Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Wat vind jij van de proloog & hoofdstuk 1?

Ik ben nu al verslaafd. o.o
1
14%
Goed geschreven, ik ga het denk wel volgen.
6
86%
Hm, kon beter..
0
Geen stemmen
Ik vind er niks aan, eigenlijk. ;$
0
Geen stemmen
Totaal aantal stemmen: 7

14 berichten • Pagina 1 van 1

unstoppable.
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
21
Lid geworden op:
vr 22 jul 2011, 14:44

Enchanted Generations. | Hoofdstuk 1.

Afbeelding
Proloog.
Ik luisterde naar het getik van de klok. ‘Tik, tak, tik, tak..’ zei hij. Ik keek even opzij, naar Yorda, die in de schommelstoel heen en weer zat de schommelen. Zoals altijd staarde ze voor zich uit. Ik zuchtte diep en pakte een boek uit oma's oude kast. 'Simthing.' Al had ik alle boeken al honderd keer gelezen, ik had toch niks beters te doen. Ik opende het oude, stoffige boek. Laat ik die 300 bladzijdes maar nog eens lezen. Na ongeveer 4 uur lezen sloeg ik het boek dicht om het raam dicht te doen. Het was immers vast al rond 6 uur, en na 6 uur móest het raam dicht zijn, anders ging Yorda weer flippen. Ik keek voor de zekerheid op de klok. Precies 6 uur, toevallig. Snel keek ik weer naar Yorda. Ze begon al te beven. Ik liep naar het raam en duwde het met alle macht dicht, maar het waaide steeds weer open. En dat terwijl het buiten niet waaide. Ik hoorde voetstappen, de houten vloer kraakte. Ik draaide mijn hoofd langzaam om. ‘Yorda...’ zei ik geschrokken. Opeens haalde ze uit. Bij mijn keel tilde ze me omhoog. Ik hoorde Nina nog boven hard huilen en toen werd alles zwart.

Hoofdstukken.
~ OO | Proloog
~ O1 | Een rare ontmoeting

Dit dagboek is niet echt een horror, alleen de proloog en sommige stukjes. Niet elk hoofdstuk, iniedergeval. Verder is het veel fantasie dingen & zo.
xxxxx. '

Laatst gewijzigd door unstoppable. op vr 14 okt 2011, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
yo, noem me demi. ;3
unstoppable.
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
21
Lid geworden op:
vr 22 jul 2011, 14:44

Re: Enchanted Generations.

O1 | Een rare ontmoeting.
Afbeelding
Mijn mond valt bijna open. Wauw, dít is pas een huis! Het is echt een eer om uitgenodigd te zijn door Tjeerd Goudbaard. En dat allemaal doordat mijn tante hem kende. ‘Wat? Van Larley zei je?’ vroeg hij vorige week. ‘Er zijn maar weinig met die achternaam, jij moet wel familie zijn van Kirsten!’ En toen had hij me zomaar uitgenodigd, om er achter te komen of ik ook net zo'n schilder talent was. Nou nee, maar goed.
Afbeelding
Ik loop het trappetje op en doe mijn haar snel goed. Oh man, wat haat ik mijn krullen. Vaak stijl ik het, dat is mooier. Maar nu had ik er écht geen tijd meer voor. Zenuwachtig bel ik aan. Ik hoor wat geroep en dan voetstappen. De deur gaat rustig open. ‘Hallo.’ zegt een oudere vrouw vriendelijk. Wow, dat is de beroemde Eefje Goudbaard... Ze is net zo vriendelijk al iedereen zegt. ‘H-hallo. Ik ben uitgenodigd door Tjeerd..’ zei ik zacht. Eefje glimlacht. ‘Sorry, die is niet thuis. Maar kom binnen!’
Afbeelding
Ze stapt opzij, zodat ik er langs kan. Ik stap naar binnen en kijk nieuwsgierig rond. Het is niet mijn stijl, maar toch... als je van deze stijl houd, is het mooi ingericht. Eefje loopt ook naar binnen en sluit de deur. Ik loop naar haar toe. ‘Oh, ik heb me nog niet eens voorgesteld...’ zeg ik. Pff, rustig nou Nina, iedereen is hier hartstikke aardig. Ik haal diep adem. ‘Haha, maakt niks uit. Wat is je naam, meis?’ ‘Nou, ik ben Nina van Larey.’ stel ik mezelf voor.
Afbeelding
‘Fijn om kennis te maken, ik ben Eefje, maar je kent me vast al, anders ben je niet zo verlegen.’ Ik lach zacht. ‘Natuurlijk ken ik u.’ Eefje denkt even na. ‘Ik denk dat Tjeerd bij zijn kunstgalerie is.’ Ik knik. ‘Oh, dank u, dan ga ik daar wel even kijken... dag-’ ‘Eefje, noem me maar gewoon Eefje.’ Ik lach even en neem dan afscheid.
Afbeelding
Ik loop over het pad. Waar is die kunstgalerie ook alweer? Ik woon nog niet zo heel lang hier, dus weet-ik-veel waar dat allemaal is. En Barnacle Bay is ook zo groot! Ik bel de taxi dienst. Gelukkig is er onmiddellijk eentje. De taxi chauffeur ziet er een beetje eng uit, maar ik kan hem moeilijk weer weg sturen...
Afbeelding
Ik open een achterdeur van de taxi en ga zitten. Snel trek ik de deur weer dicht. ‘Graag naar de kunstgalerie van de familie Goudbaard.’ Hij zucht. ‘Goudbaard's galerie?’ vraagt hij verveeld. Ik knik, al kan die man dat toch niet zien. ‘Ja.’ Ik haal wat simdollars uit mijn broekzak en geef het hem aan. Hij rukt het bijna uit mijn handen en geeft vervolgens hard gas.
Afbeelding
Opeens bedenk ik me dat hij -Tjeerd- best wel eens had kunnen zeggen dat we bij de kunstgalerie afspreken... Als dat zo is, ben ik te laat! Haastig stap ik de taxi uit en ren naar binnen. Misschien weet iemand waar Tjeerd is.
Afbeelding
Ik kijk rond en loop naar een man met piratenkleren; een typische Barnacle Bay bewoner, wiens voorouders vast piraten waren. Die komt hier waarschijnlijk vaak, dus hij weet vast wel waar Tjeerd is. Ik loop naar hem toe. ‘Hoi, sorry, ik heb een vraagje.’ zeg ik en ik kijk nog even rond. Een vrouw met zwarte haren houdt mij -of de piraten jongen- goed in de gaten. Heeft ze iets achter haar rug?
‘Ja?’ vraagt de man opgewekt. ‘Weet u-’ ‘Zeg maar gewoon jij.’ onderbreekt hij me. Zucht. ‘Weet jij, waar Tjeerd Goudbaard is? Ik zoek hem.’
Afbeelding
De jongen grijnst. ‘Wat krijg ik ervoor als ik het zeg?’ Typisch piraten, die gaan weer handelen. ‘Uhm, zeg maar wat, als het maar geen geld is.’ zeg ik ongeduldig. ‘Dan krijg ik een knuffel, oké?’ Ik kijk hem verbaasd aan. ‘Uhm, goed?’ mompel ik verbaasd. Hij is nog vreemder dan ik dacht man... ‘Ik weet het niet, hij is hier niet.’ zegt hij met een stoute glimlach. Mijn mond valt bijna open. ‘Hé, ik heb je het verteld. Hug me!’ Ik moet er wel om lachen, eigenlijk. Ik geef hem een snelle knuffel, maar hij houdt me vast. ‘Je bent schattig.’ Fluistert hij zacht, zodat niemand het hoort. Ik word knal rood, dat voel ik gewoon.
Afbeelding
Hij laat me gelukkig weer los. ‘Ik ben Charlie, trouwens.’ grinnikt hij. ‘Aha.’ Ik weet niet echt wat ik moet zeggen, tegen hem, Char-lie. ‘En jou naam is...’ Hij denkt na. ‘Melissa!’ Hij kijkt me vragend aan. Ik schiet in de lach. ‘Nee joh, ik ben Nina.’ Charlie maakt een 'aha' gebaar. Eigenlijk is hij best aardig, maar wel raar. ‘Nu ik je zo gesproken heb, lijk je niet echt zo'n kunstliefhebber.’ zeg ik nieuwsgierig. ‘Ik weet het, ik weet het.’ lacht hij. Oké, lekker geheimzinnig.
Afbeelding
Ik kijk even op een klok, die helemaal mooi een plekje heeft op de muur. Zo laat al? ‘Ik ga, denk ik zo.’ mompel ik. Ik kan de teleurstelling op Charlie's gezicht aflezen. ‘Oh, jammer.’ Hij pakt mijn handen voorzichtig. ‘Ik hoop dat ik je nog vaker zal zien, Nina.’ zegt hij zacht. Ik kijk naar mijn schoenen. ‘Doei..’ zeg ik zwakjes en loop snel weg. Ik weet niet, dit voelt gewoon zo gek, ik kén hem niet. Wat moet hij van me? Is dit verliefdheid? Ik ben al lang niet meer verliefd geweest, maar kom op, dit lijkt niet eens op verliefdheid! Ik besluit het maar gewoon te vergeten.
___________________________________________________________________________________
Ik doe zo een poll, want ik wil weten wat jullie er van vinden. ;3
& ik heb vakantie, dus ik zal veel simmen & dus... YEAAH VEEL UP'S.

En nog een vraagje, zal ik dit dagboek op een site houden of hier? Ik vind elke keer die screens uploaden best lang duren & op een site is alles overzichtelijker.. Maar dan moet dit topic nog wel reacties krijgen. (:
Afbeelding
yo, noem me demi. ;3
unstoppable.
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
21
Lid geworden op:
vr 22 jul 2011, 14:44

Re: Enchanted Generations. | Hoofdstuk 1.

^
Ja, ik zal wel even kijken met welke site ik het volgende hoofdstuk ga doen & zo. Ik weet niet echt een andere site, Imageshack vind ik zelf best raar werken, & verder weet ik geen handige site.


bedankt, ik had de instellingen idd pas na die screens veranderd, dus ik hoop dat de screens voor het volgende hoofdstuk al beter zijn.
v

Laatst gewijzigd door unstoppable. op ma 17 okt 2011, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
yo, noem me demi. ;3
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Enchanted Generations. | Hoofdstuk 1.

Leuk hoor (:
Het helpt trouwens als je de foto's in je game wat hoger zet (die instellingen van foto's maken) of de foto's opslaan in een .png
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie