Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

349 berichten • Pagina 2 van 18

Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: 5G Reed ~ Generatie 1 ~ Hoofdstuk 2 ~ 17-9-2012

Hoofdstuk 3


Het telefoontje van mijn moeder gisterenavond blijft maar door mijn hoofd spoken. Het speet haar, zei ze. Maar toen ik haar vroeg wat haar dan speet bleef ze stil, wat mij kwaad maakte. Ik vroeg me af waarom ze na al die jaren contact met me zocht, maar ergens was ik blij, doordat ze me belde wist ik dat ze me niet vergeten was.
‘Ethan, ben je aan het dromen over Liza?’ roept een collega naar me. Ik kijk alleen kwaad naar hem en daarna weet hij dat hij me met rust moet laten.


Mijn moeder zou over een paar uur langs komen, om dingen uit te praten. Ik was benieuwd wat ze te zeggen had, of het haar echt speet, en wat de rol van mijn vader hierin was. Eigenlijk hoopte ik dat hij hem nog een keer zou zien, om hem goed de waarheid te vertellen. Maar ik had het vermoeden dat hij niet meer leefde, als hij namelijk nog zou leven zou mijn moeder me waarschijnlijk nooit opzoeken. Dat zou niet van hem mogen, of hij zou haar zodanig beïnvloeden dat ze niet zou komen. Maar de reden dat ik had toegestemd met deze ontmoeting was mijn zusje. Ik wilde weten hoe het met haar was.

‘Ethan, er is iemand voor je, in de eetruimte!’ roept een collega naar me.
‘Ik kom eraan!’ roep ik terug.
Langzaam loop ik naar de eetruimte, na al die jaren zou ik weer oog in oog staan met mijn moeder. Als ik de deur opendoe zie ik haar zitten, met haar grijs geworden haren, rimpels en een vermoeid gezicht. Maar een ding is nog precies hetzelfde: haar glimlach. De glimlach die ze heeft als ze mij ziet.


Ik blijf staan bij de deur en ze loopt naar me toe met haar wandelstok, nog een teken van ouderdom.
Ze omhelst me en ik houd haar niet tegen, ik wil het moment simpelweg niet verpesten.
‘Het spijt me zo.’ fluistert ze.
‘Laten we maar naar mijn huis gaan, dan kunnen we beter praten.’ zeg ik, verder niet reagerend op haar excuses.


Thuis gaan we beiden op een andere bank zitten en ze begint te vertellen.
‘Ik weet dat je je afvraagt waarom ik hier ben.’ Begint ze en ik knik.
‘Sinds je weg bent heb ik heel veel aan je gedacht, maar je vader vond dat niet leuk en hij haalde me telkens weer van het idee af om contact met je op te nemen. Een jaar geleden is je vader overleden en ik wilde nog steeds contact met je. En nu er niemand was om me tegen te houden heb ik je opgebeld.’



Ik wilde net gaan reageren of mijn zusje hier ook nog een rol in heeft gespeeld als mijn telefoon gaat, en ik zie dat het Liza is. Ik neem op en heb net genoeg tijd om hallo te zeggen voordat Liza meteen begint te praten.
‘… en gisteren kreeg je zo’n raar telefoontje en toen wilde je dat ik ging. Wat ik nou eigenlijk wil zeggen is dat ik met je wil praten.’
‘Het komt nu eigenlijk niet erg goed uit, sorry.’ zeg ik.


‘Maar ik dacht dat jij ook verliefd op mij was.’ zegt Liza op een huilerige toon.
‘Dat ben ik ook maar mijn moeder is er nu dus het komt niet heel goed uit. En dat telefoontje kwam ook van mijn moeder.’ zeg ik.
‘Maar ik kan toch gewoon langskomen? Dan kan ik meteen je moeder ontmoeten.’ zegt ze.
‘Oké dan, dan zie je ik zo.’ zeg ik.
‘Tot zo!’ zegt ze dan met een iets te opgewekte stem.


Ik ben mijn moeder nog uit aan het leggen dat ik een vriendin heb en dat ze zo komt als de bel gaat.
‘Daar zul je haar hebben.’ zegt ze.
Ik doe de deur open en daar staat ze al, het meisje van mijn dromen.
‘Sorry voor gisterenavond.’ zeg ik, en ik geef haar een kus.
‘Je hebt nog alle kans om het goed te maken.’ zegt ze op een flirterige toon.


Hand in hand lopen we naar binnen en we gaan op de bank zitten. Lisa naast mijn moeder en ik op de andere bank. Ik had misschien verwacht dat dit een avond vol ongemakkelijke stiltes zou worden maar Liza en mijn moeder houden het gesprek goed gaande. Aan het eind van de avond zet ik een logeerbed klaar voor mijn moeder in de woonkamer, het enige hotel in Sunlit Tides zit namelijk helemaal vol, en Liza kruipt bij mij in bed.
Als ik ga slapen voel ik me bijna helemaal gelukkig, maar een punt zit me dwars: mijn zusje.

Laatst gewijzigd door Loungefan op ma 09 jun 2014, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: 5G Reed ~ Generatie 1 ~ Hoofdstuk 2 ~ 17-9-2012

Super leuk! Is het nou de Savannah van het oude dagboek, of is het een nieuwe sim? Oh waarom wil ik dat nou weer graag weten... Maar goed. Heel leuk, en ik volg je dagboek gewoon, korte of lange update, vaak of weinig!

Laatst gewijzigd door Dave. op ma 24 sep 2012, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: 5G Reed ~ Generatie 1 ~ Hoofdstuk 2 ~ 17-9-2012

Bedankt allemaal <3

@ Dave
Savannah speelde wel een rol in mijn oude dagboek, maar ik heb een nieuwe sim aangemaakt omdat ik die save niet meer had. In deze update wordt ook over zijn zusje gepraat, maar die was in dat dagboek nog niet eens geboren. Dit is eigenlijk hoe ik eigenlijk de 3e generatie had willen maken, alleen doordat mijn vorige dagboek gestopt was weet je heel veel dingen niet die ik nu langzaam duidelijk laat worden. Er zullen ook nog veel verrassingen komen XD
Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: 5G Reed ~ Generatie 1 ~ Hoofdstuk 3 ~ 24-9-2012

Hoofdstuk 4

Alles leek beter te gaan sinds mijn moeder er was. Mijn relatie met Liza werd beter, en ik begon mijn moeder al veel meer te accepteren. Zij maakte schoon en kookte iedere dag, waardoor Liza en ik veel konden werken maar genoeg tijd voor elkaar over hielden. Toch zat er me wat dwars. Telkens als ik met mijn moeder over mijn zusje, Zoey, probeerde te praten begon zij over een nieuw onderwerp of had ze het opeens heel druk. Maar ik wist dat ik vol zou houden, mijn zusje was mijn beste vriendin, en ik zou er alles aan doen om haar weer een keer te zien.

Liza was dol op mijn moeder, ze kon in Liza’s ogen niks fout doen. Mijn moeder deed vaak Liza’s haar, hielp haar inspiratie op doen voor schilderijen, ze hielden samen regelmatig een kussengevecht, noem maar op. Ik was blij dat dat zo goed ging, maar ik wilde niet dat mijn moeder hier voor altijd zou blijven wonen. Ik had haar tenslotte ook maar voor een reden mijn huis in gehaald, voor mijn zusje. Om te weten hoe het met haar gaat en om weer contact met haar te krijgen.

Maar vanavond zou ik even alle slechte dingen vergeten, en alleen aan positieve dingen denken. Ik had namelijk een belangrijke vraag voor Liza.
Samen stonden we op het strand, en ik voelde nog net zoveel voor haar als tijdens onze eerste kus. Misschien nog wel meer.
‘Je ziet er prachtig uit.’ zeg ik en ze begint te blozen.

Ik ga op mijn knieën zitten en Liza kijkt me verbaasd aan.
‘Wat ga je doen?’ vraagt ze.
Als ik het doosje tevoorschijn haal slaat ze haar handen voor d’r mond.
‘Lieve, allerliefste Liza, wil je met me trouwen?’
‘Ja, natuurlijk!’ “zegt” ze en ze begint te springen.

Ik haal de ring uit het doosje en doe hem om haar vinger.
‘Hij is prachtig.’ zegt Liza.
‘Net zoals jij.’ zeg ik en ze begint voor de tweede keer op de avond te blozen.
Als ik de ring om haar vinger heb gedaan houdt ze haar hand omhoog en begint ze naar de ring te staren, die prachtig in het licht begint te fonkelen.

‘Blijf je zo nog lang staan of krijg ik nog een knuffel?’ zeg ik en Liza valt meteen in mijn armen. Deze avond kan niet meer stuk, eindelijk ga ik met mijn droomvrouw trouwen….


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Even wat romantiek :wub maar toch met een (klein) vleugje drama :sweatdrop

Edit: Er wordt een kindje verwacht (eigenlijk is dat al de tweede) en jullie mogen voor namen stemmen. Het zal nog wel een tijdje duren voordat de tweede baby of misschien baby's in het verhaal voor gaan komen :P
Dubbele Edit: Poll geplaatst, je kan kiezen uit 4 meisjes- en jongensnamen. Het is de bedoeling dat je één keer op een meisjesnaam en één keer op een jongensnaam stemt ;)

Laatst gewijzigd door Loungefan op ma 09 jun 2014, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: 5G Reed ~ Generatie 1 ~ Hoofdstuk 4 ~ 27-9-2012

Hoofdstuk 5

Liza had me vanmiddag op mijn werk opgebeld met de vraag of ze even langs kon komen. Meteen was ik al bang voor wat ze te zeggen had want ze komt normaal nooit langs op mijn werk.
‘Ik moet je wat vertellen, en ik hoop echt dat je niet boos wordt.’ Zegt ze.
‘Kan je me alsjeblieft vertellen wat er aan de hand is Lisa?’ Vraag ik aan haar terwijl ik helemaal zenuwachtig word. Dadelijk is ze ziek of is ze vreemd gegaan, allemaal scenario’s spoken door mijn hoofd.
‘Ik ben zwanger.’ Zegt ze dan uiteindelijk heel zachtjes.

‘Maar dat is geweldig!’ Roep ik en ik geef haar meteen een knuffel.
‘Vind je dat echt?’ Zegt ze geheel verbaasd.
‘Natuurlijk, vooral omdat het van jou is. En omdat ik altijd al kinderen heb willen hebben.’ Zeg ik.
Daarna begin ik haar het hele verhaal over de 5G-challenge te vertellen, over hoe mijn oma dat vroeg en wat dat voor mij betekend. Ik heb haar al vaak genoeg over mijn jeugd verteld en over mijn oma, maar nog nooit zou uitgebreid.

Meteen voel ik aan haar buik, waar ons prachtige kindje in groeit en die de komende maanden nog een stuk dikker gaat worden.
‘Je voelt nog niks hoor gekkie.’ Zegt Liza.
‘Het gaat om het idee.’ Zeg ik terug.

Eenmaal thuis slaat de sfeer meteen om. Nadat mijn moeder ons feliciteerde vroeg ik weer naar mijn zusje, en weer begon zij over een ander onderwerp. Deze keer kon ik er echt niet meer tegen en ontplofte ik.
Het gevolg was een heftige woordenwisseling waarbij Liza het allemaal even niet meer aankon en het huis uit stormde.

‘Sorry.’ Probeerde mijn moeder nog.
‘Sorry voor wat.’ Snauw ik terug.
‘Ik heb gewoon geen zin meer om terug te kijken naar het verleden. Ik heb al genoeg meegemaakt. En als je zusje echt zo belangrijk voor je is, ze woont nu in Moonlight Falls en ik heb geen contact meer met haar gehad sinds ze uit huis is gegaan.’

Ik droeg mijn moeder om binnen een paar uur het huis te verlaten en dat deed ze ook. Liza was net op tijd terug om nog even afscheid te nemen, ze had namelijk een hele goede band met mijn moeder gekregen, en daarna ging mijn moeder weg. Ze kon bij een vriendin in Sunlit Tides gaan logeren en dan zou ze een huisje gaan zoeken.

‘Sorry voor net.’ Zeg ik tegen Liza.
‘Ik snap je, als je maar belooft dat je niet meer zo boos zal worden.’ Zegt ze.
‘Ik zal niet meer zo boos worden.’ Zeg ik en ik geef haar een kus.
Wat ik haar nog niet vertel, is dat ik Zoey op ga zoeken. Dat bewaar ik maar voor na de zwangerschap.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dit is dus de eerste baby die geboren gaat worden (eigenlijk is hij/zij al geboren) en die heb ik al een naam gegeven. Voor de volgende baby('s) mogen jullie dus stemmen ;)
Ik hoop dat jullie dit een leuke update vonden :D

Laatst gewijzigd door Loungefan op ma 09 jun 2014, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Loungefan
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2083
Lid geworden op:
wo 19 okt 2011, 17:18

Re: 5G Reed ~ Generatie 1 ~ Hoofdstuk 5 ~ 28-9-2012

Hoofdstuk 6

Liza en ik hadden het na die avond niet meer over dat voorval gehad. Waar we het wel vaak over hadden, was onze bruiloft. Beiden wilden we namelijk graag getrouwd zijn voordat ons kindje kwam. Samen zochten we een mooie trouwlocatie uit, wat uiteindelijk op een prachtig afgelegen strand in Sunlit Tides was. Gewoon wij met zijn tweeën, en verder niemand anders. Dit zou ons moment worden dat niemand ons meer af zou kunnen pakken.

We gaan beiden onder de trouwboog staan en ik pak Liza’s ring.
‘Ik, Ethan Reed, geef je deze ring,
als teken van mijn liefde,
en omdat ik voor altijd
bij je wil horen.’ Zeg ik tegen Liza en schuif de ring om haar vinger.

Liza pakt dan mijn ring en zegt: ‘Ik, Liza Degrassi, zal je altijd trouw en liefde bewijzen, in goede en kwade dagen, in rijkdom en armoede, in ziekte en gezondheid. En ik zal natuurlijk altijd van je houden.’
En daarna schuift ze de ring om mijn vinger.

En wat volgt is een hele lange kus….

Een aantal maanden later

’s Morgens wordt ik wakker omdat Liza tegen me begint te schreeuwen, omdat ik nog niet helemaal wakker ben stel ik natuurlijk de domste vraag die ik maar kan bedenken. ‘Waarom schreeuw je?’
‘Ik moet bevallen gek! Breng me naar het ziekenhuis!’ Roept ze en ze begint bijna te krijsen. Binnen een paar minuten zitten we in de auto en ik rijd als een bezetene naar het ziekenhuis. Eenmaal daar gaat de bevalling heel snel, en omdat er geen complicaties waren mochten we in de avond al weer naar huis.

Met onze prachtige zoon natuurlijk, Austin Reed.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

@ colafless
Bedankt :D

Ik heb de laatste tijd wat minder sims kunnen spelen dus er komen waarschijnlijk wat minder updates. En in de herfstvakantie zal ik waarschijnlijk niet zoveel tijd hebben om te uppen. Maar wees niet bang, ik heb nog screens t/m hoofdstuk 10 :sweatdrop

Laatst gewijzigd door Loungefan op ma 09 jun 2014, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie