Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

5 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Simandcool
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
45
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 17:08

Sims 3 Downloads Overzichtelijk Beheren?

Hoi ;)

Ik ben bezig met wat downloads uit mijn Sims 3 spel te halen die ik toch niet gebruik (niet alles). Maar ik heb een stuk of 1000 Sims 3 Packs (en 350 Mods) en het is heel irritant om dat vanuit de Launcher te doen. Alles staat namelijk door elkaar en je moet lang scrollen of klikken (hopend dat hij er niet voorbij vliegt).

Is er een manier dat ik de downloads (vooral Sims 3 Packs) beter kan beheren, dus bijv. op alfabetische volgorde dat ze makkelijker te verwijderen zijn.
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Sims 3 Downloads Overzichtelijk Beheren?

Volgens mij kan je in de Launcher niet echt sorteren, daar heb ik eigenlijk nog nooit echt naar gekeken. Packages kun je wel sorteren als je ze gaat downloaden, en dan mappen in de map 'packages' maken zoals kleding, haar, meubels enz. ;)
PeeAr
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
44
Lid geworden op:
do 07 jan 2010, 15:11

Re: Sims 3 Downloads Overzichtelijk Beheren?

Laat Windows je nu gewoon die functionaliteit bieden. :D
Ga naar de downloads map in de Sims3 map.
Als je deze opent met Explorer kan je elke kolom sorteren door op de naam van die kolom te klikken.
Zoek dan de Sims3 Packs die je wil verwijderen en verwijder die, b.v. door zze te verplaatsen naar een "parkeer"map, zodat je ze altijd weer terug kan zetten als je ze weer wil gebruiken. :D
Het is alleen een beetje lastig dat je de officiële Engelse benaming van die bestanden ziet en niet de Nederlandse naam die ze in o.a. de Store hebben.

Als je echter bedoelt, dat je geïnstalleerde items wil verwijderen, kan dat (bij mijn weten) alleen via de launcher.
Daar kan je echter wel selecteren op voorwerpen, kavels, stijlen enz. met de knoppen die boven het venster staan.
JEIIMIC
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
3
Lid geworden op:
di 11 mei 2010, 01:12

Re: Sims 3 Downloads Overzichtelijk Beheren?

Wat je zou moeten doen is gebruik maken van de TSR Launcher. Dit is een "third-party" programma geschreven door The Sims Resources. Hier kun je al je Sims3Packs "in" laden. Je kunt ze vervolgens previewen, installeren, de-installeren, en ook sorteren op categorie en sub-categorie (dus bv. CAS -> lipstick / eyeliner / eyeshadow , etc. etc.)

Het mooie aan dit programma is dat je via de normale Sims3Launcher al je content installeerd. Het werkt veel beter dan oudere programma's zoals Sims3Viewer en is ontzettend overzichtelijk. Het enige nadeel van Sims3Packs vind ik zelf is dat het moeilijk is corrupte files eruit te halen. Er bestaat een programma van Delphi dat corrupte files herkend, maar je moet Sims3Packs één voor één controleren. Ik heb er zoveel, daar begin ik niet eens aan.

Voor zover ik weet is er geen .package versie hiervan, omdat die files anders werken. Wat ik zelf doe is zo min mogelijk .package bestanden downloaden (want ze veroorzaken zeer veel lag in de game). Ik haal ook alle .package bestanden eerst door Delphi's Dashboard heen, zo haal je corrupte files eruit. Vervolgens voeg ik dan .package bestanden samen van een bepaalde categorie (ik sorteer op maker) m.b.v. S3PE (Sims 3 Package Editor). Het is nog steeds een experimentele functie, maar voor mij werkt het prima nu er een aparte 64bit versie van het programma bestaat. Lag wordt namelijk veroorzaakt door het aantal .package bestanden die je hebt, en niet door de grote van de bestanden (echt een EA programmeer fout).

Wat ik je ook aan kan raden is een speciale folders te maken (zoals ook al eerder genoemd is door iemand). Ik sorteer op maker -> type of content -> sub-type of content (bv. bij item sets). Dit is wel een aparte directory op mijn PC. In mijn downloads en package folder zit alles gewoon door elkaar door de manier waarop in mijn downloads beheer (met third-party software). Op een andere schijf (voor de Sims heb ik een SSD), heb ik dan al mijn downloads op deze manier georganiseerd. Zo kan ik alles makkelijk terugvinden. Bestanden in mappen kan je sowieso al alfabetisch sorteren, moet je wel even instellen als je PC dit niet automatisch doet.

Maak óók een aparte folder voor nieuwe downloads. Deze kun je dan gemakkelijk terugvinden als het blijkt dat je ze in-game niet mooi vind, of dat ze ergens haperen. Zelf ben ik niet echt een "schoonmaak"-typje. Ik hou ook downloads die ik maar heel af en toe gebruik. Zou niet moeten, je game wordt er alleen maar trager van, maar ik vind dat zelf erg moeilijk.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt, hier de links naar alle downloads op een rij. Alle programma's zijn veilig om te gebruiken en werken goed. Let wel dat sommige programma's (zoals S3PE) nog in de test fase zitten.

Voor Sims3Packs:

TSR Launcher
In- en de-installeren, previewen, en sorteren van Sims3Packs.

Sims 3 Pack Cleaner
Vindt corrupte Sims3Packs. NB: Kan maar 1 file tegelijkertijd laden.

Voor .package files:

S3PE
Bevat experimentele functie om .package bestanden samen te voegen.

Delphi's Dashboard
Vindt corrupte .package bestanden.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie