Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

4 berichten • Pagina 1 van 1

Timmieuh
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
14
Lid geworden op:
do 02 sep 2010, 11:00

Downloads werken niet?

Hoi

Ik heb sinds een tijdje sims 3 + EPs weer op mijn PC geïnstalleerd en wat items van verschillende sites gedownload maar ze komen niet meer allemaal in het spel bij mij. Als ik ze via het opstartscherm van sims 3 installeer staat er iets over dat ik de laatste versie niet gebruik (maar ik heb gewoon geupdate) of er staat dat het gewoon is geïnstalleerd, maar wat eigenlijk niet zo is want ik zie het helemaal niet in mijn spel.

Ik heb al gegoogled en heb iets met granny2.ddl gedaan maar dat werkte niet. Ik kwam via google ook op een uitleg op deze site waarbij je sims3pack bestanden kan omzetten in zo'n monkey bestand maar dat werkt ook niet bij mij.

Ik dacht dat het misschien aan sims 3 beestenboel lag want de vorige keer toen ik met die downloads speelde had ik deze nog niet, dus die heb ik een keer weer van mijn computer af gehaald maar dat had ook geen zin.

Waar ligt het dan aan? Want ik weet zeker dat een aantal van die downloads die het nu niet doen eerst wel gewoon hebben gewerkt.


Gr Tim
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Downloads werken niet?

Ik wil hier even op reageren. Het probleem kan meerdere oorzaken hebben.
Dus mijn 1e vraag is: gebruik je Sims3Packs of Packages?
Heb je Pets geinstalleerd en of de laatste patch?

1e oorzaak als je gebruik maakt van packages is een corrupte resource.cfg. Weghalen en opnieuw downloaden van MTS. Zie voor meer info mijn blog hier: https://fransims3tutdutch.blogspot.com/ ... anden.html

2e oorzaak als je Pets en/of laatste downloads hebt:
Bij elke uitbreiding komt er een patch uit om fouten uit het programma te halen. Zo ook bij Pets.
Vanwege het feit dat er voor Pets extra animaties en interacties zijn van Simmies met hun omgeving c.q. de objecten of van dieren met de objecten is er een aanpassing in de RIG-codes gedaan. Nu heeft alle EA- en Store content een aanpassing gekregen, maar alle overige content van andere makers dus niet.

Dan zijn er 2 mogelijkheden:
je gebruikt Rigfix van Granthes of het progje van TSR om AL je downloads aan te passen. Bedden zijn een apart verhaal.

De 2e mogelijkheid is om te checken of de maker een aangepaste Pets-compatible download heeft. De oudere versie gooi je weg.

Meer info hierover op mijn blog hier: https://fransims3tutdutch.blogspot.com/ ... -voor.html

Ook kan je natuurlijk een verkeerde download hebben. Dat check je dus door (tijdelijk) je downloads in een tijdelijke map op je bureaublad te plaatsen. Verwijder de 4 cachefiles. Start het spel. Werkt het? prima. Verdeel je downloads steeds in 2 helften en plaats de ene helft terug. Verwijder de 4 cachefiles. Starten. Werkt het? Ja, installeer dan de helft van de 2e helft etc.
Werkt het niet. Haal dan de downloads weer weg. Verdeel de helft die je hebt geinstalleer weer in 2 parten en probeer opnieuw. Op deze manier kom je erachter waar ongeveer de foute/corrupte download zit.

Mods of hacks moeten vaak bij elke patch weer geupdate worden. Dus grote kans dat het probleem daar ligt. Zelfde methode als boven of check elke mod/hack op updates compatible aan de laatste patch.

Succes
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie