Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

6 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

SN Review: De Sims 3 Buurtleven Accessoires

Daar is die dan, De Sims 3 Buurtleven accessoires pakket. Om heel eerlijk te zijn, dit is het eerste accessoires pakket dat ikzelf heb gekocht. Zoals velen heb ik het niet zo op accessoires pakketten, ik hoef ze zelfs niet voor mijn collectie te hebben. Maar dit is inmiddels het vierde accessoires pakket en een ezel stoot zich doorgaans niet drie keer aan dezelfde steen om het daarna nog een keer te doen.

Introductie

Ik start het spel op en zonder er eigenlijk op te letten of iets te verwachten zit ik voor mijn laptop, het spel moet immers eerst laden. Maar ik onderschatte het laadscherm. Lekker strak en serieus. Dit belooft wat, zullen alle nieuwe objecten ook zo strak, modern en verbluffend zijn?

Afbeelding

Maar voor ik over de nieuwe objecten en CAS items ga praten, wil ik het hebben over de nieuwe openbare ruimtes. EA heeft ons namelijk met dit accessoires pakket nieuwe openbare ruimtes belooft waarvan onze monden open zouden vallen. Allereerst moet je de nieuwe openbare ruimtes plaatsen. Ik heb besloten om alles in Sunset Valley te plaatsen en dus verwijderde ik alle plekken waarvoor er nieuwe in de plaats waren gekomen en daar was al het eerste probleem. De oude supermarkt kan je alleen samen met het theater en de boekenwinkel verwijderen. Je kan er ook voor kiezen om de Kruidenier Knettervers neer te zetten zonder de oude supermarkt te verwijderen, het stomme is dan dat je twee supermarkten hebt maar het kan niet anders. Het duurt een tijdje voor je alle gebouwen hebt vervangen maar dan kan het spel ook echt beginnen.

Er zijn in totaal zeven nieuwe openbare kavels gekomen, drie hiervan zijn rabbitholes, deze kan je dus niet in, één park en ook nog drie openbare ruimtes waar je wel naar binnen kan. Eerst zal ik de drie bespreken waar je in kan, daarna de rabbitholes en het park bewaar ik voor het laatste.

Sportschool Strak

Afbeelding

Afbeelding

Qua uiterlijk zou de sportschool zo in het bos passen, het gebouw deed mij sterk denken aan een klein boswachtershuisje. Maar het is helemaal niet klein, het is juist een hoog gebouw en dankzij de enorme ramen is het ook heel licht binnen. De binnenkant en de buitenkant passen perfect bij elkaar. Het hele gebouw heeft een ontspannen sfeer en het voelt alsof je middenin het bos aan het sporten bent. Hoewel de ruimte waar de Sims gewichtheffen naar mijn idee beter had gekund, was ik erg onder de indruk van de bovenste kamer.

Afbeelding

Hoewel de kamer heel simpel is gemaakt vind ik het toch een mooi detail, het is namelijk een dans/yogazaal. Vergeleken de oude sportschool vind ik deze toch mooier, hij had alleen wat groter gekund en wellicht wat meer verschillende details kunnen gebruiken.

Bibliotheek Nobelboek

Van buiten ziet de bibliotheek er enorm en best intimiderend uit. Maar wanneer je naar binnen gaat zal je merken dat het helemaal niet eng is. Ook hier is er weer gewerkt met het hout thema waardoor de bibliotheek bijna een huiselijk sfeer krijgt. Er is veel gebruik gemaakt van één van de nieuwe meubels, de aan elkaar klikbare stoelen. Hierdoor heeft de bibliotheek beneden een ontmoetingsplek en zijn er in de rest van het gebouw verschillende hoekjes te vinden waar je rustig kan lezen.

