Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

136 berichten • Pagina 6 van 7

Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Re: Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy - H.17

Hoofdstuk 18

Afbeelding

Terwijl ik zit te wachten op de carpool voor mijn werk, komt Rose binnen. Ik kijk haar aan, vanavond vieren we haar verjaardag en zie dat ze het erg spannend vindt.
'Mam?' vraag ze, 'je vindt het toch niet erg dat ik het huis wil verbouwen als ik opgegroeid ben?'
Eventjes schrik ik wel, moeten we dan weer een paar weken ons huis uit? Maar aan het gezicht van Roze zie ik dat ze het heel graag wilt.
'Dat is goed hoor meis, misschien mogen we wel een tijdje bij Boas slapen.'

Afbeelding

Na ons gesprekje moet ik snel weg, de auto staat al bijna een half uur lang te toeteren. Ook Marc komt thuis uit school en trekt gelijk zijn sportkleren aan: hij vindt zelf dat hij toch wel iets teveel gewicht heeft.
Ondertussen maakt Rose al plannetjes voor het nieuwe huis. Ze wil alles platgooien en een mooi, nieuw huis laten bouwen. Ze zoekt zelfs in de bibliotheek foto's en plattegronden op!
Moe kom ik aan het einde van de dag thuis met een grote slagroomtaart. Party time!

Afbeelding

'Happy birthday to you! Happy birthday to you! Happy birthday dear Rose! Happy birthday to you!' zingen Marc, Boas, Pansy, Tina en ik in koor. We zijn weer even met het hele gezin samen, wat mij een vreugdegevoel geeft.
In één keer blaast Rose alle kaarsjes uit en glimlacht als ze zich omdraait. Ik veeg snel nog een traantje weg, mijn laatste dochter wordt ook volwassenen...

Afbeelding

's Avonds val ik pas laat in slaap. Deze tijd is zo snel gegaan, jaren geleden had ik nog geen één kind en nu zijn er van de vier al drie jongvolwassenen. Trots sluit ik mijn ogen en val ik in slaap. Het is nu tijd voor Rose en ik zal haar daar bij helpen...
Nina

Re: Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy - Einde G1!

Hoofdstuk 19

Afbeelding

Met een grote glimlach en een diploma in mijn hand stap ik het gemeentehuis uit.
'Ik ben geslaagd! Woehoe!' Van blijdschap gooi ik mijn diploma in de lucht en vang hem zorgvuldig weer op. Glimlachend zie ik mijn moeder, broers en zus staan.
'Gefeliciteerd meid,' zegt m'n lieve moeder en ze geeft mij drie zoenen. 'Cum laude geslaagd, echt knap, zusje!' lacht Boas en hij slaat zijn arm om mij heen.

Afbeelding

We rijden allemaal met de auto terug naar het huis van Boas. Het bouwbedrijf is namelijk al bezig geweest met het slopen van ons huis: er is bijna niks meer van over.
Terwijl ons nieuwe huis wordt gebouwd, verblijven we bij Boas. Hij en Pansy krijgen bijna een kindje, maar ze vinden het niet erg dat we bij hen verblijven.
'Als jullie maar wel helpen in het huishouden,' had Pansy gegrapt.
Bij het mooie huis van Boas en Pansy stappen we uit. Ondertussen trek ik mijn lange, zwarte jas uit en sta met een glimlach te kijken naar de rest van mijn familie.

Afbeelding

Als snel is er helemaal niks meer over van ons huis: je zou niet eens kunnen zeggen dat hier een week geleden nog een huis stond! Elke dag neem ik een kijkje hoe ver de bouwvakkers al zijn, want ik ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat. Samen met mijn moeder en Marc heb ik het huis ontworpen. Nouja, het meeste werk heb ik gedaan, maar ik heb wel overlegd met hen. Zij moeten er namelijk ook nog wonen en ik wil wel dat ze zich gaan thuis voelen.
Met een zucht loop ik weer terug naar het huis van Boas en Pansy, niet ver van ons huis vandaan. Nog maar een paar weken en mijn droomhuis is klaar...

Afbeelding

Het heeft iets langer dan een paar weken geduurd, maar eindelijk is na een lange tijd ons huis klaar. Ondertussen zijn we het wel zat om met z'n vijven in een toch wat kleine woning te wonen, het is daarom ook erg als we weg kunnen.
Het nieuwe huis is nog erg kaal: door extra kosten hebben we geen tuin kunnen aanleggen en binnen zijn ook niet alle kamers klaar. De keuken en woonkamer zitten nu namelijk nog in één ruimte, maar de bedoeling is om die apart te hebben. Daar moeten we jammer genoeg nog even op wachten, want het geld is nu aardig op.
Nina

Re: Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy - H. 19

Hoofdstuk 20

Afbeelding

De eerste nacht in ons nieuwe huis slaap ik verrassend goed. Op dit moment slaap ik beneden in de kamer die eigenlijk de woonkamer zou moeten zijn en mijn moeder en broertje boven. Dat is allemaal omdat er gewoon geen geld meer is. Maar ik ben al erg tevreden met hoe het huis er nu uitziet, stukken beter dan eerst.
's Nachts droom ik zelfs van ons huis! Het is helemaal af en er lopen allemaal kleine kindjes rond. Met een glimlach op mijn gezicht word ik 's ochtends weer wakker. Wie weet...

Afbeelding

Bij het nieuwe huis heb ik gelijk een tuintje aan laten leggen, dat mocht namelijk niet ontbreken! Het is, net zoals de rest van het huis en de tuin, nog niet klaar, maar er is een begin! Er staan zelfs lampen zodat ik 's avonds of 's ochtends vroeg ook in de tuin kan werken.
Trots geef ik alle plantjes water en ik hoop dat over een paar jaar er hier een mooie, grote tuin is met veel gewassen en dat ik veel geld verdien. Lachend droom ik verder... Als ik veel geld wil gaan verdienen moet ik echt goede gewassen kweken, anders komt er niks van terecht.

Afbeelding

Nu ik zeker weet dat tuinieren mijn grootste hobby is, heb ik besloten om de carrière tuinder op te starten. Zo verdien ik wat extra geld met het verkopen van de gewassen, wat altijd mooi meegenomen is.
Bij het gemeentehuis teken ik wat papieren. Achter de balie zit een oud-klasgenoot, die nu receptioniste is bij het gemeentehuis. Ik praat wat met haar, over waar ze nu woont en of ze al getrouwd is. Het is erg gezellig en ze vraagt of ik een keertje langs wil komen. Met een glimlach zeg ik haar dat ze mij maar eens moet bellen, zodat we wat kunnen afspreken.

Afbeelding

Een paar avonden later is het feest: mijn eerste kindje Fien is geadopteerd! We vieren het met al onze vrienden en familie, het is erg gezellig. Marc heeft een pizza besteld en mijn moeder praat met alle gasten. Trots houd ik Fien vast en iedereen wil haar even bekijken.
'Wat een schatje,' zegt Boas. Ook Tina kan haar ogen niet van Fien afhouden.
'Gefeliciteerd, zusje! Ik wist wel dat je dit aankon, je zal vast een goede moeder zijn!'
Roan
Kruidenverdeler Kruidenverdeler

Re: Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy - H. 20

Ik vind dit echt een leuk dagboek. Het is een keer wat anders dat een 10G dagboek (die ook wel leuk zijn), ik had dit zelf niet kunnen bedenken en ik denk er over om ook eens een adoptie te doen met een van mijn Sims, in plaats van baby's krijgen.

Ik kijk naar je volgende update uit, ik kan niet wachten
Roan
Kruidenverdeler Kruidenverdeler

Re: Mijn kinderen, van een ander - Een adoptacy - H. 20

Nou ik bedoelde eigenlijk dat 1 van mijn Sims een adoptie deed, omdat ik dat nooit doe eigenlijk, maar het is geen slecht idee om ook een Adoptacy te beginnen (ik moet er wel de tijd voor hebben aangezien ik in het examenjaar zit en nogal veel huiswerk heb en ik ook veel voetbal) misschien prop ik er er wel tussen.

Als ik er ook 1 start zal ik het je laten weten, zat ook al te denken aan een 10G of zo maar vind deze erg leuk.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie