Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

11 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

SN review: De Sims 3 Showtime

Afbeelding

Afbeelding

Dames en heren, jongens en meisjes. Mag ik een hartelijk applaus voor de zesde uitbreiding in De Sims 3 reeks? Eigenlijk zaten we er helemaal niet te wachten op wat dit pakket ons te bieden heeft en is het absoluut niet wat wij hadden gevraagd. Komt dit wellicht doordat we er nooit aan hebben gedacht of hebben we deze content gewoon echt niet nodig? In deze review kom jij erachter of De Sims 3 Showtime niet veel verder komt dan een slechte cover van De Sims 3 Na Middernacht of dat deze uitbreiding een game legende wordt!

Afbeelding

Stad en bewoners

Afbeelding

Starlight Shores is gebaseerd op de grotere steden van Amerika en het heeft een erg luxe en zomerse feeling. De stad past goed bij het thema van De Sims 3 Showtime, er staan prachtige villa’s en er zijn verschillende uitgaansgelegenheden te vinden. Wat wel heel jammer is, is dat de stad erg klein aanvoelt, ik had een veel grotere stad verwacht maar de stad heeft een grote boulevard en een paar straatjes met huizen eromheen.

Afbeelding

Afbeelding

De stad heeft veel nieuwe openbare gelegenheden. Er zijn verschillende soorten, van kroegen tot privéclubs. Dit verschil zie je niet alleen in de beschrijving maar ook in de uitstraling van het gebouw. Kroegen zien er veel toegankelijker uit dan privéclubs.

Afbeelding

De oude vertrouwde gebouwen zijn er natuurlijk ook, en bij De Sims 3 Showtime hebben deze, alweer, een nieuw uiterlijk gekregen. Hoewel deze er leuk uitzien, zien ze er wel erg op zichzelf uit. Ik vind ze totaal niet bij elkaar passen. Niet alleen dat is een vreemde keuze van EA maar ook de samenvoeging van gebouwen is apart. Ik zou nog liever hebben gezien dat de gebouwen een stuk kleiner waren maar dan wel logisch. Want sinds wanneer is het normaal dat het leger in het gemeentehuis zit?

Afbeelding

Ik had alleen meer verschil in de huizen verwacht maar de startershuisjes zien er ook al redelijk chique uit, ik had het veel realistischer gevonden als de standaard startershuisjes er slecht uitzagen en dat je echt je best moest doen om een mooi huis te verdienen als acrobaat, magiër of zanger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk heeft Starlight Shores al een aantal inwoners, hieronder staan een aantal uitgelicht.

Huishouden Lee

Sonoko en Mitch zijn een pas getrouwd stel, Mitch wil graag zijn droom waarmaken en een carrière starten als DJ maar Sonoko ziet dit niet zo zitten. Moet Mitch zijn dromen achtervolgen of moet hij ervoor kiezen om zijn geld op een makkelijkere manier te krijgen?

Afbeelding

Huishouden Buckshot

Madeline Buckshot is van haar man gescheiden, zij woont in de villa en hij woont in het tuinhuis ernaast. Maar Madeline weet zich perfect te vermaken, ze heeft namelijk een toyboy! Finnegan Sawyer woont bij haar, maar is hij met haar omdat hij echt verliefd is of voor het geld?

Afbeelding

Huishouden rivaliserende zangeressen

Sadie Mason is een zangeres op niveau 5 en zij besloot haar vriendin Mercedes May met haar carriere als zangeres (niveau drie) helpen, maar nu is ze bang dat Mercedes beter dan haar zal worden. En om alles nog erger te maken begint Mercedes ook Sadie’s vriendje Rich Richmond in te pikken! Rich weet het niet zo goed, hij vindt beide dames wel erg leuk.

Afbeelding

Huishouden Lott

Darren Lott is een rasechte vrijgezel. Hij heeft een echte vrijgezelle woning en is een hartenbreker. Hij heeft daarom ook meer vijanden dan vrienden, maar wil hij zo zijn leven doorbrengen of gaat hij het proberen te verbeteren?

Afbeelding

CAH, creëer een Huishouden

EA vanwaar toch die focus op (jong) volwassenen?! Ik baal er ontzettend van dat deze uitbreiding alleen kleding voor (jong) volwassenen geeft en een aantal van deze kledingstukken ook toepasbaar zijn op tieners. Ik had het ontzettend leuk gevonden als mijn kinderen ook een goochelaars pakje aan konden doen en simpele trucjes aan familie konden laten zien, maar nee dat gaat niet.

Wanneer je deze teleurstelling bent bovengekomen zal je erachter komen dat de kleren voor (jong) volwassenen echt prachtig zijn, nouja de volledige outfits dan. De tops en de broeken voor de dames vind ik helemaal niet mooi. Ze passen niet bij elkaar en hebben veel minder detail dan de volledige outfits. Merendeel van de tops zijn helemaal niet glamour en passen daarmee helemaal niet bij het thema. Waarom deze twee broeken ertussen zitten snap ik al helemaal niet. Die slobberbroek is ontzettend lelijk en niet te matchen maar bovenal zijn de details lang niet zo goed als de andere kleren. De strik op de heup is zo plat als het maar kan! Wat ook heel erg zonde is, is dat de leuke enkellaarsjes niet te matchen zijn met de leren hobbeldebobbel broek, ik zou het echt mooi afgewerkt hebben gevonden als de broek IN de schoenen paste en niet er half doorheen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar de outfits zijn echt heel erg leuk om te zien. Er zijn verschillende soorten, er zijn kleren die passen bij thema’s voor op het podium maar ook een paar supermooie casual/diva outfits. Over het konijnenpak wil ik het geeneens hebben, ik hoop gewoon dat het een grapje is van EA.

De details van de outfits zijn echt heel mooi en worden steeds beter, zeker bij de korte cocktail jurkjes heb ik het gevoel alsof er beweging in zit. Wat ik wel mis, zijn outfits voor het rijke leven. Echt chique outfits zitten er naar mijn mening namelijk niet echt tussen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn voornamelijk dagelijkse outfits maar er zijn ook een nieuwe badpak en een avondjurk bijgekomen. De badpak vind ik wat minder geslaagd en heeft wat weg van een gekrompen clowns outfit, maar de avondjurk is ontzettend mooi. Dit verwacht ik als ik denk aan avondkleding voor sterren, dit is wat mijn beroemde zangeres/goochelares/acrobate nodig heeft. Van zulk soort jurken wil ik meer en had er eigenlijk ook wel in moeten zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel de kapsels erg mooi zijn gemaakt en groot genoeg zijn voor op het podium, vind ik het toch nog wat magertjes. Op de een of andere manier had ik meer verwacht. Met maar vijf nieuwe kapsels zonder hoofddeksel, ja vijf want de knotjes worden gerekend als hoofddeksel, hebben Sims als snel hetzelfde kapsel.

Afbeelding

Afbeelding

Het merendeel van de nieuwe kapsels is te vinden bij de kapsels met een hoofddeksel. De grote goochelhoed vind ik helemaal het einde, als deze er niet in had gezeten dan klopte er iets niet. De andere twee hoedjes hadden er eigenlijk niet bij gehoeven, dit omdat één ervan van een carrière is. Wat mij betreft hadden er dus meer hoofddeksels en meer alleen kapsels mogen zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerlijk is eerlijk, de accessoires zijn prachtig! Ze passen perfect bij elkaar en horen bij het thema. Eindelijk een beetje blingbling! Twee dingen vallen heel erg op, 1)De armbanden kunnen over de handschoen gedragen worden zonder dat ze wegvallen en 2) de sieraden zijn matchbaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel de mannen veel minder kapsels hebben dan de vrouwen, zijn deze wel erg mooi. Wat vooral erg fijn is, is dat ze op het podium hip zijn maar ook in het normale leven kunnen de Sims ermee rond lopen zonder dat ze worden aangestaard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vreemd genoeg ben ik bij de mannen helemaal fan van de bovenkleding, ze zijn vernieuwend en lekker modern. Vooral het bloesje met de bril en het T-shirt met het vest zonder mouwen eroverheen zijn een hit!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

De hele outfits bij de mannen moet je niet te hoge verwachtingen hebben. Slecht 1 van de vier is echt leuk, de rest zijn een lachertje en hadden niet in het spel gehoeven.

Afbeelding

Euhm, wat moeten we hiermee? Ik snap dat er veel Freezer Bunny aanhangers op het EA kantoor zijn, maar in-game kan ik hier werkelijk niks mee. Ik hoop ook heel erg dat deze outfit iets extra's is en dat het niet in plaats van iets is gekomen dat wel heel erg mooi was.

Afbeelding

Weer is het gebeurd, weer heeft EA ervoor gekozen om kleding van de (jong) volwassenen te hergebruiken bij de tieners. Hoewel sommige dingen van de (jong) volwassenen ook gedragen kunnen worden door de tieners, vind ik dit gewoon zonde. De enige reden die achter deze keuze kan zitten is gemakzucht, en dat zou eigenlijk nooit een reden mogen zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Waar ik helemaal vrolijk van werd en waardoor ik compleet werd verbaasd, zijn de nieuwe tatoeages. Er zijn er zes bijgekomen, en dan ook echt zes compleet verschillende!

Afbeelding

Deze uitbreiding kan het natuurlijk niet doen zonder nieuwe karaktereigenschappen. Daarom zijn er ook drie bijgekomen. De sociale vlinder is de meest vernieuwende, met deze karaktereigenschap moet je altijd vrienden om je heen hebben en heeft je Sim een slechte dag wanneer hij of zij niet heeft kunnen praten met iemand. De geboren artiest hoort op het podium en is daar het beste op zijn plek. De karaktereigenschap diva lijkt heel erg op de snob. Je Sim zal helemaal vol zijn van zichzelf en kan zichzelf zelfs een complimentje geven!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kopen

Het eerste wat er bij kopen opvalt is dat EA niet de moeite heeft genomen om nieuwe mapjes aan te maken. Dit is een erg vreemde keuze aangezien deze mappen bij De Sims 3 Beestenbende nieuw waren! Het is wel mogelijk om dit zelf te doen, maar dat neemt erg veel moeite en tijd in beslag.

Wat betreft de echte meubels zijn er vier duidelijk thema's terug te vinden; retro, modern, chique en klassiekers.

Retro

Ik weet niet zo goed wat ik van dit nieuwe thema moet vinden. Ik vind de kleuren verschrikkelijk maar de vormen en de originaliteit van de meubels wel heel erg mooi. Vooral de bank met de overkoepeling is erg schattig en zou prachtig staan in een huis vlak aan het strand. De standaard gekozen stijlen die EA heeft geleverd met deze meubels vind ik er wel erg goedkoop uitzien. Gelukkig hebben deze meubels wel een kans als je goed bent met ‘Creëer een stijl’.

Afbeelding

Afbeelding

Modern

Innovatief en gedurfd, zo valt dit thema te beschrijven. Met vreemde hoeken, vreemde vormen en felle kleuren geven de moderne en strakke meubels jouw huis een rijk en geraffineerd gevoel. Deze meubels zijn niet voor elke Sim weggelegd, ze passen vooral in huizen van Sim die het al gemaakt hebben als Zanger/Acrobaat/Goochelaar. Vergis je niet, dit is een pluspunt. Het is een leuke keuze van EA dat er meubels zijn die pas logisch zijn om te kopen als je in het spel ook wat verder bent. Zo lopen de carrières en de huizen integraal naast elkaar.

Afbeelding

Chique

Hou je niet zo van de rare vormen en de rare kleuren? Dan is dit chique thema echt iets voor jou. De meubels van dit thema hebben heel veel detail en zien verschillen echt van de meubels van de andere thema’s. Vooral de buitenspullen zijn om van te smullen. Het bubbelbad heeft een chique en dure uitstraling en samen met de prachtige stoelen, wordt jouw tuin echt een BNNer’s tuin.
Maar ook je woonkamer wordt prachtig, vooral de TV is een hot item en zonder is jouw BNNer woonkamer niet echt af.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klassiekers

Zoals bekend brengt De Sims 3 Showtime heel veel oude vertrouwde items terug. Heel veel spelers hebben hierom gevraagd en eindelijk zijn ze er weer. Persoonlijk vond ik dit nogal verbazend aangezien er ook een aantal oude bekende in de Store terecht waren gekomen, ik had gedacht dat deze items daar ook zouden komen. Maar gelukkig is niets minder waar en kunnen we weer lachen om Sims die van de mechanische stier afvallen, grinniken om de vrijende Sims in het fotohokje en kunnen we wat Simoleons verdienen met DJen! Jammer genoeg zijn het DJen en het golven geen echte vaardigheden. DJen is een ‘hidden’ vaardigheid, je zal wel beter worden maar je kan het niet echt bijhouden, en tijdens het golven zal je wel een vaardigheidsbalkje boven je Sim maar je traint alleen je atletische vaardigheid.

Wat vooral opvalt is dat het bij dit thema gaat om plezier maken en daarom zijn er veel dingen toegevoegd die je samen met andere Sims kan doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Decorstukken

De Sims 3 Showtime geeft je heel veel mogelijkheden om je eigen podium te ontwerpen en aan te passen. Zo zijn er ook heel veel decorstukken. Wat heel fijn is om te zien is dat deze decorstukken ook echt gebruik kunnen worden. Hoewel het eerst vreemd is om te zien dat je op de hoge hoed ook echt kan zitten, geeft dit wel mogelijkheden voor bijvoorbeeld dagboekmakers. Hoewel het er niet echt voor bedoeld is, kan je zelfs je kinderkamers een beetje magie meegeven op deze manier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bouwen

EA, waar zijn de ronde muren, de uiteenlopende trappen, de hoge plafonds en al het andere wat mijn bekende Sim kan gebruiken voor het huis? In plaats daarvan moeten ze het doen met een kale cementmuur/behang.

Afbeelding

Gelukkig konden er wel 7 ramen, 3 deuren en een pilaar van af en waarschijnlijk mogen we van geluk spreken dat de deuren en de ramen, die overigens wel erg mooi zijn, op elkaar lijken en zo goed te combineren zijn. Helaas geeft EA met De Sims 3 Showtime verder geen nieuwe mogelijkheden om de huizen mee te laten groeien met de carrière van je Sims.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig is het wel mogelijk om de buitenkant een kleine make-over te geven, met de drie nieuwe hekken krijg het huis toch nog een luxere uitstraling. Wat ik alleen niet snap is de hoeveelheid nieuwe bomen, er zijn er maar liefst 9 toegevoegd! Hoewel de palmbomen er wel voor zorgen dat de gevoelstemperatuur met tien graden omhoog gaat, is het aantal natuurlijk belachelijk hoog in vergelijking met het aantal andere nieuwe spullen en bouwmogelijkheden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monster?!

Afbeelding

Een nieuwe uitbreiding, een nieuw monster. Hoewel ik een geest die je wensen uit laat komen geen monster zou noemen. De geest kan je krijgen door 30.000 levenslange beloningspunten, er zal een oude stoffige lamp in je inventaris verschijnen die je natuurlijk op moet poetsen!

Afbeelding

De geest zal verschijnen en je kan verschillende wensen doen, drie is het limiet natuurlijk. Hierna kan je de geest weer verzoeken om terug te gaan in de lamp. Wanneer je de geest een goede vriend of je liefje is geworden kan je ook wensen om hem vrij te maken, dit betekent dat hij als gewone Sim in je huishouden zal verschijnen.

Hoewel de geest niet meer zo boos en machtig overkomt als de geest uit De Sims (1), is het wel fijn om ook deze oude bekende weer terug te zien.

Spelletje spelen?

Naast alle nieuwe meubels en de nieuwe carrières zijn er ook spullen bijgekomen waarmee je een welverdiend avondje uit mee kan hebben. Er zijn verschillende spelletjes om te spelen. Zo kan je in je eentje wat uurtjes weg slaan met golven maar ook zijn er items waarmee je je met je date kan vermaken. Hieronder staan een paar voorbeelden.

Afbeelding

Golven is een veelbesproken nieuwe vaardigheid, maar het is helemaal geen vaardigheid! Wel verschijnt er een vaardigheidsbalkje boven het hoofd van je Sim, maar deze draagt bij aan je atletische vaardigheid. De animaties bij het mislukken van een slag zijn erg leuk bedacht en zorgen zeker voor een glimlach op je gezicht.

Afbeelding

Skeeball is een bekende kermis activiteit, hoewel de score bij wordt gehouden is het erg saai om te zien en enkel wanneer je Sim zich echt verveelt en echt helemaal niks te doen heeft moet je dit gaan doen.

Afbeelding

De mechanische stier is een object waar heel veel spelers op zaten te wachten. Het klinkt niet alleen erg grappig als je Sim erop zit, ook om het te zien is het ontzettend lollig en klik je er zeker nog een keer op.

Afbeelding

Weer een oude bekende! De karaokemachine is zeker een garantie voor een leuke avond uit en is een aanrader voor een groepsafspraak met vrienden. Lang is gedacht dat de karaokemachine ook bij zou dragen aan een zangcarrière, maar dit apparaat is enkel en alleen voor een leuke avond.

Afbeelding

Ook zijn er arcade spelletjes die je samen met een vriend of vriendin kan doen. Wat ik een leuk detail vond om te zien, is dat het scherm van het spel ook echt een spel laat zien.

Beroepen

Afbeelding

De Sims 3 Showtime draait natuurlijk om de nieuwe beroepen: zanger, acrobaat en goochelaar. Wanneer je niet elk nieuwtje, verslag of filmpje hebt gezien, ben je wellicht in de veronderstelling dat je ook een DJ kan zijn. Dit kan tot op zekere hoogte. DJ-en is eigenlijk een soort hobby waar je wat fooi mee kan verdienen, dus het telt niet als echte baan.

Maar terug naar de echte beroepen, gelukkig maar ook jammer genoeg, werken deze beroepen iets anders dan de ‘normale’ banen. Doordat deze beroepen geen werkplaats hebben worden je Sims niet opgehaald en blijven ze ook niet een paar uurtjes weg. Dit beroep moet echt van A tot Z bestuurd worden door de speler. Jij moet ervoor zorgen dat je Sim zijn kunsten oefent, optreedt voor fooi, auditie doet voor een optreden en dit optreden ook echt geeft. Bij elke stap in deze carrière is de speler nodig. Zo zie je natuurlijk wel alles en heb je ook daadwerkelijk alles voor het zeggen maar hierdoor schieten sommige dingen, en dan bedoel ik vooral andere Sims en huisdieren van hetzelfde huishouden, er meer dan eens bij in.

Maar zodra je deze tijd en moeite ervoor overhebt, krijg je er ook wel wat voor terug.

Afbeelding

Zoals altijd moet je natuurlijk wel beginnen bij het begin. Wat dat betreft heeft EA goede keuzes gemaakt. Je begint in een verschrikkelijk pakje en zelf ben je niet veel beter. Als zangeres moet je zang telegrammen afleveren en als acrobaat en goochelaar moet je op straat je kunsten vertonen.

Afbeelding

Wanneer je op niveau twee komt krijg je de mogelijkheid om auditie te doen bij een ‘uitbater’, een eigenaar van een plek. Ben je goed genoeg, krijg je een optreden. Ook deze optredens vragen heel veel aandacht van de speler. Zo kan je aan het begin van een optreden beslissen of je zelf een decor in wil richten of dat je gaat voor het standaard en saaie decor van het gebouw.

Afbeelding

Maar daar blijft het niet bij, zoals ik al zei kosten de optredens veel aandacht. Je moet namelijk elk dingetje sturen. Zo moet je kiezen welke truc of welk liedje gaat laten zien/horen maar ook heb je de opties om met het publiek te praten en ze zo op te zwepen. Bij de zangers en zangeressen moet je tijdens het ten gehore brengen van een lied ook nog een bepalen of je een refrein of een couplet gaat zingen. Het is bijna onmogelijk om een optreden en een huishouden bij te houden zonder je vinger vast te maken aan de pauze knop.

Afbeelding

Afbeelding

De optredens zijn wel echt heel erg mooi, naarmate je meer trucjes of liedjes kent wordt het echt een gevarieerd spektakel. Wanneer je slechts een paar trucjes of liedjes kent is het optreden jammer genoeg wel wat saai, zeker als het niet de eerste keer is dat je een Sim dit beroep hebt gegeven.

Afbeelding

Wat opvallend is, is dat een promotie bij een acrobaat of magiër veel interessanter is aangezien je ook nieuwe trucjes krijgt. Deze trucjes zijn steeds verschillend en zijn visueel erg leuk om te ontdekken.

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel je begint met de kleinere trucjes, zoals kaarten tevoorschijn toveren en mime, wordt het na verloop van tijd een stuk spannender. Zo krijgt de acrobaat een vuurring en een grote bal om trucjes mee te doen en de goochelaar kan zijn hart ophalen met twee verschillende truckasten. Wel is jammer dat bij het bij de goochelaar wel mogelijk is om de twee attributen tegelijk op het podium te zetten maar bij de acrobaat niet.

Afbeelding

Afbeelding

Het leukste is eigenlijk wel wanneer er iets verkeerd gaat. De reactie van de Sim is zo grappig, dat het interessanter is, als je de truc al kent, wanneer iets misgaat dan wanneer iets goed gaat. Je Sim zal zich even schamen maar daarna de draad weer oppakken alsof er nooit iets is gebeurd.

Simport

Afbeelding

Simport is een van de grotere nieuwe dingen in De Sims 3 Showtime. Het is zelfs zo nieuw dat het voor veel spelers in het begin onduidelijk was hoe het nou precies werkte en er waren heel veel vragen over. Maar Simport is zo gemaakt dat je het slechts een keer hoeft te proberen en dan snap je het al! Voor de mensen die Simport nog niet hebben mogen ervaren: Simport is een programmaatje in het spel waarmee je je Sim bij je vrienden kan laten touren en je kan beroemde Sims van je vrienden ontvangen voor een optreden. Door dit weg sturen en ontvangen verdien je stempels en als je een bepaald aantal stempels hebt, speel je spullen voor in je spel vrij.

Afbeelding

Hoewel Simport een stuk leuker is dan dat het klinkt zijn er een flink aantal maren op te noemen. Zo kan je een Sim niet wegsturen als hij of zij de enige (jong)volwassene is in het huishouden. Je moet dus minstens twee (jong)volwassenen in een huis hebben wonen. Zo heb je natuurlijk wel iets te doen wanneer de Sim weg is via Simport, maar zo moet je onwijs goed kunnen multitasking als je tegelijk aan een Sim zijn of haar carrière wil werken en nog een andere Sim in leven moet houden.

Afbeelding

Ook loopt Simport toch niet altijd even lekker als de Producers hebben doen willen geloven. Meer dan eens komt een verzoek niet aan, loopt je spel vast tijdens Simport of sluit het spel gewoon helemaal af!

Afbeelding

Hoewel het stempelsysteem erg grappig is, is het ook een beetje oneerlijk en duurt het erg lang. Zo moet je per beroep 15 stempels verzamelen voordat je een set vrij speelt, deze sets bestaan uit ongeveer 4 objecten en kledingstukken maar ook per locatie moet je 9 stempels verzamelen, en dit geldt voor maar liefst 5 locaties. Al met al zijn dit heel veel stempels, 90 in totaal! Gelukkig ontvang je ook een stempel wanneer je iemand hebt ontvangen, zelfs al kan je zelf niet iemand sturen omdat je dat beroep niet doet of omdat je nog niet op dat level zit.

Conclusie

Afbeelding

De Sims 3 Showtime bevat heel veel, van nieuwe online mogelijkheden tot veel meubels en van optredens tot lange avonden spelletjes spelen. Het probleem is echter wel dat De Sims 3 Showtime echt een op zichzelf staande game is, er is bijna geen integratie met eerdere uitbreidingen. Ook voelen heel veel elementen van deze uitbreiding losstaand, zo vind ik de meubels en de kleren niet echt passen bij het leven van (rijzende) ster en worden er nauwelijks bouwmogelijkheden geboden om je nederige stulpje echt om te bouwen naar een mond openvallende villa.

De beroepen, waar deze uitbreiding toch helemaal om draait, zijn wel heel erg mooi uitgewerkt. Er zijn veel mogelijkheden, mooie carrière outfits en vooral verbluffende trucjes. De verschillende dingen die je Sims als Zangeres/Acrobaat/Goochelaar kan laten zien zijn echt heel mooi en zijn het de moeite waard om te bekijken. Maar de eerste keer dat je deze uitbreiding ziet is hij toch het leukst, dit omdat niet heel veel variatie is in de liedjes/trucjes.

Wat mij heel erg teleurstelde was de mogelijkheden voor de kinderen en tieners, die waren er helemaal niet. Ik had op zijn minst een goocheldoos voor kinderen verwacht. Er zijn enkel wat kleren voor de tieners, welke bovendien ook terug te vinden zijn bij de (jong) volwassenen.

Afbeelding

Hoewel, Ik niet denk dat De Sims 3 Showtime een legende gaat worden, maar het spel houdt je gegarandeerd wel een aantal uur zoet. De Sims 3 Showtime krijgt daarom een welverdiende 7.

Meningen van onze leden
ChanCake schreef:Ik vind het leuk.. maar ook weer niet. Het is een goeie uitbreiding, maar toch heb ik het gevoel dat het beroep zanger(es) en andere kleine dingetjes niet op zijn volst zijn uitgewerkt.

Het is treurig dat je bij elke zangeres die je zou maken, je dezelfde liedjes krijgt. Opnieuw en opnieuw. Dan nog niet te vergeten hoe vaak ze hetzelfde liedje zingt voordat ze promotie maakt en er ééntje bij heeft, die je overigens ook al gauw zat bent. Ik merk nu al dat ik al snel doorspoel, omdat het me irriteert. Ze hadden daar echt wel meer tijd en energie in kunnen steken, want het is zo zonde. Alsof alle artiesten in real-life maar tien nummers hebben, allemaal dezelfde, en dan ook nog eens in hetzelfde genre.

Dan is er de "carriere" outfit. Leuk bedacht, maar naar mijn gevoel ook niet goed uitgewerkt. Het is super dat je Sim niet perse een stom apen pakkie aanhoeft, maar uiteindelijk heeft het vrij weinig inhoud. Ik dacht "Leuk! Dan zie je leuke verschillende Sims met Simport!". Nee, toch niet. Elke zangeres heeft dezelfde jurk aan van haar niveau als alle anderen. Zo jammer, want het is juist leuk om diversiteit te hebben die je bij Simport nu wel een beetje mist..

Voor de rest heb ik nog een aantal dingen te ontdekken, maar ik zal ongetwijfeld daar ook nog wel een mening over hebben; goed of slecht.
Robin. schreef:Ik vind Showtime een leuke uitbreiding. nu toe heb gezien was super. De buurt 'Starlight Shores' vind ik erg mooi en er zijn ook mooie nieuwe rabbitholes. Wat ik ook leuk vind is dat er veel mensen komen kijken bij je optreden. Ik vind het erg jammer dat er niet veel liederen zijn voor je sim die ze kunnen zingen. Ook hadden de liederen iets bekender en leuker mogen zijn. Acrobaat vind ik erg leuk en bij goochelaar hadden ze meer goochelacts kunnen doen. En ik miste de 'zaag een sim door midden' act. Simporten vind ik niet super. Ze komen alleen optreden en dan gaan ze weer weg.
Geurtvdb schreef:Nu ik hem z'n halve dag heb gepeeld en mijn Sim al een zeer goede zangeres is vind ik het echt TOP!

En gelukkig zingt mijn Sim niet meer vals dat is echt maar dan ook echt niet aan te horen!
Timmieuh schreef:Ik vind het persoonlijk wat tegenvallen, het is leuk om af en toe met een sim een muzikale(/acrobaat/etc..) carrière te beginnen, maar ik heb het al gezien na 1 sim met een muzikale carrière.
De eerste keer is het wel leuk allemaal, maar ik denk dat als je met meerdere generaties zo een carrière gaat beginnen het nogal saai gaat worden.
En veel meer dan die carrières voegt showtime naar mijn mening niet echt toe..

Kortom: Als ik opnieuw zou beslissen of ik m zou kopen of niet zou ik het niet doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde
Berichten:
10304
Lid geworden op:
di 26 okt 2010, 17:18

Re: SN review: De Sims 3 Showtime

Ja, wel een goed review, al ben ik niet met alles eens, maarja, dat gaat ook maar moeilijk. Danks! :)
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: SN review: De Sims 3 Showtime

Leuke review!
Ik dacht dat dat Badpak gewoon een foute download van mijzelf was, blijkt het uit Showtime zelf te komen.. :sweatdrop (Ik vind die namelijk erg lelijk :3)
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Sims-Dreamer
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
31
Lid geworden op:
wo 18 apr 2012, 20:08

Re: SN review: De Sims 3 Showtime

Bedankt voor de review! Ik wou hem al kopen, en nu heb ik er nog meer zin in! Heel erg bedankt voor de informatie
Animals are the stars in my life
Afbeelding
RIP Chacco, Maroe en Rianne. Miss jullie schatjes <'33
Rozen verwelken en scheepjes vergaan, maar de sims zal altijd bestaan!

Weergave- en sorteeropties