Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Wat vind je van dit dagboek?

Heel slecht!
0
Geen stemmen
Slecht
0
Geen stemmen
Okay...
1
13%
Goed
4
50%
Heel goed!
3
38%
Totaal aantal stemmen: 8

58 berichten • Pagina 3 van 3

Zinooo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator

Re: Tiamo Legacy - H1: D3 (!UPDATE! Pagina 4)

Hoofdstuk 1: Deel 4

Hijgend haalde ik het meisje in, die stopte en omkeek. Ze keek me recht aan en ik zag haar grote ogen glinsteren. Ik voelde me blij worden. Blijer dan dat ik me in lange tijd had gevoeld. Blijer dan toen Melanie zei dat onze ruzie niet erg was, blijer dan toen we klaar waren met ons huisje. Ik was blij! ''Hoi.'' hijgde ik. ''Ik ben Mike. Mike Tiamo.'' Ik probeerde zo mooi mogelijk te glimlachen en stak mijn hand uit. ''Hoi.'' antwoordde het meisje. ''Ik ben Jennifer.'' Ook op Jennifer's gezicht verscheen een glimlach.
Afbeelding

''Hoe gaat het?'' ging ik verder. ''Goed hoor. Hoe gaat het met jou?'' Ik zag dat Jennifer een beetje ongemakkelijk keek. Dat was ook eigenlijk best wel logisch. Ik bedacht hoe ik zou kijken als er een wildvreemde hijgend achter me aan kwam hollen, om vervolgens een gesprek te beginnen. ''Ook goed.'' zei ik terug. ''Ik heb je hier nog nooit gezien. Woon je hier al lang?'' vroeg ik benieuwd. ''Nee, ik woon hier nu een week. Ik kom uit Twinbrook. Jij?'' Ze kwam dus uit Twinbrook... Ikzelf kwam uit Bridgeport. Ik dacht weer eventjes aan mijn oude apartementje. ''Ik woon hier ook nog niet zo lang...''
Afbeelding

De volgende dag werd ik met vlinders in mijn buik wakker. Ik moest haar nog eens spreken. Na een beetje research kwam ik erachter dat Jennifer de dochter van een rijke familie in Twinbrook was. Uiteindelijk vond ik haar nummer. Nerveus pakte ik de telefoon en belde ik het nummer.
Afbeelding

Afbeelding
De beltoon ging over en even verloor ik de hoop. Totdat een warme stem zei: ''Hallo? Met Jennifer.'' Ik vertelde met wie ze sprak en we raakten aan de praat. Uiteindelijk vroeg ik haar of ze zin had om op een afspraakje met me te gaan. Zenuwachtig wachtte ik af, tot Jennifer antwoordde dat ze dat erg leuk zou vinden. Ik slaakte een zucht van opluchting en ging me klaar maken voor mijn date.

Jennifer wilde graag naar het museum gaan, en dat vond ik een goed idee. Ik kwam aan bij het museum, waar Jennifer nog niet was. Ik wist het. Waarom zou een mooi meisje zoals Jennifer eigenlijk op een afspraakje willen met mij, een of andere stumper? Ik had de hoop opgegeven toen ik naar buiten liep en tegen Jennifer opbotste. ''Sorry dat ik zo laat ben. Ik was bijna vergeten mijn goudvis eten te geven.'' Ik glimlachte en samen liepen we naar binnen.
Afbeelding

In het museum stond van alles. Eenmaal bij een wc-pot op een blok aangekomen wilde ik in lachen uitbarsten, tot ik zag dat Jennifer heel geboeid naar het stuk ''kunst'' keek. ''Interessant he?'' zei ze vol verwachting. ''Ehm... ja...''
Afbeelding

Afbeelding
In de volgende zaal stonden alleen maar banken, omringd door gele muren. Blijkbaar was dit heel artistiek, maar ik zag het niet. Tot nu toe was het afspraakje redelijk saai en hadden we alleen maar naar standbeelden gestaard. Ik probeerde het ijs te breken. ''Zo... Waarom ben je eigenlijk naar Sunset Valley gekomen? Waarom ben je niet in Twinbrook gebleven?'' Ik zag de uitdrukking op Jennifer's gezicht veranderen, en had al spijt van mijn vraag. ''Oh, sorry.'' zei ik snel. ''Nee, het is niet erg. Eigenlijk ben ik erg blij dat ik hierheen ben gekomen. En ook dat je het vraagt.'' Vragend keek ik haar aan.

''Het zit zo... Het is mijn grote droom om een legacy te starten. Mijn ouder vonden dat een slecht idee, en zeiden dat ik mijn toekomst als schrijfster verspilde, en dat ik zoveel talent heb. Ze bleven maar zeuren, en ik werd gek. Ik heb mijn spullen gepakt en ben weggegaan. Sindsdien heb ik niks meer van ze gehoord. Ik weet geeneens of ze weten waar ik nu ben...'' Geboeid luisterde ik. ''Maarja... Wat doe jij hier eigenlijk?'' Ik legde haar het hele verhaal uit, en ging op een van de banken zitten. ''Dat mag geloof ik niet...'' zei Jennifer. Ik keek haar uitnodigend aan, en ze kwam naast me zitten. Van het een kwam het ander, en uiteindelijk vroeg ze: ''Geloof jij in liefde op het eerste gezicht?'' Verbaasd antwoordde ik: ''Ja, sinds gisteren wel.'' Ik zag haar ogen groot worden, en onze gezichten kwamen dichter bij elkaar. Toen ging mijn mobiel af.
Afbeelding

Nadat ik snel was opgestaan kwam ik in paniek aan bij ons huisje. Daar lag ze, op de grond. Zonder enige beweging lag ze daar maar. Melanie had me net nog gebeld dat ik snel thuis moest komen, erg snel.
Afbeelding
Afbeelding
Zinooo

Re: Tiamo Legacy - H1: D4 (!UPDATE! Pagina 5) 1 Juni!

Hoofdstuk 1: Deel 5

Ik knielde neer naast Melanie en pakte haar hand vast. Ik voelde een traan over mijn wang rollen. Toen bewoog Melanie en ging ze rechtop zitten. Ik zat met open mond toe te kijken hoe ze alsof er niets was gebeurd zei: ''Hoi Mike, hoe gaat het?'' Ik kon het nog steeds niet geloven en begon boos te worden op Melanie. Ze had me erg ongerust gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding
Terwijl ik Melanie een preek gaf, kwam Jennifer aan bij het huis. Ze belde aan en wachtte even. Melanie haastte zich naar de deur om onder mijn gezeur uit te komen en deed open.

Afbeelding
Toen keken Melanie en Jennifer elkaar recht aan. Melanie keek verbaasd richting mij en ook Jennifer keek mijn kant op. Jennifer liep langs mijn huisgenoot en richting mij.

Iedereen was stil, op mijn gestotter na, tot Jennifer begon: ''Mike, wie is dit?'' ''Ik ben Melanie, en wie ben jij?'' zei Melanie voordat ik kon antwoorden. Jennifer wendde haar hoofd naar Melanie en bekeek haar goed. Daarna keek ze weer mijn richting op en zei: ''Waarom moest je zo snel weg? Ik was ongerust! Is alles wel goed?'' Jennifer keek een beetje paniekerig. ''Ligt het aan mij? Wat heb ik gedaan?'' ''Je hebt niks fout gedaan. Melanie zei me dat ik snel moest komen. Maar alles gaat al weer goed.'' Ik glimlachte naar Jennifer en moest naar de wc. Ik liet de dames even alleen en vertrok naar de badkamer. Toen begon het.
Afbeelding

Afbeelding
''Wat was het probleem? Waarom moest Mike zo snel komen? We hadden het leuk samen! Waren de koekjes soms op?'' begon Jennifer. ''Ik voelde me niet zo goed. Ik was flauwgevallen!'' probeerde Melanie, maar ze wist dat haar leugen te doorzichtig was. Toen deed Melanie iets dat ze nog nooit eerder had gedaan; ze ging in de aanval. ''Maar geloof me, het had toch niks geworden tussen jullie. Mike zoekt niet zo'n gratenpakhuis zoals jij. Hij zoekt iets met meer pit.'' Spottend lachte Melanie Jennifer uit, terwijl Jennifer rood werd van woede. Nog even ging het zo door.

Afbeelding
Toen hield Melanie het niet meer. Ze begon luidkeels te schreeuwen: ''Je hebt hier niks te zoeken! Mike wil jou niet! Hij is van mij, en dat zal altijd zo blijven. Je zal onze relatie nooit verpesten!'' Jennifer stond met haar mond vol tanden en kon niets uitbrengen. Melanie merkte pas na haar uitbarsting dat ik in de tussentijd uit de badkamer was gekomen. Ze keek me aan en holde weg.

Ik probeerde haar achterna te gaan, maar ik wist dat het niets zou helpen. Ik hoorde een lange tijd niets meer van Melanie.
Afbeelding
Afbeelding
Zinooo

Re: Tiamo Legacy - H1: D5 (Poll!)

Update! :D

Hoofdstuk 1: Deel 6

Afbeelding
Een lange tijd hoorde ik niks van Melanie. Ik was erg in de war; ik had altijd gedacht dat Melanie en ik gewoon vrienden waren, en dat ook Melanie dat zo zag. Ik had lang genoeg niets van me laten horen, dus besloot ik haar op te bellen. Vastbesloten pakte ik mijn mobiel en toetste ik haar nummer in. Het duurde even voordat ik Melanie’s vertrouwde stem weer hoorde. ‘’Hallo?’’ nam Melanie op. ‘’Hey Melanie…’’ reageerde ik. Ik voelde een glimlach opkomen. Alhoewel… Ik had dan wel gebeld, maar ik had nog niets bedacht om te zeggen. Snel bedacht ik iets om te zeggen.

Afbeelding
‘’Het spijt me.’’ zei Melanie. Ze doorbrak mijn gedachtes en ik hoorde dat ze emotioneel werd. ‘’Het spijt me heel erg.’’ ging Melanie verder. ‘’Ik had je niet moeten voorliegen.’’ Wat? Had Melanie gelogen? Dat wist ik nog helemaal niet! ‘’Wat bedoel je?’’ antwoordde ik weer. ‘’Ik heb tegen je gelogen. Het was allemaal een list! Ik was eenzaam! En je moeder was blut…’’ ‘’Mijn moeder?’’ ‘’Ja, ze heeft je appartement voor veel geld verkocht, en is nu verhuisd naar Frankrijk. Het bleek dat je vorige woning een historische waarde had, aangezien het van een beroemde kunstenaar was geweest. Je moeder stuurde me steeds geld op, in de hoop dat je niks door zou hebben. En dat is gelukt… Het was het perfecte plan! Ik zou een vriend hebben, en je moeder zou geld krijgen…’’

Een stilte. ‘’Het spijt me.’’ Verbouwereerd en zonder iets te zeggen hing ik op. Ik liep naar de bank en plofte neer. Mijn moeder! Mijn eigen moeder! Vandaar had ik nooit meer iets van haar gehoord! Hoe kon ze! Ik kon niets meer doen. Ze was al lang weg.
Afbeelding

Ik moest met iemand praten. Met iemand die ik vertrouwde. Ik belde Jennifer, die meteen kwam. Zodra ik de deur opendeed en ze mijn gezicht zag zei ze: ''Gaat het wel?'' Ik schudde van nee, en Jennifer liep snel naar binnen. Na haar het verhaal te hebben verteld keek Jennifer me met wijde ogen aan. ''Dat meen je niet!'' Liefdevol keek ze me aan, en ze gaf me een kus op de wang. Even zaten we daar, zonder iets te zeggen. ''We moeten praten...'' zei ze toen. ''Je weet vast nog wel wat ik als doel heb gesteld in mijn leven?'' vragend keek ze me aan. ''Je wilt een legacy. Toch?'' ''Inderdaad. Het punt is dat ik nog niemand heb gevonden... Mike, wil je met mij een legacy aangaan?'' verwachtingsvol wachtte ze mijn antwoord af.
Afbeelding

Ik moest even nadenken. Een legacy was een aardige klus... Toen dacht ik aan mijn toekomst. Jennifer was fantastisch, en ik zou niets liever willen dan met haar door het leven te gaan. ''Graag.'' antwoordde ik toen, terwijl ik haar in mijn armen nam. ''Heel erg bedankt.'' zei Jennifer zachtjes.
Afbeelding

''Het wordt al laat...'' zei Jennifer ten slotte. ''Ik moet nu gaan. Ik wil je nogmaals heel erg bedanken. Jij bent de enige met wie ik dit zou willen doen.'' Ik glimlachte en omhelste haar. Haar haar rook naar lavendel, en ik dacht even niet meer na. ''Ik hou van je.'' zei ik. ''Ik ook van jou.'' fluisterde Jennifer.
Afbeelding

Ik ging wat van Jennifer af staan en zei: ''Ik zie je snel weer. Gelukkig vind je dit huis mooi genoeg, en hoeven we niet te veel te verhuizen.'' Jennifer lachte en keek me aan. Ik keek naar haar lippen, haar mooie lippen, en dook op haar af. Ik zoende haar en vergat dat ik normaal gesproken nooit zoiets zou doen. Jennifer beantwoordde mijn kus met een dikke kus terug.
Afbeelding
Afbeelding
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo

Re: Tiamo Legacy - H1: D5 (Poll!)

Leuk!
DAt ze 'm hadden voorgelogen ;o
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Zinooo

Re: Tiamo Legacy - H1: D6

Hoofdstuk 1: Deel 7

Afbeelding
De grote verhuisdag naderde daarna al snel. Jennifer en ik waren dolblij met elkaar en de keuze die we hadden gemaakt.

Helaas hadden we ook een tegenslag gehad; Melanie was weg, en dus het geld dat zij om de zoveel tijd kreeg ook. Na al de parttime baantjes die ik had gehad was het nu toch echt tijd om een echte baan te vinden. Een baan die brood op de plank kon brengen. Ik besloot de eerste stappen naar mijn grote droom te zetten; de politieke carrière! Ik begon als podiumpoetser met een klein salaris.
Afbeelding

Afbeelding
Ook Jennifer verdiende geld voor ons. Ze had besloten om haar artistieke talenten te benutten, en had zich ingeschreven als kunstenares. Zo verdienden we genoeg om de spullen voor een kind te kunnen betalen.

Een week nadat ik mijn baantje gekregen had kwam ik thuis met een fijne boodschap; de stemmenteller had zijn arm gebroken, en kon niet meer werken! Ik kreeg de functie meteen aangeboden, en kreeg een paar Simdollars salarisverhoging. Jennifer was trots op me en sprong in mijn armen. Ze bereidde heerlijke pasta, en we gingen naar de slaapkamer om ''de viering af te ronden''.
Afbeelding

Afbeelding
De volgende dag kon ik lekker uitslapen. Ik was namelijk vrij. Het was al bijna middag, en ik deed een oog open. Naast me zat Jennifer een boek te lezen. Ze zag dat ik wakker was geworden en zei: ‘’Wat wil je vandaag gaan doen?’’ Ik had geen idee, dus besloot Jennifer om naar het park te gaan.

Het was heerlijk weer, en er waren veel mensen in het park. Tevreden vond ik een bankje in de zon, en ging ik zitten. Jennifer kwam naast me zitten, en drukte zich tegen me aan. Zo zaten we een tijdje.
Afbeelding

Afbeelding
Op een gegeven moment kwam er een jongetje langs lopen. Jennifer zuchtte en keek naar het jongetje. ‘’Dat wil ik ook.’’ fluisterde ze.

Laatst gewijzigd door Zinooo op wo 13 jul 2011, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie