Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

46 berichten • Pagina 1 van 3

Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

You know, what always happens, life: Update 8! 17'06

Proloog

Het liep tegen vieren aan voor het stel weer veilig hun nestje in kon duiken. Terwijl iemand net nieuwe sterren in de hemel had opgehangen en de zon haar gezicht al weer tussen de wolken door probeerde te proppen, gingen de roodharige artieste en haar man net slapen. Nee, het leven als ster in deze wrede entertainmentwereld viel niet mee. Maar dat wisten ze al voor ze eraan waren begonnen, dat was ten slotte hetgeen waar iedereen ze voor had gewaarschuwd.

Maar ja, ezels stoten zich niet twee keer aan dezelfde steen alleen dan moeten ze die steen al wel kennen. En dat was nou net was er was ontglipt bij Midshire en Flowney: het gras was niet groener in een miljoenenstad.

"Lig eens stil," murmelde Zoey met halfgesloten ogen.
"Ik líg al stil," was Robberts z'n norse antwoord.
"Hmpf, teveel drank dan, ik voel m'n voeten niet meer, hmm," Zoey pruttelde wat woordjes en viel uiteindelijk weer in slaap.
Robbert zuchtte, nee, één ding was zeker, deze droom hadden ze flink onderschat.

Beginnen?

Update 1
Update 2
Update 3
Update 4
[url=hhttps://forum.simsnieuws.nl/viewtopic.php?f=31&t=5936&start=30]Update 5[/url]
[url=hhttps://forum.simsnieuws.nl/viewtopic.php?f=31&t=5936&start=30]Update 6[/url]
Update 7
Update 8

Laatst gewijzigd door Leonie op vr 17 jun 2011, 23:47, 12 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: You know, what always happens, life.

Update 1: Zoals het klokje in de stad tikt, tikt het nergens.
Afbeelding
Het was laat geworden gisteravond en dat was niet verbazend. Het werd immers zeven dagen per week lang laat. Ergens rond half vijf en een enkele keer zes uur in de ochtend kwamen de twee doodmoe thuis om vervolgens hun roes uit te slapen tot een uur of elf. Waarna ze vervolgens weer fris en fruitig ten tonele moesten verschijnen op het werk.

Zoey stond enkele minuten in de keuken voor ze het liedje If you don't know me by now luidkeels mee begon te zingen.
"Een héle goedemorgen voor jou!" schalde een stem door het tweekamerappartement.
"O, jemig, Angela moet dat nou!" Van schrik liet ze het mes uit haar handen vallen. "Het is tien uur. En het scheelde niets of ik had mijn vinger eraf gehakt, kijk een beetje uit wil je."

Afbeelding

"Ja, ja dat moet. Ik heb alleen huis met oren voor je geregels, geen ogen, dus dat kun je me niet kwalijk nemen. Nou goed, we gaan over naar de orde van de dag. Je hebt vandaag een reclameclip op de planning staan en dat is alles: geluksvogel. Hoe dan ook, het is voor een nieuwe nietmachine. Ja, ik kan je al zien fronsen, dat klinkt belachelijk máár er is een keerpunt, het is goed voor de zakelijke contacten!" Zoey wenste dat er een uitknop op haar manager zat.

Afbeelding

"Oké, prima. Ik eet eerst mijn eten en dan zal ik gaan."
Inmiddels klonk vanaf de slaapkamer gerommel, Robbert was vast wakker geworden door de intercom.
"Hoor ik dat nou goed?! Je maakt tegenwoordig zelf eten? Geen goedkope hapsnap voor jou meer, dus?" Zoey zuchtte vermoeid.

Afbeelding

"Zeg, Angela, is het niet de bedoeling dat ík de baas ben over de intercom in plaats van dat jij me af kan luisteren?" murmelde Zoey voor ze de lift binnen stapte.
"Ach, misschien, zou kunnen, maar daar doen wij niet aan. Misschien moet je dan ook maar eens beginnen met gordijnen kopen. Was vast heel gezellig gisteren saampjes, hè?" In dit geval was het maar goed dat haar manager Zoey niet kon zien, het schaamrood was inmiddels naar haar wangen gekropen.

Afbeelding

Zodra ze buiten was snoof ze de frisse lucht op. Eindelijk uit dat muffe hok. Dat moest ze ook maar eens met die praatgrage manager van haar bespreken. Ze woonde op amper 60 vierkante meter terwijl ze voor de paparazzi in niet minder dan een limousine de stad door mocht scheuren. Haar vaste chauffeur, Steffan, had net de deur geopend. Het leven van een ster, wat een feest, dacht ze treurig.

Afbeelding

Ondertussen maakte Robbert keurig netjes zijn bed op nadat Zoey hem hem daar meerdere keren een standje over had gegeven. Hij bedacht zich hoe ze waarschijnlijk in de geluidstudio een titelsong in moest zingen over nietmachine. Hij kon het dan ook niet laten om een giechel te onderdrukken. Maar die lol was maar van korte duur, want ook ditmaal werd zijn leven weer onderbroken door zijn agent.
"Zeg, knul, Wilm hier, ik heb vanmiddag een reclamespotje over computermuizen voor je geregeld. En geen gemaar, 't is goed voor de publiciteit en je imago, dus, hup in de kleren want je kan niet weer te laat komen." En weg was hij. Een intercom, had Robbert nog bedenkelijk gezegd, was dat wel zo'n goed idee? Maar ja, Zoey charmes wonnen van zijn verstand.

Afbeelding

Zoey vroeg zich af waar de hele wereld heen was zodra ze weer buitenkwam. Het mocht dan een zondag zijn, maar zoveel rust had ze normaalgesproken nooit om zich heen. In de buitenlucht. Voor een kantoor. Geen fans, geen geflitst en geen gezeur. Om het plaatje perfect te maken pakte ze haar gitaar erbij en begon een random deuntje te pingelen.

Afbeelding

Het langs schieten van een blauw shirt deed haar uit haar trance ontwaken. Was dat...? Nee, toch, dat meende hij toch niet.
"Robbert!" brulde ze, maar hij was al te ver in gedachten verzonken om haar nog te horen. Een klus opknappen in zijn sportkleding? Dat kon toch niet waar zijn...

Afbeelding

Maar in tegenstelling tot Zoey's zeer goede indruk bij het kantoor en de uitermate goed gelukte clip waardoor ze een bonus kreeg, werd Robbert iets minder enthousiast ontvangen. Hij belde haar op in zijn pauze voor advies.
"Hm, wat dacht je van in normale fatsoenlijke kleding te verschijnen? Je maakt jezelf tot een schande."
"Wat is er mis met mijn sportkleding?" hij klonk verontwaardigd. Zoey zuchtte diep, mannen en mode, dat zou ook nooit vanzelf gaan.
"Niets. Oké, kan je niet iets creatiefs erin gooien? Een rap of zo? Ik weet dat je daar de hersenen voor hebt." Ze was lief, Robbert moest het toegeven, en hij had het nog niet zo slecht met haar getroffen.
"Oké. Dankje, schatje. Ik zie je vanmiddag."

Continue?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: You know, what always happens, life.

Yaaaay, leuk dat je zo enthousiast bent :D Ik heb nog foto's voor een nieuwe update maar ik wil eigenlijk eerst even de reacties afwachten of het aanslaat :) Als het aanslaat ga ik natuurlijk heul snel weer updaten :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: You know, what always happens, life.

Update 2.

De avond begon al in te vallen toen Robbert een seintje van zijn agent kreeg. Ja, inderdaad, de zoveelste keer die dag. Privacy? Sinds Zoey hem had omgepraat om een band te beginnen bij het entertainmentbureau van haar oom kende hij dat woord niet meer. Tijd voor jezelf? Ja, als je geluk had in de weinig uurtjes slaap... Daarom kon hij dan ook genieten van het beetje vrije tijd die deze zondagmiddag had, doorbrengend in de tuin van het zakenterrein, spelend op zijn bas.

Afbeelding

"Hallo daar Robster! Hahaha, dat is me nog eens een goeie hè. Rob en ster, dus Robster, hahaha." Robbert rolde met zijn ogen en deed alles behalve hard mee lachen.
"Ja, echt, je overtreft jezelf iedere dag weer. Maar goed. Waarom stoor je me?" Hij was normaal niet zo chagrijnig uit gevallen, helemaal niet zelfs, maar het grapje van zijn agent schoot hem in het verkeerde keelgat.
"O. Nou, je moet vanavond naar die nieuwe schuurdiscotheek en daar samen met Zoëster, dat klinkt als zeester, hahaha, nou maar, daar moet je dus heen en daar moet je dus even een paar uurtjes swingen op de dansvloer. You know, baby, voetjes van de vloer! Maarre, ik moet hangen!"

Afbeelding

Robbert zuchtte diep. Ten eerste had hij heus geen knettergekke manager van halverwege zestig die dacht dat hij nog zestien was. En ten tweede wist hij dat Zoey het niet kon waarderen dat hij had ingestemd - of beter gezegd niet had tegengestribbeld - om weer een avond dansend door te brengen.
"Zoey?" Hij drukte een zoen op haar mond omdat hij wist dat hij zo de boodschap kon sussen.

Afbeelding

"Hm. Waar was dat goed voor?" Helaas voor Robbert was zijn vrouw niet zo onoplettend dat ze dit zomaar aan zich voorbij zou laten gaan.
"Zeg, je bent mijn vrouw, ik mag je toch wel gewoon zoenen als ik daar zin in heb?" Ondertussen bekokstoofde hij een plannetje om haar mee te nemen naar de discotheek.
"Ik ken jou mannetje, wat wil je precies allemaal voor elkaar krijgen?" Ze kneep haar ogen tot spleetjes en maakte er een groot gebaar bij.

Afbeelding

"Ik kan er niets aandoen! We moeten gewoon een paar uurtjes dansen in een nieuwe club. Het is goed voor de publiciteit. En ja, ik zou ook liever naar bed gaan, maar dat kan nu eenmaal niet." Robbert trok er een vergoelijkt gezicht bij. Zoey nam een diepe teug adem en heel even dacht hij dat ze los zou barsten in een tirade. Die hij dan weer zou moeten stoppen voor er fotografen lucht van zouden krijgen.

Afbeelding

"Oké. Het is al goed. We gaan wel dansen. Maar ik wil het straks ergens met je over hebben dus we maken het niet te laat." Ze gaf hem een snel kusje en draaide daarna om. Liep de tent binnen alsof ze een doodgewone vrouw was en sprong op de bar om flink los te gaan. Robbert kreeg het er warm van zoals ze los stond te gaan. Dat in combinatie met het vele geduld dat ze hem gaf en de toestemming om verplicht uit te gaan, maakte dat ze de wereld voor hem betekende.

Afbeelding

Ze sprong van de bar af alsof er niets was voorgevallen en trok hem mee naar de dansvloer. De muziek zette steeds luider aan en hoe verder de avond vorderde, hoe losser de twee werden.
"Het is nog best oké hier!" schreeuwde ze boven al het lawaai uit. Hij knikte instemmend.
"Maar je wilde toch vroeg naar huis?" Gooide hij nu in het gesprek.
"Ach, dat ene uurtje doet het hem niet, bovendien, het was goed voor onze publiciteit toch?!" En weer weg was ze. Een nummertje aanvragen bij de dj, een aantal handtekeningen uitdelen en een babbeltje maken met de mixoloog.

Afbeelding

Eenmaal na sluitingstijd - veel later dan Zoey eigenlijk had willen gaan - was ze toch blij dat ze weer buiten stond. Ze proefde de smaak van frisse lucht op haar tong en keek de straat uit. De stad was nog niet eens zo heel lelijk. Zolang het maar donker was. Ze hoorde dat Robbert de laatste dingen zei tegen een fan en wachtte geduldig af tot hij zou verschijnen.

Afbeelding

Eindelijk lagen ze in bed. Vijf uur. Dat was nog netjes voor een zondagavond, helaas moesten ze de volgende dag weer bij de baas verschijnen om verslag te doen van hun optreden vrijdagavond. Maar dat kwam later, nu wilde Zoey eerst praten.
"Zeg, Rob, heb jij nou nooit het gevoel dat je dit zat bent? Ik bedoel, al dat gesleep en gesjouw naar al die tenten en nooit eens een avondje gewoon, wij tweetjes. De laatste keer dat we dat hadden was tijdens de bruiloft en zelfs daar was nog paparazzi bij..." Ze nestelde zich tegen hem aan terwijl ze hier over prakiseerde.

Afbeelding

"Je bedoelt of ik nooit de behoefte heb aan een normaal leven? Ja, soms wel. Maar we hebben hier voor gekozen en we wisten dat het zo zou zijn. We kunnen nu niet meer terug." Hij haalde zijn schouders op.
"Dat weet ik. Ik heb gewoon, de drang om, iets buiten het boekje om te doen, iets te doen waardoor ik controle over mijn leven heb. Enne, ik weet niet, behoefte aan een ander soort drukte om me heen. Een kindje." Robbert leek even te schrikken van deze mededeling maar glimlachte al snel.

Afbeelding

"Dat zie ik wel zitten. Maar kan je dat wel aan? Ik bedoel, de werkdruk, het sterrendom en zwanger zijn?" Zoey sloeg een onwetende zucht.
"Dat kunnen we alleen maar weten door het uit te proberen toch?" Er ontstond een ontdeugende blik op haar gezicht en ze keek Robbert verliefd aan.
"Als jij het zegt, schatje."
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: You know, what always happens, life: Update 2

Hihi, hun eerste kindje is inmiddels geboren. Ik ga nog niet verklappen hoe en wat, maar er is nu een grote verhuizing bezig want dat kleine priegelappartementje werkte niet. (Was trouwens ook heel onhandig met foto's maken). Gelukkig heb ik nog foto's liggen voor twee of misschien drie updates (en ik moet nog een geboortekaartje maken natuurlijk), dus ik kan jullie vast nog wel even zoet houden (A). Alleen mijn simmies worden oud dus ik ben nu op zoek naar een manier om ze te verjongen :') Ik speelde al met de familie voor ik er een dagboek van maakte, namelijk.

Anyhow, heel verhaal: maar er komt snel een update alleen ik moet eerst mijn schooldingetjes even in orde hebben (:

EDIT: Ja, levensvruchten kan wel alleen zonder verouderen wordt het kindje ook niet ouder dusse dan zit ik een miljoen dagen met een baby opgescheept :lol

Laatst gewijzigd door Leonie op ma 23 mei 2011, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: You know, what always happens, life: Update 2

Update 3.

Het was weer een nieuwe dag. Dat hield in: weer een nieuwe avond uitgaan. Zoey kon er niks aan doen dat ze dit zo ontzettend beu was, haar leven was al sinds zeven maanden een turbulente achtbaan met loopings om de paar uur, daar werd je gewoon een keer misselijk van. Stilletjes at ze haar eten op. Alsof datgene waar ze al langer over had gedroomd, niet gisteravond plaats gevonden had.

Afbeelding

"Is er iets, schatje?" Robberts stem zat vol bezorgdheid. Ze schudde haar hoofd en bleef star door eten.
"Wel waar, je bent nooit zo'n stille 's ochtends. Normaal klets je me de oren van de kop." Zoey gromde iets naar hem en hij moest even lachen.
"Geen behoefte aan vandaag." Kwam er uiteindelijk uit.

Afbeelding

Robbert begon het steeds minder te vertrouwen dat ze zo stil was. Normaal had ze verhalen over de hele stad te vertellen, van die verhalen waarvan hij maar niet kon ontdekken hoe precies zíj ze wist, maar daar was hij misschien immers ook maar een man voor.
"Weet je wat me dwarszit?" zei ze uiteindelijk. Hij keek haar verwachtingsvol aan.
"Dat dit de eerste keer is sinds twee weken dat we samen ontbijten. Dát zit me dwars."
Hij zuchtte. Zoiets had hij kunnen verwachten natuurlijk. Nu was het ook nog aan hem om de boodschap van zijn agent aan haar door te geven.

Afbeelding

En zo kwam het dan ook, dat ze na veel mokken en klagen uiteindelijk met hem mee was gegaan naar de zelfde tent als de avond er voor. Met veel plezier deed ze het niet. Robbert moest zelfs in zijn voorbijgaan fluisteren: "Zeg, hallo, er zijn hier mensen met fotocamera's en mobieltjes, lach eens een beetje, zonnetje van me." Wat een heel klein beetje hield. Maar echt interesse in haar fans tonen? Mwah, waarom zou ze?

Afbeelding

Hij wist haar met een paar speelse opmerkingen alsnog om te toveren in het gebruikelijke feestbeest dat ze normaal was. Terwijl ze haar benen over de dansvloer gooide met soepele bewegingen, leek het bijna alsof er niets binnenin haar maalde. Maar dat was niet waar. Zoey's hersenen draaide namelijk overuren om een ontsnappingsplan te bedenken. Ze wilde naar bed, bij Robbert in zijn armen liggen en naar de sterren staren.

Afbeelding

Ze wilde een normaal leven. Ze keek naar haar man en voelde genegenheid opborrelen. Zijn donkere ogen waar ze voor was gevallen, dat zwarte haar dat zachtjes meewaaide met de wind toen ze hem voor de eerste keer zag. Ze waren allebei nog niet beroemd, gewoon twee mensen in de rest van de massa. Tot hun ogen elkaar vonden en ze vanaf die dag onafscheidelijk waren geweest. En nu stond hij daar, haar man en verwachtte ze misschien wel een kindje van hem. Over wonderen gesproken, ze bestonden nog steeds.

Afbeelding

Robbert had al lang aan Zoey gemerkt dat ze nog nooit met zoveel tegenzin uit was gegaan. Hij wilde weten wat er met haar was. Hij kon er zo slecht tegen als ze niet lekker in haar vel zat, daar werd hij zelf alleen maar onrustig van. Ze keek met schuine ogen de discotheek door, misschien op zoek naar paparazzi, misschien op zoek naar fans die haar om de hals konden vliegen...
Zijn gedachten werden abrupt gestoord door haar woorden: "Zullen we naar huis gaan, álsjeblieft, ik ben zo moe."

Afbeelding

Hij zag haar gapen en stemde in. Samen liepen ze door de donkere nacht terug naar hun mini-appartementje op de elfde verdieping. Zoey wilde lopen, ze wilde 'van de sterren genieten en de geur van de nacht opsnuiven', hij had zijn schouders opgehaald en was maar gewoon met haar meegelopen. Ze had vast last van PMS of een ander vrouwenkwaaltje.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie