Tips:
zet de grafische instellingen van het spel zo hoog mogelijk. (best wel logisch eigenlijk, maar toch)
Er is ook een mod om tijdelijk scherpere screens te maken. Maar wel een waarschuwing: dit vraagt veel van je pc, en is dus niet bedoeld om lang mee te werken (spelen)
Set:
Maak een mooie achtergrond of setting. Er bestaat een scherm dat je daarvoor kunt gebruiken. Weet even niet meer hoe het precies heet en waar het te vinden is, maar zonodig kan ik het wel opzoeken.
Gebruik accessoires (clutter) om de set levendig te maken.
Licht:
Plaats zonodig buiten je beoogde kader nog extra lampen.
Let op kleuren en contrasten.
Een van de foto's is best 'grijzig'. Misschien met een andere muurstructuur? Experimenteer er gerust op los, en bekijk later je bergen screens. Zoek de mooiste uit, rest dumpen.
Compositie,
ofwel de plaatsing van je onderwerp ten opzichte van je kader. Zo heb je b.v. bij foto 8 het model helemaal links staan en in het middengedeeldte, daar waar je normaal gezien het eerste kijkt, bevindt zich een heel stuk grijze muur.
Kadering:
wat laat je zien en wat 'snijd' je weg. Foto 9 laat veel van de rozenstruiken zien en het model valt bijna helemaal weg uit het kader. Is dat wat je wil, prima. Maar je zou ook de camera meer kunnen laten zakken.
Camera:
de tabknop gebruiken en de camerastanden. Ik vermoed dat je dat al wel weet. Experimenteer dan ook zoals je b.v. zo mooi in je onderschrift hebt gedaan met de camera heel dichtbij het object.
O ja, en veel doen, 'oefenen', andermans werk bekijken en analyseren (wat is er zo mooi aan en hoe heeft hij/zij dat geflikt).
Dankjullie
@ Franniewee, ik zal vandaag of morgen nieuwe foto's maken waar ik gebruik heb gemaakt van jouw tips.
Mijn instellingen staan al op zijn hoogst maar ik heb nog steeds niet een hele goede kwaliteit. Mijn spel loopt al regelmatig vast dus ik denk dat die mod niet erg verstandig is.
Laatst gewijzigd door Loungefan op do 19 jan 2012, 20:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Even een nieuwe screen. Ik ga binnenkort een nieuw dagboek beginnen, een 100 Vampire Challenge waar mijn sim 100 vampiers moet creeëren. Ze gaat in hidden springs wonen. Twee foto's van haar:
Lijkt jullie dit dagboek leuk?
edit:
nog de banner voor mijn nieuwe dagboek
Laatst gewijzigd door Loungefan op ma 30 apr 2012, 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.