Afbeelding

Afbeelding

Op de tweede verdieping kan je twee laptops vinden, een leuk detail hieraan is dat ze vanbuiten eruit zien als oude boeken. Helemaal bovenin draait het niet om lezen, hier kunnen de kinderen spelen en er zijn ook schaakborden beschikbaar. Al met al ben ik ervan overtuigd dat mijn Sims het niet meer erg zullen vinden om naar de bieb te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Wasserette Lentebries

Het uiterlijk van Wasserette Lentebries had beter bij dat van een zwembad gepast, waar je maar kijkt komt het waterthema je tegemoet. Hoewel mijn Sims nooit naar de wasserette gaan denk ik ook niet dat dit nieuwe gebouw hier verandering in gaat brengen. Vanbinnen is het een saai gebouw met wasmachines en drogers.

Afbeelding

Het enige spannende zijn de nieuwe spullen. De nieuwe wasmachine en droger zijn zo gevormd dat ze mooi naast elkaar kunnen staan, de nieuwe wasmand maakt het thema compleet. Bovenin kan je tafelvoetballen met je wasmaatjes terwijl de wasjes ronddraaien. Tenzij je zelf de wasmachine en droger niet kan veroorloven, heb je geen enkele reden om hierheen te gaan.

Buitengewoon Bijzondere Basisschool

De Buitengewoon Bijzondere school is ook qua architectuur een buitengewoon bijzondere school. Ook dit nieuwe uiterlijk van dit openbare gebouw draait om kleuren en vormen. Door de vele ramen kan je zelfs een beetje naar binnen kijken, en als je goed kijkt zie je de computers en zelfs een landkaart hangen.

Afbeelding

Maar terug naar de buitenkant, de school ziet er hightech uit met de strakke vormen. Waar ik vooral erg van onder de indruk was, waren de ronde muren en het schuine dak. Al met al ziet de school eruit als een dure privé school, en dat is een compliment.

Afbeelding

Afbeelding

Sociaal Gesnaai Café

Hoewel ik op het eerste gezicht onder de indruk ben van deze rabbithole, ben ik na nog een keer kijken ergens toch teleurgesteld. Ik vind de vormen ook hier weer erg mooi en strak maar het gebouw voelt aan als een betonnen bunker.

Afbeelding

Afbeelding

Het terras is een leuk concept, maar door het goedkope uiterlijk past niet bij de rest van het gebouw. Ergens vind ik het erg jammer dat dit gebouw een rabbithole is, ik had graag mijn Sims een drankje later drinken op het balkon.

Kruidenier Knettervers

Zoals ik al eerder heb aangegeven is het nogal een probleem om deze openbare ruimte te plaatsen. Wanneer je toch besluit om ook de Kruidenier Knettervers neer te zetten heb je twee supermarkten. Op zich geen probleem, maar hier had wat beter over nagedacht moeten worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een kruidenier klinkt in mijn oren erg ouderwets en een plek waar alleen mijn opa en oma nog heen zouden gaan. Ik verwacht dan ook een plek waarbij je bij wijze van spreken terug gaat in de tijd. Maar bij deze nieuwe supermarkt is niets minder waar. De accessoires aan de buitenkant van het gebouw zijn wat verplaatst en het gebouw zelf is grijs met rood geverfd.

Park Zonnestraal


Allereerst moet ik echt kwijt dat ik dit park niet in mijn buurt kon plaatsen. Ik heb zelf een kavel neergezet en daar dan ook het park geplaatst. Door het park loopt een breed pad waar ik me van af vraag waarom die er is neergelegd, zeker omdat ik het park op een eigen geplaatste kavel heb neergezet heeft het pad geen nut.

Afbeelding

Afbeelding

Het park is vol met speeltoestellen. Deze zijn allemaal bewerkt met een houten thema. Dit geeft het park een stijlvolle maar rustig tintje. Ik vind het park echt heel leuk, alleen EA had het pad en de verschrikkelijk lelijke lantaarnpalen met vlag weg mogen laten.

CAS

Wanneer ik Create-a-Sim open en verken krijg ik gemengde gevoelens, ergens ben ik heel enthousiast maar ook ontzettend teleurgesteld en deze teleurstelling blijft maar groeien. Ik begon bij de kinderen, hier kan ik maar 1 hele outfit vinden, 4 losse dingen en 1 kapsel. Allereerst het kapsel, deze is bij de jongens en de meisjes hetzelfde en bij allebei even verschrikkelijk. Dit kapsel is niet modern of hip, allesbehalve, ouders geven hun kind alleen dit kapsel wanneer ze of zelf het haar knippen of hun kinderen willen martelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de kleding kon ik ook niks. De kleding van de jongens is nogal saai, de jongens hebben een spijkerbroek gekregen die in De Sims 3 Levensweg al voor de volwassenen beschikbaar was, hier zit een shirt bij met een kort bloesje overheen. Maar ook de kleding voor meisjes is erg standaard, een legging waar eigenlijk alleen het bijgeleverde simpele tuniek erop kan. Met dit accessoires pakket krijg je ook nog een marteloutfit voor de jonge meisjes, het zogeheten ‘speelpakje’. Samen met het bloempotkapsel krijg je gegarandeerd een gepest en ongelukkig kind.

Wat ik ook nog erg jammer vind is dat er voor peuters, tieners en ouderen helemaal niks bij zit.

Maar wanneer ik bij de mannen ga kijken, word ik al iets enthousiaster. Voor de mannen zijn er 4 bovenstukken te vinden, twee passen goed bij het thema; het zijn namelijk sport shirts.

Afbeelding

Hoewel ik deze wat minder geslaagd vind, moet ik wel toegeven dat de andere twee truien wel heel erg leuk zijn. Bij het kapsel moest ik denken aan de actrice Demi Moore, en het is niet positief voor een man als zijn kapsel doet denken aan een vrouw.

Afbeelding

Afbeelding

Er wordt één sportbroek geleverd om de sportieve look af te maken, en deze is vreselijk. Ik krijg bijna zin om mijn Sim uit te lachen als die deze broek aan heeft, wie gaat er nou sporten in zo’n broek? Het is eeuwig zonde deze broek, ik had gehoopt op hippe sportkleding waar ik mijn Sims vaak in zou laten rond lopen maar deze broek verpest het.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals verwacht is er voor de dames veel meer te vinden in Creat-a-Sim. Er zijn twee kapsel waarvan er één heel erg op het mannelijke kapsel lijkt, maar deze is wel erg leuk. Het andere kapsel vind ik een beetje raar, het is bijna een geüpgrade versie van het bloempotkapsel maar op een vreemde manier wel leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de vrouwen is er niet echt een thema te vinden. Er zijn topjes, een vest en een trui te vinden. De trui is echt heel leuk, heerlijk voor een zondagmiddag. Het vest lijkt verdacht veel op een ski-jasje maar ik denk dat het door moet gaan als een sportvest. De topjes zijn erg leuk en fleurig, alleen vind ik ze nogal kort. Er is één shirt bijgekomen dat EA waarschijnlijk ergens in een donker hoekje op zolder nog had liggen, het is een vormloos shirt met middeleeuwse mouwtjes. De hele outfits daarentegen zijn echt heel leuk. Twee ervan doen mij denken aan yoga outfits, erg leuk maar ook lekker makkelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn twee totaal verschillende jurken bijgekomen, voor twee verschillende gelegenheden. EA ontdekt naar mijn idee steeds meer de mogelijkheden en wat ze zelf kunnen. Zeker de vrouwen outfits hebben veel details, bewegen mooi en maken de Sim echt mooier.

Koopmodus

Ik vind de nieuwe spullen leuk maar het lijken er wel erg weinig. In totaal geeft dit accessoires pakket 35 nieuwe spullen waarvan 11 voor de sier zijn en vier lampen. De spullen zijn erg mooi gemaakt en zijn qua uiterlijk echt nieuw maar toch mis ik de link tussen de items. Zo is er bijvoorbeeld voor de badkamer alleen een wastafel. Er zijn wel kleine sets gemaakt, zoals de wasmachine, droger en wasmand en de twee nieuwe fitnessapparaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de items zijn allemaal opzichzelfstaande spullen. Dit is erg jammer, veel Simmers willen matchende meubels en op deze manier is dat erg lastig. Wel werd ik helemaal enthousiast van de nieuwe speeltuin spullen. Deze passen namelijk perfect bij elkaar als je de kleuren op elkaar afgesteld. Ik hou wel van neutrale kleuren, zeker wanneer de spullen in de achtertuin staan.

Afbeelding

Afbeelding

Nog iets nieuws aan dit accessoires pakket is dat er bepaalde opties van uitbreidings pakketten zijn toegevoegd. Mocht je De Sims 3 Ambities niet hebben dan kan je nu wel de was doen, en de boomhut opties zijn nu ook mogelijk voor de mensen zonder De Sims 3 Levensweg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bouwmodus

Veel valt er niet te zeggen over de nieuwe spullen bij de bouwmodus, er zijn namelijk niet zoveel nieuwe spullen. Er zijn twee deuren, twee ramen en één pilaar bijgekomen. Ik vind alle spullen ‘wel leuk’ maar ik zou ze bijna nooit gebruiken. Ik kan me van een live stream over Buurtleven herinneren dat ze producers helemaal lyrisch waren over de bubbelramen die ze hadden gerecycled. Sorry EA, maar ik vind ze niet zo leuk. Ik vind het mooi om huizen enorme ramen te geven, maar helaas kan je het andere nieuwe raam alleen plaatsen met een enorme sticker erop van de bieb, wasserette of de sportschool. De deuren zijn wel erg leuk maar zouden alleen bij een modern, strak en groot huis passen en mijn Sims wonen niet vaak in een modern, strak en groot huis.

Afbeelding

Afbeelding

Conclusie

De Sims 3 Buurtleven geeft je helaas niet wat er belooft is. De nieuwe openbare ruimtes zijn niet zo tof als de producers deden overkomen, er zijn erg weinig items die ook nog eens geen samenhang hebben en de nieuwe sportkleding zal hoogstwaarschijnlijk in de kasten blijven hangen.
Maar er zijn ook positieve dingen te melden. Wanneer je De Sims 3 Ambities niet hebt kan je nu wel de was doen met de nieuwe wasmachine, droger en wasmand. Ook de veelbesproken boomhutopties zijn nu ook bruikbaar voor iedereen zonder De Sims 3 Levensweg. Als je de nieuwe kleding vergelijkt met de outfits die bij het basisspel werden geleverd, kan je zien dat EA steeds betere kleding maakt. Er zijn nu meer details te zien en al met al valt het een stuk beter.
Maar ik moet toegeven dat EA zich met dit accessoires pakket nogmaals aan dezelfde steen heeft gestoten. Ook dit pakket geeft weer te weinig voor veel te veel geld. Mocht je toch nieuwe spullen willen hebben, koop dat voor 20 euro aan spullen in de officieel De Sims 3 Store, dan weet je zeker dat ze wel leuk zijn.

Meningen van SN-teamleden:
Het concept van Buurtleven om meer aan de openbare kavels te doen vindt ik erg creatief bedacht. De nieuwe rabbitholes zien er schitterend en modern uit. Een paar meer hiervan zou wel leuker geweest zijn, zodat de buurt meer op elkaar afgestemd raakt. De objecten die erin zitten passen goed bij het concept om openbare kavels wat op te fleuren zoals de sportschool, maar dat zijn er wel wat aan de weinige kant.

Zemm
Ik vind De Sims 3 Buurtleven wat tegenvallen, in het persbericht van EA stond namelijk dit:

"Het De Sims 3 Buurtleven bevat meer leuke spullen dan je ooit in een Accessoirespakket bij elkaar hebt gezien."

En dat is dus mijn teleurstelling want zo veel nieuwe spullen zitten er niet in. En bovendien zijn het vaak objecten die we al kennen maar dan in een nieuw jasje. De kleding en kapsels valt ook tegen, het zijn er weinig en weer is er meer aandacht besteed aan spullen voor vrouwen dan aan spullen voor mannen.

Wat de nieuwe openbare gebouwen betreft: die zijn wel mooi. Het heeft me alleen heel wat gedoe gekost om die in bestaande buurten te krijgen. Het is er al behoorlijk vol en echt ruimte voor nieuwe gebouwen is er eigenlijk niet.

Als je wat uitbreidingen of accessoires pakketten niet hebt is De Sims 3 Buurtleven Accessoires een goede aankoop. Maar als je alle EP's en SP's hebt valt het erg tegen.

Verder dan een 6 kom ik deze keer niet.

Hiki
Ik vind Buurtleven eigenlijk een teleurstellend accessoirespakket. Na alle geweldige reclames die ik erover heb gezien en/of gelezen vind ik het toch erg tegenvallen. Ik ben geen fan van de stijl kleding die in de CAS gebruikt wordt, en ook de objecten vind ik wat saai. Niet het beste accessoirespakket, in ieder geval niet naar mijn mening.

I_mJimmy
De Sims 3 Buurtleven Accessoires voegt een paar leuke dingen toe in je Sims, maar is niet de volle 20 euro in mijn ogen waard. Wij simmers kunnen zelf wel mooie gebouwen maken of mooie gebouwen downloaden via de uitwisseling. Van de kleding vind ik maar een setje echt leuk dat is die met dat rafelige shirt en vest. Ik moet wel zeggen dat EA er op kleding zwaar voor uit gaat, misschien moeten ze weer een H&M pakket maken. Dat is naar mijn mening beter dan dit pakket.

AnSjJ2
Meningen van enkele van onze forumleden:
Buurtleven vind ik persoonlijk met een 7/10 (persoonlijke score) het beste SP tot nu toe. De weinige (zeg maar gerust té weinig) items zijn echter wel allemaal mooi en handig en afgewerkter dan in buitenleven. De kleding is me dan weer iets te sportief, maar er zitten leuke plunjes bij. De kapsels zijn ook wel best doenbaar. Als je (zoals ik) Levensweg niet de moeite vond om te kopen, heb je toch lekker de boomhut (water over hoofd gieten - hilarisch!) en de zandbak. De nieuwe kavels zijn zeer mooi, voor mensen die met CAW werken of zelfs maar soms eens een biebje bouwen onmisbaar. Van bugs nog geen last gehad.

Alan Stanley
Ik vind 'm best wel mooi en zo, maar het voelt een beetje leegjes aan zeg maar.. Weinig spullen en nieuwe kleding, jammer.. Maar de spullen die er in zitten zijn wel mooi, daar ben ik wel blij om, en ook om de nieuwe kavels etc!

Ik geef De Sims 3 Buurtleven een 6,5.

DENNUSZ
EA is meer bezig met Beestenbende, dat is te zien. Het is echt een uitbreiding omdat ze niet wisten welke het was, ik vind het het slechtste accessoire pakket ooit. Deze mening blijft staan. EA moest gewoon iets maken, en daarvan hebben ze deze gemaakt. Ik vind dat ze wel naar de Sims 2 Accessoires pakketen moeten kijken, zoals H&M bijvoorbeeld. Dat zou erg leuk zijn.

Nog steeds blijft Supersnelle mijn favoriet, maar dat heeft meer te maken met de auto's die erin zitten.

Het cijfer is een 6,2.

Simmielove
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: SN Review: De Sims 3 Buurtleven Accessoires

Leuk dat mijn mening ertussen zit :)

Iig, ik ben het eigenlijk wel met je eens.
Een goede review zoals Hiki al zei^^
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
Matthieu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
8289
Lid geworden op:
wo 23 feb 2011, 21:02

Re: SN Review: De Sims 3 Buurtleven Accessoires

FranSor schreef:Met dit accessoires pakket krijg je ook nog een marteloutfit voor de jonge meisjes, het zogeheten ‘speelpakje’. Samen met het bloempotkapsel krijg je gegarandeerd een gepest en ongelukkig kind.

Dit is de meest geniale zin die ik ooit heb gehoord! xD
Just be kind.

Weergave- en sorteeropties