Hoofdstuk 38
'Drie feestbeesten, één huis'

'Ik heb vandaag iets gedaan wat misschien wel mijn grootste fout ooit kan worden. Drie tieners alleen in huis laten. Ik hoop dat ze in ieder geval iets heel laten..'

'Het weekendje alleen begon rustig. Uitslapen, gamen, surfen, niets bijzonders. Gelukkig zorgden ze ook netjes voor het huishouden en hun kleine zusje, Jamie. Bleef het daar maar bij..'

'De zon was nog maar net onder de horizon verdwenen of de eerste gasten stonden al te dansen. In mijn huis, tussen mijn muren, op mijn vloer. En te drinken. Uit mijn kast. Uit mijn flessen. Alicia, Catey en Noah zouden toch moeten weten dat ik hier niet van houdt? Als ze nou lekkere mannen hadden uitgenodigd en op de uitnodiging hadden gezet: 'Welkom thuis feestje voor mijn aantrekkelijke moeder'. Maar nee, dat is natuurlijk te veel gevraagd..'

'Toen die kids genoeg gedronken hadden zijn ze in mijn zwembad gesprongen! Iel! Al die vieze lijfjes! Net op tijd zag Alicia een politie-auto aan komen en wist gelijk hoe laat het was. Die klikspanen, genaamd buren hadden de telefoon weer gepakt. ''Evacueren!'' riep ze.'

'Al die kids zijn nog op tijd weg gekomen ook, ongelooflijk, als ik dat zo zie hebben die jongens niet echt conditie..'

'En zoals elke keer als ik een tweeling alleen thuis liet, in dit geval zelfs drie tieners, kwam ook de politie over de vloer. ''Oh, sorry, ik had een euh.. klachtje, geluidsoverlastdingetje,'' begon de agent, ''maar ik zie niks, euh.. hoor niks bedoel ik.'' Blijkbaar een nieuweling in he blauw en daar wist Alicia wel raad mee. Met haar vlotte babbel stuurde ze de agent weg en zei dat ze het maar over het hoofd moest zien en met een rood hoofd vertrok ze.'

'En de volgende ochtend toen ik thuis kwam stonden ze alle drie braaf voor de deur om me te vragen hoe het was en te vertellen dat ze goed voor het huis hadden gezorgd. Leugenaars..'