Ik kom overeind. Het lijkt of ik uren, misschien wel dagen heb geslapen. Waar ben ik? De kleding die ik draag is saai. Een grijs shirt en een witte broek, alsof ik zo uit een ziekenhuis ben gelopen. Ook de kamer waar ik me in bevind is kaal en leeg. Er staat enkel een spiegel en een tweepersoonsbed, waar ik nu vanaf kom. Wat is er in vredesnaam aan de hand? Ik ben zomaar in een huis gedropt? Ik loop naar de deur en kom in een woonkamer. Daar zit Eliah.
"Hey Alix, je bent ook weer wakker zie ik..", ik antwoord niet en loop naar wat de voordeur lijkt te zijn.
Het felle zonlicht verblindt me voor een paar seconden. Dan kan ik weer zien en zie ik dat het huis waar ik net uitkom een woestijnachtige omgeving heeft. Onder me is een tegelpad met wat gras er omheen, maar de rest is zand en ik zie enkele planten. Tegenover me is een leeg stuik grond met hier en daar wat planten. Ik besluit op onderzoek uit te gaan. Ze zullen toch geen elektrische wanden om dit huis heen gezet hebben? Er zullen ook vast geen mannen met geweren staan. Hoewel.. Ik bevind me wel in vreselijke waanzin.
Als ik over de stoep van een wel geasfalteerde weg loop, kom ik door allerlei straten. Allemaal leeg. Nergens is een gebouw of een persoon te bekennen. Geen winkels, geen huizen, geen kerk.. Helemaal niks. Betekent dit dat ik alleen met Eliah zit opgesloten? Is dit een stomme streek van hem om me terug te krijgen? Opeens begint het in me te koken en woedend ren ik terug naar het enige huis in deze hele 'stad'.
"Hoe durf je wel? Dit is allemaal jouw plan hè? Ons in een leeg gebied plaatsen zodat ik je wel terug MOET nemen! Waarom zou je hier zo veel geld aan besteden? Wat bezielt je? Zodra ik hieruit kom, ga ik je leven verwoesten!", schreeuw ik bij binnenkomst. Eliah deinst geschrokken terug als ik naar hem toeloop.
"ALIX! Hou je in," zegt hij kalm.
"HOU JE IN? Waar is iedereen? Waar zijn alle huizen? Wat moet je van me? Het is over tussen ons, Eliah. Al jaren."
"Oké, Alix.. Ga even zitten. Dan gaan we rustig praten."
"IK WIL NIET ZITTEN!," schreeuw ik.
Na nog tien minuten te hebben geschreeuwd, zit ik dan toch met Eliah aan tafel. Hij probeert me rustig te vertellen wat hij denkt te weten. Hij weet in feite niet meer dan ik, maar hij heeft wel geprobeerd na te denken, in tegenstelling tot mijn wanhopige gedrag. Wat hij me vertelt, is dat het er op neerkomt dat we in deze wereld zijn geplaatst als test. Zoals de stem eerder had omgeroepen zou er een nieuw begin aan komen. Dit is dat nieuwe begin. Het begint tot me door te dringen. Wij worden gebruikt als proefkonijnen in een lege wereld. Onze 'test' is het opbouwen van een bestaan. Een stad. Alleen.
Einde hoofdstuk 2.
Hopelijk is het nu duidelijk waar ik naar toe wil? Als je de challenge doorleest snap je waarschijnlijk nog beter wat de bedoeling is van deze 'actie'. I hope you like it!
Bedankt voor al de reacties, dat motiveert me echt!
V Als het goed is werkt hij nu wel weer.
Laatst gewijzigd door Anna op do 06 nov 2014, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.