Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

336 berichten • Pagina 2 van 17

Adoror
Mest analist Mest analist

Re: De Vete van Zomeren

Episode 1
1965
Vurig verlangen

Afbeelding

“Zet de hapjes daar maar neer” Elizabeth wees naar een tafel en ondertussen keek Augusta over haar schouder mee. De mannen liepen met grote schalen eten naar binnen en zette ze op de aangewezen tafels neer. “Ah, daar is je man, Elizabeth,” zei Augusta en ze liep naar de trap. “Komt Herman er aan?” vroeg Augusta. Christiaan knikte. Het leek hem het beste om de oorlog niet meteen openbaar te maken, de avond moest nog beginnen en er waren nog geen gasten. Herman zou nog wel even in z’n kantoor blijven, verwachtte hij. Die zou z’n strategie wel zitten doornemen. Christiaan lachte, hij had zijn strategie al uit liggen en al lang klaar. Vanavond, vanavond zou het beginnen. “Mooi, dan zijn we bijna klaar om de gasten te ontvangen” zei Augusta en met een draai keerde ze zich en liep ze naar Diana toe. Christiaan liep naar zijn vrouw toe en pakte haar voorzichtig vast. “Het is geregeld,” fluisterde hij. Elizabeth draaide zich weg van hem, “Ik wil niet dat dit tussen mij en Augusta in komt te staan, Christiaan,” zei ze kwetsbaar. “Nee, nee natuurlijk niet,” fluisterde Christiaan. Maar hij wist wel beter, er bestond geen oprechte vriendschap tussen zijn familie en die van dat zwijn.

Afbeelding

Mariëlle sloot de deur achter Robert dicht. Ze stonden in een stille, maar warme achterkamer. In het midden stond een lange tafel met stoelen eraan. Twee duidelijk grotere stoelen stonden aan de hoofdeindes van de tafel. Hier werden de grotere zaken besproken. “Wat wilde je nu zeggen?” vroeg Robert nieuwsgierig en met een lach op zijn gezicht. Er heerste een toch wel zenuwachtige sfeer in de kamer. Mariëlle liep langs Robert, “Kom, even zitten,” zei ze en ze trok een stoel naar achter. Robert hield haar tegen, “Nee, zeg nou maar gewoon wat je te zeggen hebt,” zei hij, deze keer iets dwingender. Mariëlle zuchtte, ze wist dat Robert er niet tegen kon als hij iets niet wist. Hij wist ook altijd als er wat was. Ze kon dit ook niet lang voor zich houden. Mariëlle keek hem in zijn ogen aan, “Lieve, lieve Robert,” begon ze en ze haalde diep adem.

Afbeelding

Robert keek vol verwachting terug. Stiekem wist hij al wat Mariëlle ging vertellen en hij wist ook waarom ze zo bang was om het te zeggen. Hij had met z’n domme gezegd dat een kind wel het laatste was wat ze nodig hadden. Hij voelde dat ook zo, hij had geen kind nodig om te weten dat hij tot zijn dood met Mariëlle wilde zijn. Hij had het alleen onhandig verpakt en gezegd, maar nu was het zo ver. Hij glimlachte haar lief aan, ze keek twijfelend terug. “Mariëlle, je hoeft het niet te zeggen, ik weet het al.” Hij pakte met zijn ene hand de hare vast en hij legde zijn andere hand wat onhandig op haar buik. Hij glimlachte en zij glimlachte terug. De blijdschap werd steeds groter. Mariëlle realiseerde zich dat hij het wilde, dat hij er blij mee was. Ze kregen een kindje. Ze sloeg haar armen om hem heen en zoende hem op zijn wang. Robert lachte, “Rustig aan lieverd, rustig aan,” zei hij, “Maar ja, ik ben er blij mee, om het te bevestigen. Hoe kan ik zoiets nou niet willen. Van jou, van mij.” Hij drukte haar dicht tegen hem aan. “We krijgen een kindje” fluisterde ze beiden.

Afbeelding

“Prachtig, prachtig” Elizabeth klapte in haar handen. Diana keek verveeld naar de vrouw van Christiaan. Wat een ballenfestijn zeg, ongemerkt gaapte ze. Ze draaide zich om en ze werd, voor de verandering, geconfronteerd met Augusta, die zich natuurlijk ook zeer verheven gedroeg. “Goed, en nu wegwezen voor de gasten komen,” zei ze tegen de jongens van de catering. Ondertussen keek ze zenuwachtig naar buiten, als het goed is zouden er enkele mannen komen die zouden bedienen, de drank zouden rondbrengen, de deuren zouden openhouden, de butlers, om kort te zijn. “Heeft u toevallig mevrouw Mariëlle en meneer Robert gezien?” vroeg Olivier beleefd aan Augusta. Ze keek om zich heen, “Zijn ze weg? Waar zijn ze heen,” ze liet een klagende zucht ontsnappen, “Waarom zijn ze nu weer op het laatste moment weg, moet Mariëlle nu echt zo’n moment voor haar broer gaan verpesten strakjes,” ze liep naar de trap toe om Herman te halen. Ze had net haar eerste voet op de trap gezet, toen er plotseling een harde gil klonk.

Laatst gewijzigd door Adoror op ma 30 aug 2010, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror

Re: De Vete van Zomeren - 4. De Vlam

Episode 1
1965
De vlam

Afbeelding

“Het kwam van achter!” riep Olivier paraat en hij rende als een trouwe butler meteen naar waar hij dacht dat de gil vandaan kwam, de vergaderzaal. Diana klapte in haar handen, eindelijk, spanning. Ze twijfelde geen moment en rende achter Olivier aan. Olivier bleef voor de deur staan, hij wist dat Mariëlle en Robert binnen waren. “Is alles goed daar?” vroeg hij, hij hoorde niets, dacht hij. Diana pakte de deurklink vast, maar trok haar hand snel terug, “Hij is gloeiend!” zei ze geschrokken. Olivier aarzelde geen moment en begon tegen de deur te beuken. Hij had hem zo open, voor hij het wist klapte de deur helemaal open en stormde hij met Diana naar binnen.

Afbeelding

Geschrokken bleef Olivier even stokstijf staan. Diana gilde, ze zag Robert op de grond liggen en Mariëlle zat naast hem, ze huilde in stilte. Was hij dood? “Mariëlle!” gilde ze. Olivier kwam weer terug op de wereld en ging over tot actie, hij keek om zich heen, “Diana! Diana!” schreeuwde hij, “Ga de anderen waarschuwen en bel de brandweer!” Weer keek hij om zich heen, zoekend naar iets om mee te blussen. Het was er niet, hij zag het nergens. “Verdomme,” gromde hij en hij stormde naar het raam, waar hij een stuk van de gordijnen eraf trok. Daarmee hoopte hij het vuur te kunnen doven. Hij gooide het op het vuur, wapperde, probeerde een doorweg te maken. Zijn pogingen mislukte, maar Mariëlle kreeg door dat er iemand was. “Olivier?” vroeg ze door haar tranen heen, “Olivier!” schreeuwde ze en ze stond langzaam op, terwijl de vlammen hen steeds meer insloten.

Afbeelding

Christiaan, Elizabeth en Augusta hadden niet stilgezeten. Ze hadden wel door dat er iets aan de hand was en Augusta was de trap opgestormd om Herman te gaan halen. Christiaan was haar achterna gelopen. Hij was in paniek, maar gedroeg zich kalm. De hele avond ging mis, er was iets aan de hand, hij vermoedde brand, dat leek hem het logische. Herman mocht nu niet ook nog zijn plannen dwarsbomen. Razendsnel gingen er in zijn hoofd nieuwe ideeën rond. Als er vanavond nu iemand zou kunnen sterven… dan zou hij morgen een persconferentie kunnen houden op het museum, wat hem weer dichter bij de burgemeester bracht. Het nieuwe plan ontwikkelde zich razendsnel en ondertussen rende Elizabeth Augusta en Christiaan achterna. “Herman! Herman!” Augusta bonkte op de deur, hij zat op slot. “Herman!” ze klonk wanhopig terwijl ze steeds harder begon te bonken. “Laat mij maar” zei Christiaan en hij duwde haar weg van de deur. Hij pakte zijn sleutel en stak die in het slot.

Afbeelding

Hij wilde net beginnen met draaien toen Diana ineens verscheen aan de trap. “Augusta! Christiaan! Elizabeth! Kom! We moeten hier weg! Er is brand!” riep ze terwijl ze de trap op holde. Augusta draaide zich om “Nee, we gaan niet weg voor Herman uit die kamer is! Hij reageert niet!” Elizabeth liep ondertussen naar de trap, “Kom, allebei, Herman kan zichzelf wel redden! Hij reageert toch niet!” Christiaan bedacht ondertussen een plan in zijn hoofd. Hij keek naar de dichte deur en glimlachte, “Elizabeth, Diana, Augusta, ga naar buiten, ik haal Herman hier weg!” Hij begon weer met de sleutel te draaien. Na een tijde gebeurde iets waar Christiaan op uit was, de sleutel brak. “Verdomme!” riep hij uit, maar hij was blij, met geen enkele ontsnappingsmogelijkheid voor Herman stond hij morgen op het gemeentehuis een persconferentie te geven. Daarmee had hij ook nog meteen zijn grootste vijand uitgeschakeld. Augusta bleef geschrokken staan en bonkte weer op de deur, nadat ze Christiaan had weggeduwd, “Herman!” riep ze nu wanhopig, met tranen in haar ogen.

Afbeelding

“Red jezelf Olivier!” zei Mariëlle wanhopig. Robert lag nog steeds op de grond, maar hij was niet dood. Af en toe hoestte hij, maar wel met veel moeite. Olivier probeerde ondertussen wanhopig het vuur uit te maken, maar het breidde zich alleen maar uit. Er leek geen ontsnappen meer mogelijk en het enige wat hij kon hopen was dat de brandweer zo snel mogelijk zou komen, hij hoopte maar dat Diana ze al had gebeld. “Ik ga kijken wat ik kan doen!” riep Olivier naar Mariëlle en hij werd de kamer uitgedwongen toen de kroonluchter met veel gedonder naar beneden viel en een brandende ring vlak voor Oliviers voeten liet verschijnen. Hij rende weg naar de hal, met maar één doel.

Laatst gewijzigd door Adoror op ma 30 aug 2010, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Klaas

Re: De Vete van Zomeren - 4. De vlam

Eetje Adoror! Wat ontzettend
spannend! :blink Echt weer een topdeel,, maar dat spreekt
voor zich. Ik zou eigenlijk niet meer hoeven te reageren, maar een reactie is altijd leuk toch :laugh !

Keep up the good work!
Adoror

Yeah :applaus Dankjullie wel

Tussen het verhaal bedenken door en het foto's maken ben ik hard bezig met het veranderen van bestaande parken en faciliteiten. Ik moet nog veel xD maar het is leuk. Oh ik moet nog zoveel bouwen, huizen, een museum, het liefste ook even alles een beetje aanpassen. Er is nog veel te doen en ik ken het verhaal niet eens goed. Maargoed, ik kan nog even vooruit met Episode 1. :laugh

Een kleine sneak preview :bloemetje

-soon to be continued, i hope-

Laatst gewijzigd door Adoror op ma 29 mar 2010, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Adoror

Vanavond, de laatste update van 1965.

Daarmee sluit ik de avond af waarop alles begon. De vete, de dood, de toekomst. Alles begon op deze onheilspellende avond.

Ik weet niet hoe lang het gaat duren voor we weer wat verder gaan. Maar voor het zover is wil ik eerst nog even iets uitleggen.

Het is niet de bedoeling dat het dagboek zo traag gaat. Ik wil het op eenzelfde manier doen als De Huizen van Sunset Valley. Elke update centreert zich op een familie en op een generatie en op een bepaalde tijd van de dag. Dit was een soort proloog, die iets langer duurt dan ik had gehoopt.

Er komt nog 1 of 2 updates waarin we wat meer zien van een bepaalde vrouw, die we al kennen van deze avond. Daarna gaan we een heleboel jaren verder in de tijd, naar een belangrijke middag die de levens van de familieleden op z'n kop gooit. De familie zal worden uitgebreid met twee generaties, de kinderen en kleinkinderen van deze mensen.

De vete gaat niet verloren en eigenlijk wordt het alleen maar diverser. Het is alvast een tipje van de sluier voor de toekomst. Ik ben nog even bezig met Sunset Valley Zomeren klaarmaken, als je snapt wat ik bedoel, geniet van de update die vanavond waarschijnlijk, als alles goed gaat, zal komen. :bloemetje
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie