Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

15 berichten • Pagina 1 van 1

Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

DITFT de familie Boom

DITFT

Algemene regels:

- Je mag geen cheats gebruiken.
- Je mag de eerste erfgenaam zelf aanmaken en aanpassen hoe jij hem wilt hebben.
- Levensduur moet op normaal.

Punten:

- 1 punt per generatie.
- 1 punt voor elke voltooide opdracht.
- 1/2 punt voor elke voltooide optionele opdracht.
- 1/2 punt wanneer je het huis aanpast aan elke generatie en zijn stijl
- 1/2 punt als je eigenschappen gebruikt die voordeel hebben voor je generatie.
- 1/2 punt als je eigenschappen gebruikt die een nadeel heeft voor je generatie
- 2 verliespunten voor elk doel dat je niet bereikt.

G1: Het boerenleven.

Opdrachten:

- Zorg ervoor dat je een tuin hebt met elk type plant dat in het spel te vinden is.
+ Trouw met een andere sim, let op, je mag geen ohja hebben voor het huwelijk.
- Krijg een zoon en een dochter.
- Vervul 1 van de natuur doelen.

Optionele opdrachten:

+ Trouw met iemand die als eigenschap heeft: houdt van buiten.
- Voltooi de vis vaardigheid.
- Vang alle vissoorten.
- Verkrijg en plant elk type plant uit de game.

Proloog: G1 Anton Boom

Afbeelding

Hallo allemaal,

Ik ben Anton Boom en ik ben de eerste bewoner van Newcrest. Newcrest is een nieuw dorp, mijn ouders hebben er een stuk grond voor me gekocht zodat ik hier mijn toekomst kan opbouwen als boer. Ik zal de toekomstige supermarkt en restaurants gaan voorzien van verse groenten.

Ik houdt van buiten, ik ben een goed persoon, ik ben op familie gericht en ik ben een verzamelaar. Mijn levensdoel is Freelance Botanicus van dit geweldige nieuwe dorp te worden.

Daarom heb ik een klein huisje gebouwd.

Afbeelding

Ik ben alleen en ik hou ervan om buiten te zijn, daarom heb ik niet veel binnenruimte nodig.

Afbeelding

Ik heb genoeg aan een kleine badkamer, en verder heb ik een studio met een kleine werkruimte waar ik ook spelletjes kan spelen, een klein keukentje en een lekker bed waar ik kan slapen.

Afbeelding

Aangezien er verder nog geen bewoners zijn, begin ik met 4 kleine tuintjes.

Afbeelding

Ik ga meteen aan de slag met het kweken van mijn eerste groentes en fruit!

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Simdessy op ma 24 aug 2015, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT de familie Boom

Update 1:

Ik besteed mijn dagen met het verzorgen van mijn plantjes. Het is erg stil in het dorp, ik ben nog steeds de enigste bewoner en ik heb dus alle tijd om voor de groentes en fruit te zorgen.

Afbeelding

Omdat het ook wel eenzaam kan zijn in mijn dorp, bezoek ik soms dorpen die hier dichtbij liggen. Meestal ga ik naar het park om mensen te ontmoeten.

Afbeelding

Of om heerlijk te vissen.

Afbeelding

Mijn leven is eigenlijk niet zo boeiend, het is precies waar ik van hou, lekker rustig genieten van het buitenleven en hard werken in de zon.

Afbeelding

De plantjes beginnen al aardig te groeien en ik kan steeds meer oogsten en verkopen. Mijn groente en fruit wordt nu nog afgenomen door de naastgelegen dorpen maar ze zijn druk bezig met het bouwen van een supermarkt.

Afbeelding

Regelmatig komen er nieuwsgierige mensen op visite die interesse hebben om in het dorp te komen wonen. Ook nodig ik af en toe wat mensen uit die ik heb leren kennen.

Afbeelding

Ik besluit mijn woning wat uit te breiden van het geld wat ik verdiend heb met mijn oogst. Het is toch wel prettig om een eigen slaapkamer te hebben en ook is een woonkamer met een bankje en simpel tvtje wel fijn.

Afbeelding

De supermarkt is eindelijk af en er beginnen langzaam meerdere mensen naar het dorp te verhuizen. Ook zijn ze begonnen met de bouw van een restaurant. Marie Doll is de eigenaresse van het restaurant. Ik hoor dat ze in het dorp is om grond te bekijken waar ze zelf haar huis wil gaan bouwen dus ik besluit haar te gaan ontmoeten.

Afbeelding

Marie Doll is druk bezig en ze heeft geen tijd om inkoop van verse producten te bespreken. Echter heeft zij een mysterieuze dame bij zich die wel tijd heeft om een praatje met mij te maken. Ik ben meteen ondersteboven van deze schoonheid.

Afbeelding

Helaas moet ik afscheid van haar nemen. Er is immers nog genoeg werk te doen op de boerderij. Ik ga weer hard aan het werk, maar ik krijg haar niet uit mijn gedachten. Tot ze een paar maanden later ineens bij me op de stoep staat.

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Simdessy op zo 19 jul 2015, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT de familie Boom

Update 2:

Haar naam is Amber en ik gooi al mijn charmes in de strijd.

Afbeelding

Ik heb het afgelopen jaar dat ik in dit dorpje woonde veel vrouwen uit de nabijgelegen dorpjes ontmoet, maar geen 1 van hen deed mij iets. Dit is de vrouw van mijn dromen en zo te zien is het wederzijds.

Afbeelding

Ze is de mooiste en liefste vrouw die ik ooit gezien heb.

Afbeelding

Ik nodig haar regelmatig bij mij thuis uit.

Afbeelding

Voor een simpel maar knus avondje op de bank.

Afbeelding

Ik heb haar weinig te bieden, ik ben een arme boer, maar ik ben tot over mijn oren verliefd op haar.

Afbeelding

Ik weet dat ik geen dag langer zonder haar wil.

Afbeelding

En dus besluit ik de gok te wagen.

Afbeelding

En haar ten huwelijk te vragen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En haar antwoord is gelukkig: Ja!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We besluiten niet langer te wachten en snel te trouwen. Ik ben nogal traditioneel en doe niet aan Ohja of samenwonen voor het huwelijk. Hier een aantal foto's van onze mooiste dag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarop volgde natuurlijk een fantastische huwelijksnacht, maar met die details zal ik jullie niet vermoeien 8-).

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Simdessy op zo 19 jul 2015, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT de familie Boom

Update 3:

We leiden een simpel maar gelukkig leventje, Amber schildert veel, ze is er dol op en ze is er ook ontzettend goed in. Verder zorgt ze voor het huishouden.

Afbeelding

Ik zorg voor brood op de plank dmv het verbouwen van groentes en fruit. En daarnaast zorg ik dat alles in huis heel blijft en het nodige onderhoud krijgt.

Afbeelding

We zijn niet rijk, we hebben het op zich goed maar we kunnen ons geen overbodige luxe veroorloven. Op een dag bekijk ik de bestelling van de supermarkt op ons computertje als Amber ineens achter me komt staan. "Ik moet je iets vertellen", zegt ze enthousiast.

Afbeelding

Ik besteed er niet al te veel aandacht aan, ik ben druk bezig met de bestellingen en wil geen fouten maken. "We krijgen een kindje!!" Roept ze blij. Ik weet niet wat ik hoor! Ik ben super blij.

Afbeelding

In de maanden die volgen begint amber een klein buikje te krijgen. Ze eet meer dan normaal en schildert een stuk minder. Ze is veel moe en ze heeft er behoefte aan om dicht bij me te zijn. Ze houdt me dan ook fijn gezelschap in de tuin en ik moedig haar aan om het rustig aan te doen.

Afbeelding

Met de baby in aantocht besluit ik dat ons huis toch echt te klein is. Ik besteed onze zuurverdiende spaarcentjes om ons huis iets breder te maken, zo past er straks mooi een wiegje in onze slaapkamer, iets wat Amber zo graag wil. En hebben we ook wat ruimte om de keuken uit te breiden. Ook iets waar Amber ontzettend blij mee is.

Afbeelding

In de maanden die volgen wordt Amber haar buikje steeds groter.

Afbeelding

En groter.

Afbeelding

En nog groter.

Afbeelding
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT de familie Boom

Update 4:

Op en avond zegt Amber tegen me: "Ik heb zo een krampen in mijn buik en rug!".

Afbeelding

Dus ik geef haar een massage, in de hoop dat dat helpt.

Afbeelding

Het helpt even, maar dan worden de krampen heviger.

Afbeelding

De weeën zijn begonnen.

Afbeelding

Amber probeert nog even een paar uurtjes te gaan slapen.

Afbeelding

In de vroege ochtend hoor ik haar ineens heel hard schreeuwen: "De baby komt!"

Afbeelding

En daar is hij al: We noemen hem Bjorn.

Afbeelding

We kunnen ons geluk niet op! We hebben een prachtige zoon gekregen!

Afbeelding

Een paar maanden later bel ik met bouwbedrijf Simtastic. Zij hebben ook de eerdere verbouwing gedaan en ons huis moet nu toch echt uitgebreid worden. Voor je het weet heeft Bjorn zijn eigen slaapkamer nodig. We besluiten er een verdieping bovenop te bouwen. En ze kunnen vrijwel meteen beginnen. De verbouwing gaat een beste tijd in beslag nemen.

Afbeelding

Ondertussen groeit Bjorn als kool en hij eet steeds meer en meer.

Afbeelding

Ik ontdek een bijzondere plant, de koeienplant en Amber krijgt gelukkig langzaam weer wat meer tijd om te schilderen nu Bjorn wat groter wordt.

Afbeelding

De verbouwing begint langzaam maar zeker vorm aan te nemen.

Afbeelding

En Amber is in verwachting van ons 2e kindje.

Afbeelding

En op een dag zit de bovenverdieping er dan eindelijk op.

Afbeelding

We verplaatsen onze slaapkamer naar boven en kopen ook alvast een bed voor Bjorn. Voor nu delen we de bovenruimte nog even, tot Simtastic de verbouwing heeft afgerond.

Afbeelding

Maar eerst gaan ze beneden verder, de keuken wordt verplaatst naar wat voorheen de slaapkamer was.

Afbeelding

De verbouwing van de benedenverdieping is net klaar als onze kleine Bram wordt geboren.

Afbeelding

Ook de verbouwing van de bovenverdieping wordt afgerond.

Afbeelding

En Bjorn groeit op naar kind.

Afbeelding
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT de familie Boom

Update 5:

Ook Bram groeit op naar kind.

Afbeelding

Amber is de laatste tijd zo moe, ze doet een test en blijkt in verwachting te zijn van ons derde kind!

Afbeelding

En zo wordt onze kleine Brenda geboren.

Afbeelding

Ik groei alweer op naar volwassene, mijn halve leven is voorbij gegaan, ik heb een prachtige vrouw en 3 mooie kinderen. Wat kan een sim zich nog meer wensen?

Afbeelding

Een groot feest.

Afbeelding

En zo gaat ons leventje, ik repareer dingen die kapot gaan en werk in de tuin. Sommigen zullen het een saai bestaan vinden. Maar Amber en ik zijn blij met ons simpele boeren bestaan.

Afbeelding

En ook Brenda groeit op naar kind.

Afbeelding

En zo hebben wij 3 prachtige kinderen.

Afbeelding
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT de familie Boom

Update 6:

Omdat we het moeten doen met oude spulletjes gaat er nog wel eens wat kapot en dat betekend dat ik vaak aan het repareren ben.

Afbeelding

Terwijl amber dan zorgt voor een lekker ontbijtje.

Afbeelding

De kinderen groeien hard en doen iedere dag braaf hun huiswerk.

Afbeelding

Het is groot feest in huize Boom, Bjorn groeit op naar Tiener.

Afbeelding

Afbeelding

Voor zijn verjaardag krijgt hij een grote passpiegel voor op zijn kamer zodat hij zijn charisma vaardigheid kan oefenen wanneer hij maar wil.

Afbeelding

----Einde Generatie 1----
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: DITFT de familie Boom

Update 7: Generatie 2 Bjorn Boom

Hallo allemaal,

Ik ben Bjorn Boom en ik neem nu dit dagboek over van mijn vader Anton Boom. Mijn vader is een beetje een saaie piet, zit de hele dag bij huis en met zijn handen in de aarde. Hij wil graag dat ik de boerderij straks van hem overneem en verder ga op de akkers. Nou dat kan hij wel vergeten, ik heb hele andere plannen, ik wil namelijk enorm rijk worden. Het is een mooi groot grondstuk maar het huis is veels te klein en heeft geen enkele vorm van luxe. Ik wil later in een enorme villa wonen met veel luxe, ik ben namelijk naast geniaal ook erg materialistisch.

Afbeelding

Thuis is het saai dus hang ik veel rond bij de plaatselijke snackbar waar ik dan mijn vrienden en vriendinnen ontmoet.

Afbeelding

Ook ga ik af en toe naar de kroeg, die pas geopend is in ons dorpje. Alleen vinden mijn ouders dat echt vreselijk, dus meestal doe ik dat stiekem.

Afbeelding

Ik studeer hard, want om veel geld te verdienen heb je een goede baan nodig en dus een goede opleiding.

Afbeelding

Ik heb een bijbaantje genomen en van mijn eerste salaris heb ik deze stoere bling bling gekocht. Gaaf he?

Afbeelding

Mijn broertje Bram is jarig en we hebben wat mijn ouders noemen groot feest, oftewel visite en taart. Als ik straks rijk ben zal ik ze eens laten zien wat een groot feest is!

Afbeelding

Bram groeit op naar tiener.

Afbeelding

Mijn suffe ouders en de visite dansen in de woonkamer.

Afbeelding

Pfff ik ga maar weer hard studeren, samen met Bram om niet zo een suf leven te hoeven leiden.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie