Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

77 berichten • Pagina 4 van 4

Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Agrariër ~ Hoofdstuk 7 ~ 2/1

~ Hoofdstuk 8

Afbeelding

Zoals altijd ben ik hard aan het werk. Toevallig ben ik nu niet hard aan het werken. Het is bijna weekend dus ik kan dit wel veroorloven. De afgelopen dagen heb ik 'hard' gewerkt zoals elke ambtenaar. Ik had alleen wel verwacht dat ze tegenwoordig betere spelletjes hadden op de computer.

Afbeelding

Toen kreeg ik opeens het gevoel dat mijn weekend toch iets later zou beginnen. Dit kwam natuurlijk doordat meneer Vos in het gebouw was. En het is natuurlijk geen wonder dat ik hem moet helpen, alweer. Ik snap het zelf nog steeds niet. Hij wil de grond van de boerderij om en een hotel op te bouwen. Maar waarom zou hij in hemelsnaam een hotel in Oasis Springs willen bouwen, hier bevalt niks te beleven. Ik vertrouw het gewoon niet helemaal.

Afbeelding

'Meneer Vos, ik heb zo'n vermoeden dat u voor mij komt?' Frits Vos begint te lachen: 'Dat heb je goed geraden.' Meneer Vos had de vorige keer gezegd dat ik hem met iets kon helpen, waarmee ik mijn geld kan krijgen. Ik weet dus nog steeds niet wat ik precies moet doen.

Afbeelding

'Ingrid, ik had toch vertelt dat ik je hulp nodig had? Hopelijk heb je nog geen avond plannen, want ik heb voor jou een leuk klusje.'

Stefan de Boer

Afbeelding

Eindelijk is het weekend begonnen! Dat werd echt tijd. Volgend jaar heb ik eindelijk mijn examenjaar en dan is het dag middelbare school! Voor nu moet ik goed mijn best doen. Sarah blijft vanavond eten, moeder wil haar 'beter leren kennen'. Zelf snap ik nog steeds niet waarom. 'Ik heb geen idee waarom Hummer het niet doet', zegt Jack tegen mij.

Afbeelding

'Wat is er aan de hand jongens?', vraagt Sarah aan mij en Jack. 'Hummer wil maar niet starten en we snappen niet waarom. Gisteravond toen ik terug kwam van McSims deed hij het nog prima', zegt Jack tegen Sarah. 'Stefan....', fluistert Sarah. 'Volgens mij is de accu gewoon op, de lampen hebben gewoon aan gestaan.' 'Ik weet het, maar Jack moet met de oplossing komen', fluister ik terug.

Afbeelding

Ik en Sarah liepen over de grond naast de boerderij. 'Vroeger was dit allemaal van onze familie. Maar toen de oogsten begonnen te mislukken hebben we de grond aan de gemeente verkocht. Ze hadden er bouwplannen mee. Eerst zaaide wij hier bepaalde vruchten.' 'Stefan, kijk! Zo te zien is er nog een plant over', zegt Sarah enthousiast.

Afbeelding

'Waarom plukken wij deze vruchten niet? Volgensmij zijn ze nu wel eetbaar. En als ze dat niet zijn dan komen we daar automatisch wel achter.' Ik zuchtte: 'Eigenlijk mogen we het niet plukken, is van de gemeente nu.'

Afbeelding

De stomme gemeente. Moeder had de grond nooit mogen verkopen, dit is gewoon van ons. En het enige wat er nog over is van de bezittingen van vader. Vroeger nam vader mij en Jack altijd mee het veld op. Gingen we samen aardbeien plukken, dat weet ik nog goed.

Afbeelding

Ik hoorde mijn maag al knorren, etenstijd! Ik en Sarah rende meteen richting de keuken. Ja hoor, moeder had het eten al bijna af. 'Ga maar alvast zitten, ik zet het eten zo wel op tafel', zei moeder tegen mij en Sarah.

Afbeelding

'Moeder maakt de allerlekkerste macaronischotel, die moet je echt proeven! Je weet niet wat je mist, totdat je dat gegeten hebt. Het is namelijk een oud familierecept.' Sarah begon te lachen: 'Zo lekker kan een macaronischotel niet zijn Stefan, het is en blijft macaroni.' En Sarah nam een hap van de macaronischotel.

Afbeelding

'Dit is heerlijk!' En ik, moeder en Jack lachten ons kapot. Zoals altijd hebben we het gezellig aan tafel. Maar toch klopte er iets niet.

Afbeelding

Waarom heb ik toch het gevoel dat wij bekeken worden?
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Agrariër ~ Hoofdstuk 8 ~ 10/1

Nog bedankt voor de reacties :knuffel
~ Hoofdstuk 9

Afbeelding

Na het werk hadden ik, Billy en Yvonne besloten om nog ergens te gaan drinken. Dit omdat het natuurlijk erg leuk is om een bevriend te raken met je collega's. 'Ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen. Ik heb nu een vaste baan, ik verdien dan niet super veel, maar wel genoeg om op mijzelf te gaan wonen. Hoe kan ik dat ooit aan moeder en Stefan vertellen?'

Afbeelding

'Aah', zegt Yvonne. 'Ooit zul je het huis uit moeten gaan. Ik weet nog wel toen ik uit huis ging. Daar had mijn moeder veel verdriet mee. Maar dat kwam meer omdat ze voortaan alleen thuis zat met doodzieke papa.' Zoals ik al eerder heb gezegd heeft Yvonne een moeilijke jeugd gehad. Haar vader was doodziek en heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd.

Afbeelding

'Waarom wil je eigenlijk uit huis Jack?', vroeg Billy verbaast. 'Ik ben blij dat ik nog thuis woon. Ik hoef niet te koken, te wassen en al die andere huishoudelijke taken. Daar heb je toch een moeder voor.' Daar heeft Billy wel gelijk in, maar toch lijkt het me wel leuk uit huis te gaan. Gewoon de vrijheid die je dan hebt. 'Ik ben er gewoon aan toe om uit huis te gaan, dat is het gewoon. Maar Billy, ooit zal je toch uit huis moeten gaan? Als je bijvoorbeeld aan vriendin hebt ofso?'

Afbeelding

Billy begon te lachen: 'Als ik een vriendin heb ga ik wel uit huis. Het is alleen zo jammer dat Yvonne maar niet toehapt.' En iedereen begon te lachen. 'Dacht het niet Billy, je bent veels te jong voor mij.' Billy maakt altijd van die grapjes dat hij Yvonne wel ziet zitten. Zelf kan ik daar wel om lachen. 'Jack, wanneer krijg jij eens een vriendin?', vroegen Billy en Yvonne tegelijkertijd.

Afbeelding

'Mijn tijd komt nog wel. Je moet een leuke meid tegenkomen, niet zoeken. En ik ben nog jong, ooit op een dag kom er eentje tegen.' Toen zagen we opeens de barman richting de microfoon lopen. 'Ik denk dat het optreden nu begint', zei ik tegen de rest.

Afbeelding

Zo te merken vond de barman het niet zo leuk om voor een groot publiek te staan. 'Helaas is de presentator ziek, daarom sta ik nu hier', zei de barman bibberend. 'Over enkele minuten zal 'De zangeres die is opgestaan uit haar graf', gaan optreden. 'Enig idee wie dat is?', vroeg ik aan Yvonne en Billy. Maar beide hadden ze geen idee.

Janine de Boer

Afbeelding

'De zangeres die is opgestaan uit haar graf', wat heb ik toch een hekel aan die naam. Het is lang geleden dat ik gezongen heb, maar ze mochten nu wel eens mijn artiesten naam gebruiken. Ik vind het echt leuk om te zingen, maar niet om de reden die ik het nu doe. Deze zangeres had gewoon in haar graf moeten blijven liggen. Helaas is het daar nu te laat voor. Oke, ik ga gewoon nog even zingen. En voordat ik het weet heb ik geld genoeg en kan ik ermee stoppen.

Afbeelding

Jack zit hier, hij mag mij echt niet zien!
Writes Note
Een iets korter hoofdstuk dan normaal. Janine zingt dus omdat ze het geld kan gebruiken. Maar waarom kan ze dat geld gebruiken? Ze heeft toch genoeg geld, omdat ze bijna al haar grond heeft verkocht aan de gemeente? ;)

Het antwoord hiervan weten jullie nog niet. Maar ik vertel alvast dat jullie over een aantal hoofdstukken antwoorden krijgen op alle raadsels :)
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Agrariër ~ Hoofdstuk 9 ~ 11/1

~ Hoofdstuk 10

Afbeelding

Jack en zijn vrienden mogen mij echt niet zien! Wat moet Jack wel niet denken wanneer hij mij ziet. Sommige dingen moeten gewoon geheim blijven voor je kinderen. En ik en zingen is daar een van.

Afbeelding

Maar hoe kom ik nu ongezien weg? Jack zal mij meteen herkennen. En vanaf het balkon springen is helaas geen optie. 'zucht' Als ik me niet vergis was er gisteren hier een meeting van een of andere film. Misschien dat er nog wel leuke kostuums liggen.

Afbeelding

'Laat het alsjeblieft niet waar zijn!', riep ik net iets te hard. Jack keek om maar zag me gelukkig niet. Ik wist dat er een meeting was, maar waarom nou net precies die film? Dat pak doe ik echt niet aan! 'Ik ga even naar de wc', hoor ik Jack zeggen. Er is geen andere optie, dan maar dat pak.

Afbeelding

Afbeelding

Star Wars is nooit mijn ding geweest. Maar het is me wel gelukt om ongezien weg te komen. Hopelijk heeft Jack nu nog wel een fijne avond. Want ze zullen niet al te blij zijn dat de zangeres niet is komen opdagen.

Janine is naar het park toegelopen
Afbeelding

En het kan nog erger, ik ben mijn sleutels vergeten. Die ben ik vast verloren tijdens het omkleden. Nu kan ik dus het huis niet meer in! Ik kan niet aanbellen, want dan zal Stefan een aantal vragen gaan stellen. Terug gaan is ook geen optie. En ik ben zo moe.

Afbeelding

In principe ligt deze bank erg lekker. Dan maar even hier op gaan liggen. Een nachtje als zwerfster kan toch geen kwaad? Dan kan ik morgenochtend gewoon ongezien naar binnen sluipen, want Jack en Stefan gaan morgen naar de boerenbeurs. Deze bank ligt best lekker................

Aantal uren later
Afbeelding

'Mevrouw, gaat het wel?', zegt herkenbare stem achter mij. Langzaam doe ik mijn ogen open, ik had net zo'n perfecte droom. Maar helaas zijn dromen mij niet gegund. 'Rustig aan Ingrid, alles is goed.'

Afbeelding

'Janine!?', zei Ingrid verbaast. 'Waarom lig je in hemelsnaam op de bank? Het is heel koud buiten, zo raak je nog onderkoeld.'

Afbeelding

Hier het ik even geen zin in, maar zo te merken had ik geen keus meer. Ingrid kwam namelijk al naast me zitten. 'Ik ben weer begonnen met zingen en kwam Jack tegen. Hij mocht me niet zien dus nu zit ik hier.'

Afbeelding

'Ben jij weer begonnen met zingen, waarom? Dat is lang geleden sinds je dat gedaan hebt, want je stopte bij de geboorte van Jack. Ik zie het nog voor me, de fanatische Janine. Je zong overal, in Europa en zelfs een keer in Amerika! Wat een mooie tijd was dat. Ook wel vrij logische dat Henk, mijn broer, jou leuk vond', vertelde Ingrid.

Afbeelding

'Dankjewel', zei ik verbaast. Ingrid was voor haar doen erg vrolijk. En dat terwijl ik haar nog geld schuldig ben. Misschien wordt het toch maar eens tijd om haar de waarheid te vertellen, dat verdient ze eigenlijk wel. 'Ingrid, er is iets wat ik je moet vertellen.'

Afbeelding

'Nadat wij alle grond hadden verkocht aan de gemeente hadden wij opeens veel geld. Ik kreeg advies om te gaan investeren. Blijkbaar ben ik niet zo goed in investeren en om meer geld te krijgen ging ik meedoen met pokerwedstrijden, pokeren kan ik blijkbaar ook niet. Kortom, geld is weg. En om jouw geld terug te kunnen geven ben ik begonnen met zingen, want ik wist geen andere oplossing meer.'

Ingrid was verbaast, ze zei niks meer. 'Janine, kom maar mee naar mijn huis. Dan kan je daar eventjes slapen.'

Ingrid de Boer

Afbeelding

Dit had ik niet zien aankomen
Writes Note
Had het even druk, dus had even geen tijd meer om een nieuw hoofdstuk te maken 8-)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie