Hoofdstuk 19
Met een grote glimlach en een diploma in mijn hand stap ik het gemeentehuis uit.
'Ik ben geslaagd! Woehoe!' Van blijdschap gooi ik mijn diploma in de lucht en vang hem zorgvuldig weer op. Glimlachend zie ik mijn moeder, broers en zus staan.
'Gefeliciteerd meid,' zegt m'n lieve moeder en ze geeft mij drie zoenen. 'Cum laude geslaagd, echt knap, zusje!' lacht Boas en hij slaat zijn arm om mij heen.
We rijden allemaal met de auto terug naar het huis van Boas. Het bouwbedrijf is namelijk al bezig geweest met het slopen van ons huis: er is bijna niks meer van over.
Terwijl ons nieuwe huis wordt gebouwd, verblijven we bij Boas. Hij en Pansy krijgen bijna een kindje, maar ze vinden het niet erg dat we bij hen verblijven.
'Als jullie maar wel helpen in het huishouden,' had Pansy gegrapt.
Bij het mooie huis van Boas en Pansy stappen we uit. Ondertussen trek ik mijn lange, zwarte jas uit en sta met een glimlach te kijken naar de rest van mijn familie.
Als snel is er helemaal niks meer over van ons huis: je zou niet eens kunnen zeggen dat hier een week geleden nog een huis stond! Elke dag neem ik een kijkje hoe ver de bouwvakkers al zijn, want ik ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat. Samen met mijn moeder en Marc heb ik het huis ontworpen. Nouja, het meeste werk heb ik gedaan, maar ik heb wel overlegd met hen. Zij moeten er namelijk ook nog wonen en ik wil wel dat ze zich gaan thuis voelen.
Met een zucht loop ik weer terug naar het huis van Boas en Pansy, niet ver van ons huis vandaan. Nog maar een paar weken en mijn droomhuis is klaar...
Het heeft iets langer dan een paar weken geduurd, maar eindelijk is na een lange tijd ons huis klaar. Ondertussen zijn we het wel zat om met z'n vijven in een toch wat kleine woning te wonen, het is daarom ook erg als we weg kunnen.
Het nieuwe huis is nog erg kaal: door extra kosten hebben we geen tuin kunnen aanleggen en binnen zijn ook niet alle kamers klaar. De keuken en woonkamer zitten nu namelijk nog in één ruimte, maar de bedoeling is om die apart te hebben. Daar moeten we jammer genoeg nog even op wachten, want het geld is nu aardig op.