Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

244 berichten • Pagina 8 van 13

Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Update 27: Een laatste droom.

Het leven ging eigenlijk allemaal zoals het hoorde. Regelmatig nodigde ik één van mijn kinderen uit voor een potje schaak.

Afbeelding

En Peter werd uitgeroepen tot Burgemeester van Sunset Valley, ik was zo trots op hem.

Afbeelding

Ik wist niet dat Peter Christiaan van der Kerkhof regelmatig in het geheim ontmoette om met hem te bespreken hoe het verder moest als hij er niet meer was.

Afbeelding

Hij wilde zo graag dat ik niet alleen achter zou blijven.

Afbeelding

Dat hij niet door had dat Christiaan mij het liefst nu al tot zijn vrouw zou maken.

Afbeelding

De drieling groeide al snel op naar Jongvolwassenen.

Afbeelding

Terrence werd daarbij Gestoord.

Afbeelding

Ursula werd een Snob.

Afbeelding

En Vance werd Sociaal Ongemakkelijk.

Afbeelding

En Youri groeide op naar Peuter.

Afbeelding

Peter en ik waren onafscheidelijk en besloten om te proberen om nog een kindje te maken.

Afbeelding

Op een ochtend leerde ik Youri lopen.

Afbeelding

Toen ik opeens een bekende bij het zwembad zag, ik kleedde me meteen aan en begroette Christiaan.

Afbeelding

Hij maakte me zoals altijd aan het lachen.

Afbeelding

Ik had totaal niet door dat hij me probeerde te versieren, ik was nog steeds zo ontzettend naïef.

Afbeelding

We hadden weer een feestje, Christiaan werd er gefrustreerd van dat het hem maar niet lukte om mij te versieren.

Afbeelding

Wanda groeide op naar Tiener en kreeg een Goed Gevoel voor Humor.

Afbeelding

Christiaan was zo jaloers op mijn relatie met Peter dat hij vlam vatte van woede (hij was een tovenaar), toen hij zag hoe gelukkig wij waren.

Afbeelding

Ik probeerde hem te blussen.

Afbeelding

Terwijl ook Xander opgroeide naar Tiener en een Paardenliefhebber werd.

Afbeelding

Ondertussen probeerde ik nog steeds uit alle macht Christiaan te blussen.

Afbeelding

Gelukkig! De vlammen waren gedoofd, ik had het leven van Christiaan kunnen redden!

Afbeelding

Hij ging er snel vandoor uit schaamte, maar ik wist toen nog niet dat zijn gevoelens voor mij alleen maar sterker zouden worden. Peter raakte aan de praat met Uweno, hij vertelde dat hij altijd al 1 grote droom had gehad. Uweno lachte en zei: Als je iets wilt moet je ervoor gaan Peter, je weet nooit wat het leven voor je in petto heeft, als iemand dat zou moeten weten, dan ben jij dat.

Afbeelding

En ik liet mij besnuffelen door mijn weerwolf dochter Gerda.

Afbeelding

Mike maakte ondertussen kennis met Youri.

Afbeelding

Toen ik zag hoe lief hij voor hem was, besloot ik naar hem toe te gaan.

Afbeelding

Zijn kinderen zouden beter af zijn als ze hem leerden kenden en ik besloot dus ook dat hij altijd langs mocht komen om ze te zien. En we zouden ze de waarheid vertellen over wie hun vader was. Mike was ontzettend blij. En zo werd dit ook weer een zeer geslaagd feest.

Afbeelding

In de dagen die volgden leerde Peter Youri praten.

Afbeelding

En kwam ik erachter dat ik weer zwanger was.

Afbeelding

En niet lang daarna was het alweer tijd voor Youri om op te groeien naar Kind.

Afbeelding

Hij werd daarbij Artistiek.

Afbeelding

Hij werd een ontzettend lief jongetje en hield me regelmatig gezelschap.

Afbeelding

Tot hij voor het eerst naar school moest, het was stil in huis, Peter was aan het werk, Youri, Wanda en Xander waren naar school, en er waren geen baby's of peuters in huis om voor te zorgen. Ik voelde me eenzaam en verveelde me.

Afbeelding

En dus besloot ik om het park te bezoeken.

Afbeelding

Ik belde een aantal van mijn zoons die vandaag niet hoefden te werken.

Afbeelding

We maakten een familie foto.

Afbeelding

En ik besloot een verfdouche te nemen, ik was zo bleek, ik kon bijna niet van de zon genieten omdat ik steeds zwanger was en ik op moest passen voor zwangerschapsvlekken.

Afbeelding

De doktoren hadden mij gegarandeerd dat een verfdouche geen kwaad kon voor de baby's, ik was er inmiddels achter dat ik in verwachting was van een tweeling.

Afbeelding

En ik kreeg een ontzettend mooi kleurtje.

Afbeelding

Op een avond besloot Peter dat hij zijn grootste droom waar wilde maken. Zijn opa was een cowboy en hij had altijd al ontzettend graag een eigen paard willen hebben.

Afbeelding

En na een onhandig testritje (Peter had nooit eerder paard gereden), besloot hij om ClipClop te kopen.

Afbeelding

Hij was meteen gek op deze gevlekte hengst.

Afbeelding

En reed hem meteen de hele weg naar huis.

Afbeelding

Hij wist niet dat mijn weeën ondertussen begonnen waren. En ik thuis beviel van onze tweeling. Zofia kreeg daarbij de eigenschappen Humeurig en Atletisch.

Afbeelding

En Amanda kreeg daarbij de eigenschappen Atletisch en Humeurig.

Afbeelding

Toen Peter eindelijk op zijn telefoon keek en zag hoeveel gemiste oproepen hij had, besloot hij in een razende galop naar huis te rijden, en dit terwijl hij nog nooit eerder op een paard gegaloppeerd had.

Afbeelding

Peter was ontzettend gek op ClipClop, hij besteedde dagelijks uren aan het poetsen.

Afbeelding

En hij krabde elke dag zijn hoeven uit.

Afbeelding

Op sommige dagen besteedde hij zelfs meer tijd aan ClipClop dan aan mij of de rest van zijn gezin.

Afbeelding

Hij ging zo op in zijn droom, in zijn paard, dat hij niet zag dat Christiaan daar handig misbruik van probeerde te maken.

Afbeelding

Christiaan kwam steeds vaker langs en gaf mij zijn onverdeelde aandacht, het voelde soms wel even fijn om op de eerste plaats te komen.

Afbeelding

Wanda groeide op naar Jongvolwassene (ze was een tovenaar) en kreeg de eigenschap Houdt van Kou.

Afbeelding

Ook Xander groeide op en werd Netjes.

Afbeelding

De tweeling groeide op naar Peuter, Zofia.

Afbeelding

En Amanda.

Afbeelding

Ik stond er nu bijna alleen voor, Peter was alleen nog bezig om zijn droom na te jagen, maar ik vergaf het hem, het was misschien wel zijn laatste kans. En dus leerde ik Zofia praatten.

Afbeelding

Terwijl Peter aan het trainen was met ClipClop.

Afbeelding

En zich een echte cowboy voelde.

Afbeelding

Baby 1: Annabel - Jongvolwassene - Humeurig/Genie/Houdt van buiten/Gedisciplineerd/Vegetariër - Vader: Stilles McGraw.
Baby 2: Bella - Jongvolwassene - Virtuoos/Excentriek/Kattenliefhebber/Bovennatuurlijke fan/Ambitieus - Vader: Xander Clavell.
Baby 3: Christiaan - Jongvolwassene - Neuroot/Genie/Excentriek/Ambitieus/Gedisciplineerd - Vader: Xander Clavell.
Baby 4: Daniëlle - Jongvolwassene - Gestoord/Vals/Bankhanger/Feestbeest/Bang voor water - Vader: Cyclon Sword.
Baby 5: Elise - Jongvolwassene - Genie/Virtuoos/Geluksvogel/Netjes/Einzelgänger - Vader: Cyclon Sword.
Baby 6: Ferdinand - Jongvolwassene - Atletisch/Virtuoos/Diva/Beeldige beeldhouwer/Avontuurlijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 7: Gea - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Neuroot/Overemotioneel/Geweldige zoener/dapper - Vader: Peter Langerak.
Baby 8: Hally - Jongvolwassene - Hekel aan buiten/Lichte slaper/Fotografenblik/geluksvogel/Bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 9: Ilse - Jongvolwassene - Humeurig/Artistiek/Makkelijk onder de indruk/feestbeest/bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 10: Jessica - Jongvolwassene - Klunzig/Dapper/Nachtbraker/Hengelaar/Hopeloze romanticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 11: Kimberly - Jongvolwassene - Neuroot/Excentriek/Ambitieus/Avontuurlijk/Vriendelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 12: Lennard - Jongvolwassene - Goed/Hekel aan buiten/Zuinig/Verliezer/Groene vingers - Vader: Peter Langerak.
Baby 13: Miranda - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Houdt van warmte/Overemotioneel/Hekel aan kunst/Net - Vader: Maikel Bartels.
Baby 14: Noud - Jongvolwassene - Houdt van warmte/Vriendelijk/Vals/Goed gevoel voor humor/Feestbeest - Vader: Maikel Bartels.
Baby 15: Omar - Jongvolwassene - Vriendelijk/Artistiek/Workaholic/Overenthousiast/Beeldige Beeldhouwer - Vader: VJ Alvi.
Baby 16: Priscilla - Jongvolwassene - Gestoord/Einzelgänger/Virtuoos/Vriendelijk/Bovennatuurlijke fan - Vader: VJ Alvi.
Baby 17: Quincy - Jongvolwassene - Gestoord/Slons/Technofoob/Kattenliefhebber/Klunzig - Vader: VJ Alvi.
Baby 18: Rosanne - Jongvolwassene - Neuroot/Artistiek/Overenthousiast/Goed/Geboren Kok - Vader: VJ Alvi.
Baby 19: Stefan - Jongvolwassene - Dapper/Vals/Nachtbraker/Groene Vingers/Virtuoos - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 20: Tineke - Jongvolwassene - Virtuoos/Klunzig/Overemotioneel/Geboren Verkoopster - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 21: Uweno - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Dapper/Kattenliefhebber/Dramatisch/Hopeloze Romanticus - Vader: Mike van Dorst.
Baby 22: Victor - Jongvolwassene - Dapper/Excentriek/Overenthousiast/Kattenliefhebber/Gestoord - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 23: Wouter - Jongvolwassene - Neuroot/Klunzig/Opmerkzaam/Flirtvrij/Nooit Naakt - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 24: Xavier - Jongvolwassene - Bankhanger/Houdt van Warmte/Hekel aan Kunst/Goed/Paardenliefhebber - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 25!: Ylena - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vriendelijk/Verliezer/Net/Nooit Naakt - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 26: Zachery - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Einzelgänger/Nooit Naakt/Geboren Kok/Goed Gevoel voor Humor - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 27: Anastacia - Jongvolwassene - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 28: Bobby - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Slons/Geluksvogel/Sociale Vlinder/Onweerstaanbaar - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 29: Catharina - Jongvolwassene - Vals/Artistiek/Fotografenblik/Paardenliefhebber/Bindingsprobleem - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 30: Donny - Jongvolwassene - Houdt van Kou/Gestoord/Hengelaar/Vlotte Babbelaar/Hekel aan Kunst - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 31: Esther - Jongvolwassene - Artistiek/Bankhanger/Houdt van Buiten/Flirterig/Ambitieus - Vader: Hank Goddart.
Baby 32: Ferry - Jongvolwassene - Makkelijk onder de indruk/Dapper/Opmerkzaam/Vals/Kattenliefhebber - Vader: Miraj Alvi.
Baby 33: Gerda - Jongvolwassene - Dapper/Humeurig/Voertuigliefhebber/Flirtvrij/Houdt van Warmte - Vader: Miraj Alvi.
Baby 34: Henk - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vaste Slaper/Geen Gevoel voor Humor/Groene Vingers/Genie - Vader: Freek Pengel.
Baby 35: Irvin - Jongvolwassene - Excentriek/Makkelijk onder de indruk/Neuroot/Hopeloze Romanticus/Kleptomaan - Vader: Freek Pengel.
Baby 36: Jack - Jongvolwassene - Makkelijk onder de Indruk/Atletisch/Workaholic/Fotografenblik/Sociale Vlinder - Vader: Thornton Wolff.
Baby 37: Kevin - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Geen gevoel voor Humor/Houdt van Kou/Computernerd - Vader: Thornton Wolff.
Baby 38: Laura - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Houdt van Kou/Artistiek/Net/Zuinig - Vader: Thornton Wolff.
Baby 39: Mirjam - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Nooit Naakt/Fotografenblik/Bovennatuurlijk Scepticus - Vader: Freek Pengel.
Baby 40: Nienke - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Overenthousiast/Slons/Verzamelaar/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Freek Pengel.
Baby 41: Olivia - Jongvolwassene - Vaste Slaper/Humeurig/Virtuoos/Workaholic/Perfectionist - Vader: Maurice Ansari.
Baby 42: Paul - Jongvolwassene - Excentriek/Vaste Slaper/Snel Aangebrand/Virtuoos/Geluksvogel - Vader: Derek van Dorst.
Baby 43: Quinto - Jongvolwassene - Klunzig/Overenthousiast/Vals/Hekel aan Kinderen/Waaghals - Vader: Derek van Dorst.
Baby 44: Rianne - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Genie/Bang voor Water/Hengelaar/Dramatisch - Vader: Peter Langerak.
Baby 45: Sanne - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Gedisciplineerd/Boekenwurm/Flirterig/Makkelijk onder de Indruk - Vader: Peter Langerak.
Baby 46: Terrence - Jongvolwassene - Excentriek/Vals/Vriendelijk/Rebels/Gestoord - Vader: Peter Langerak.
Baby 47: Ursula - Jongvolwassene - Neuroot/Vals/Ambitieus/Houdt van Kou/Snob - Vader: Peter Langerak.
Baby 48: Vance - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Excentriek/Vriendelijk/Sociaal Ongemakkelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 49: Wanda - Jongvolwassene - Neuroot/Slons/Einzelgänger/Goed Gevoel voor Humor/Houdt van Kou - Vader: Mike van Dorst.
Baby 50!!!!: Xander - Jongvolwassene - Goed/Excentriek/Technofoob/Paardenliefhebber/Netjes - Vader: Mike van Dorst.
Baby 51: Youri - Kind - Virtuoos/Bankhanger/Artistiek - Vader: Peter Langerak.
Baby 52: Zofia - Peuter - Humeurig/Atletisch - Vader: Peter Langerak.
Baby 53: Amanda - Peuter - Atletisch/Humeurig - Vader: Peter Langerak.
Gebruikersavatar
Yeroen
Snackventer Snackventer
Berichten:
98
Lid geworden op:
zo 31 okt 2010, 08:48

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Behoorlijk grote up.
Hier wilde ik wel even op wachten en ik wist niet dat je burgemeester kon worden, hoe?

Laatst gewijzigd door Yeroen op za 01 jun 2013, 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Weer een computer, maar te sloom voor de sims. Ik ga nog steeds dood
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Je kunt Burgemeester worden in de carrière politiek, niveau 7, volgens mij ;).

Update 28: Aan iedere droom komt een einde.

Ik besloot Peter toch aan te spreken op zijn gedrag, hij moest echt wat meer tijd met zijn familie besteedden. Daarna hielp hij om Amanda zindelijk te maken.

Afbeelding

En begon hij haar te leren praatten.

Afbeelding

Maar al snel had hij zijn paardrijbroek weer aan en ging hij weer op pad met ClipClop.

Afbeelding

Ik hield van Peter, maar het kwam er op neer dat ik zijn klusjes weer af kon maken en Amanda moest leren praten.

Afbeelding

En terwijl Peter paardreed.

Afbeelding

Leerde ik Amanda lopen.

Afbeelding

Ik was ook degene die Zofia leerde lopen.

Afbeelding

Toen ik op een dag zwanger bleek te zijn.

Afbeelding

En ik het toch echt rustiger aan moest doen, maar Peter vond zijn ClipClop vaak nog veels te belangrijk.

Afbeelding

De tweeling vierde hun verjaardag.

Afbeelding

Zofia werd een kind en werd Vals.

Afbeelding

En Amanda werd een Vaste Slaper.

Afbeelding

Het frustreerde me enorm dat Peter te laat was voor de verjaardag van zijn dochters. Christiaan besteedde meer tijd aan Peter zijn gezin, dan Peter zelf deed.

Afbeelding

Maar ik wist toen niet dat Christiaan een geheime agenda had...

Afbeelding

Youri werd een tiener en werd een Geboren Kok.

Afbeelding

Die avond nam Christiaan Peter apart. Peter, vriend, zei hij. Ik heb een hele belangrijke opdracht voor je en niemand mag ervan weten. Ik heb iets ontdekt, een plant.

Afbeelding

Een toverballen plant, ze geven ontzettend veel voordelen en ik wil dat jij ze uittest, maar je moet beloven dat je niemand anders een toverbal geeft, zei Christiaan geheimzinnig. Afgesproken, zei Peter. Waarna Christiaan snel vertrok.

Afbeelding

Peter pakte enthousiast een toverbal.

Afbeelding

En stopte hem in zijn mond, ze smaakten vreemd.

Afbeelding

Hij voelde zich alsof hij net 10 koppen koffie achterover geslagen had en hij had alle energie van de wereld.

Afbeelding

En dus nam hij er nog 1, alleen dit keer... Werd hij blauw!

Afbeelding

De toverbal was gelukkig snel uitgewerkt, Peter verstopte de plant en ging een ritje maken met ClipClop.

Afbeelding

Op een avond beloofde hij me weer om meer tijd met zijn gezin door te brengen.

Afbeelding

En daar hield hij zich ook aan.

Afbeelding

Tot plots mijn weeën begonnen en ik me naar de slaapkamer haastte.

Afbeelding

Ik hijgde en pufte.

Afbeelding

Het was een zware bevalling.

Afbeelding

Maar uiteindelijk werd de tweeling geboren. Benthe met de eigenschappen Afwezig en Vals.

Afbeelding

En Camilla met de eigenschappen Humeurig en Klunzig.

Afbeelding

De eerste dagen was Peter een ontzettend grote steun, hij hielp met de nieuwe baby's, maar na een paar dagen wilde hij 's avonds toch weer graag paardrijden. Ik liet hem gaan en besloot zelf ook van de buitenlucht te genieten in onze grote tuin.

Afbeelding

Ik tokkelde wat op mijn gitaar, het was heerlijk buiten.

Afbeelding

Peter kwam pas laat thuis.

Afbeelding

En ik lag hem in bed op te wachten.

Afbeelding

Ik vertelde hem dat ik hem miste, hij was soms zoveel met zichzelf bezig, hij bood zijn excuses aan, maar ik vroeg me af of er wel echt iets zou veranderen.

Afbeelding

Toen ik sliep, sloop Peter naar buiten om nog een toverbal te nemen, hij kreeg een gouden gloed. Peter wist niet dat er ook giftige toverballen waren en dat Christiaan hem uit de weg wilde ruimen zodat hij zelf met mij verder kon.

Afbeelding

Ik genoot van alle dagen met mijn kinderen, Peter was iets meer thuis, maar eigenlijk vond ik het nog niet genoeg, ik had geen idee hoe lang hij nog zou leven, en ik maakte me zorgen.

Afbeelding

Maar toen Youri een Jongvolwassene werd was Peter er, hij hielp met de voorbereidingen en juichte het hardst.

Afbeelding

Youri kreeg de eigenschap Geen Gevoel voor Humor.

Afbeelding

Op een avond stond Christiaan voor de deur, ik moet je iets laten zien, zei hij opgewonden.

Afbeelding

Hij had zijn toverkunsten verbeterd en had iets in zijn glazen bol gezien. Ik was zwanger! Ik was verbaasd, hoe deed hij dat. Maar hij zei: Ga maar lekker slapen Sofie, je moet uitrustten.

Afbeelding

Ik vertelde Peter alles, die mij in bed stopte en naar Christiaan toe liep.

Afbeelding

Waar ben jij mee bezig? Vroeg Peter, terwijl Christiaan een spreuk begon uit te spreken.

Afbeelding

W-Wat doe je? vroeg Peter.

Afbeelding

Maar Christiaan ging onverstoorbaar door.

Afbeelding

Een enorme vuurbal vloog op Peter af.

Afbeelding

Waarna Christiaan hem doofde met een ijsbal, en zijn excuses aanbood, zijn toverspreuk was nog niet goed zei hij. En hij liet Peter verbaasd achter.

Afbeelding

Maar een paar dagen later kwam hij terug, met de mededeling dat zijn toverspreuk klaar was.

Afbeelding

Peter voelde hoe de vlammen over zijn huid schroeiden.

Afbeelding

Hij was bang, zou dit zijn einde zijn. Waarom, schreeuwde hij wanhopig.

Afbeelding

Sofie is van mij, zei Christiaan gemeen, terwijl Peter in elkaar zakte.

Afbeelding

De pijn was onbeschrijfelijk en het enigste wat Peter kon denken was: Mijn god, wat heb ik gedaan? ik heb Sofie voorgesteld en achtergelaten bij een psychopaat.

Afbeelding

Christiaan was er snel vandoor gegaan, niemand zou er ooit achter komen dat hij hier achter zat. Ik hoorde ClipClop heel hard hinniken. Wat was er aan de hand, ik keek naar buiten, wat lag daar nou? Was dat?

Afbeelding

Peter! Nee niet Peter, dacht ik.

Afbeelding

Ik rende er naar toe en Zofia rende met me mee.

Afbeelding

Neeeee, neeee, Hein alsjeblieft, jammerde ik.

Afbeelding

Een donkere gedaante verscheen. Het spijt mij Sofie, zei hij met donkere stem.

Afbeelding

Maar Peter zijn tijd is gekomen, zei Magere Hein.

Afbeelding

Alsjeblieft!!!! Huilde ik. Het is de verjaardag van Zofia en Amanda, alsjeblieft Hein, heb een hart, smeekte ik. Hein haalde de geest van Peter weer tevoorschijn.

Afbeelding

Wat moet ik toch met jullie? Gromde hij. Vooruit, maar na de verjaardag kom ik Peter ophalen en dan gaat hij voorgoed met mij mee. Geen discussie mogelijk, ik moet mij ook aan regels houden.

Afbeelding

En zo vierden we de verjaardag van Zofia en Amanda.

Afbeelding

Zofia werd een Dierenvriend.

Afbeelding

En Amanda werd Gestoord.

Afbeelding

En toen stortte Peter, die er eigenlijk al niet meer uitzag als Peter, zo iel was hij nog nooit geweest, weer in elkaar.

Afbeelding

Ik gilde, huilde en schreeuwde, maar Hein was niet over te halen.

Afbeelding

Hoe moest Peter mee nemen.

Afbeelding

Het spijt me Sofie, ik heb geen keus. Het enige wat ik voor je kan doen is je dit vertellen, Peter zijn dood was geen natuurlijke dood. Zei Hein en hij verdween.

Afbeelding

Een paar uur later stond ik wezenloos midden in de woonkamer, te huilen als een klein kind. Christiaan was binnen komen sluipen en trof mij daar aan.

Afbeelding

Hij troostte me.

Afbeelding

En probeerde me op te vrolijken. Ik ben er voor je Sofie. Ik ga je met alles helpen, zei Christiaan. Maar de eerstvolgende dagen was ik een zombie.

Afbeelding

Ik merkte het zelfs niet dat de tweeling opgroeide naar peuter en dat Christiaan tegen zijn zin in voor ze zorgde, alles om bij mij een wit voetje te halen.
Benthe:

Afbeelding

Camillia

Afbeelding

Baby 1: Annabel - Jongvolwassene - Humeurig/Genie/Houdt van buiten/Gedisciplineerd/Vegetariër - Vader: Stilles McGraw.
Baby 2: Bella - Jongvolwassene - Virtuoos/Excentriek/Kattenliefhebber/Bovennatuurlijke fan/Ambitieus - Vader: Xander Clavell.
Baby 3: Christiaan - Jongvolwassene - Neuroot/Genie/Excentriek/Ambitieus/Gedisciplineerd - Vader: Xander Clavell.
Baby 4: Daniëlle - Jongvolwassene - Gestoord/Vals/Bankhanger/Feestbeest/Bang voor water - Vader: Cyclon Sword.
Baby 5: Elise - Jongvolwassene - Genie/Virtuoos/Geluksvogel/Netjes/Einzelgänger - Vader: Cyclon Sword.
Baby 6: Ferdinand - Jongvolwassene - Atletisch/Virtuoos/Diva/Beeldige beeldhouwer/Avontuurlijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 7: Gea - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Neuroot/Overemotioneel/Geweldige zoener/dapper - Vader: Peter Langerak.
Baby 8: Hally - Jongvolwassene - Hekel aan buiten/Lichte slaper/Fotografenblik/geluksvogel/Bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 9: Ilse - Jongvolwassene - Humeurig/Artistiek/Makkelijk onder de indruk/feestbeest/bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 10: Jessica - Jongvolwassene - Klunzig/Dapper/Nachtbraker/Hengelaar/Hopeloze romanticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 11: Kimberly - Jongvolwassene - Neuroot/Excentriek/Ambitieus/Avontuurlijk/Vriendelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 12: Lennard - Jongvolwassene - Goed/Hekel aan buiten/Zuinig/Verliezer/Groene vingers - Vader: Peter Langerak.
Baby 13: Miranda - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Houdt van warmte/Overemotioneel/Hekel aan kunst/Net - Vader: Maikel Bartels.
Baby 14: Noud - Jongvolwassene - Houdt van warmte/Vriendelijk/Vals/Goed gevoel voor humor/Feestbeest - Vader: Maikel Bartels.
Baby 15: Omar - Jongvolwassene - Vriendelijk/Artistiek/Workaholic/Overenthousiast/Beeldige Beeldhouwer - Vader: VJ Alvi.
Baby 16: Priscilla - Jongvolwassene - Gestoord/Einzelgänger/Virtuoos/Vriendelijk/Bovennatuurlijke fan - Vader: VJ Alvi.
Baby 17: Quincy - Jongvolwassene - Gestoord/Slons/Technofoob/Kattenliefhebber/Klunzig - Vader: VJ Alvi.
Baby 18: Rosanne - Jongvolwassene - Neuroot/Artistiek/Overenthousiast/Goed/Geboren Kok - Vader: VJ Alvi.
Baby 19: Stefan - Jongvolwassene - Dapper/Vals/Nachtbraker/Groene Vingers/Virtuoos - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 20: Tineke - Jongvolwassene - Virtuoos/Klunzig/Overemotioneel/Geboren Verkoopster - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 21: Uweno - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Dapper/Kattenliefhebber/Dramatisch/Hopeloze Romanticus - Vader: Mike van Dorst.
Baby 22: Victor - Jongvolwassene - Dapper/Excentriek/Overenthousiast/Kattenliefhebber/Gestoord - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 23: Wouter - Jongvolwassene - Neuroot/Klunzig/Opmerkzaam/Flirtvrij/Nooit Naakt - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 24: Xavier - Jongvolwassene - Bankhanger/Houdt van Warmte/Hekel aan Kunst/Goed/Paardenliefhebber - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 25!: Ylena - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vriendelijk/Verliezer/Net/Nooit Naakt - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 26: Zachery - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Einzelgänger/Nooit Naakt/Geboren Kok/Goed Gevoel voor Humor - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 27: Anastacia - Jongvolwassene - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 28: Bobby - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Slons/Geluksvogel/Sociale Vlinder/Onweerstaanbaar - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 29: Catharina - Jongvolwassene - Vals/Artistiek/Fotografenblik/Paardenliefhebber/Bindingsprobleem - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 30: Donny - Jongvolwassene - Houdt van Kou/Gestoord/Hengelaar/Vlotte Babbelaar/Hekel aan Kunst - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 31: Esther - Jongvolwassene - Artistiek/Bankhanger/Houdt van Buiten/Flirterig/Ambitieus - Vader: Hank Goddart.
Baby 32: Ferry - Jongvolwassene - Makkelijk onder de indruk/Dapper/Opmerkzaam/Vals/Kattenliefhebber - Vader: Miraj Alvi.
Baby 33: Gerda - Jongvolwassene - Dapper/Humeurig/Voertuigliefhebber/Flirtvrij/Houdt van Warmte - Vader: Miraj Alvi.
Baby 34: Henk - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vaste Slaper/Geen Gevoel voor Humor/Groene Vingers/Genie - Vader: Freek Pengel.
Baby 35: Irvin - Jongvolwassene - Excentriek/Makkelijk onder de indruk/Neuroot/Hopeloze Romanticus/Kleptomaan - Vader: Freek Pengel.
Baby 36: Jack - Jongvolwassene - Makkelijk onder de Indruk/Atletisch/Workaholic/Fotografenblik/Sociale Vlinder - Vader: Thornton Wolff.
Baby 37: Kevin - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Geen gevoel voor Humor/Houdt van Kou/Computernerd - Vader: Thornton Wolff.
Baby 38: Laura - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Houdt van Kou/Artistiek/Net/Zuinig - Vader: Thornton Wolff.
Baby 39: Mirjam - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Nooit Naakt/Fotografenblik/Bovennatuurlijk Scepticus - Vader: Freek Pengel.
Baby 40: Nienke - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Overenthousiast/Slons/Verzamelaar/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Freek Pengel.
Baby 41: Olivia - Jongvolwassene - Vaste Slaper/Humeurig/Virtuoos/Workaholic/Perfectionist - Vader: Maurice Ansari.
Baby 42: Paul - Jongvolwassene - Excentriek/Vaste Slaper/Snel Aangebrand/Virtuoos/Geluksvogel - Vader: Derek van Dorst.
Baby 43: Quinto - Jongvolwassene - Klunzig/Overenthousiast/Vals/Hekel aan Kinderen/Waaghals - Vader: Derek van Dorst.
Baby 44: Rianne - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Genie/Bang voor Water/Hengelaar/Dramatisch - Vader: Peter Langerak.
Baby 45: Sanne - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Gedisciplineerd/Boekenwurm/Flirterig/Makkelijk onder de Indruk - Vader: Peter Langerak.
Baby 46: Terrence - Jongvolwassene - Excentriek/Vals/Vriendelijk/Rebels/Gestoord - Vader: Peter Langerak.
Baby 47: Ursula - Jongvolwassene - Neuroot/Vals/Ambitieus/Houdt van Kou/Snob - Vader: Peter Langerak.
Baby 48: Vance - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Excentriek/Vriendelijk/Sociaal Ongemakkelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 49: Wanda - Jongvolwassene - Neuroot/Slons/Einzelgänger/Goed Gevoel voor Humor/Houdt van Kou - Vader: Mike van Dorst.
Baby 50!!!!: Xander - Jongvolwassene - Goed/Excentriek/Technofoob/Paardenliefhebber/Netjes - Vader: Mike van Dorst.
Baby 51: Youri - Jongvolwassene - Virtuoos/Bankhanger/Artistiek/Geboren Kok/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Peter Langerak.
Baby 52: Zofia - Tiener - Humeurig/Atletisch/Vals/Dierenvriend - Vader: Peter Langerak.
Baby 53: Amanda - Tiener - Atletisch/Humeurig/Vaste Slaper/Gestoord - Vader: Peter Langerak.
Baby 54: Benthe - Peuter - Afwezig/Vals - Vader: Peter Langerak.
Baby 55: Camilla - Peuter - Humeurig/Klunzig - Vader: Peter Langerak.
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Update 29: Een leven zonder Peter.

Ik was zo verdrietig, wat moest ik nu zonder Peter?

Afbeelding

Christiaan zorgde voor de kinderen, ik kon het echt niet meer opbrengen. Ik moest hier weg, ik kon niet in dit huis blijven.

Afbeelding

Ik liep naar buiten, het was een warme zwoele zomeravond, maar de zomer zou gauw ten einde komen. Net als het leven van Peter dacht ik, ik snikte en hoorde ineens hoefgetrappel voor me.

Afbeelding

Het was ClipClop en ook hij was intens verdrietig.

Afbeelding

Ik liet hem voor de eerste keer aan mijn hand snuffelen, had ik dan echt zo weinig interesse gehad voor Peter zijn droom dat dit de eerste keer was dat ik zijn paard aanraakte?

Afbeelding

Ik voelde me verdoofd, ik moest een beslissing nemen. ClipClop verdiende het om een goed leven te krijgen en ik, ik kon hier echt niet blijven in dit huis. Even dacht ik eraan mijn spullen te pakken en weg te gaan, alleen, Christiaan zou wel voor de kinderen zorgen en anders zouden Zofia en Amanda wel voor hun zusjes zorgen. Ik pakte langzaam de telefoon en begon een aantal mensen te bellen.

Afbeelding

Ik riep Christiaan, Zofia en Amanda dat ze snel moesten komen en hun zusjes mee moesten nemen. Ook Lao riep ik bij me. Het was gelukt, ik had een oplossing gevonden en we zouden vertrekken en wel meteen, ik wilde hier geen seconde langer blijven.

Afbeelding

Terwijl wij in de limousine stapte stond ClipClop verbaasd te kijken, hij had geen idee wat er zou gebeuren. Maak je geen zorgen ClipClop, dacht ik, ik heb voor jou ook iets geregeld.

Afbeelding

Maar ClipClop besloot niet op de trailer te wachten en hij kwam achter de auto aan.

Afbeelding

We kwamen aan op een rustig en verlaten stukje Sunset Valley.

Afbeelding

En ook ClipClop was gearriveerd.

Afbeelding

Binnen een uur kwam de maatschappij die stacaravans verhuurde en plaatste een stacaravan op ons nieuwe grondstukje. Het was klein en het zou behelpen worden, maar ondertussen zou onze nieuwe boerderij gebouwd worden, waar ClipClop de tijd van zijn leven zou hebben.

Afbeelding

Ik begon weer te huilen, ik moest dit doen, voor Peter. ClipClop was zo belangrijk voor hem geweest.

Afbeelding

De indeling van ons kleine huisje was zeer beperkt. Het was niets vergeleken met het kasteel dat ik zelf gebouwd had aan de rand van Sunset Valley, maar ik kon er niet blijven wonen. Gelukkig had ik er een goede prijs voor gekregen, er waren veel geïnteresseerden, het was dan ook een prachtig huis.

Afbeelding

Zofia vond dat het beter was als Christiaan naar huis zou gaan. Moeders heeft rust nodig en tijd, zei ze streng tegen hem.

Afbeelding

Met tegenzin vertrok hij.

Afbeelding

Ondertussen leerde Zofia Benthe praten.

Afbeelding

En Amanda leerde Camilla praatten, ik was zo trots op mijn tieners. Ondanks het verdoofde gevoel voelde ik wel dat ik ontzettend blij was dat ik niet had besloten mijn kinderen achter te laten.

Afbeelding

Ik moest wat dingen regelen op het gemeentehuis, en weer barstte ik in tranen uit.

Afbeelding

Ik liep zonder het te merken langs Henry Verhoef.

Afbeelding

Henry was een vriend van mij, maar vooral was hij een vriend van Peter geweest. Peter.... dacht ik. Hoe gaat het nu met je Sofie? Red je het allemaal? Vroeg hij bezorgd. Ik begon met praten, maar kraamde alleen maar onzin uit.

Afbeelding

Laat me je thuis brengen Sofie, dat is het minste wat ik kan doen, bood hij vriendelijk aan.

Afbeelding

Verdoofd en zonder ook maar door te hebben waar we heen gingen, stapte ik bij hem in de auto. Het komt allemaal goed, zei hij geruststellend.

Afbeelding

Hij bracht me naar mijn nieuwe huis, waar ik weer begon te huilen.

Afbeelding

En te snotteren.

Afbeelding

Kom hier Sofie, het komt allemaal wel goed, zei Henry vriendelijk en sloeg zijn armen om me heen.

Afbeelding

Ik moet nu gaan, waarom ga je niet even op bed liggen? Stelde hij vriendelijk voor.

Afbeelding

Ik merkte niet dat de tweeling ook heel veel verdriet had en er alles aan deed om mij zoveel mogelijk te ontzien.

Afbeelding

Terwijl Henry wegging. Ook was er ondertussen een start gemaakt met het nieuwe huis. De paardenstal stond er grotendeels al, ik had de opdracht gegeven om daarmee te beginnen.

Afbeelding

Christiaan arriveerde, hij was jaloers, hij had Henry weg zien gaan en kwam langs om uit te zoeken hoe dat precies zat.

Afbeelding

Een korte update dit keer, en nog geen nieuwe baby's, maar snel meer!
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Update 30: Een nieuw begin.

Christiaan hield mij eigenlijk voortdurend in de gaten. Maar ik had daar geen idee van. Ik leefde in mijn eigen wereldje vol verdriet en pijn. Het verdriet om Peter en zijn ongeboren tweeling die wild in mijn buik bewogen.

Afbeelding

Er werd aangebeld, maar ik bleef als bevroren naar de tv zitten staren. Er werd nog een keer gebeld en dus liep Zofia naar de deur om open te doen.

Afbeelding

Het was Christiaan en Zofia liet hem binnen. Het gaat niet goed met haar, zei Zofia zacht tegen Christiaan. Je kunt even blijven, maar het zou fijn zijn als je niet te lang blijft, ze heeft echt rust nodig, zei Zofia streng.

Afbeelding

Christiaan gromde iets binnensmonds naar haar. Ik kreeg er niet veel van mee, ik zat nog steeds naar de tv te staren.

Afbeelding

Christiaan kwam naast me zitten. Hallo Sofie, zei hij. Ik gaf geen antwoord.

Afbeelding

Sofie, het geeft niets, ik mis hem ook, zei Christiaan zacht, maar ik gaf nog steeds geen antwoord.

Afbeelding

Hij stond op en liep wat door het huis.

Afbeelding

In de badkamer aangekomen sprak hij een toverspreuk uit waardoor mijn wc en wasbak ontploften. Hij zou mij wel eens laten zien dat ik hem nodig had!

Afbeelding

Als verdoofd liep ik de badkamer in en begon alles te repareren.

Afbeelding

Christiaan bood aan me te helpen, maar ik gaf hem nog steeds geen antwoord. Ik dacht de hele tijd aan Peter, mijn lieve lieve Peter.

Afbeelding

Ondertussen leerden Zofia en Amanda, Benthe en Camilla lopen.

Afbeelding

Ik ging door met het repareren van de wasbak, toen ik zacht ineens iemand naast me hoorde huilen, ik keek op.

Afbeelding

Het was Christiaan. Ik streelde zachtjes mijn buik, Peter zijn lieve baby's dacht ik. En besloot toen om Christiaan te vragen wat er aan de hand was.

Afbeelding

Hij snikte, O lieve Sofie, jij moet weten dat jij niet de enigste bent met verdriet, ik mis hem ook, Peter was mijn beste vriend.

Afbeelding

Ik wist toen nog niet wat een hypocriet hij was en dus besloot ik hem te troostten. Ondanks dat het voelde of iemand me neersloeg toen Christiaan Peter zijn naam hardop uitsprak.

Afbeelding

Hij begon nog harder te huilen en hij zei: Ik heb je nodig Sofie, zonder jou red ik het niet. En daarnaast heb ik Peter beloofd om voor je te zorgen.

Afbeelding

Ik pakte hem vast, Chris, zei ik. Ik kan dit niet, niet nu, ik heb meer tijd nodig. Waarna hij het huis uit stormde en verdween.

Afbeelding

Het was ondertussen gaan regenen, het zou snel herfst worden, ik hoorde een klap van de bliksem die ergens dichtbij insloeg en daarna hoorde ik ClipClop in paniek hinniken, ik haastte me naar hem toe.

Afbeelding

Peters lieveling was okey, hij was alleen vreselijk geschrokken dus stelde ik het arme beestje gerust.

Afbeelding

Kom maar mee, zei ik tegen ClipClop, ik heb een grote veilige stal voor je laten bouwen, je zult er veilig zijn.

Afbeelding

En dus ging ik ClipClop voor naar zijn nieuwe stal.

Afbeelding

Hij stond er nog maar net in, of ik kreeg een ongelofelijke steek in mijn buik en de weeën waren begonnen.

Afbeelding

Ik haastte me naar het ziekenhuis, ik wilde deze baby's niet thuis krijgen, niet alleen.

Afbeelding

Zofia had Quincy gebeld en hij kwam zo snel mogelijk naar het ziekenhuis om mij bij te staan.

Afbeelding

Na een zware bevalling werd ik opgehaald door de limousine, deze stond tot Peter zijn beschikking omdat hij burgemeester was geweest, en nu stond deze volledig tot mijn beschikking. Peter had ervoor gezorgd dat ik goed verzorgd achter zou blijven.

Afbeelding

Ik kwam thuis met de tweeling.

Afbeelding

En ik hoorde gerommel in de paardenstal, waar ik eerst maar eens ging kijken. Christiaan was weer aan het oefenen op zijn toverspreuken, dus ik liet hem zijn gang gaan.

Afbeelding

Hij keek jaloers toe hoe ik langzaam Davina uit haar reiswiegje haalde, ze werd geboren met de eigenschappen Humeurig en Slons.

Afbeelding

Ik hoorde niet dat Christiaan weg ging, terwijl ik langzaam ook Elmir uit het reiswiegje haalde. Hij werd geboren met de eigenschappen Hekel aan Buiten en Genie.

Afbeelding

Ondertussen waren de bouwvakkers bijna klaar met het bouwen van het huis en de paddocks. Komende week zouden de ramen en binnenmuren geplaatst worden en dan was mijn nieuwe paleisje klaar.

Afbeelding

Baby 1: Annabel - Jongvolwassene - Humeurig/Genie/Houdt van buiten/Gedisciplineerd/Vegetariër - Vader: Stilles McGraw.
Baby 2: Bella - Jongvolwassene - Virtuoos/Excentriek/Kattenliefhebber/Bovennatuurlijke fan/Ambitieus - Vader: Xander Clavell.
Baby 3: Christiaan - Jongvolwassene - Neuroot/Genie/Excentriek/Ambitieus/Gedisciplineerd - Vader: Xander Clavell.
Baby 4: Daniëlle - Jongvolwassene - Gestoord/Vals/Bankhanger/Feestbeest/Bang voor water - Vader: Cyclon Sword.
Baby 5: Elise - Jongvolwassene - Genie/Virtuoos/Geluksvogel/Netjes/Einzelgänger - Vader: Cyclon Sword.
Baby 6: Ferdinand - Jongvolwassene - Atletisch/Virtuoos/Diva/Beeldige beeldhouwer/Avontuurlijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 7: Gea - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Neuroot/Overemotioneel/Geweldige zoener/dapper - Vader: Peter Langerak.
Baby 8: Hally - Jongvolwassene - Hekel aan buiten/Lichte slaper/Fotografenblik/geluksvogel/Bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 9: Ilse - Jongvolwassene - Humeurig/Artistiek/Makkelijk onder de indruk/feestbeest/bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 10: Jessica - Jongvolwassene - Klunzig/Dapper/Nachtbraker/Hengelaar/Hopeloze romanticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 11: Kimberly - Jongvolwassene - Neuroot/Excentriek/Ambitieus/Avontuurlijk/Vriendelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 12: Lennard - Jongvolwassene - Goed/Hekel aan buiten/Zuinig/Verliezer/Groene vingers - Vader: Peter Langerak.
Baby 13: Miranda - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Houdt van warmte/Overemotioneel/Hekel aan kunst/Net - Vader: Maikel Bartels.
Baby 14: Noud - Jongvolwassene - Houdt van warmte/Vriendelijk/Vals/Goed gevoel voor humor/Feestbeest - Vader: Maikel Bartels.
Baby 15: Omar - Jongvolwassene - Vriendelijk/Artistiek/Workaholic/Overenthousiast/Beeldige Beeldhouwer - Vader: VJ Alvi.
Baby 16: Priscilla - Jongvolwassene - Gestoord/Einzelgänger/Virtuoos/Vriendelijk/Bovennatuurlijke fan - Vader: VJ Alvi.
Baby 17: Quincy - Jongvolwassene - Gestoord/Slons/Technofoob/Kattenliefhebber/Klunzig - Vader: VJ Alvi.
Baby 18: Rosanne - Jongvolwassene - Neuroot/Artistiek/Overenthousiast/Goed/Geboren Kok - Vader: VJ Alvi.
Baby 19: Stefan - Jongvolwassene - Dapper/Vals/Nachtbraker/Groene Vingers/Virtuoos - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 20: Tineke - Jongvolwassene - Virtuoos/Klunzig/Overemotioneel/Geboren Verkoopster - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 21: Uweno - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Dapper/Kattenliefhebber/Dramatisch/Hopeloze Romanticus - Vader: Mike van Dorst.
Baby 22: Victor - Jongvolwassene - Dapper/Excentriek/Overenthousiast/Kattenliefhebber/Gestoord - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 23: Wouter - Jongvolwassene - Neuroot/Klunzig/Opmerkzaam/Flirtvrij/Nooit Naakt - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 24: Xavier - Jongvolwassene - Bankhanger/Houdt van Warmte/Hekel aan Kunst/Goed/Paardenliefhebber - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 25!: Ylena - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vriendelijk/Verliezer/Net/Nooit Naakt - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 26: Zachery - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Einzelgänger/Nooit Naakt/Geboren Kok/Goed Gevoel voor Humor - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 27: Anastacia - Jongvolwassene - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 28: Bobby - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Slons/Geluksvogel/Sociale Vlinder/Onweerstaanbaar - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 29: Catharina - Jongvolwassene - Vals/Artistiek/Fotografenblik/Paardenliefhebber/Bindingsprobleem - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 30: Donny - Jongvolwassene - Houdt van Kou/Gestoord/Hengelaar/Vlotte Babbelaar/Hekel aan Kunst - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 31: Esther - Jongvolwassene - Artistiek/Bankhanger/Houdt van Buiten/Flirterig/Ambitieus - Vader: Hank Goddart.
Baby 32: Ferry - Jongvolwassene - Makkelijk onder de indruk/Dapper/Opmerkzaam/Vals/Kattenliefhebber - Vader: Miraj Alvi.
Baby 33: Gerda - Jongvolwassene - Dapper/Humeurig/Voertuigliefhebber/Flirtvrij/Houdt van Warmte - Vader: Miraj Alvi.
Baby 34: Henk - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vaste Slaper/Geen Gevoel voor Humor/Groene Vingers/Genie - Vader: Freek Pengel.
Baby 35: Irvin - Jongvolwassene - Excentriek/Makkelijk onder de indruk/Neuroot/Hopeloze Romanticus/Kleptomaan - Vader: Freek Pengel.
Baby 36: Jack - Jongvolwassene - Makkelijk onder de Indruk/Atletisch/Workaholic/Fotografenblik/Sociale Vlinder - Vader: Thornton Wolff.
Baby 37: Kevin - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Geen gevoel voor Humor/Houdt van Kou/Computernerd - Vader: Thornton Wolff.
Baby 38: Laura - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Houdt van Kou/Artistiek/Net/Zuinig - Vader: Thornton Wolff.
Baby 39: Mirjam - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Nooit Naakt/Fotografenblik/Bovennatuurlijk Scepticus - Vader: Freek Pengel.
Baby 40: Nienke - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Overenthousiast/Slons/Verzamelaar/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Freek Pengel.
Baby 41: Olivia - Jongvolwassene - Vaste Slaper/Humeurig/Virtuoos/Workaholic/Perfectionist - Vader: Maurice Ansari.
Baby 42: Paul - Jongvolwassene - Excentriek/Vaste Slaper/Snel Aangebrand/Virtuoos/Geluksvogel - Vader: Derek van Dorst.
Baby 43: Quinto - Jongvolwassene - Klunzig/Overenthousiast/Vals/Hekel aan Kinderen/Waaghals - Vader: Derek van Dorst.
Baby 44: Rianne - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Genie/Bang voor Water/Hengelaar/Dramatisch - Vader: Peter Langerak.
Baby 45: Sanne - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Gedisciplineerd/Boekenwurm/Flirterig/Makkelijk onder de Indruk - Vader: Peter Langerak.
Baby 46: Terrence - Jongvolwassene - Excentriek/Vals/Vriendelijk/Rebels/Gestoord - Vader: Peter Langerak.
Baby 47: Ursula - Jongvolwassene - Neuroot/Vals/Ambitieus/Houdt van Kou/Snob - Vader: Peter Langerak.
Baby 48: Vance - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Excentriek/Vriendelijk/Sociaal Ongemakkelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 49: Wanda - Jongvolwassene - Neuroot/Slons/Einzelgänger/Goed Gevoel voor Humor/Houdt van Kou - Vader: Mike van Dorst.
Baby 50!!!!: Xander - Jongvolwassene - Goed/Excentriek/Technofoob/Paardenliefhebber/Netjes - Vader: Mike van Dorst.
Baby 51: Youri - Jongvolwassene - Virtuoos/Bankhanger/Artistiek/Geboren Kok/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Peter Langerak.
Baby 52: Zofia - Tiener - Humeurig/Atletisch/Vals/Dierenvriend - Vader: Peter Langerak.
Baby 53: Amanda - Tiener - Atletisch/Humeurig/Vaste Slaper/Gestoord - Vader: Peter Langerak.
Baby 54: Benthe - Peuter - Afwezig/Vals - Vader: Peter Langerak.
Baby 55: Camilla - Peuter - Humeurig/Klunzig - Vader: Peter Langerak.
Baby 56:Davina - Baby - Humeurig/Slons - Vader: Peter Langerak.
Baby 57: Elmir - Baby - Hekel aan Buiten/Genie - Vader: Peter Langerak.
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Update 31:Christiaan de bedrieger.

Het was druk in huis met 2 baby's, 2 peuters en 2 tieners.

Afbeelding

Ik had nog steeds veel verdriet en besefte me steeds meer dat ik dit niet helemaal alleen aan kon. We waren net in het nieuwe huis getrokken, maar de meubels stonden nog niet op de juiste plaats en er moest ook nog behangen of geverfd worden.

Afbeelding

De voorkant:

Afbeelding

De zijkant met ingang naar de paardenstal:

Afbeelding

De achterkant met het appartement boven de paardenstal:

Afbeelding

En de andere zijkant met het dakterras van het appartement:

Afbeelding

De beneden verdieping:

Afbeelding

De bovenverdieping waar met de tijd nog muren geplaatst zouden worden:

Afbeelding

Ik stond huilend bij de baby wiegjes, oh Peter, waarom kon je niet bij me blijven?

Afbeelding

Ik besloot een begin te maken met de inrichting van het huis.

Afbeelding

Tot er plots een donkere gedaante verscheen die met donkere stem zei: Vergeet niet wat ik gezegd heb Sofie, Peter zijn dood was geen ongeluk, het was moord.....

Afbeelding

Pas daarna merkte ik op dat mijn vleugels niet meer blauw waren, ze waren helder wit geworden. Je vleugels zullen wit blijven, tot je weet welk verraad je is aangedaan, galmde de stem van Hein waarna hij verdween.

Afbeelding

Ik begon weer te huilen. Vermoord, wie zou mijn lieve Peter nou willen vermoorden?

Afbeelding

Toen ik die avond de post wilde halen, stond Christiaan ineens voor de deur.

Afbeelding

Ik vertelde hem wat Hein me verteld had en vroeg hem wat hij er van vond. Hij deed vreemd en ontwijkend.

Afbeelding

Hij begon te huilen. Ik wilde mijn armen om hem heen slaan, maar hij wees me af en ging er snel vandoor.

Afbeelding

De enige die nog om me gaf had ik weggejaagd. Waarom deed hij zo vreemd?

Afbeelding

Ik stond stilletjes buiten mijn tranen te drogen toen Mike ineens verscheen.

Afbeelding

Ik nodigde hem uit om binnen te komen en fluisterde in zijn oor wat Hein me verteld had en wat dat moest betekenen.

Afbeelding

Maak je geen zorgen Sofie, zei Mike dapper. Ik ga het tot op de bodem voor je uitzoeken, Als iemand peter vermoord heeft, dan kom ik er wel achter!

Afbeelding

Ik hoorde een paar weken helemaal niets en toen was het alweer tijd voor Peter zijn laatste tweeling om op te groeien naar Peuter.

Davina:

Afbeelding

Elmir bleek een Fee te zijn.

Afbeelding

En met 4 peuters in huis had ik mijn handen vol en amper tijd om me bezig te houden met de werkelijke doodsoorzaak van Peter.

Afbeelding

Gelukkig duurde het niet lang voor de eerste peuter tweeling opgroeide naar kind. Ik had een bescheiden feestje georganiseerd.

Afbeelding

Benthe kreeg daarbij de eigenschap Workaholic.

Afbeelding

En Camilla werd Nooit Naakt.

Afbeelding

Die avond gooide Christiaan al zijn charmes in de strijd.

Afbeelding

Ik was eenzaam, kwetsbaar en verdrietig.

Afbeelding

En Christiaan wist precies hoe hij daar op in moest spelen.

Afbeelding

Zofia werd een Jongvolwassene en werd Opmerkzaam.

Afbeelding

En Amanda werd Ambitieus.

Afbeelding

Zofia en Amanda trokken de weide wereld in wat betekende dat ik er alleen voor stond om de Peuters te leren praatten.

Afbeelding

Afbeelding

Pas toen de peuters wat ouder waren en wat zelfstandiger werden had ik tijd om ClipClop eens flink te borstelen.

Afbeelding

Zijn hoeven uit te krabben.

Afbeelding

Hem te zadelen.

Afbeelding

Om vervolgens voor de eerste keer op te stijgen.

Afbeelding

En het trainingsterrein te bezoeken. Het lag vlak tegenover ons huis. Een klein ritje langs de vijver en je was er.

Afbeelding

Hier maakten we onze eerste sprongetjes.

Afbeelding

Ook had ik nog mijn handen vol aan de peuters, die beiden nog moesten leren lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Maar al snel was het tijd voor ze om op te groeien naar kind.

Afbeelding

Davina kreeg daarbij de eigenschap Paardenliefhebber.

Afbeelding

En ook Elmir werd een Paardenliefhebber.

Afbeelding

Christiaan zei dat hij een verrassing voor me had en lokte me mee naar buiten.

Afbeelding

Hij vertelde me dat hij het trainingsterrein voor me gekocht had en spontaan gaf ik hem een zoen van blijdschap.

Afbeelding

Oh Sofie, zei Christiaan, ik hou van je, ik heb altijd al van je gehouden.

Afbeelding

En nu kuste hij mij.

Afbeelding

Kom mee, zei hij, terwijl hij mijn hand pakte en naar de paardenstal liep. Ik heb nog een verrassing!

Afbeelding

Hij nam me mee naar de paardenstal en ging langzaam op zijn knieën...

Afbeelding

Ik was stomverbaasd, dit had ik niet verwacht.

Afbeelding

Het was nog veels te vroeg, veels te snel. Maar ik kon geen nee zeggen, ik was bang dat Christiaan me dan alleen zou laten en ik kon er niet meer tegen om alleen te zijn.

Afbeelding

En dus zei ik ja, en omhelsde hem.

Afbeelding

Die avond liet Christiaan er geen gras over groeien, ik zou snel van hem zijn, helemaal van hem.

Afbeelding

Als we een kind krijgen, gaat ze nooit meer bij me weg, dacht Christiaan. Hij grinnikte kwaadaardig en ging ervoor.

Afbeelding

Christiaan trok bij ons in, op sommige dagen zag ik hem amper, dan was hij in het appartement aan het schilderen.

Afbeelding

Ik vond dat wel fijn, als we samen waren probeerde Christiaan me continu te claimen, zelfs tegenover de kinderen, maar als hij aan het schilderen was ging hij daar zo in op dat ik lekker kon doen wat ik zelf wilde.

Afbeelding

Ik was ontzettend zenuwachtig voor het eerste feestje dat ik samen met Chris zou geven. Zou hij me nu weer zo gaan claimen?

Afbeelding

Benthe werd een Tiener en werd een Geboren Kok.

Afbeelding

Camilla werd Sociaal Ongemakkelijk.

Afbeelding

Die avond kwam ik er ook achter dat ik zwanger was van Chris. Ik besloot Mike in vertrouwen te nemen en hem mijn twijfels te vertellen.

Afbeelding

Maar voor ik het wist kwam Chris me weer in de gaten houden en omdat hij er bij kwam staan kon ik mijn verhaal niet afmaken.

Afbeelding

Dus deed ik net of ik Mike over het aanstaande huwelijk en de baby aan het vertellen was, hij speelde het spel goed mee.

Afbeelding

Ik moet naar huis, zei hij daarna snel, hij draaide zich om, keek nog even bedachtzaam en vertrok toen.

Afbeelding

Ik hoorde niets meer van Mike in de dagen die volgden, en ik besteedde zo veel mogelijk tijd aan mijn kinderen. Zij waren het laatste wat Peter had achtergelaten in deze wereld en het was een wonder dat ze er überhaupt waren.

Afbeelding

Toen plots Chris weer al mijn aandacht opeiste. Hij wilde dat ik met hem trouwde en wel nu meteen, ik had geen tijd meer om te twijfelen, ik was zwanger van zijn kind en ik moest en zou zijn vrouw worden.

Afbeelding

Ik had geen zin in een strijd en ergens was ik misschien ook een beetje bang voor Chris, of in ieder geval bang dat hij me in de steek zou laten en dus stemde ik erin toe om een besloten huwelijk te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoorde gestommel en dus keek ik naar buiten, tot mijn verbazing stond er een trailer voor het huis. Ik schrok. Chris zou ClipClop toch niet verkocht hebben?

Afbeelding

Een vriendelijke vrouw stapte uit en kwam naar me toe. Ik kom ClipClop ophalen, zei ze, ik ben van het adoptiebureau voor huisdieren. Ik keek haar geschrokken aan en zei dat het een vergissing moest zijn.

Afbeelding

Ze had een schattig klein veulentje bij zich dat naar de opvang zou gaan. Haar naam was Fortune en ik vroeg de vrouw of ik dit veulentje ook kon adopteren, dan was ze in ieder geval niet voor niets gekomen.

Afbeelding

ClipClop was ontzettend blij met zijn nieuwe stalgenootje.

Afbeelding

Die middag was ik Elmir aan het helpen met zijn huiswerk toen Chris naar me toe kwam. Sofie wat heeft dat te betekenen, dat veulen? Vroeg Chris boos. Ze blijven hier allebei, zei ik woest, en daarmee is het laatste gezegd, dreigde ik.

Afbeelding

Door alle stress begonnen mijn weeën.

Afbeelding

Het was een pijnlijke bevalling.

Afbeelding

Maar ik was blij dat ik het in ieder geval niet alleen hoefde te doen.

Afbeelding

Frederik werd geboren met de eigenschappen Klunzig en Makkelijk onder de indruk.

Afbeelding

Maar Chris was nog niet tevreden. 1 baby maar? Met Peter heeft ze veel meer kinderen, we moeten snel nog meer kinderen krijgen, want ze moet het meest van mij houden, van mij, van mij, dacht Christiaan terwijl hij besloot de Alchemie te gaan onderzoeken.

Afbeelding

Hij was alleen nog maar bezig met magie, en dat maakte me bang, ik werd met de dag banger voor hem. Zijn kwaadaardige grinnikjes begonnen me op de zenuwen te werken.

Afbeelding

Benthe groeide op naar Jongvolwassene en werd Excentriek.

Afbeelding

Camilla werd Ambitieus.

Afbeelding

Davina werd een Tiener en kreeg Geen Gevoel voor Humor.

Afbeelding

Elmir werd Atletisch.

Afbeelding

En Frederik werd een Peuter.

Afbeelding

Chris wilde nog meer baby's, ik liet hem zijn gang gaan. Maar ik begon meer en meer te twijfelen of dit allemaal wel was wat ik wilde.

Afbeelding

Ik leerde Frederik lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Chris deed ontzettend geheimzinnig en wilde niet zeggen waar hij heen ging.

Afbeelding

Hij werd steeds meer bezeten van de magie.

Afbeelding

En hij sprokkelde allerlei ingrediënten bij elkaar om een toverdrank te maken.

Afbeelding

En daarna leerde hij Frederik praatten.

Afbeelding

Ik was blij en trots dat Chris me zo goed hielp, maar hij begon ontzettend geheimzinnig te doen.

Afbeelding

Hij riep iets in het Latijn en gooide een toverdrankje naar mijn voeten.

Afbeelding

Verbaasd voelde ik aan mijn rug, waar waren mijn vleugels gebleven?

Afbeelding

Jij-Jij-jij-jij! stamelde ik boos.

Afbeelding

Sofie luister, ik wil geen elfenbaby's, duidelijk? Daarom ben je vanaf nu weer gewoon mens en is de kans groter dat we kinderen met mijn magische krachten krijgen. Zei hij en hij begon kwaadaardig te lachen.

Afbeelding

Ik durfde niets te zeggen en niets te doen, ik begon nu echt bang te worden en dat werd alleen maar erger toen ik er een aantal weken later achter kwam dat ik weer zwanger van hem was.

Afbeelding

Frederik vierde zijn verjaardag.

Afbeelding

Hij groeide op naar kind en werd Gedisciplineerd.

Afbeelding

Ondertussen was het winter geworden en er lag een dik pak sneeuw.

Afbeelding

En ook Davina en Elmir vierden hun verjaardag.

Afbeelding

Davina werd een Perfectionist.

Afbeelding

En Elmir werd zuinig.

Afbeelding

In de weken die daarop volgen sprak Davina regelmatig af met Mike.

Afbeelding

Ik denk dat ik weet wie je vader vermoord heeft, zegt Mike, maar ik heb je hulp nodig, ik denk dat het Chris is. Onderneem geen actie zonder mij, want als ik gelijk heb is hij gevaarlijk. Beloofd, zegt Davina. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op, zegt Mike en hij gaat weg.

Afbeelding

Die avond stelde Mike me wat vreemde vragen, maar ik had geen idee waar hij mee bezig was.

Afbeelding

Davina kon het niet langer voor zich houden en besloot Chris er gewoon naar te vragen.

Afbeelding

Jij! Heb jij mijn vader vermoord? schreeuwt ze.

Afbeelding

Jij hebt geen idee wie ik ben en waar ik toe in staat ben. zegt Chris gemeen.

Afbeelding

Sofie is van mij en zij blijft van mij en niemand kan mij tegen houden ook jij niet, zegt hij terwijl hij zijn toverstaf te voorschijn haalt.

Afbeelding

Hij roept iets in het Latijn en even krijgt Davina geen lucht meer.

Afbeelding

Ze grijpt naar haar buik.

Afbeelding

Sofie is van mij, schreeuwt Christiaan uit, terwijl Davina in elkaar zakt.

Afbeelding

Van mij, van mij! Roept hij blij.

Afbeelding

Dan begint hij om hulp te roepen. Bel een ambulance, zegt hij onschuldig terwijl Hein verschijnt. Jij weer.... gromt Hein.

Afbeelding

Ik kwam er aan gerent, wat was er aan de hand?

Afbeelding

Ik zag mijn arme dochter opgekruld op de grond liggen en begon te huilen.

Afbeelding

Nee Hein, niet mijn kindje, niet mijn baby! Riep ik, maar Hein ging onverstoorbaar door.

Afbeelding

Doe iets! Schreeuw ik tegen Chris.

Afbeelding

Maar het is te laat, het laatste wat ik hoorde waren Davina's smeekbedes.

Afbeelding

En dan verdwijnt Hein, en neemt haar geest mee.

Afbeelding

Gekweld door verdriet ga ik naar boven, trek mijn pyjama aan en dan beginnen de weeën.

Afbeelding

Gabriela wordt geboren met de eigenschappen Opmerkzaam en Artistiek.

Afbeelding

Maar dan krijg ik nog meer weeën.

Afbeelding

Henna wordt geboren met de eigenschappen Houdt van Buiten en Gestoord.

Afbeelding

En nog steeds houden de weeën niet op.

Afbeelding

Ivano wordt geboren met de eigenschappen Genie en Einzelgänger.

Afbeelding

Ik heb net mijn dochter verloren en daarna een drieling gekregen dus het wordt me allemaal even te veel en ik besluit me terug te trekken in de iglo.

Afbeelding

Maar Chris komt achter me aan en drijft me in een hoek. Hij wil nog meer kinderen. Ik smeek hem om me met rust te laten zodat ik dit eerst kan verwerken, maar hij begint hysterisch te lachen. Hij grijpt me vast en dwingt me om een kindje met hem te maken. Zodra ik me los kan maken uit zijn greep vlucht ik naar buiten.

Afbeelding

Ik probeer alles te vergeten, ik kan niet nog meer verdriet hebben dan ik al had om mijn arme Peter en Davina. Ik trek warme kleding aan, verman me en ga naar Fortune, die opgroeit naar een volwassen paard.

Afbeelding

En ze wordt een prachtig paard.

Afbeelding

Ik slik mijn tranen weg en ben vastbesloten niemand te vertellen wat Chris me heeft aangedaan.

Afbeelding

Gedachteloos borstel ik Fortune.

Afbeelding

En ik krab haar hoeven uit.

Afbeelding

Ik besluit dat ze maar zo snel mogelijk aan het zadel moet wennen.

Afbeelding

En ga voor de eerste keer op haar zitten.

Afbeelding

En langzaamaan begin ik haar in te rijden.

Afbeelding

En zo gaan de weken voorbij, ik breng zo veel mogelijk tijd door met het trainen van Fortune, zodat ik niet hoef te denken aan wat Chris me aan heeft gedaan en hem zo min mogelijk hoef te zien. Totdat Mike ineens op de stoep staat.

Afbeelding

Verbaasd doe ik de deur open.

Afbeelding

Sofie, je moet het spelletje mee spelen, ik zorg dat je veilig bent, maar nu moet ik Christiaan spreken, blijf dicht bij me. Fluistert Mike in mijn oor.

Afbeelding

Maar Chris komt al naar buiten en wordt woest als hij ons zo ziet fluisteren.

Afbeelding

Ga naar binnen, ik regel dit, zegt hij streng tegen mij. Nee, Mike is hier om iets te vertellen, iets wat ik volgens hem moet horen, zeg ik boos. Ik voel me plotseling sterk door Mike's aanwezigheid.

Afbeelding

Mike? Wat moet je? Zegt Chris dreigend.

Afbeelding

Ik weet alles, zegt Mike boos, jij hebt Peter vermoord en daarna Davina, omdat ze achter de waarheid kwam. Hoe durf je mij te beschuldigen, schreeuwt Chris woest.

Afbeelding

Het is waar, ik heb het bewijs, zegt Mike.

Afbeelding

Mike probeert iets uit zijn binnenzak te halen, maar voor hij het weet neemt Chris een grote stap en slaat hem recht in zijn gezicht.

Afbeelding

Ik doe angstig een paar stappen achteruit als de twee mannen beginnen te vechten.

Afbeelding

Er is een hoop geschreeuw en tumult.

Afbeelding

Jij vuile verrader, roept 1 van de 2 mannen boos.

Afbeelding

Mike heeft Chris in een wurggreep.

Afbeelding

En gooit hem op de grond.

Afbeelding

Ik heb geen bewijs meer nodig, het bewijst al genoeg dat Chris Mike zomaar aanvalt, en dat terwijl er boven kleine kinderen liggen te slapen! Waarom? Waarom? Begin ik te schreeuwen. Chris haalt zijn schouders op, omdat ik van je hou Sofie, zegt hij, en je bent van mij! Daarna begint hij te grijnzen.

Afbeelding

Je bent gestoord, gestoord zeg ik je, ik vraag de scheiding aan, ik wil je nooit meer zien, je gaat de gevangenis in! schreeuw ik.

Afbeelding

Christiaan zet het op een rennen en ik begin te schreeuwen en te huilen. Rustig maar moeders, zegt Elmir.

Afbeelding

En hij troost me.

Afbeelding

We zadelen de paarden op en gaan samen op pad. Ik moet even mijn hoofd leeg maken, even uitwaaien.

Afbeelding

We rijden naar het strand.

Afbeelding

Tot ik me besef dat we nog aangifte moeten dus, dus gaan we snel weer naar huis.

Afbeelding

Christiaan wordt gezocht door de politie en ik heb extra beveiliging gekregen. Er is mij gegarandeerd dat hij niet in de buurt kan komen. Maar toch voel ik me bekeken als we een paar maanden later de verjaardag van de drieling vieren.

Gabriela:

Afbeelding

Henna:

Afbeelding

Ivano:

Afbeelding

En ik kom erachter dat ik zwanger ben van Chris, een traan bungelt over mijn wang als ik bedenk hoe dit kindje tot stand gekomen is.

Afbeelding

Ik loop snel naar buiten, ik wil niet dat de drieling me zo ziet.

Afbeelding

Hallo mevrouwtje, vanwaar die traantjes, zegt een vrolijke stem achter mij ineens. Ik draai me om en sta oog in oog met een matroos.

Afbeelding

Als hij mijn tranen ziet slaat hij een arm om me heen. Bedankt! Fluister ik in zijn oor.

Afbeelding

Hij blijft nog even kletsen en verteld me dat hij altijd een paar weken per jaar in de stad is, de rest van de tijd zit hij op zee. Na alles wat ik mee gemaakt hebt is het verfrissend om nieuwe mensen met nieuwe levens te ontmoeten. Ik fantaseer over het leven op zee.

Elmir is een enorme hulp, nadat zijn tweelingzus is overleden heeft hij besloten voorlopig bij me te blijven wonen. En hier zijn trainingsstal van te maken, we hebben hier alle ruimte en alle middelen. Ondertussen helpt hij mij de drieling zindelijk te maken.

Afbeelding

Ze te leren praatten.

Afbeelding

En te leren lopen.

Afbeelding

Waarna Frederik opgroeit naar Tiener.

Afbeelding

En hierbij de eigenschap Netjes krijgt.

Afbeelding

En nog steeds is er geen spoor van Christiaan.

Baby 1: Annabel - Jongvolwassene - Humeurig/Genie/Houdt van buiten/Gedisciplineerd/Vegetariër - Vader: Stilles McGraw.
Baby 2: Bella - Jongvolwassene - Virtuoos/Excentriek/Kattenliefhebber/Bovennatuurlijke fan/Ambitieus - Vader: Xander Clavell.
Baby 3: Christiaan - Jongvolwassene - Neuroot/Genie/Excentriek/Ambitieus/Gedisciplineerd - Vader: Xander Clavell.
Baby 4: Daniëlle - Jongvolwassene - Gestoord/Vals/Bankhanger/Feestbeest/Bang voor water - Vader: Cyclon Sword.
Baby 5: Elise - Jongvolwassene - Genie/Virtuoos/Geluksvogel/Netjes/Einzelgänger - Vader: Cyclon Sword.
Baby 6: Ferdinand - Jongvolwassene - Atletisch/Virtuoos/Diva/Beeldige beeldhouwer/Avontuurlijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 7: Gea - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Neuroot/Overemotioneel/Geweldige zoener/dapper - Vader: Peter Langerak.
Baby 8: Hally - Jongvolwassene - Hekel aan buiten/Lichte slaper/Fotografenblik/geluksvogel/Bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 9: Ilse - Jongvolwassene - Humeurig/Artistiek/Makkelijk onder de indruk/feestbeest/bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 10: Jessica - Jongvolwassene - Klunzig/Dapper/Nachtbraker/Hengelaar/Hopeloze romanticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 11: Kimberly - Jongvolwassene - Neuroot/Excentriek/Ambitieus/Avontuurlijk/Vriendelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 12: Lennard - Jongvolwassene - Goed/Hekel aan buiten/Zuinig/Verliezer/Groene vingers - Vader: Peter Langerak.
Baby 13: Miranda - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Houdt van warmte/Overemotioneel/Hekel aan kunst/Net - Vader: Maikel Bartels.
Baby 14: Noud - Jongvolwassene - Houdt van warmte/Vriendelijk/Vals/Goed gevoel voor humor/Feestbeest - Vader: Maikel Bartels.
Baby 15: Omar - Jongvolwassene - Vriendelijk/Artistiek/Workaholic/Overenthousiast/Beeldige Beeldhouwer - Vader: VJ Alvi.
Baby 16: Priscilla - Jongvolwassene - Gestoord/Einzelgänger/Virtuoos/Vriendelijk/Bovennatuurlijke fan - Vader: VJ Alvi.
Baby 17: Quincy - Jongvolwassene - Gestoord/Slons/Technofoob/Kattenliefhebber/Klunzig - Vader: VJ Alvi.
Baby 18: Rosanne - Jongvolwassene - Neuroot/Artistiek/Overenthousiast/Goed/Geboren Kok - Vader: VJ Alvi.
Baby 19: Stefan - Jongvolwassene - Dapper/Vals/Nachtbraker/Groene Vingers/Virtuoos - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 20: Tineke - Jongvolwassene - Virtuoos/Klunzig/Overemotioneel/Geboren Verkoopster - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 21: Uweno - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Dapper/Kattenliefhebber/Dramatisch/Hopeloze Romanticus - Vader: Mike van Dorst.
Baby 22: Victor - Jongvolwassene - Dapper/Excentriek/Overenthousiast/Kattenliefhebber/Gestoord - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 23: Wouter - Jongvolwassene - Neuroot/Klunzig/Opmerkzaam/Flirtvrij/Nooit Naakt - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 24: Xavier - Jongvolwassene - Bankhanger/Houdt van Warmte/Hekel aan Kunst/Goed/Paardenliefhebber - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 25!: Ylena - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vriendelijk/Verliezer/Net/Nooit Naakt - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 26: Zachery - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Einzelgänger/Nooit Naakt/Geboren Kok/Goed Gevoel voor Humor - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 27: Anastacia - Jongvolwassene - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 28: Bobby - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Slons/Geluksvogel/Sociale Vlinder/Onweerstaanbaar - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 29: Catharina - Jongvolwassene - Vals/Artistiek/Fotografenblik/Paardenliefhebber/Bindingsprobleem - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 30: Donny - Jongvolwassene - Houdt van Kou/Gestoord/Hengelaar/Vlotte Babbelaar/Hekel aan Kunst - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 31: Esther - Jongvolwassene - Artistiek/Bankhanger/Houdt van Buiten/Flirterig/Ambitieus - Vader: Hank Goddart.
Baby 32: Ferry - Jongvolwassene - Makkelijk onder de indruk/Dapper/Opmerkzaam/Vals/Kattenliefhebber - Vader: Miraj Alvi.
Baby 33: Gerda - Jongvolwassene - Dapper/Humeurig/Voertuigliefhebber/Flirtvrij/Houdt van Warmte - Vader: Miraj Alvi.
Baby 34: Henk - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vaste Slaper/Geen Gevoel voor Humor/Groene Vingers/Genie - Vader: Freek Pengel.
Baby 35: Irvin - Jongvolwassene - Excentriek/Makkelijk onder de indruk/Neuroot/Hopeloze Romanticus/Kleptomaan - Vader: Freek Pengel.
Baby 36: Jack - Jongvolwassene - Makkelijk onder de Indruk/Atletisch/Workaholic/Fotografenblik/Sociale Vlinder - Vader: Thornton Wolff.
Baby 37: Kevin - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Geen gevoel voor Humor/Houdt van Kou/Computernerd - Vader: Thornton Wolff.
Baby 38: Laura - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Houdt van Kou/Artistiek/Net/Zuinig - Vader: Thornton Wolff.
Baby 39: Mirjam - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Nooit Naakt/Fotografenblik/Bovennatuurlijk Scepticus - Vader: Freek Pengel.
Baby 40: Nienke - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Overenthousiast/Slons/Verzamelaar/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Freek Pengel.
Baby 41: Olivia - Jongvolwassene - Vaste Slaper/Humeurig/Virtuoos/Workaholic/Perfectionist - Vader: Maurice Ansari.
Baby 42: Paul - Jongvolwassene - Excentriek/Vaste Slaper/Snel Aangebrand/Virtuoos/Geluksvogel - Vader: Derek van Dorst.
Baby 43: Quinto - Jongvolwassene - Klunzig/Overenthousiast/Vals/Hekel aan Kinderen/Waaghals - Vader: Derek van Dorst.
Baby 44: Rianne - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Genie/Bang voor Water/Hengelaar/Dramatisch - Vader: Peter Langerak.
Baby 45: Sanne - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Gedisciplineerd/Boekenwurm/Flirterig/Makkelijk onder de Indruk - Vader: Peter Langerak.
Baby 46: Terrence - Jongvolwassene - Excentriek/Vals/Vriendelijk/Rebels/Gestoord - Vader: Peter Langerak.
Baby 47: Ursula - Jongvolwassene - Neuroot/Vals/Ambitieus/Houdt van Kou/Snob - Vader: Peter Langerak.
Baby 48: Vance - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Excentriek/Vriendelijk/Sociaal Ongemakkelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 49: Wanda - Jongvolwassene - Neuroot/Slons/Einzelgänger/Goed Gevoel voor Humor/Houdt van Kou - Vader: Mike van Dorst.
Baby 50!!!!: Xander - Jongvolwassene - Goed/Excentriek/Technofoob/Paardenliefhebber/Netjes - Vader: Mike van Dorst.
Baby 51: Youri - Jongvolwassene - Virtuoos/Bankhanger/Artistiek/Geboren Kok/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Peter Langerak.
Baby 52: Zofia - Jongvolwassene - Humeurig/Atletisch/Vals/Dierenvriend/Opmerkzaam - Vader: Peter Langerak.
Baby 53: Amanda - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Vaste Slaper/Gestoord/Ambitieus - Vader: Peter Langerak.
Baby 54: Benthe - Jongvolwassene - Afwezig/Vals/Workaholic/Geboren Kok/Excentriek - Vader: Peter Langerak.
Baby 55: Camilla - Jongvolwassene - Humeurig/Klunzig/Nooit Naakt/Sociaal Ongemakkelijk/Ambitieus - Vader: Peter Langerak.
Baby 56: Davina - Jongvolwassene - Humeurig/Slons/Paardenliefhebber/Geen Gevoel voor Humor/Perfectionist - Vader: Peter Langerak.
Baby 57: Elmir - Jongvolwassene - Houdt van Buiten/Houdt van Warmte/Paardenliefhebber/Atletisch/Zuinig - Vader: Peter Langerak.
Baby 58: Frederik - Tiener - Klunzig/Makkelijk onder de indruk/Gedisciplineerd/Netjes - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 59: Gabriela - Peuter - Opmerkzaam/Artistiek - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 60: Henna - Peuter - Houdt van Buiten/Gestoord - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 61: Ivano - Peuter - Genie/Einzelgänger - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Gebruikersavatar
Nette
Snackventer Snackventer
Berichten:
58
Lid geworden op:
zo 02 jun 2013, 16:38

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Wat een leuke up weer! Ik volg je dagboek al een tijdje, maar nog geen reacties geplaatst... :$
Bij deze dus!

Alleen doen bij mij niet alle plaatjes het... Maar dat mag de pret niet drukken! Leuke up!
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.
Margaret Mead
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Bedankt voor de leuke reacties. Momenteel zit ik een beetje vast, waar wil ik heen en wat voor wending kan ik het verhaal nog geven. Heb wel een idee, maar dan moet Exotisch Eiland eerst uit zijn ;) . Omdat ik waarschijnlijk deze week nog wel een update wil plaatsen, zal ik dus eerst met iets anders moeten komen, het blijft spannend :D!
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Update 32: Christiaans Legacy

Elmir was druk bezig om van de trainingsstal een succes te maken, hij won wedstrijd na wedstrijd. Hij had het razend druk.

Afbeelding

Plots begonnen mijn weeën.

Afbeelding

De kraamverzorger kwam me helpen bij dit laatste kindje van Christiaan.

Afbeelding


Het leek wel de zwaarste bevalling tot nu toe, de tranen rolde me over mijn wangen. Ik moest steeds maar denken aan wat Christiaan mij en mijn gezin had aangedaan.

Afbeelding

Na een paar uur vol pijn en verdriet werd dan eindelijk John geboren met de eigenschappen Goed en Bankhanger.

Afbeelding

De drieling vierden hun verjaardag.

Afbeelding

Gabriela kreeg een Goed Gevoel voor Humor.

Afbeelding

Henna werd een Paardenliefhebber.

Afbeelding

En Ivano werd Atletisch.

Afbeelding

Alles ging zijn gangetje, we hoorden niets meer van Christiaan en ook de politie kon hem niet opsporen. Het leek of hij van de aardbodem verdwenen was. En zolang hij weg was, voelde ik me redelijk opgelucht. Ik was blij dat Elmir bij me woonde, want echt veilig voelde ik me nog steeds niet. Op een dag had Elmir een vriend meegenomen.

Afbeelding

Hij stond een beetje verlegen aan te bellen.

Afbeelding

Hallo. Riep ik vrolijk.

Afbeelding

En stelde me aan hem voor.

Afbeelding

Ik ben Hendrik Janssen, zei hij. Uw zoon Elmir zei dat u misschien werk en een verblijfplaats voor mij had?

Afbeelding

Hij begon enthousiast te vertellen dat hij jaren op school had gezeten met Elmir, maar toen hij Jongvolwassen was geworden was hij naar Twinbrook verhuisd.

Afbeelding

Hij had daar een paar jaar met paarden gewerkt, tot het bedrijf failliet ging. Daarna had hij besloten terug te gaan naar Sunset Valley.

Afbeelding

En dus zocht hij werk en onderdak. Euh, zij ik. Wat een knappe vent was dit was het enigste dat ik kon denken. Maar toen herpakte ik mezelf en zei: Het komt wel wat onverwacht, maar als je kunt helpen met het huishouden en de paarden, dan denk ik dat er wel wat te regelen valt.

Afbeelding

Hij haalde opgelucht adem.

Afbeelding

En ging meteen aan de slag.

Afbeelding

Hij gooide het vuilnis weg.

Afbeelding

En haalde de post.

Afbeelding

En ging kennis maken met Fortune.

Afbeelding

Afbeelding

Baby 1: Annabel - Jongvolwassene - Humeurig/Genie/Houdt van buiten/Gedisciplineerd/Vegetariër - Vader: Stilles McGraw.
Baby 2: Bella - Jongvolwassene - Virtuoos/Excentriek/Kattenliefhebber/Bovennatuurlijke fan/Ambitieus - Vader: Xander Clavell.
Baby 3: Christiaan - Jongvolwassene - Neuroot/Genie/Excentriek/Ambitieus/Gedisciplineerd - Vader: Xander Clavell.
Baby 4: Daniëlle - Jongvolwassene - Gestoord/Vals/Bankhanger/Feestbeest/Bang voor water - Vader: Cyclon Sword.
Baby 5: Elise - Jongvolwassene - Genie/Virtuoos/Geluksvogel/Netjes/Einzelgänger - Vader: Cyclon Sword.
Baby 6: Ferdinand - Jongvolwassene - Atletisch/Virtuoos/Diva/Beeldige beeldhouwer/Avontuurlijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 7: Gea - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Neuroot/Overemotioneel/Geweldige zoener/dapper - Vader: Peter Langerak.
Baby 8: Hally - Jongvolwassene - Hekel aan buiten/Lichte slaper/Fotografenblik/geluksvogel/Bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 9: Ilse - Jongvolwassene - Humeurig/Artistiek/Makkelijk onder de indruk/feestbeest/bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 10: Jessica - Jongvolwassene - Klunzig/Dapper/Nachtbraker/Hengelaar/Hopeloze romanticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 11: Kimberly - Jongvolwassene - Neuroot/Excentriek/Ambitieus/Avontuurlijk/Vriendelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 12: Lennard - Jongvolwassene - Goed/Hekel aan buiten/Zuinig/Verliezer/Groene vingers - Vader: Peter Langerak.
Baby 13: Miranda - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Houdt van warmte/Overemotioneel/Hekel aan kunst/Net - Vader: Maikel Bartels.
Baby 14: Noud - Jongvolwassene - Houdt van warmte/Vriendelijk/Vals/Goed gevoel voor humor/Feestbeest - Vader: Maikel Bartels.
Baby 15: Omar - Jongvolwassene - Vriendelijk/Artistiek/Workaholic/Overenthousiast/Beeldige Beeldhouwer - Vader: VJ Alvi.
Baby 16: Priscilla - Jongvolwassene - Gestoord/Einzelgänger/Virtuoos/Vriendelijk/Bovennatuurlijke fan - Vader: VJ Alvi.
Baby 17: Quincy - Jongvolwassene - Gestoord/Slons/Technofoob/Kattenliefhebber/Klunzig - Vader: VJ Alvi.
Baby 18: Rosanne - Jongvolwassene - Neuroot/Artistiek/Overenthousiast/Goed/Geboren Kok - Vader: VJ Alvi.
Baby 19: Stefan - Jongvolwassene - Dapper/Vals/Nachtbraker/Groene Vingers/Virtuoos - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 20: Tineke - Jongvolwassene - Virtuoos/Klunzig/Overemotioneel/Geboren Verkoopster - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 21: Uweno - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Dapper/Kattenliefhebber/Dramatisch/Hopeloze Romanticus - Vader: Mike van Dorst.
Baby 22: Victor - Jongvolwassene - Dapper/Excentriek/Overenthousiast/Kattenliefhebber/Gestoord - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 23: Wouter - Jongvolwassene - Neuroot/Klunzig/Opmerkzaam/Flirtvrij/Nooit Naakt - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 24: Xavier - Jongvolwassene - Bankhanger/Houdt van Warmte/Hekel aan Kunst/Goed/Paardenliefhebber - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 25!: Ylena - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vriendelijk/Verliezer/Net/Nooit Naakt - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 26: Zachery - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Einzelgänger/Nooit Naakt/Geboren Kok/Goed Gevoel voor Humor - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 27: Anastacia - Jongvolwassene - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 28: Bobby - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Slons/Geluksvogel/Sociale Vlinder/Onweerstaanbaar - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 29: Catharina - Jongvolwassene - Vals/Artistiek/Fotografenblik/Paardenliefhebber/Bindingsprobleem - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 30: Donny - Jongvolwassene - Houdt van Kou/Gestoord/Hengelaar/Vlotte Babbelaar/Hekel aan Kunst - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 31: Esther - Jongvolwassene - Artistiek/Bankhanger/Houdt van Buiten/Flirterig/Ambitieus - Vader: Hank Goddart.
Baby 32: Ferry - Jongvolwassene - Makkelijk onder de indruk/Dapper/Opmerkzaam/Vals/Kattenliefhebber - Vader: Miraj Alvi.
Baby 33: Gerda - Jongvolwassene - Dapper/Humeurig/Voertuigliefhebber/Flirtvrij/Houdt van Warmte - Vader: Miraj Alvi.
Baby 34: Henk - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vaste Slaper/Geen Gevoel voor Humor/Groene Vingers/Genie - Vader: Freek Pengel.
Baby 35: Irvin - Jongvolwassene - Excentriek/Makkelijk onder de indruk/Neuroot/Hopeloze Romanticus/Kleptomaan - Vader: Freek Pengel.
Baby 36: Jack - Jongvolwassene - Makkelijk onder de Indruk/Atletisch/Workaholic/Fotografenblik/Sociale Vlinder - Vader: Thornton Wolff.
Baby 37: Kevin - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Geen gevoel voor Humor/Houdt van Kou/Computernerd - Vader: Thornton Wolff.
Baby 38: Laura - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Houdt van Kou/Artistiek/Net/Zuinig - Vader: Thornton Wolff.
Baby 39: Mirjam - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Nooit Naakt/Fotografenblik/Bovennatuurlijk Scepticus - Vader: Freek Pengel.
Baby 40: Nienke - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Overenthousiast/Slons/Verzamelaar/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Freek Pengel.
Baby 41: Olivia - Jongvolwassene - Vaste Slaper/Humeurig/Virtuoos/Workaholic/Perfectionist - Vader: Maurice Ansari.
Baby 42: Paul - Jongvolwassene - Excentriek/Vaste Slaper/Snel Aangebrand/Virtuoos/Geluksvogel - Vader: Derek van Dorst.
Baby 43: Quinto - Jongvolwassene - Klunzig/Overenthousiast/Vals/Hekel aan Kinderen/Waaghals - Vader: Derek van Dorst.
Baby 44: Rianne - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Genie/Bang voor Water/Hengelaar/Dramatisch - Vader: Peter Langerak.
Baby 45: Sanne - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Gedisciplineerd/Boekenwurm/Flirterig/Makkelijk onder de Indruk - Vader: Peter Langerak.
Baby 46: Terrence - Jongvolwassene - Excentriek/Vals/Vriendelijk/Rebels/Gestoord - Vader: Peter Langerak.
Baby 47: Ursula - Jongvolwassene - Neuroot/Vals/Ambitieus/Houdt van Kou/Snob - Vader: Peter Langerak.
Baby 48: Vance - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Excentriek/Vriendelijk/Sociaal Ongemakkelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 49: Wanda - Jongvolwassene - Neuroot/Slons/Einzelgänger/Goed Gevoel voor Humor/Houdt van Kou - Vader: Mike van Dorst.
Baby 50!!!!: Xander - Jongvolwassene - Goed/Excentriek/Technofoob/Paardenliefhebber/Netjes - Vader: Mike van Dorst.
Baby 51: Youri - Jongvolwassene - Virtuoos/Bankhanger/Artistiek/Geboren Kok/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Peter Langerak.
Baby 52: Zofia - Jongvolwassene - Humeurig/Atletisch/Vals/Dierenvriend/Opmerkzaam - Vader: Peter Langerak.
Baby 53: Amanda - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Vaste Slaper/Gestoord/Ambitieus - Vader: Peter Langerak.
Baby 54: Benthe - Jongvolwassene - Afwezig/Vals/Workaholic/Geboren Kok/Excentriek - Vader: Peter Langerak.
Baby 55: Camilla - Jongvolwassene - Humeurig/Klunzig/Nooit Naakt/Sociaal Ongemakkelijk/Ambitieus - Vader: Peter Langerak.
Baby 56: Davina - Jongvolwassene - Humeurig/Slons/Paardenliefhebber/Geen Gevoel voor Humor/Perfectionist - Vader: Peter Langerak.
Baby 57: Elmir - Jongvolwassene - Houdt van Buiten/Houdt van Warmte/Paardenliefhebber/Atletisch/Zuinig - Vader: Peter Langerak.
Baby 58: Frederik - Tiener - Klunzig/Makkelijk onder de indruk/Gedisciplineerd/Netjes - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 59: Gabriela - Peuter - Opmerkzaam/Artistiek - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 60: Henna - Peuter - Houdt van Buiten/Gestoord - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 61: Ivano - Peuter - Genie/Einzelgänger - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 62: John - Baby - Goed/Bankhanger - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: De 100 Baby's van Sofie Bergendam

Update 33: Hendrik

Nu Hendrik bij ons was gekomen had ik tijd om het huis schoon te houden en voor de kinderen te zorgen.

Afbeelding

Hendrik en Elmir waren samen druk met het trainen van de paarden.

Afbeelding

En regelmatig gingen ze erop uit om naar wedstrijden te gaan.

Afbeelding

Hendrik was nog een beginner.

Afbeelding

Hij was lomp en onhandig.

Afbeelding

Maar dat zou niet lang meer duren, hij trainde ontzettend hard.

Afbeelding

En zou snel een goede ruiter worden.

Afbeelding

Hij had geen geld en werkte bij ons tegen kost en inwoning. Omdat hij snel zelf ook wedstrijden zou gaan starten besloten Elmir en ik hem een wedstrijdtenue te schenken. En het stond hem ontzettend goed.

Afbeelding

Als snel groeide Christiaans laatste baby op naar Peuter.

Afbeelding

John werd een lief en schattig kereltje. Alhoewel ik niet kon vergeten hoe hij verwekt was, hield ik toch ontzettend veel van hem. Hij was zo klein en onschuldig.

Afbeelding

Ik leerde hem in alle rust praten.

Afbeelding

De zomer kwam snel terug en dus gaven we een zwembadfeestje.

Afbeelding

En Frederik groeide op naar Jongvolwassene.

Afbeelding

En werd daarbij een Dierenvriend.

Afbeelding

De maanden die daarop volgden waren Elmir en Hendrik druk met trainen en wedstrijden.

Afbeelding

En ik leerde John lopen.

Afbeelding

Op een dag vroeg ik Hendrik om een aantal boeken voor me te halen, hij deed het graag, hij vond het heerlijk om in de stad rond te struinen.

Afbeelding

Hij komt daar een aardige dame tegen, als hij zich voor gaat stellen, komt hij erachter dat dit Elise is, een dochter van mij.

Afbeelding

Hendrik komt thuis als ik net lekker aan het relaxen ben in het zwembad.

Afbeelding

We hebben elkaar nog weinig gesproken doordat hij zo fanatiek is met paardrijden en ik heel druk ben met de kinderen. Dus nodig ik hem uit om ook in het water te komen. Het is een ontzettend hete dag en een beetje afkoeling is wel welkom.

Afbeelding

We praten en spetteren en we hebben ontzettend veel lol.

Afbeelding

Het is al zo lang geleden dat ik een normaal volwassen gesprek gevoerd heb. Ik heb mij verstopt in huis met de kinderen sinds Christiaan spoorloos is.

Afbeelding

Ik maak een grapje, en Hendrik begint te lachen, een zwoele lach. Ik moet weer denken aan hoe knap deze jonge man is.

Afbeelding

Hij komt iets dichterbij en ik voel dat ik begin te blozen.

Afbeelding

Ik verzin snel een excuus, ik moet een flesje voor John maken, en ga snel naar binnen, deze man is echt onweerstaanbaar.

Afbeelding

Binnen aangekomen voel ik me niet zo lekker.

Afbeelding

En ik val flauw. Ik ben veels te lang in de warmte gebleven vandaag. Zwanger kan ik niet zijn, sinds Chris heb ik met niemand meer Ohja gedaan.

Afbeelding

Een paar dagen later voel ik me weer helemaal fit en John groeit op naar kind en wordt een Slons.

Afbeelding

Die avond als Hendrik op het punt staat om in zijn slaapzak in de stal te kruipen...

Afbeelding

Glip ik stilletjes de stal binnen. Hendrik staat op omdat hij denkt dat hij geluiden hoort en plots sta ik voor hem.

Afbeelding

Hij begint te lachen en zegt: Ik dacht al wat komt daar voor monster aan.

Afbeelding

Maar jij bent het Sofie, het is al laat, kun je niet slapen, vraagt hij lief.

Afbeelding

Voor hij iets door heeft heb ik mijn gezicht al tegen de zijne gedrukt, verbaasd houdt hij zijn handen omhoog. Wat? Is het enige dat ik nog hoor voor mijn lippen de zijne raken.

Afbeelding

Ik trek snel mijn hoofd terug en hij kijkt me verbaasd aan.

Afbeelding

Hij begint te lachen. Hmmm, zegt hij, dat is eigenlijk best een goed idee.

Afbeelding

Hij trekt mij met zijn sterke armen naar zich toe en begint mij nu te zoenen.

Afbeelding

Afbeelding

Speels kijkt hij me aan.

Afbeelding

Kom mee, zegt hij dan ineens, hij sleurt me mee naar buiten en gebaart dat ik naast hem moet komen zitten.

Afbeelding

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, dit was een spontane domme actie, ik had hem nooit moeten zoenen, hij is net zo oud als Elmir. Denk ik, terwijl hij dichter naar mij toe schuift.

Afbeelding

Ik sta snel op, dit was geen goed idee, waar was ik mee bezig?

Afbeelding

Ik wil weg lopen, maar hij pakt mijn hand en trekt me naar zich toe. Hij is ontzettend sterk, hij neemt me in zijn armen en kust me.

Afbeelding

Je bent zo mooi, fluistert hij zachtjes.

Afbeelding

Ik begin zachtjes te giechelen en hij zegt: Oelala ik krijg het er warm van.

Afbeelding

Ik weet nog iets waar je het warm van krijgt, zeg ik uitdagend en loop richting het hooi dat net van het land is gehaald.

Afbeelding

Nieuwsgierig komt hij achter me aan en gaat ook bij de hooiberg staan. Ik kijk rechts....

Afbeelding

En links en maak aanstalten...

Afbeelding

Om in de hooiberg te verdwijnen. Hendrik begint te lachen. O dus zo wil jij het spelen zegt hij.

Afbeelding

Ik krijg je wel zegt hij lachend, hij kijkt nog even snel of er iemand aan komt.

Afbeelding

En verdwijnt dan ook in de berg hooi. Ik giechel als hij me vindt en van het 1 komt het ander.

Afbeelding

Ik kijk snel of ik veilig uit de baal kan komen, zonder dat iemand me ziet.

Afbeelding

En ren er lachend uit.

Afbeelding

En ook Hendrik komt langzaam weer tevoorschijn.

Afbeelding

Wat had ik gedaan? dacht ik nu. Hendrik was nog maar een kind, net als Elmir. Wat nou als ik hiervan zwanger zou worden? Hoe moest ik dat Elmir vertellen? Ik liep snel weg en liet Hendrik verbaasd achter bij de hooiberg.

Afbeelding

Ik stortte me op het huishouden, zodat ik niet de hele tijd aan Hendrik hoefde te denken. Ik had het zwaar te pakken, hij was dan ook zo ontzettend sexy. Telkens zag ik het avontuurtje in de hooiberg weer voor me.

Afbeelding

Hendrik was weer druk met het trainen van Fortune, ze werden steeds beter en wonnen wedstrijd na wedstrijd.

Afbeelding

Ik nam een lang bad.

Afbeelding

En speelde gitaar, alles om maar niet aan Hendrik zijn goddelijke lichaam te hoeven denken.

Afbeelding

En dan is het alweer tijd voor de drieling om op te groeien naar Tieners.

Afbeelding

Gabriele wordt Handig.

Afbeelding

Henna wordt een Diva.

Afbeelding

En Ivano wordt Verlegen.

Afbeelding

Later die avond komt Hendrik naar me toe.

Afbeelding

En hij glimlacht weer naar me met zijn oogverblindende glimlach.

Afbeelding

Zeg Sofie, zegt hij rustig. Denk je dat we niet eens moeten praten over wat er een paar weken geleden gebeurd is?

Afbeelding

Euhm, zeg ik voorzichtig, terwijl ik weer begin te blozen.

Afbeelding

En voordat ik iets kan zeggen of me kan bedenken zoen ik hem weer.

Afbeelding

Hij lacht en hij zegt: O dus je wilt het zo spelen?

Afbeelding

Hij trekt me weer in zijn armen en kust me.

Afbeelding

Moeten we dit nu wel doen, denk ik nog, maar als ik zijn warme lichaam tegen de mijne voel, vergeet ik alle twijfels.

Afbeelding

Baby 1: Annabel - Jongvolwassene - Humeurig/Genie/Houdt van buiten/Gedisciplineerd/Vegetariër - Vader: Stilles McGraw.
Baby 2: Bella - Jongvolwassene - Virtuoos/Excentriek/Kattenliefhebber/Bovennatuurlijke fan/Ambitieus - Vader: Xander Clavell.
Baby 3: Christiaan - Jongvolwassene - Neuroot/Genie/Excentriek/Ambitieus/Gedisciplineerd - Vader: Xander Clavell.
Baby 4: Daniëlle - Jongvolwassene - Gestoord/Vals/Bankhanger/Feestbeest/Bang voor water - Vader: Cyclon Sword.
Baby 5: Elise - Jongvolwassene - Genie/Virtuoos/Geluksvogel/Netjes/Einzelgänger - Vader: Cyclon Sword.
Baby 6: Ferdinand - Jongvolwassene - Atletisch/Virtuoos/Diva/Beeldige beeldhouwer/Avontuurlijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 7: Gea - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Neuroot/Overemotioneel/Geweldige zoener/dapper - Vader: Peter Langerak.
Baby 8: Hally - Jongvolwassene - Hekel aan buiten/Lichte slaper/Fotografenblik/geluksvogel/Bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 9: Ilse - Jongvolwassene - Humeurig/Artistiek/Makkelijk onder de indruk/feestbeest/bovennatuurlijk scepticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 10: Jessica - Jongvolwassene - Klunzig/Dapper/Nachtbraker/Hengelaar/Hopeloze romanticus - Vader: Peter Langerak.
Baby 11: Kimberly - Jongvolwassene - Neuroot/Excentriek/Ambitieus/Avontuurlijk/Vriendelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 12: Lennard - Jongvolwassene - Goed/Hekel aan buiten/Zuinig/Verliezer/Groene vingers - Vader: Peter Langerak.
Baby 13: Miranda - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Houdt van warmte/Overemotioneel/Hekel aan kunst/Net - Vader: Maikel Bartels.
Baby 14: Noud - Jongvolwassene - Houdt van warmte/Vriendelijk/Vals/Goed gevoel voor humor/Feestbeest - Vader: Maikel Bartels.
Baby 15: Omar - Jongvolwassene - Vriendelijk/Artistiek/Workaholic/Overenthousiast/Beeldige Beeldhouwer - Vader: VJ Alvi.
Baby 16: Priscilla - Jongvolwassene - Gestoord/Einzelgänger/Virtuoos/Vriendelijk/Bovennatuurlijke fan - Vader: VJ Alvi.
Baby 17: Quincy - Jongvolwassene - Gestoord/Slons/Technofoob/Kattenliefhebber/Klunzig - Vader: VJ Alvi.
Baby 18: Rosanne - Jongvolwassene - Neuroot/Artistiek/Overenthousiast/Goed/Geboren Kok - Vader: VJ Alvi.
Baby 19: Stefan - Jongvolwassene - Dapper/Vals/Nachtbraker/Groene Vingers/Virtuoos - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 20: Tineke - Jongvolwassene - Virtuoos/Klunzig/Overemotioneel/Geboren Verkoopster - Vader: Meteo Verrein Stuart.
Baby 21: Uweno - Jongvolwassene - Gedisciplineerd/Dapper/Kattenliefhebber/Dramatisch/Hopeloze Romanticus - Vader: Mike van Dorst.
Baby 22: Victor - Jongvolwassene - Dapper/Excentriek/Overenthousiast/Kattenliefhebber/Gestoord - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 23: Wouter - Jongvolwassene - Neuroot/Klunzig/Opmerkzaam/Flirtvrij/Nooit Naakt - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 24: Xavier - Jongvolwassene - Bankhanger/Houdt van Warmte/Hekel aan Kunst/Goed/Paardenliefhebber - Vader: Mateo Verrein Stuart.
Baby 25!: Ylena - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vriendelijk/Verliezer/Net/Nooit Naakt - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 26: Zachery - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Einzelgänger/Nooit Naakt/Geboren Kok/Goed Gevoel voor Humor - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 27: Anastacia - Jongvolwassene - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 28: Bobby - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Slons/Geluksvogel/Sociale Vlinder/Onweerstaanbaar - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 29: Catharina - Jongvolwassene - Vals/Artistiek/Fotografenblik/Paardenliefhebber/Bindingsprobleem - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 30: Donny - Jongvolwassene - Houdt van Kou/Gestoord/Hengelaar/Vlotte Babbelaar/Hekel aan Kunst - Vader: Geoffrey Landgraaf.
Baby 31: Esther - Jongvolwassene - Artistiek/Bankhanger/Houdt van Buiten/Flirterig/Ambitieus - Vader: Hank Goddart.
Baby 32: Ferry - Jongvolwassene - Makkelijk onder de indruk/Dapper/Opmerkzaam/Vals/Kattenliefhebber - Vader: Miraj Alvi.
Baby 33: Gerda - Jongvolwassene - Dapper/Humeurig/Voertuigliefhebber/Flirtvrij/Houdt van Warmte - Vader: Miraj Alvi.
Baby 34: Henk - Jongvolwassene - Hekel aan Buiten/Vaste Slaper/Geen Gevoel voor Humor/Groene Vingers/Genie - Vader: Freek Pengel.
Baby 35: Irvin - Jongvolwassene - Excentriek/Makkelijk onder de indruk/Neuroot/Hopeloze Romanticus/Kleptomaan - Vader: Freek Pengel.
Baby 36: Jack - Jongvolwassene - Makkelijk onder de Indruk/Atletisch/Workaholic/Fotografenblik/Sociale Vlinder - Vader: Thornton Wolff.
Baby 37: Kevin - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Geen gevoel voor Humor/Houdt van Kou/Computernerd - Vader: Thornton Wolff.
Baby 38: Laura - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Houdt van Kou/Artistiek/Net/Zuinig - Vader: Thornton Wolff.
Baby 39: Mirjam - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Nooit Naakt/Fotografenblik/Bovennatuurlijk Scepticus - Vader: Freek Pengel.
Baby 40: Nienke - Jongvolwassene - Lichte Slaper/Overenthousiast/Slons/Verzamelaar/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Freek Pengel.
Baby 41: Olivia - Jongvolwassene - Vaste Slaper/Humeurig/Virtuoos/Workaholic/Perfectionist - Vader: Maurice Ansari.
Baby 42: Paul - Jongvolwassene - Excentriek/Vaste Slaper/Snel Aangebrand/Virtuoos/Geluksvogel - Vader: Derek van Dorst.
Baby 43: Quinto - Jongvolwassene - Klunzig/Overenthousiast/Vals/Hekel aan Kinderen/Waaghals - Vader: Derek van Dorst.
Baby 44: Rianne - Jongvolwassene - Opmerkzaam/Genie/Bang voor Water/Hengelaar/Dramatisch - Vader: Peter Langerak.
Baby 45: Sanne - Jongvolwassene - Houdt van Warmte/Gedisciplineerd/Boekenwurm/Flirterig/Makkelijk onder de Indruk - Vader: Peter Langerak.
Baby 46: Terrence - Jongvolwassene - Excentriek/Vals/Vriendelijk/Rebels/Gestoord - Vader: Peter Langerak.
Baby 47: Ursula - Jongvolwassene - Neuroot/Vals/Ambitieus/Houdt van Kou/Snob - Vader: Peter Langerak.
Baby 48: Vance - Jongvolwassene - Dapper/Houdt van Buiten/Excentriek/Vriendelijk/Sociaal Ongemakkelijk - Vader: Peter Langerak.
Baby 49: Wanda - Jongvolwassene - Neuroot/Slons/Einzelgänger/Goed Gevoel voor Humor/Houdt van Kou - Vader: Mike van Dorst.
Baby 50!!!!: Xander - Jongvolwassene - Goed/Excentriek/Technofoob/Paardenliefhebber/Netjes - Vader: Mike van Dorst.
Baby 51: Youri - Jongvolwassene - Virtuoos/Bankhanger/Artistiek/Geboren Kok/Geen Gevoel voor Humor - Vader: Peter Langerak.
Baby 52: Zofia - Jongvolwassene - Humeurig/Atletisch/Vals/Dierenvriend/Opmerkzaam - Vader: Peter Langerak.
Baby 53: Amanda - Jongvolwassene - Atletisch/Humeurig/Vaste Slaper/Gestoord/Ambitieus - Vader: Peter Langerak.
Baby 54: Benthe - Jongvolwassene - Afwezig/Vals/Workaholic/Geboren Kok/Excentriek - Vader: Peter Langerak.
Baby 55: Camilla - Jongvolwassene - Humeurig/Klunzig/Nooit Naakt/Sociaal Ongemakkelijk/Ambitieus - Vader: Peter Langerak.
Baby 56: Davina - Jongvolwassene - Humeurig/Slons/Paardenliefhebber/Geen Gevoel voor Humor/Perfectionist - Vader: Peter Langerak.
Baby 57: Elmir - Jongvolwassene - Houdt van Buiten/Houdt van Warmte/Paardenliefhebber/Atletisch/Zuinig - Vader: Peter Langerak.
Baby 58: Frederik - Jongvolwassene - Klunzig/Makkelijk onder de indruk/Gedisciplineerd/Netjes/Dierenvriend - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 59: Gabriela - Kind - Opmerkzaam/Artistiek/Goed Gevoel voor Humor - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 60: Henna - Kind - Houdt van Buiten/Gestoord/Paardenliefhebber - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 61: Ivano - Kind - Genie/Einzelgänger/Atletisch - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.
Baby 62: John - Kind - Goed/Bankhanger/Slons - Vader: Christiaan Van de Kerkhof.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie