Dank je Zir, ik heb in mijn korte mensenleven veel gereisd en tijdens mijn reizen heb ik onder andere veel recepten geleerd. Ik probeer zo af en toe wat nieuws te koken.
Zir? luister je wel naar me? Ik keek op en staarde in het ietwat verwarde gezicht van Brent..ahm, de recepten bedoel je toch?
Ja dat...en ik vroeg of je wellicht zin had om vanmiddag mee te gaan naar de stad, er schijnt een Simfest te zijn.
Oh, het spijt me Brent, ik zat met mijn gedachten bij...(ik kon hem niet vertellen over Nemir, nog niet..)...bij hoe wij elkaar eigenlijk ontmoet hebben, het is een poosje geleden...(loog ik).
Er kwam een twinkeling in Brent zijn ogen. Hij stond op van de eettafel en ging zitten in zijn luie stoel, hij zei een poosje niets, maar neuriede een beetje. Brent? vroeg ik.
Ik kan me dat nog herinneren als de dag van gisteren Zir, ik ben verbaasd dat jij als elf je dat niet meer herinnert?
Oh..dat is het niet, stamelde ik, ik denk er alleen niet zoveel aan, vooral niet na wat er recent is voorgevallen.
Ah! mijn excuses oude vriend, ik kan me nog niet eens half voorstellen hoe dat moet zijn geweest, dom van me...
het is al weer lang geleden dat ik voor mijn werk op pad moest om archeologische plekken te bezoeken. deze plekken waren lang niet altijd even gemakkelijk te bereiken en deze keer kreeg ik een echte uitdaging. Ik moest daar gaan waar nog nooit iemand van terug gekomen was..in ieder geval, dat werd beweerd.
Ik geloofde hier natuurlijk niets van... ik was meneer scepticus. Ik stapte in mijn vliegtuig en zou wel eens laten zien dat ik die plek wel kon vinden. Zo gezegd, zo gedaan.
Toen ik eindelijk boven het gebied aan kwam kon ik mijn ogen niet geloven! zoiets had ik nog nooit gezien en..heey..het kwam allemaal ineens op mij af, wat hoe?!! mijn vliegtuig was plots onbestuurbaar geworden en ik bleek in een vrije val te zijn geraakt, Ik weet niet veel meer van de gebeurtenissen die hierop volgden...

Ik onderbrak hem toen hij even stil viel. Ik kan mij dat gedeelte nog wel herinneren Brent.
Onze clan kwam net terug na een jacht op de Grennn, helaas zonder succes. Ik besloot om een andere route te nemen dan de rest en stuitte zodoende op jou. Je lag naast dat...brandende vliegding en ik wist meteen dat je daar weg moest. Ik heb je daarop meegenomen naar mijn familie. Je was gelukkig alleen bewusteloos en je had rook ingeademd, wonder boven wonder had je alleen kneuzingen en een paar schaafwonden, welke ik met elfenkruiden behandeld heb.
Na 2 dagen bedrust ontwaakte je.