En tja, aan iedereen die het vreemd vindt dat Jess het zo luchtig opvat: ik werd het zat dat ze telkens ruzie hadden, dat wordt zo saai =D
(En de vorige keer had ik best wel problemen toen ze ruzie hadden.. Rémy's hart was gebroken en Jess wilde per se scheiden enzo... Heb ze later opnieuw laten trouwen.. )
Omdat Chase' vorige verjaardag zonder enig feest voorbij was gegaan, en Daniel altijd maar zo chagrijnig was, besloten Jess en ik een groot zwembadfeest voor hen te geven.
Chase was helemaal gelukkig met al zijn vrienden om zich heen, druk dansend en vol liefde kijkend naar de verjaardagstaart.
Senna en Aspasia, Rémy's jongere zusjes, kwamen ook langs om de verjaardag van hun neefjes te vieren. Senna had zich al hard opgewerkt bij het leger. Ze had geen kinderen, omdat, zo zei ze, daar geen tijd voor had. Met haar kinderlijkheid ging het al een stuk beter, hoewel ze nog steeds niet door had dat je op een zwemfeest een bikini aan moest..
Aspasia was ondertussen een beroemd actrice in Bridgeport, maar was speciaal voor de zoontjes van haar broer overgevlogen. Nadat ze Neel had gedumpt, die inderdaad crimineel bleek te zijn, leefde ze een vrijgezellenleven in luxe en was er blij mee.
Jessica had twee taarten gebakken, maar omdat Daniel niet uit zijn kamer wilde komen, was er maar één nodig. Chase was helemaal gelukkig toen alle aandacht op hem gericht was terwijl hij zijn kaarsjes uitblies.
Hij groeide op tot deze stoere, aantrekkelijke jongeman - hij leek helemaal op zijn vader..
Maar nee, Chase was, in tegenstelling tot Mike, die precies op mij leek, een echte mix tussen Jessica en mij. Ach, het zag er prima uit. Chase kreeg de eigenschap 'perfectionist'.
Hoewel Daniel zich veel te goed voelde voor het ordinaire zwemfeest, kwam hij uiteindelijk toch nog opdagen, helemaal opgegroeid en al. Ook hij was een mix tussen beide ouders en hij groeide op met de eigenschap 'haat aan kunst'. Ach mijn lieve, kleine kunst-hatende jongen.. Zo groot en knap geworden.
Als tiener kwam het steeds meer in Daniel naar boven dat hij alles wilde wat Chase had. Bijvoorbeeld, als zijn halfbroer op een bepaald moment met een meisje wild stond te dansen..
... zorgde Daniel ervoor dat hij haar volgende danspartner was, en Chase versloeg qua wilde danspassen. Tja.
Nu Chase tiener was, haalde hij plotseling veel meer kattekwaad uit dan voorheen. Ik schoof de schuld naar zijn nieuwe beste vriend, een jongen genaamd Ralph.
Helaas werd Chase nooit gestraft voor zijn eigen daden, want mijn vrouw kon niet tegen zijn puppy-ogen... Zucht..
"Nee, nee, Chase.. Je moet dit akkoord spelen." Ralph deed het nog eens voor op het keyboard.
Ralph gaf Chase gitaarles in de kelder die ik voor hen had laten bouwen, omdat het iedereen gek maakte.
Chase zuchtte gefrustreerd en probeerde een ander akkoord, wat zo vals klonk dat ik er boven in de woonkamer nog hoofdpijn van kreeg.
"Dit gaat me nooit lukken!" zei hij moedeloos.
"Kom op, man, zeur niet. Gewoon blijven oefenen, dan lukt het vanzelf. Hier, ik doe het nog een keer voor.." Ralph speelde weer de korte melodie die hij Chase probeerde aan te leren.
Nog eens 10 minuten later had Chase het deuntje eindelijk onder de knie.
"Hé," zei hij zelfgenoegzaam, "dit is zo moeilijk nog niet!"
"Super, man!" zei Ralph blij. "Weet jij wat we zouden moeten doen? We zouden een band op moeten richten! Ik bedoel, ik ben goed in het keyboard, en jij kunt goed leren gitaarspelen.. Dan hebben we nog een drummer nodig, die kunnen we vast vinden!"
"Heey, dat is best een goed idee!" zei Chase met kinderlijke opgewondenheid. "We kunnen hier oefenen enzovoorts! Ik ga het meteen aan mn vader vragen!"
"Pap, pap, pap!" riep Chase terwijl hij de trap op rende.
"Chase, Chase, Chase," antwoordde ik lichtelijk vermoeid; drie puberjongens thuis kon af en toe voor stress zorgen.
"Nou ja, ik wilde je iets vragen.." begon mijn zoon. "Je weet dat Ralph en ik allebei heel erg van muziek houden, en hij leert me gitaar te spelen en zo.. En nu willen we een band beginnen, en daarvoor de kelder gebruiken, maar ik wilde je eerst even om advies vragen," ratelde hij.
Ik dacht er even over na, maar zag in principe geen slechte consequenties aan dat plan. Behalve een gehoorbeschadeging dan, maar dat had ik over voor mijn zoon.
"Ik vind het prima, jongen.." Chase' gezicht lichtte op. "Maar... je moet Daniel erbij vragen, anders geef ik geen toestemming." Chase' gezicht betrok.
"Maar pap.. Daniel háát me! En hij speelt niet eens een instrument!"
"Ach, dat valt vast wel mee. Zie dit als een kans om een betere band te krijgen met je halfbroer.. En wat dat instrument betreft; hij kan het toch leren? Drums of zo, daar zal hij vast goed in zijn.."
"Als hij zich voorstelt dat hij met die stokken op mijn hoofd slaat, in plaats van op de trommels, dan wel ja," mompelde Chase chagrijnig.
"Nu is het genoeg, jongeman! Jij vraagt je broer in die band, anders verander ik die kelder in een privé-sportschool!"
Chase zuchtte diep. "Oké, ik vraag het hem.. Maar alleen omdat je aandringt, ik ben er niet blij mee."
Ik knikte tevreden. "Goed zo jongen, soms moet je dingen doen die je zelf niet leuk vindt. Dat is het leven."
Chase knikte, draaide zich om en liep weg. Ik liep trots naar de woonkamer; ik had mijn zoon weer een levensles geleerd vandaag, mijn dag kon niet meer stuk.
Toen Chase Daniels kamer binnenliep, zat die op zijn computer. Hoe verrassend, dacht Chase sarcastisch.
"Heey broertje.. Kan ik even met je praten?"
"Hm," bromde Daniel in iets dat een vraag, weigering of acceptatie kon zijn.
Chase nam het als acceptatie en ging op de bank zitten. "Kun je je even omdraaien, alsjeblieft?" vroeg hij geïrriteerd toen Daniel gewoon verder ging op zijn computer.
Daniel zuchtte diep en draaide zijn bureaustoel naar zijn broer.
"Nou, kijk, wat ik je wilde vragen.. Ralph en ik willen een band beginnen in de kelder, we hebben de details nog niet besproken. Ik wilde eerst aan pap vragen wat hij ervan vond, en hij vond het goed, maar alleen als jij ook mee zou doen.."
"Kijk, Chase," bromde Daniel met diepe stem. "Ik mag jou niet."
"Maar-" begon Chase beledigd.
"Laat me uitpraten," onderbrak Daniel hem.
"Kijk, ik mag jou niet, maar ik wil wel meedoen in die band van je. Ik heb nog een verjaardagscadeau tegoed van pap, en ik denk dat hij me wel een drumstel of iets dergelijks kan geven.."
"Maar.. Als je me niet mag, dan waarom..?" vroeg Chase verward.
Daniel haalde zijn schouders op. "Ik mag je niet, maar je blijft mijn broer. Half-broer. En ik denk dat broers zoiets voor elkaar moeten doen." Plus, dacht Daniel, no way dat jij in een band gaat en populair wordt, en ik dan alleen maar het-broertje-van ben.
"Aw, dank je, Daniel, dat is heel aardig van je! Geweldig, ik ga het meteen aan Ralph en pap vertellen!"
"Doe dat maar," zei Daniel ongeïnteresseerd, en hij draaide zich weer om naar zijn computer.
"Dank je, nogmaals.." zei Chase.
"Ja ja, je kunt nu wel weer gaan.." Chase zuchtte en stond op.
Ach, het ging nog niet zo goed tussen mijn twee jongste zoons, maar ze hadden in ieder geval iets gemeen nu.. En Daniel zat niet meer de hele tijd op de computer, omdat hij vastbesloten was de beste muzikant van de band te worden...
"Brandweerman redt kat uit boom" zei de titel van het zoveelste nutteloze artikel. Ik zuchtte terwijl ik las hoe heldhaftig de brandweerman in kwestie wel niet was. Een beetje teleurgesteld constateerde ik dat er niets in stond over mijn promotie tot driedubbelspion, hoewel dat ook wel te verwachten was geweest: zelfs mijn baas wist daar niets van.
"Ehm.. Pap?" vroeg Mike, me aan het schrikken makend.
"Mike, what's up man?" grapte ik.
Mike rolde met zijn ogen en ging tegenover me zitten.
"Ik wilde iets met je bespreken.." zei Mike zenuwachtig.
Ik stopte mijn krant weg. "Brand los, jongen.."
"Ik ehm... Ik denk dat Tansy zwanger is.." Hij klonk alsof hij zelf iemand zwanger had gemaakt.. Ik deed moeite niet te lachen.
"Gefeliciteerd, dan!" zei ik met een grijns. "Zoals jij ervoor zorgt, hebben we hier best ruimte voor nog wat van die mormeltjes."
Mike grijnsde breed. "Bedankt, pap!"
Een tijdje later moest ik voor mijn werk naar Shang Simla. Ik nam mijn familie mee als dekmantel: Gewoon een gezellige vakantie met mijn gezinnetje, geen supergeheime missie om de wereld te redden.
Ik moest om onbepaalde redenen uitvinden wie de Grootmeester van de Oosterse vechtkunst was, dus ik ging naar de Academie, waar ik doorverwezen werd naar Maya Yu Ming.
Ik brabbelde wat in codetaal en Maya Yu stond erbij te knikken, tot ze me uiteindelijk tot stilte maande. "Come," zei ze in een onverstaanbaar accent Engels.
Ze leidde me naar een klein oefenveldje. "Pra-cti-ce," zei ze, en ze maakte een uitleggende schop.
Ik zuchtte en keek vertwijfeld naar de dummie. Dit had ik al verwacht; ik zou eerst meester in de Oosterse Vechtkunst moeten worden voor ik de Grootmeester kon ontmoeten..
Ondertussen was mijn familie verdeeld over heel Shang Simla. Mike zat de hele vakantie in de boekwinkel, ervan balend dat hij de zwangere Tansy achter had moeten laten bij een asiel voor deze dagen.
Jessica en Chase gingen samen op pad. Zoeken naar inspiratie, zoals Jessica het noemde. Ik wees ze op een tempel ergens in de bergen, waar ze dus naartoe gingen.
Het kostte bloed, zweet en tranen, maar het uitzicht was het waard, vonden ze.
"En, heb je al inspiratie, mam?" vroeg Chase na-hijgend.
Jessica knikte alleen maar met glinsterende ogen.
De rest van de vakantie lagen ze samen te relaxen bij het zwembad.
Daniel was de enige die echt op avontuur ging. Niet omdat hij dat nou zo leuk vond, maar omdat hij thuis wilde komen met een zelfgevonden schat.. Hij koos "De Drakengrot", niet echt een geweldige keuze voor een eerste avontuur, leek mij..
Door geweldig inzicht en bovenmenselijke kracht wist hij de deur open te krijgen.. Lees: Hij beukte met zijn hoofd tegen een steen.
Hij leek zelf ook verbaasd..
Helaas verliep zijn avontuur niet precies zoals hij had gewenst.. Ik weet nog steeds niet precies wat er gebeurd was - hij wilde er niets over vertellen - maar hij kwam in ieder geval verschroeid terug in het kamp..
De rest van de vakantie lag hij op bed, dromend van de schatten die hij wél kon bemachtigen.
En ik.. Tja, ik trainde dag en nacht, met puur doorzettingsvermogen als voedsel. Letterlijk, ik at en dronk voor 3 dagen helemaal niets.
Het haalde gelukkig wel wat uit; Op het begin was ik heel slecht, maar ik werd beter.
Oké.. Het ging langzaam... Maar er was wel degelijk verbetering in, werkelijk waar!
Op een bepaald moment, toen ik de gele band had bemachtigd, vond ik mezelf klaar voor het doorbreken van een houten plankje.
Nou, dat heb ik geweten! Ik durf te verwedden dat dat houten plankje dubbelspion was.. Stiekem een stuk steen of iets dergelijks..
Gelukkig werd ik werkelijk, duidelijk beter. Halleluja..
Uiteindelijk durfde ik me weer te wagen aan het plankje, na intensieve dummie-training. En wat denk je? Ik won! Ha, plankje, IK WIN! Mwhuahaha!
Um.. Ja, oké, misschien steeg mijn nieuw-verworven macht me naar mijn hoofd.. Daar moest ik op letten..
Toen ik uiteindelijk naar huis moest, had ik de bruine band bereikt.. Zo dicht bij de zwarte band... Maar ach, ik had een dummie mee naar huis genomen om te trainen en later zou ik terugkomen voor de Grootmeester..
Pffft.. Vreselijke update was dit zeg.. Ik was vanochtend al klaar, maar toen klikte ik ergens op en was hij helemaal weg! =(
Anyway, ik was een beetje hyper tijdens het schrijven van dit, dus dat is merkbaar soms... Hope you don't mind
O ja, deze up is een dag later dan normaal, maar gisteren had ik niet genoeg tijd en zo, en aangezien ik toch vakantie heb.. =D
Laatst gewijzigd door nonnieven1 op ma 27 feb 2012, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.