Nou vooruit. Vandaag het nieuwe deel. Bedankt voor alle reacties! Het worden er steeds meer. Top. Nou dit is Deel 15. Je merkt wel dat het einde nadert. Veel plezier.
Deel 15.

Diezelfde avond staat Marloes in een lege kamer in haar huis. Dit wordt de babykamer. Ze kijkt naar de muur en naar de tegels. Die moet ze zeker gaan veranderen. Alles moet in het blauw, want het wordt een jongetje. Ze is door Joost toch blij geworden om een kind te krijgen. Ze heeft geen gemengde gevoelens meer. Ze ziet haar gezinsleven nu echt zitten. Marloes hoort voetstappen op de trap en hoort aan de zware voetstappen dat het Joost is. Ze wilt naar hem toe gaan maar dan hoort hij hem erg twijfelen in de gang. Ze besluit om toch even te blijven wachten.

Joost staat in de gang met de telefoon in zijn hand. Hij denkt dat Marloes met Olivia op de bank beneden zit, wat niet zo is. Hij moet Isabella bellen om te zeggen dat hij helemaal met haar wilt stoppen. Alleen vrienden. Hij zoekt in zijn contactlijst naar Isabella, aarzelt even en drukt dan op de groene knop. De telefoon gaat over.
‘Hee lieverd.’ zegt Isabella. Ze heeft waarschijnlijk op het schermpje gezien dat hij het was.

‘Isabella, noem me maar gewoon Joost.’ zegt hij serieus. ‘Wat er is gebeurd op de bruiloft en een paar keer bij jou thuis, moeten we vergeten.’ Marloes schrikt. Is er dan toch iets gebeurd tussen hun? Haar hart klopt snel. Ze wilt het weten.
‘We gingen alleen met elkaar naar bed, het was geen liefde.’ Het lijkt net of Marloes een steek in haar hoofd krijgt. Een verschrikkelijke hoofdpijn. Ze voelt zich verschrikkelijk.

‘Weet Marloes het nu of niet?’ zegt Isabella overstuur.
‘Nee, dat weet ze niet.’ zegt hij. ‘En niemand komt het te weten.’ Hij vindt het jammer dat het op deze manier moet. Maar Marloes is nou eenmaal de vrouw voor hem.
‘Isabella, ik ga nou hangen. Het spijt me.’ zegt hij en hij hangt op. Hij stopt zijn telefoon in zijn broekzak. Hij blijft even staan en hij weet niet wat hij moet doen.

Marloes is stil. Ze voelt zich verraden. Hij is serieus gewoon met haar naar bed gegaan, meerdere keren. Ze wilt op hem afstormen, maar ze besluit het toch anders te handelen. Ze laat niks aan Joost merken, maar ze gaat op Isabella af. Ze denkt dat Isabella degene is die hem verleidt heeft. Ze is woester dan ooit en besluit een plan te bedenken. Om die Isabella voor altijd uit de weg te ruimen.

Isabella heeft net het gesprek met Joost beëindigt. Hij wilt niks meer met haar. Isabella baalt er heel erg van. Ze begon Joost steeds leuker te vinden. Hij kiest nu voor Marloes. Ze weet zeker dat het komt doordat Marloes zwanger is.
‘Gelukkig dat niemand het weet.’ zegt ze tegen zichzelf. Ze wilt naar beneden gaan maar dan gaat haar telefoon.

Ze vraagt zich af of het Joost is.
‘Nee, dat zal wel niet.’ zegt ze en ze pakt haar telefoon. Arnoud Hager. In hem heeft ze echt geen zin. Wat heeft hij nu weer te melden. Ze besluit toch het gesprek te beginnen.
‘Met Isabella.’ zegt ze al geïrriteerd.
‘Met Arnoud.’ zegt hij. ‘Ik houd het kort.’

‘Goed idee.’ zegt Isabella.
‘Saskia en ik komen over een paar dagen naar Sunset Valley.’ Isabella schrikt. Dat wilt ze echt niet, dan zal Melissa hem weer zien. Hoe weet hij trouwens dat ze in Sunset Valley wonen?
‘Jij en Saskia? Saskia?’ vraagt ze verbaasd. ‘Het was toch uit met Saskia?’ Isabella weet wel dat hij nog niet bij haar weg is.
‘Saskia en ik, ja.’ zegt hij. ‘Zou ik Melissa even mogen? Ik heb een verrassing voor haar.’
Ze kan Arnoud niet weghouden van Melissa. Ze besluit om naar Melissa te gaan, waar ze tv zit te kijken.

Isabella komt aan in de woonkamer. Melissa zit tv te kijken.
‘Melissa telefoon.’ zegt Isabella zacht. Melissa heeft duidelijk geen zin in telefoon.
‘Wie is het?’ vraagt ze moe.
‘Papa.’ Melissa springt van de bank en Isabella geeft de telefoon.
‘Papa!’ roept Melissa door te telefoon. ‘Ik mis je zo!’
‘Prinsesje!’ zegt Arnoud enthousiast. ‘Ik ben erg blij je te horen!’

‘Maar Melissa, ik moet wat vertellen. Ik kom samen met Saskia naar Sunset Valley.’ zegt hij. Melissa is heel enthousiast over dat haar vader komt, maar minder blij over Saskia.
‘Kom je nou met degene waarmee je vreemd gegaan bent?’ vraagt ze.
‘Ja, maar ik heb nog wat te zeggen.’ begint hij. ‘Je krijgt een broertje. Halfbroertje eigenlijk.’ Melissa wordt helemaal blij. Isabella weet niet wat er aan de hand is. Ze hoort het gesprek niet.

Isabella vindt het stom dat Arnoud naar Sunset Valley komt. Zeker met die Saskia.
‘Super! Geweldig!’ zegt Melissa overenthousiast.
‘Ja, Saskia was nog maar net zwanger toen ik nog bij mama was. Ik en mama gaan nu scheiden.’ Dat lijkt Melissa helemaal niet meer uit te maken. Ze is zo blij dat ze een nieuw broertje krijgt.
‘Hoe gaat hij heten?’ vraagt Melissa. Isabella vraagt zich af wat ze daarmee bedoelt.
‘Björn.’ zegt hij. ‘Maar prinsesje ik moet nou gaan. Ik zie je over een paar dagen.’ Melissa sluit enthousiast het telefoongesprek af en geeft de telefoon aan haar moeder.

‘Mama, ik krijg een broertje. Hij gaat Björn heten!’ zegt ze.
‘Een broertje?’ Isabella is boos maar kijkt blij voor Melissa.
‘Ja, die Saskia was nog maar net zwanger toen jullie bij elkaar waren! Maar ik krijg een broertje!’ zegt ze. Isabella voelt verschrikkelijke haat. Ze wilt die Saskia wel eens zien.
‘O ja, en hij gaat met je scheiden.’ Isabella wordt boos dat Melissa dat zo zegt. Ze wilt haar woede loslaten, maar besluit toch het maar in haar te houden. Isabella is ook verdrietig. Terwijl Melissa doorvertelt loopt Isabella verdrietig naar haar kamer zonder wat te zeggen. Hoe kon hij? Hoe kon hij dat zo doen? Ze ploft neer op haar bed en begint te huilen.
Laatst gewijzigd door Klaas op do 25 feb 2010, 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.