@ayumii
Het was in de tent in Frankrijk gebeurd
als je mijn huis wilt hebben moet je het even zeggen dan maak ik er een download van

het huis van seizoen 1 is ook beschikbaar
Update 4: Een druk dagje

Ik bedacht me dat ik Christa mijn 'hok' nog niet had laten zien. Ik ging haar zoeken.

Door het raampje kon ik zien dat ze Flore vast hield. Stil deed ik de deur open.
"Hoi schatten van mij." Zei ik lachend.

"Hey Chrissy, ik heb je de 2e verdieping nog niet laten zien, kom je even mee?" Vroeg ik.
"O, oke, dan leg ik Flore even in het wiegje." Zei ze. Ze legde Flore voorzichtig neer en wendde zich weer tot mij.
"Ik moet je ook nog wat vertellen trouwens." Begon ze.

"Ik ben weer zwanger!" Riep ze enthousiast. Ik schrok me kapot, dat had ik dus niet aan zien komen.
"Maar, hoe.. hoe of waar is dat dan gebeurd?" Zei ik wel blij maar toch wilde ik het weten. "O wacht, laat maar ik weet het al. Frankrijk natuurlijk."

"Je bent geweldig meid!" Zei ik. "Maar zullen we toch even boven gaan kijken.
"Okidoki!" Antwoordde Chrissy.

"Dit is de thuisbioscoop!" Riep ik blij.
"Hee, dat is wel cool zeg!" Zei Chrissy bewonderend. We gingen zitten en zette een slechte film op.

We werden na een tijdje helaas gestoord door Flore.

Chrissy rende snel naar de babykamer.

"Hee, droppie, wat is er nou?" Vroeg ze liefkozend. Flore huilde echt heel hard, het leek net of er iets heel ergs was. Gelukkig viel dat mee.
"Oo, een poepluier! Stoute meid hoor." Zei Chrissy lachend. Chrissy verschoonde de luier, maar beneden ging er iets goed mis!

De rookmelders gingen af en ik was gelukkig zo beneden. Ik greep de brandblusser en begon als een gek te blussen, maar dat ging echt heel moeilijk.

"Chrissy bel de brandweer! Ik moet snel een nieuwe blusser hebbe!" Riep ik. Chrissy pakte haar telefoon en ik haalde snel een nieuwe blusser uit een keukenkastje.

Het vuur nam al wat af, en gelukkig kwam daar een brandweerman aan!

Samen lukte het om de rest te blussen, alleen vond hij het volgens mij leuker om Chrissy te blussen. De brandweerman was alleen niet zo blij en zei dat we voortaan beter moesten opletten.
"Komt voor elkaar, het zal nooit maar dan ook nooit meer gebeuren meneer!" Zei ik opgelucht.
"Oke dan, dan ga ik er weer vandoor!" Zei de brandweerman.
Toen keek hij me weer boos aan.

"Oeps."

Ik klom op de vensterbank en spoot een straal schuim erover, het was gelukkig zo weer uit en de brandweerman kon nu echt gaan.

Dat gaat ons weer een hoop geld kosten, dacht ik. Gelukkig waren we verzekerd en vielen de kosten nogal mee.

Chrissy was intussen weer naar boven gegaan om te kijken hoe het met Flore was.
"Dat was weer even schrikken hoor." Zei ze. Flore hikte, dat was echt lief vond Chrissy.

"Doe maar lekker slapen, dan vieren we morgen je verjaardag grote meid!" Zei ze trots. Flore brabbelde iets terug. Daarna was het voor ons ook bedtijd, dus na al die commotie doken we vlug het bed in.
Ik was er iets vroeger uit gegaan vanmorgen, ik moest de ballonnen nog opblazen en er moest een taart worden gemaakt. Koken is echt mijn ding, dat doe ik alleen maar.

"Hier is de jarige!" Zei Chrissy blij. Flore lag nog half te slapen maar er kon wel een lachje af toen ze mij zag.

We probeerde samen het kaarsje uit te blazen, maar natuurlijk blies ik. Het zag er toch wel grappig uit.
Flore was nu echt een lief groot kindje geworden!

Ze had mijn haarkleur en de ogen van haar moeder. Ze leek ook meer op Chrissy dan op mij. Gelukkig maar want zij is toch veel knapper!
"Jij zult wel honger hebben he, ik heb hier een flesjeee." Zei ik blij. Flore was heel opgewekt en dronk met grote slokken het flesje leeg. Gelukkig kon ze nu wat zelfstandiger eten.
"Ik heb nog een verassing Floortje, we gaan naar de McSimald's!" Zei Chrissy blij. Flore snapte het niet maar ze keek wel lekker blij.

We bestelden een taxi die ons door Twinbrook reed.

Onderweg zat Flore naar buiten te wijzen, ze zag allemaal vreemde dingen buiten maar wij lachten en zeiden dat het niks was.

Flore had er zin in, ze was nog nooit ergens anders geweest dan op het strand en ons nieuwe huis, dit was weer een nieuwe ervaring voor haar.

Chrissy bestelde het eten, er was gelukkig geen rij want daar zaten we nou ook niet echt op te wachten.
Ik vroeg aan een van de vrouwen achter de kassa of er nog een kinderstoeltje was. En even later kwam ze er mee aan zetten.

Flore was lekker aan het rondkijken, en ze pikte stiekem ook wat frietjes van Chrissy. Die zag het wel maar lachte er alleen om. Volgens mij had ze erg honger want ze zat de hele tijd met haar handjes en voetjes te trommelen.

"Hier, doe maar lekker opeten he." Zei ik terwijl ik de kom neerzette.
En al snel kwamen we erachter dat ze nog niet wist wat een mes en een vork was.

"Bawa." Zei ze ondeugend.
"Wat?" Zei Chrissy. Ze keek opzij en zag dat Flore een beetje gek aan het doen was. "Wat ben je toch een heerlijk kind ook."
Flore werd na het eten een beetje onrustig en ik dacht dat het beter was om haar eruit te halen.

Ze wilde mijn hand pakken en ging uit haar zelf proberen om op te staan.
"Goed zo Flore, binnenkort kun je zelf lopen he, dat is makkelijk he." Zei ik.
Laatst gewijzigd door Jozz op zo 05 sep 2010, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.