Hier is deel 5 dan! Ik heb heel hard mijn best gedaan. Sommige stukjes waren best moeilijk.
Deel 5.

Een maand is verstreken. Simone staat bij de kleine waterval in Sunset Valley onder de roze bloesem. Simone voelt het vocht van de waterval op haar huid. Ze denkt na over haar dode kindje. Wat als het kindje wel geboren was? Was het dan een hij of een zij? Zou die op haar hebben geleken of juist op Dirk? Een traan rolt naar beneden. Niet alleen voor het kind, maar ook voor Isabella. Ze voelt zich eenzaam nu en Willemijn weg is en Isabella dood is. Nu vult ze haar dagen met naar mooie plekken van de stad te kijken en nadenken over wat ze allemaal al meegemaakt heeft.
‘Hallo Simone.’ zegt een mannenstem en Simone schrikt.

‘Fabio, je laat me schrikken.’ zegt Simone en ze doet een paar stapjes naar achteren.
‘Sorry, was niet de bedoeling. Gaat het verder met je?’ Simone knikt en veegt de traan weg op haar wang.
‘Ja, het gaat. Hoe gaat het met Melissa thuis?’ vraagt Simone. Ze is veel op de hoogte gehouden door berichten van Saskia.
‘Helemaal niet goed.’ zegt Fabio en hij doet een stapje dichterbij. ‘Elke dag ruzie. Saskia kan er niet meer tegen.’

‘Je bent een lieve vrouw, merk ik.’ zegt Fabio terwijl hij met zijn handen de handen van Simone zoekt. Hij pakt ze vast maar Simone trekt ze terug.
‘Fabio, je weet dat ik getrouwd ben.’ zegt Simone.
‘Ja, dat weet ik. Maar je bent zo’n lieve vrouw.’ zegt Fabio terwijl hij weer haar handen probeert te pakken.
‘Fabio!’ zegt Simone en ze trekt haar handen weer weg. ‘Ik hou van Dirk, dus haal niks in je hoofd.’

‘Je hebt gelijk.’ zegt Fabio. ‘Jij bent met Dirk.’
‘Klopt.’ zegt Simone kortaf. ‘Ik denk dat ik er weer eens vandoor ga. Ik heb nog veel te doen vandaag.’
‘Heb je zin om mee te kijken naar ons nieuwe huis. We trekken vandaag in en als je wilt kun je het huis zien.’ Fabio kijkt Simone hoopvol aan. Natuurlijk neemt hij haar niet mee omdat hij het nieuwe huis wil laten zien. Hij gaat haar proberen te versieren.
‘Ik weet niet hoor. Ik heb nog wel veel te doen, maar eventjes kan geen kwaad.’ zegt Simone en Fabio glimlacht. ‘Dan kan ik meteen even kijken hoe het gaat met Saskia.’
Samen lopen ze richting het nieuwe huis van Fabio.

Melissa, Arnoud en Saskia uit de auto. Saskia loopt meteen het trapje op en wacht ongeduldig op Arnoud die ook het trapje oploopt. Melissa blijft bij de auto staan en kijkt naar het huis. Ze vindt het een mooi huis, maar natuurlijk durft ze dat niet toe te geven. Arnoud en Saskia lopen naar binnen en Saskia maakt enthousiaste geluiden. Melissa rolt een keer met haar ogen en loopt dan het trapje op.

‘Welkom in je nieuwe huis, liefste.’ zegt Arnoud terwijl Saskia de woonkamer rondkijkt. ‘Het is natuurlijk nog hartstikke leeg, dat weet je. Maar er de basisvoorwerpen staan er al.’
‘Het is echt geweldig, Arnoud!’ zegt Saskia.
‘Het heeft ons flink wat geld gekost, maar het resultaat mag er wezen.’ zegt Arnoud lachend.
‘Zeg dat wel. Dit is een mooie plaats voor Björn om geboren te worden.’ zegt Saskia en ze is sprakeloos.
‘Ik heb trouwens het nummer van de verloskundige op ons prikbord gehangen in de keuken, net als alle andere nummers.’

Melissa, die eerst boven heeft gekeken, loopt de woonkamer binnen. Ze mist haar oude huis.
‘Helemaal perfect!’ zegt Saskia en ze omhelst Arnoud liefdevol.
‘Schat, hoe vind jij het huis?’ zegt Arnoud tegen Melissa terwijl hij Saskia nog steeds vasthoudt.
‘De vorige was beter.’ zegt Melissa en ze loopt door naar de keuken om daar een kijkje te nemen.

‘Ik ga nog even terug naar het oude huis om de overige voorwerpen in te pakken en ik haal de nieuwe meubels ook op vanmiddag.’ zegt Arnoud terwijl hij de hand van Saskia vastpakt.
‘Telefoon moet nog aangesloten worden, dus dan moet je je mobiel even gebruiken als je mij nodig hebt.’ zegt Arnoud nog even en lacht.
‘Komt helemaal goed. Ik heb je vandaag niet nodig, dus ga maar lekker spullen inpakken.’ zegt Saskia en ze drukt een kus op zijn mond.
‘Ik houd van je.’ zegt hij en hij verlaat het huis.

Saskia kijkt even rond in de woonkamer en loopt naar de keuken. Melissa staat voor het raam en kijkt naar het grote grasveld in de tuin.
‘Vind je het huis een beetje mooi?’ vraagt Saskia lief.
‘Had ik dat nog niet geantwoord dan?’ snauwt Melissa. In de afgelopen maand zijn er nog geen vorderingen gemaakt in het gezin. Het is juist alleen maar erger geworden. Melissa heeft de afgelopen maand alleen maar op haar kamer gezeten wegens haar straf van een paar weken geleden.
‘Dat is waar, dom van me.’ zegt Saskia aarzelend.
‘Stel je alsjeblieft niet zo aan.’ zegt Melissa en ze loopt terug naar de woonkamer.

Saskia loopt achter Melissa aan en neemt een diepe zucht.
‘Melissa, alsjeblieft, ik weet dat we een verkeerde start hebben gehad. Ik had het ook anders gewild. Ik had ook liever gewild dat Isabella nog in leven was. Ik snap jou situatie volkomen en ik heb zo veel begrip voor je. Maar ik vind dat deze ruzie lang genoeg geduurd heeft. En door mij te haten komt je moeder echt niet terug. Hoe moeilijk het ook is. Maar weet je, ik zou een nieuwe moeder voor je kunnen zijn. Een echte moeder’ Het is stil. Geen van beide zegt meer iets en Melissa blijft met de rug van Saskia weg gekeerd. Saskia hoopt op een goed antwoord en dat de hele ruzie vergeten kan worden.

‘Denk jij nou echt dat jij mijn moeder kan vervangen?’ schreeuwt Melissa terwijl ze zich omdraait. ‘Jij zal nooit, maar dan ook nooit moeder zijn van mij! Ik haat jou niet omdat ik me moeder terugwil. Ik haat jou omdat als jij nooit contact had gehad met mijn vader, mijn moeder nu misschien niet dood was geweest!’
‘Zo bedoel ik het helemaal niet.’ zegt Saskia.
‘Nee? Hoe bedoel je het dan? Jij denkt zand er over, Isabella vergeten en gezellig hier doen alsof we een gezellige familie zijn? Nou ik kan dat niet!’
‘Ik bedoel dat...’ Saskia stopt midden in de zin.

‘Wat bedoel je?’ zegt Melissa en kijkt haar boos maar vragend aan. Saskia legt haar handen op haar buik en kijkt naar haar voeten. Melissa volgt de richting van Saskia.
‘Wat is dat?’ vraagt Melissa die naar het water dat via het been naar beneden loopt. ‘Is dat plas?’
‘Ik denk dat het vruchtwater is.’ zegt Saskia.
‘Vruchtwater?’ Melissa kijkt naar het plasje tussen de voeten van Saskia.
Laatst gewijzigd door Klaas op ma 20 sep 2010, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.