie (indien aanwezig) moet een hele week lang iedereen die op de kavel komt verleiden en proberen om een kindje te maken. Als ze zwanger is, moet ze hiermee verder doen tot de volledige Simweek voorbij is.
2. Rijk of Arm? De hele familie is gek geworden en wil leven zoals de Amish. Ze verkopen alle moderne apparatuur, behalve het fornuis en de koelkast. Ook de lampen en andere elektrische voorwerpen moeten verkocht worden (inclusief rookmelder, inbraakalarm en telefoons!). Alle voorwerpen gekocht met levenswenspunten worden in de inventaris van de sim gestopt voor de rest van de week. Er is één bad (geen douche!) , één toilet en een gootsteen toegelaten op de hele kavel.
3. De Angelina Jolie uitdaging: Adopteer 3 peuters op rij. Als je hier geen geld voor hebt, spaar dan tot je genoeg hebt, of verkoop wat spullen.
4. Een insectenleven: Je Sims hebben net een documentaire op TV gezien over insecten en beseffen dat het toch maar enge diertjes zijn. Ze hebben besloten om alle insecten in de stad te verwijderen! Van de hele week zoveel insecten als je maar kan, tot je 5000 simoleans verdiend hebt met de verkoop aan het wetenschapslabo.
5. De Stille Familie: De volgende drie bezoekers die je kavel bezoeken (Sims, de butler, loodgieter, schoonmaakster, …) moeten worden vermoord! Je mag gelijk welke manier gebruiken (cheats) om ze te vermoorden, maar je mag hun urne niet verwijderen van je kavel. Verstop de bewijzen in de kelder of achter de bosjes.
6. Rampenplan: er is een tornado overgewaaid en je hele huis is eraan! Verkoop het hele huis, alle meubels en maak het terrein terug gelijk (portretten, foto’s en echte persoonlijke bezittingen mogen bijgehouden worden in de inventaris). Met het overgebleven geld begin je terug opnieuw.
Lijst 3
1. Co-ouderschap: ga de scheiding aan met je huidige partner, je mag kiezen hoe. De snelle manier (ruzie) of de trage manier (vervreemding). Je ex-partner moet tegen het einde van de week de deur uit zijn.
2. In beslag name! Betaal geen rekeningen. De hele week niet. Doe de deurwaarder de groeten!
3. Doe-het-zelvers: ontsla alle personeel (indien je personeel hebt), de butler, de meid, laat geen loodgieters of voedsel komen, vanaf vandaag doe je een week lang alles zelf!
4. Geen geluk. Je Sims mogen een hele week bewust geen wensen vervullen of kansen aannemen.
5. Familie erfstukken: een ver familielid is gestorven en heeft wat erfstukken nagelaten. Gebruik elke dag van de week (7 dagen in totaal) 1x per dag de “kaching” cheat. Koop een decoratief stuk (plant, beeld, schilderij, …) met dat geld, zo dicht mogelijk tegen de 1000 simoleans. Deze stukken mogen nooit verkocht worden. Maak van elk erfstuk een plaatje in je verhaal.
6. Ze is onweerstaanbaar! Alle vrouwelijke sims hebben 1 simweek de tijd om hun charisma vaardigheid op te maximum te brengen.
Lijst 4
1. Opgelicht! Je familie wordt opgelicht via het internet en raakt al zijn geld kwijt. Gebruik de familyfundscheat.
2. Lijden voor kunst! Jouw Sim is helemaal in de ban van kunst. Sluit één sim op een kamer (zonder deur of doe de deur op slot). Die kamer richt je in als kunststudio, er mogen enkel de volgende dingen aanwezig zijn: een ezel, een spiegel, een kom fruit, een gootsteen en de duurste sofa die je je kan veroorloven. Je mag hem of haar natuurlijk eten brengen, maar de borden mogen niet verwijderd worden uit de kamer.
3. Rood! Verander alles in hele hele huis, waar mogelijk, in het rood (alle tinten rood toegestaan). Geef ook je sims een “rode” make-over (behalve haar). Als je de week om is, mag je alles weer veranderen zoals het voorheen was.
4. Een dodelijke vangst! Je Sims zijn geïnteresseerd in het bovennatuurlijke en wil “bovennatuurlijke vissen vangen. Hij of zij moet er 5 verschillende vangen. Mogelijkheden zijn: doodsvis, vampiervis, robotvis, tragische clownvis en maanvis. Als je ook wereldavonturen hebt, komen er nog een paar mogelijkheden bij, zoals de mummyvis, de krokodil en de draakvis.
5. De viriele man. De oudste mannelijke sim in je huishouden wil zijn genen verspreiden. Je hebt een week tijd om maar liefst 5 vrouwen zwanger te maken. Extra punten als je meer dan 5 vrouwen kan overtuigen!
6. Ik ben m’n sleutels kwijt! Je hele familie is zijn sleutels kwijt en kan een hele week niet in het huis. Wees slim en gebruik de faciliteiten van de buurt. Het is niet toegestaan om tijdens die week dingen aan te kopen om in de tuin te zetten en te gebruiken. Ook geen slaapzakken in je inventaris!
Lijst 5
1. Parasieten! Iedereen weet dat jullie een vrijgevige en lieve familie zijn. En iedereen wil dan ook bij jullie horen! Mensen, vrienden, onbekenden, ze komen allemaal bij jullie wonen! Zorg ervoor dat er tegen het einde van de week 8 sims in je huishouden wonen (inclusief je familie natuurlijk), kies zelf hoe je het aantal opkrikt!
2. Geluksdag! Het is jullie geluksdag, je sims hebben de loterij gewonnen! Gebruik de code “Motherlode” 1 keer.
3. Vegetariërs: Je sims hebben besloten om allemaal vegetarisch te gaan eten. Het hele gezin mag een hele week niets anders eten dan vegetarische maaltijden (melk is toegestaan).
4. Fashion is life! De erfgenaam (dus niet zijn of haar partner of één van de kinderen) is helemaal into fashion deze week. Maak dagelijks een screenshot (7 in totaal) van je sim in een andere outfit en een ander kapsel.
5. Sneeuwwitje en de 7 dwergen! De best verdiende Sim in je huishouden is helemaal gek geworden. Spendeer een hele week lang zijn of haar loon aan tuindecoratie.
6. Verlichte geest! Je familie verkoopt al zijn materiële bezittingen! Elke sim in het huishouden krijgt een slecht bed, en een slechte sofa. TV en andere elektronica zijn niet toegestaan, boeken en ezels wel. Er mag maar één badkamer aanwezig zijn in huis. Kies 1 Sim uit je gezin die maar liefst 6u per dag moet mediteren.
Lijst 6
1. Gezonde kost is voor hippies! Alle Sims in je huishouden eten een hele week pizza. Het enige voedsel wat ze mogen eten, is besteld voedsel. Verwijder de ijskast voor een weekje, zodat er niemand stiekem salade eet!
2. Bob, Bob en Bob. Alle Sims die deze week geboren of geadopteerd worden, moeten Bob genoemd worden, alsook alle dieren (als beestenboel uit is) die bij het huishouden komen.
3. Het luxeleven? Alle bestaande bedden, stoelen, sofa’s moeten vervangen worden door de meest comfortabele optie die beschikbaar is in het spel. Je hebt een week om deze uitdaging te voltooien. Als je geen geld hebt, verkoop dan enkele spullen.
4. Repelsteeltje! Bouw een zo hoog mogelijke toren in/aan je huis. In de hoogste kamer plaats je een bed, een spiegel, een boekenkast en een ezel. Geef al je vrouwelijke sims zo lang mogelijk haar, en geef al je mannelijke sims zoveel mogelijk lichaamsbeharing en baarden. Al je sims moeten zo rondlopen voor de rest van de week.
5. Stoelendans! Je Sims moeten 1x per dag verhuizen. Als de muziek stopt (dus als de week om is) moeten ze in het huis verblijven waarin ze waren op dag 7.
6. De Schrijver! Kies een sim in je huishouden die 5 boeken zal moeten schrijven op de computer. Indien een volwassene: geef je job op. Indien een tiener of kind: ga een week niet naar school, de 5 boeken moeten af zijn op dag 7!
Afbeelding
"Let it be." Klik op mijn banner voor mijn five generations Raque
Gebruikersavatar
Infinity
Snackventer Snackventer
Berichten:
85
Lid geworden op:
di 02 okt 2012, 20:54

Re: 5 Generations Raque ~'Inleiding: 18|05

Chapter One
Afbeelding
Ik duw de ijzeren poort open en stap voor het eerst mijn kavel op waar een oud huisje op staat die, volgens de makelaar, een klassieke, ouderwetse uitstraling moest hebben. Hopelijk had hij gelijk want de buitenkant was niet om aan te zien. In mijn hoofd bad ik tot God voor een mooie inrichting.

Afbeelding
'What the Plumbbob?' Gil ik door het huis, alsof iemand mijn ook maar kon horen. Het was zeker ouderwets! Maar klassiek? Nee hoor! Die makelaar, ik kan hem wel vermoorden! Woedend schop ik tegen een kakkerlak die op de grond alleen maar rondjes zit te lopen, het is hier ranzig, oud en muf. Ik haat het!

Afbeelding
Tranen rollen over mijn wagen naar beneden en teneergeslagen druk ik mijn hoofd in mijn handen. De leren handschoenen vangen alle tranen op. Plotseling hoor ik een stem, ik kijk op en zie een oud vrouwtje staan. 'Meisje toch...' Ze wilt een hand op mijn schouder leggen maar ik kijk haar vies aan.

Afbeelding
'Wat moet u van me?' schreeuw ik, 'Bent u een van dat soort rare stalkers!?' Ze kijkt me verschrikt aan. 'Maar ik woon hier meisje! Dit...' ze zwaait wild met haar armen en priemt dan met haar vinger richting mij, 'Dit! Was allemaal voorbestemd!' Kraamt ze uit.

Afbeelding
Ik probeer te kalmeren, deze vrouw is duidelijk een beetje de weg kwijt. 'Misschien moet ik u naar het ziekenhuis brengen?' Probeer ik nog, maar ze besteed al geen aandacht meer aan mij, ze kijkt naar de deur waar een jongen door naar binnen komt gelopen.

Afbeelding
'Moeder, ik heb d-.' Maar hij komt niet verder want ik ga tussen hem en - blijkbaar - zijn moeder in staan. 'Jij! Jij moet een normale geest hebben, een geest die geen waanideeën heeft, ideeën waar uit blijkt dat dit 'voorbestemd' was!' 'Dit is voorbestemd, mijn moeder ziet dingen...' Ik knal er een schaterende lach uit en kijk hem aan, volgensmij leek ik wel gek, maar dat kan mij dus niks schelen, hè? Niet op dit moment. 'Voorbestemd? Pfff!' Dan loop ik de deur uit, 'Ik kom nog terug! Neem dat van mij aan!'

Afbeelding
Ik liep maar wat door Appaloosa Plains en bedacht me dat het leven door zou moeten gaan, desnoods met twee gekke personen in een gek huis. Dus ik hield een taxi aan die me naar het wetenschapslab bracht om daar dingen op te zoeken over helderzienden.

Vanuit Blues (Jongen)
Afbeelding
'Je vindt haar leuk, is het niet Blues?' Mompelde mijn moeder en keek me doordringend aan.

Afbeelding
'Tuurlijk niet moeder! Ik doe dit allemaal voor u, ik vertrouw wat u ziet! Ik weet dat zij nodig is, dat zij voorbestemd is!' Schreeuwde ik woedend. Maar moeder knikte alleen maar en liep toen weg. 'Morgen gebeurd het.' Mompelde ze nog.

Laatst gewijzigd door Infinity op za 20 okt 2012, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
"Let it be." Klik op mijn banner voor mijn five generations Raque
Gebruikersavatar
Infinity
Snackventer Snackventer
Berichten:
85
Lid geworden op:
di 02 okt 2012, 20:54

Re: 5 Generations Raque ~'Inleiding: 18|05

Koen schreef:De personen zijn leuk gemaakt :D ,
en vertel je vantevoren wat je gedobbelt hebt?
Ja, maar ik dobbel pas bij een even-simweek dus week 2, 4, 6 etc. En we zitten pas in 1. (A)
Afbeelding
"Let it be." Klik op mijn banner voor mijn five generations Raque
Gebruikersavatar
Monstermummie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1480
Lid geworden op:
do 11 nov 2010, 16:34

Re: 5 Generations Raque ~'Chapter One: 20|05

Wat een superleuk en ook origineel verhaal! Je schrijft heel fijn en maakt het ook spannend, de sims zijn mooi en het huisje zag er inderdaad ouderwets uit. Ik vind die opdrachten heel erg leuk, volgens mij heeft niemand dit eerder gedaan op sn, wat het dus weer origineel maakt. Ik ben benieuwd naar de rest en ik denk dat ik dit wel ga volgen. C:
Gebruikersavatar
Infinity
Snackventer Snackventer
Berichten:
85
Lid geworden op:
di 02 okt 2012, 20:54

Re: 5 Generations Raque ~'Chapter One: 20|05

Ik had echt gedacht dat ik dit weekend nog had kunnen updaten! :$ Maar de toetsweek komt eraan en ik ben nogal een uitsteller en snap niks van economie, natuurkunde en scheikunde dus moet nog veel leren. Zaterdag ga ik waarschijnlijk zwemmen dus het zal pas over een week worden ben ik bang. En als het er morgen nog van komt word het een mini-update. Enfin, ben erg blij met deze leuke reacties, motiveerd mij heel erg! :laugh
Afbeelding
"Let it be." Klik op mijn banner voor mijn five generations Raque

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie