Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

2 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

SN Review: De Sims 3 Katy Perry Pakt Uit

Zoete kauwers opgelet! Met trots presenteren Katy Perry en Electronic Arts het nieuwe accessoires pakket: De Sims 3: Katy Pery Pakt Uit! Dit pakket kwam heel onverwachts en redelijk snel na de laatste uitbreiding. Al snel wat bekent dat dit pakket zou draaien om snoepjes en lekkernijen. Het hele thema is natuurlijk wat vreemd en niet voor iedereen geschikt maar toch willen we deze negativiteit achter ons laten, want wat heeft dit pakket nou te bieden en hoe goed zit het in elkaar? Lees het in onze review!

Create A Sim
Één van de belangrijkste dingen van een accessoires pakket, en zoals we voor de uitkomst van deze uitbreiding hebben kunnen zien, zullen je Sims flink opvallen met deze kleren aan! Aangezien dit accessoires pakket vooral gericht is op (jong)volwassen vrouwen wil ik graag beginnen met de CAS items voor de vouwen. We beginnen bij het begin: de kapsels. Opvallend is dat er alleen nieuwe kapsels zijn met iets erop, wanneer je CAS voor het eerst ziet na het installeren is dat dus even heel vreemd om te zien.

Afbeelding

Ik moet toegeven dat de kapsels niet zo verschrikkelijk zijn als eerst gedacht. Ze zien er heel goed uit en het kapsel met de haarband en het hartje ziet er nog redelijk neutraal uit. Ook is het kapsel met het koekje hoedje ontzettend schattig.

Wel vind ik het ontzettend jammer dat deze kapsels enkel met de hoofddeksels worden aangeboden. Zeker het suikerspinkapsel had ik graag zonder snoepje gezien. Maar over het geheel genomen zien de kapsels er ontzettend goed uit, ze zijn mooi afgewerkt en zouden bij alle Sims goed staan.

Afbeelding

Er zijn maar liefst 14 volledige outfits bijgekomen. In totaal zijn er 11 jurkjes, een broekpakje, een badpak en een jumpsuit. De jurken zijn werkelijk prachtig, ze hebben een goeie vorm en de verdeling tussen formeel en casual is goed verdeeld. Op bijna alle jurkjes is wel iets van snoep geplakt, het mooie en knappe aan de outfits vind ik dat het er echt opzit. Hierdoor krijg je heel veel details en worden de jurken een stuk specialer. Maar je kan sommige items ook rustiger maken door de versie te nemen zonder de print erop of door het kleding stuk één en dezelfde kleur te geven.

Zelf vind ik het badpak niet zo mooi, teveel focus op de borsten. De jumpsuit is wel weer heel leuk, echt iets voor kerst! Dit laat ook zien dat niet alleen de verdeling formeel en casual goed verdeeld zijn, maar ook voor welke gelegenheden je de outfits kunt gebruiken. Sommige jurkjes passen veel beter in het park op een zonnige dag terwijl de andere mooier staan aan het kerstdiner.

Afbeelding

Ook zijn er tops, shorts en rokjes bijgekomen. In totaal zijn het 8 tops waarvan er 4 heel erg op BH's lijken, 2 zijn meer tops en de laatste 2 zijn T-shirts. De T-shirts zijn heel erg vreemd en passen eigenlijk niet bij in de lijn van de andere kleding. Maar de andere 6 tops zijn echt heel erg mooi. Hoewel de BH look-a-likes het beste passen bij een doorgedraaide superster, zijn ze wel erg goed gemaakt. De glitter BH vind ikzelf heel erg mooi en is meer rock dan snoep.

De broeken en het rokje passen heel goed bij de tops. Wat ik heel erg fijn vind, is dat je de broeken en tops wel kan mixen en matchen. Ook ben ik erg blij om te zien dat de rok goed over de tops valt, ze zijn echt voor elkaar gemaakt en zijn niet op zichzelf staand kledingstukken.

Afbeelding

Waarom EA? Als ik deze broek en shirt zie, vraag ik me dit oprecht af. Dit voelt bijna als 'excuus' kleding, alsof er perse een shirt en een broek voor mannen erbij moest. Ik denk dat ik niet de enige ben die deze twee items echt niet gaat gebruiken.

Koop modus
Aangezien De Sims 3 Katy Perry Pakt Uit een extra dik accessoires pakket is, verwacht je ook extra veel meubels en deze krijg je ook want het zijn er maar liefst 55. Ik zal niet elk object apart bespreken maar op de screens hieronder kan je een impressie krijgen van de meubels in verschillende kamers. Met dat te hebben gezegd kom ik gelijk op een punt waar ik ontzettend tevreden mee ben, dit pakket levert voor, bijna, elke kamer wel meubels! Enkel de badkamer zal je moeten aankleden met andere meubels. Soms moet je hier en daar wel een meubel gebruiken van eerder uitgebrachte uitbreidings of accessoires pakketten maar merendeel kan je toch uit dit pakket halen. In de screen van de woonkamer herken je misschien de tafel uit De Sims 3 Showtime en de televisie uit De Sims 3 Levensweg. Zoals je ziet passen de meubels goed bij elkaar waardoor zelfs deze rare snoepjes meubels een plekje kunnen krijgen in je huis.

Over de qualitieit van de meubels kan ik heel kort zijn, deze is goed. De meubels hebben veel minder details dan de kleren maar door de grootte van de meubels hadden ze niet veel meer detail moeten hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn toch twee objecten die ik nog apart wil bespreken, de spelautomaat en de gitaar.
De spelautomaat vind ik echt heel erg leuk en aangezien spelautomaten er altijd een een beetje vreemd uitzien, past deze goed bij zijn soort!

Ik was zelf erg enthousiast over de gitaar maar nu ik hem in mijn eigen spel heb, valt die heel erg tegen. In tegenstelling tot alle andere meubels vind ik hem niet mooi afgewerkt, is die een beetje saai en ook nog eens met zeer weinig en slechte details.

Bouwmodus
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet zeggen dat de Bouwmodus mij ontzettend teleurstelde. Ik had echt gedacht dat je je huis in een soort snoephuisje als in Hans en Grietje kon veranderen maar dat kan dus niet echt. Er is één echte deur waar zoveel details op zit dat het gewoon lelijk is, daarnaast zijn er een boog en een deur voor een hek die een stuk simpeler ogen waardoor ze nog redelijk mooi zijn.

De ramen hadden wat mij betreft wel iets meer detail mogen hebben, het zijn nu gewoon drie grote snoepjes, ook wel erg leuk maar het had wat subtieler mogen zijn.

Afbeelding

De andere bouwmodus items zijn een pilaar, een prullenbak die alleen op openbare kavels te gebruiken is en drie verschillende soorten behang. De pilaar had ik wel verwacht, want het is wel erg voorspelbaar dat een snoepstok als pilaar gaat dienen! Wat ik erg jammer vind is dat de behang Eigenlijk alleen bedoeld is als zwembadrand, je zou het nog voor in de badkamer kunnen gebruiken maar veel verder gaat het niet.

Openbare gelegenheden
Er zijn in totaal drie nieuwe openbare gelegenheden bijgekomen. Ik zal ze hieronder één voor één bespreken en laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het Natuurlijk Pattybad is een grote openbare zwembad met veel lounge ruimte. Doordat er veel gebruik is gemaakt van planten en bomen om het zwembad heen vallen de snoepjes kleuren niet heel erg op. Dit zwembad is niet een ontploffing aan kleuren, doordat er gebruik is gemaakt van pastel kleuren oogt het erg rustig en passen de items goed bij elkaar. Wel is opvallend dat de W.C.'s ontzettend saai zijn qua kleur, enkel de spiegels zijn in felle kleuren de rest is saai grijs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Plezierige Taarthal heeft letterlijk een taart als dak, dit zorgt er voor dat niet alleen de binnenkant er snoeperig uitziet. Ook voor de binnenkant van deze openbare gelegenheid is veel gebruik gemaakt van pastel kleuren, maar hier en daar komen er wel harde kleuren terug. Wat extra leuk is, is dat er gebruik is gemaakt van de bomen binnen! Dit geeft een nog ergere illusie verstoring, erg mooi gedaan. Voor de rest is deze openbare gelegenheid ontzettend saai, naast het spelen op de spelautomaten kan je hier alleen zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Het Bonbon Gazon ziet er ontzettend leuk uit. Doordat er geen gebruik is gemaakt van vloer of muur, moeten de kleuren echt komen van de bomen en items. En dat gebeurt ook! De kleuren zijn erg vrolijk en fel. Doordat het speelterrein een heel stuk lager ligt dan de omheining, valt dit in eerste instantie niet goed te zien. Ik vind dit erg leuk en uniek bedacht en het voelt bijna als een geheime plek voor kinderen.

Wat ik eigenlijk niet zo snap is dat er openbare gelegenheden zijn gemaakt. Wat ik veel logischer zou hebben gevonden, zijn rabbit holes met een snoepjes thema zodat je je stad echt kan veranderen in een snoepjes stad!

Conclusie
Je kan aan alles merken in het spel dat de focus vooral ligt bi de kleding en dan specifiek bij de kleding voor (jong) volwassen vrouwen. Deze outfits zijn ontzettend mooi en hebben veel details. En hoewel er ook heel veel meubels zijn, kunnen deze echt niet tippen aan de uitwerking van de outfits. Het is jammer dat de bouwmodus zo weinig te bieden heeft want dit had wel de kers op de taart kunnen wezen voor dit accessoires pakket.

We kunnen er niet om heen dat sommige mensen het echt niet zien zitten om snoephuisjes en verklede Sims te maken. Maar je kan ook de meubels in een veel lagere frequentie gebruiken waardoor ze zullen lijken op bizarre designer meubels en de outfits kunnen zeer goed gebruikt worden voor beroemde en spontane Sims!

Al met al biedt dit pakket veel goeds en past het wel in iedereen zijn spel, jij bent de verteller dus jij beslist hoe en vooral hoe vaak je de spullen gebruikt!

Teamleden over De Sims 3 Kay Perry Pakt Uit
Simmielove schreef:Eerst had ik echt van, wat moet ik in godsnaam met zo'n pakket? Alles vond ik er met al stom uitzien, totdat ze met video's kwamen en foto's waar de kleding duidelijker werd. Al met al heb ik het pakket gekocht en geïnstalleerd. Sommige kleding stukken slaan nergens op, maar de meeste zijn toch wel erg leuk, het is iets origineels en zo kan je een aparte draai geven aan je sims. Ik moet niet gelijk zeggen dat het zo'n raar pakket is, want achteraf blijkt het erg leuk te zijn. Vooral op sommige kleding stukken ben ik helemaal gek op geworden.
AnsjJ2 schreef:Vanaf het moment dat het pakket werd aangekondigd gaf ik het pakket al een scheef gezicht, maar na meerdere video chats te hebben gezien, vond ik het stiekem wel een klein beetje leuk! Mijn favoriete item is toch wel de cupcake BH en de Arcade! Leuk pakket om te kopen als je genoeg geld hebt en je de collectie toch compleet wilt hebben, zit je bij krap aan kas: Wacht dan maar tot de volgende uitbreiding. XD
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties