Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

3 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

SN Review: De Sims 3 Bovennatuurlijk

Een schaduw valt over Moonlight falls, de nacht begint maar volledig donker zal het niet zijn want vanavond is het volle maan. In het schemer van de maan worden verschillende wezens wakker, de schepsels van de nacht. Wees maar niet bang, AnsjJ2 en FranSor zullen je gidsen zijn in deze mysterieuze tijden en zullen hun licht laten schijnen op De Sims 3 Bovennatuurlijk, de nieuwe uitbreiding.

Creëer een huishouden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet toegeven dat de kapsel van de vrouwen mij blij verrast, het zijn er ontzettend veel en de doeleinden waar deze voor gebruikt kunnen worden variëren ontzettend maar het is niet dat je ze allemaal enkel voor één specifiek iets kan gebruiken. Zo vind ik de kapsel zonder accessoires ontzettend goed te gebruiken voor de verschillende wezens maar ook voor 'gewone' Sims. Bij de kapsel met accessoires met ik vooral gecharmeerd van het kapsel met de tiara, de bloemetjes en de klippen met diamantjes. Het wikkeldoekje dat naar mijn idee bedoeld is voor de toekomstvoorspelsters doet mij eerder denken aan een doek die vrouwen gebruiken wanneer ze geen haar hebben dan aan iemand die je oplicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opvallend bij de kleding voor vrouwen is, is dat het aantal losse tops en broeken/rokken groot is. Ook dit draagt er weer aan bij dat je veel verschillende soorten bovennatuurlijke wezens kan maken. Het ziet er allemaal wel heel duister en mysterieus uit en merendeel van de items zijn echt op bepaalde bovennatuurlijke Sims gericht. Maar deze soort kleding kenden we nog niet in ons spel! Dus het is een erg mooie aanvulling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook bij de heren kapsels wordt je overspoeld met keuzes. Wat erg fijn is om te zien, is dat er ook veel verschillen tussen de kapsels zijn. Ik vind de kapsels zonder accessoires erg mooi gemaakt, maar ik vind ze wel erg braaf. Ze zullen goed passen bij een beleefde vampier of heks maar voor weerwolven mis ik toch wel een ruig kapsel. Over de overige kapsels kan ik erg kort zijn. Ze zijn verschrikkelijk. De punthoeden voor de heksen doen mij eerder denken aan kabouterhoedjes en het hoofddoekje kan gewoon echt niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Sims 3 Bovennatuurlijk heeft ons ook flink wat lichaamsbeharing! Er is voor de mannen niet alleen maar wat gezichtsbeharing bij gedaan maar ook talloze verschillende vormen lichaamsbeharing, er is genoeg keus! Erg fijn natuurlijk voor wanneer je met meerdere weerwolven speelt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kleding van de heren verraste mij ontzettend. De kledingkast is flink gevuld met hele leuke kleren! De tops zijn met verschillende broeken de matchen maar het zijn wel erg veel jasjes. Opvallend is wel dat de kleren veel minder gericht zijn op de bovennatuurlijke wezens. Je zou ze wel goed kunnen aantrekken bij een vampier, maar het ziet er niet naar uit alsof dat ook echt moet. Er is slechts één pakje, buiten de gescheurde weerwolf kleren natuurlijk, die echt bij een bovennatuurlijk wezen hoort. Het elvenpakje. Ik denk dat die outfit gelijk ook het minst gedragen outfit zal zijn. Ik vind het verschrikkelijk, EA had wel wat meer inspiratie van Lord of The Rings kunnen krijgen, want dit staat echt niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik hoorde dat er voor kinderen ook iets in het spel zou zitten werd ik helemaal enthousiast. Ik was heel erg benieuwd naar hoe ze kinderen zouden aankleden als vampier, weerwolf, heks of elf. Maar deze hoop werd gelijk de grond in geramd toen ik de kinderen sectie zag. Één kledingstuk voor elven en bij beide kinderen hetzelfde? Dat hoort niet helemaal. De andere drie outfits zijn meer victoriaans en hoewel er weinig kleding is, vind ik deze toch wel erg mooi. Maar al met al vind ik het wel heel erg weinig, zeker omdat we nog steeds erg weinig kleding hebben voor de kinderen, had ik toch wel een explosie verwacht aan kleding voor onze kinder-elfjes, heksjes, wolfjes en vampiertjes.

Afbeelding

Afbeelding

Jawel, EA heeft het weer gedaan. Weer zijn bijna alle outfits weer gekopieerd naar de tieners en de ouderen. Ik snap niet zo goed waarom dit gebeurt, hierdoor krijg ik veel minder zin om met deze levensfases te spelen want alles is toch bijna geheel hetzelfde als bij de volwassenen. Veel valt er dus niet te vertellen over de nieuwe spullen bij deze fases, ze zijn toch hetzelfde als bij de volwassenen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat zijn onze stoere wezens nou zonder tatoeages? Wat ik alleen niet snap zo goed waarom er maar liefst drie tatoeages zijn met Simlish/onbegrijpbare tekens. Wellicht kan je dit gebruiken als een klein detail in een verhaal, maar als we elk detail moeten gaan verwerken in CAS dan zijn ze nog wel even bezig! Overigens wel erg goed om te zien is dat er verschillende tatoeages zijn voor de verschillende wezens of juist de tegenstanders hiervan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Één van de eerste dingen waar ik naar ging kijken, waren de vleugels. En wat zijn deze mooi en divers! Het enige minpuntje voor mij was dat je niet kan bepalen of ze doorschijnen of niet. Hierdoor krijg je wel elven die wat meer op elkaar lijken. Maar voor de rest erg mooi, zeker de hele kleine vleugels staan heel lief bij je kindjes!

Afbeelding

Afbeelding

Een leuk detail is de nieuwe make-up! Hiermee kan je een extra enge/dode look creëren. Van mij had hiervan nog veel meer in het spel mogen zitten! Het is erg subtiel maar ontzettend leuk om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je bovennatuurlijke Sims zijn natuurlijk niet compleet zonder hun speciale karaktereigenschappen. In totaal zijn er zes bijgekomen maar niet alleen maar voor je bovennatuurlijke Sims! Opvallend genoeg zijn de karaktereigenschappen bijna meer bedoelt voor niet-bovennatuurlijke Sims. Zo kunnen ze een fan zijn of juist heel sceptisch tegenover de bovennatuurlijke wezens zijn maar de Sims kunnen ook broeden op hoe dit nou allemaal kan en helemaal in de ban zijn van mysterie. Erg handig is de 'verzamelaar' karaktereigenschap, dit helpt je al flink op weg met de alchemist vaardigheid! Als laatste hebben we nog 'net' en 'nachtbraker'. De laatste is redelijk basic, deze wil graag tot na 11 uur opblijven en zal hier extra van genieten. Nette Sims hebben hoge normen en waarden en zullen niet snel iets ongepast willen doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat dan wel weer heel erg op de bovennatuurlijke Sims is gericht, zijn de levenswensen. Het zijn er maar liefst 9! Veel hebben, zoals gewoonlijk, te maken met de vaardigheden maar ditmaal dus ook met de speciale krachten van de nieuwe Sims. Zo willen heksen graag Sims omtoveren tot zombies of ze hiervan juist redden, weerwolven willen graag een eigen roedel en vampiers willen de gehele stad ombijten. Het lijkt erop dat EA inspiratie heeft gehaald aan veel bekende challenges uit de Sims community, maar deze zijn erg populair dus waarom ook niet.

Koop- & Bouwmodus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koop modus barst inmiddels bijna uit zijn voegen maar toch voegt De Sims 3 Bovennatuurlijk daar nog wat aan toe. Het gaat vooral om echt hele aparte meubels en zeer specifieke spullen zoals Bonahilda, de maancylcesbol en de steenslijper. De algemene stijl is heel erg gotisch en duister, veel punten en donkere kleuren dus. Wat ik erg jammer vond is dat er in de bouw modus niet zo heel veel opties zijn. Er zijn wat ramen, duren en hekken maar ik mis heel erg de duistere behang en vloer soorten. Gelukkig gaf De Sims 3 Beestenbende flink wat donkere soorten behang, dus daarmee zou je uit de voeten kunnen. Maar toch wordt het gemis ervan in De Sims 3 bovennatuurlijk niet kleiner. Een leuk detail is dat er veel verschillende soorten speelgoedberen zijn gekomen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een oude bekende wie echt een plaatsje in deze review verdient is natuurlijk Bonehilda. Deze dame leerden wij kennen in De Sims (1) en is nu dus teruggekeerd. Bonehilda is best bereid om een praatje met je te houden, maar zorg dat het kort is want deze dame heeft één doel: poetsen, poetsen en nog meer poetsen.

Moonlight Falls

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In De Sims 3 Bovennatuurlijk krijg je een gloednieuwe stad met de naam: Moonlight Falls, een grappige naam want wanneer er volle maan is, is het ook echt een mysterieuze stad. Moonlight Falls is een hele grote wereld die beschikt over veel natuur en plek om kavels te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De natuur van de stad is echt adembenemend, ieder klein plekje in de stad is weer gevuld met een detail en ik keek de eerste paar keer echt mijn ogen uit bij de stad. Elk huis en elke kavel zijn zo uitgewerkt dat de stad echt één wordt en daarbij komen er ook nog nieuwe openbare kavels bij. Moonlight falls is niet mijn favoriete stad maar zeker de moeite waard om de aparte wezens van De Sims 3 Bovennatuurlijk te laten wonen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ook nieuw is in de stad is een teleporter, het LLAMA Systeem. Deze teleporteurs zijn simpel weg een vervanging voor de taxi want zeg nou zelf, reizen met een taxi is niet altijd even prettig! Wanneer je op de teleporter klikt en kiest voor 'reizen naar', kan je een openbare kavel kiezen en je bent binnen een paar tellen op een andere kavel. Erg handig als je het mij vraagt!

Openbare kavels & Huizen

Afbeelding

Een van mijn favoriete dingen bij een nieuwe wereld is het nieuwe uiterlijk van de openbare kavels en van de huizen. In Moonlight falls is EA er weer voor geslaagd om een prachtige historische stijl neer te zetten in de stad, deze past precies bij sommige bovennatuurlijke wezens zoals geesten en vampieren, die natuurlijk al eeuwen leven.

Openbare kavels

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sommige bovennatuurlijke wezens hebben een eigen plekje in deze stad waar ze het liefst komen. De vampiers gaan naar de Rood Zijde Lounge waar ze met elkaar kunnen praten en bloed zuigen van een normale Sim. Een fee gaat naar de Arboretum Feeënstraal om daar de bloemetjes eens buiten te zetten en een heks gaat naar haar favoriete winkel om brouwsels te kopen in een nieuw winkeltje genaamd Aleisters Elixers en Gedroogde Vruchten. De naam zegt het al, je kunt hier elixers kopen en ingrediënten voor de Elixers die je zelf wilt brouwen. Tegelijkertijd is de winkel ook een kringloop winkel, waar je tweedehands spullen kunt kopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar naast alle nieuwe plekjes waar je bovennatuurlijke wezens heen kunnen zijn ook alle oude bekende plekken in een nieuw jasje gestoken. Allemaal in dezelfde stijl als de huizen en andere winkels.

Huizen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ieder huis heeft zijn eigen persoonlijkheid in deze stad, het ene huis zit vol met kleurtjes en is hartstikke groot of je hebt hele kleine huisjes met een iets wat 'normalere' stijl. Er zijn veel huizen die nog niet bewoonbaar zijn in deze stad, iets wat heel handig is omdat je zo je eigen Sims er in kunt plaatsen en dit keer zijn er net zoals bij een paar Store werelden, lege kavels geplaatst. Hier kun je dan je eigen bovennatuurlijke huis bouwen naar eigen wens! De huizen en de openbare kavels passen precies bij de natuur en de stijl van de mystieke wezens van Moonlight Falls. Ook zitten er tussen de huizen meer ruimte dan in de meeste steden, dan hoef je tenminste ook niet meer naar de billen van je buurman te kijken als hij aan het douchen is!

Huishoudens

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In een nieuwe stad horen natuurlijk ook nieuwe huishoudens en ik kan je verzekeren dat er een paar zeer aparte huishoudens tussen zitten. Het ene huishouden is gemengd met heksen en normale Sims, zoals in het huishouden van MacDuff, en in een ander huishouden kom je er opeens achter dat je vrouw een weerwolf is zoals bij de familie Singh. En natuurlijk moeten we ook niet vergeten dat er ook nog huishoudens zijn met alleen maar Bovennatuurlijke Sims zoals bij de familie Bovennatuurlijke huisgenoten. Deze familie bestaat namelijk uit een vampier, een spook en een weerwolf. Brrr je zou er maar als normale Sim meer onder één dak moeten wonen! Dan ben je niet meer veilig! Maar natuurlijk zijn er ook 'normale' Sims die maar wat té nieuwsgierig zijn naar de Bovennatuurlijke Sims, iets wat ik mij wel kan voorstellen! Neem bijvoorbeeld Chester Swain en zijn dochter Bailey, zij zijn naar Moonlight Falls verhuisd in de hoop dat Chester zijn dochter een beter leven kan geven maar Bailey is iets té geobsedeerd door de bovennatuurlijke Sims in deze stad. De familie Swain is mijn favoriete familie op het moment en laat Bailey alles ontdekken van deze bovennatuurlijke Sims. Al met al kan ik zeggen dat de families goed zijn uitgewerkt en ze allemaal in deze mooie stad thuis horen.

Heks

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We kennen heksen in alle soorten en maten, maar een paar dingen zijn altijd hetzelfde: een punthoed, een staf en een bezem. Zo ook de heksen uit De Sims 3 Bovennatuurlijk. Er zijn 4 aantal bezems en 8 verschillende toverstaven om uit te kiezen. Onderling zitten er geen echte verschillen tussen de objecten behalve dan de kleuren maar het is natuurlijk wel leuk om op deze manier verschillen aan te brengen in je heksen. De bezem en de toverstaf zijn direct bruikbaar voor de heks, je hebt zelfs een toverstaf nodig om de beginselen van het toveren te ontdekken. Het leren van magie gaat ontzettend langzaam bij de heksen, je moet echt flink wat Sims-uren in het oefenen hiervan stoppen wil je eindelijk goed worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel kan je al redelijk snel wat dingen met je magie. Zo kan je een toverspreuk op anderen gebruiken of ze zelfs betoveren! Ook hierbij geldt, hoe hoger je magie level hoe grotere spreuken je op anderen kan uitspreken. De toverspreuken kan je natuurlijk ook op jezelf proberen, zo kan je ervoor zorgen dat het weer een stuk beter gaat met je heks. Met andere heksen kan je ook duelleren. Het enigste wat er dan gebeurt, is dat de heksen spreuken op elkaar uitspreken net zo lang tot er één van hen geen kracht meer heeft. Wanneer je hebt gewonnen krijg je een positieve moodlet en anders een negatieve.

Afbeelding

Afbeelding

Heksen kunnen ook hun eigen bezem hebben, dat zou het reizen toch een stuk makkelijker moeten maken? Maar helaas is dit niet zo, het is niet anders dan dat je Sim zou lopen of op de fiets zou springen. Wanneer je gaat reizen met een bezem zal je Sim namelijk naar de weg lopen en de gehele rit boven de weg zweven. Een ontzettend misser van EA! Het andere wat je met je bezem kan doen is 'Joyrijden' in de daarvoor aangewezen arena. Op zich wel grappig om te zien, maar meer ook echt niet.

Vampier

Afbeelding

Bloed zuigen, bosjes met vrouwen die voor je vallen en bekend door meerdere films. Ik heb het natuurlijk over de vampier! Maar deze zat al in Na Middernacht, waarom is de vampier nog een keer uitgelicht in De Sims 3 Bovennatuurlijk? Dat is een hele goede vraag met een heel simpel antwoord: Er zijn wat veranderingen bij de vampiers zoals het verwijderen van het Plasma fruit en de nieuwe vampieren club. Dat is eigenlijk het enige wat er nieuw is gekomen in De Sims 3 Bovennatuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vampiers rennen nog steeds even hard als dat ze verbranden in de zon. Ze zijn nog steeds in staat om Sims te verleiden en bloed van hen te drinken. Naast dat ze al die dingen al hadden zijn er naar mijn idee twee dingen bij gekomen, vampiers leren twee keer zo snel als een normale Sim en je vampier kan nu ook gedachtes van een andere Sim lezen. Naast dat hebben zij net zoals de weerwolf nieuwe sociale interacties gekregen, zoals 'Tanden laten zien', 'Hypnotische blik', 'drinken' en 'Sim dwingen aan mij te denken.'. Ook kunnen je vampiers een drankje halen tegen het verbranden in de zon, dat scheelt als je overdag niet op een random plek flauw wil vallen.

Weerwolf

Afbeelding

Harige oksels, rommelig haar kapotte kleren en doorlopende wenkbrauwen het maakt allemaal niet meer uit wanneer je een weerwolf bent. Een weerwolf zijn heeft zo zijn voordelen en nadelen, zo wordt een weerwolf minder snel oud dan een normale Sim en haalt hij sneller een niveau hoger in de atletische vaardigheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook hebben weerwolven Sims maling aan manieren, zo ruiken weerwolf Sims net zo aan je als een hond en likken zij hun eten naar binnen terwijl de rest van het gezin netjes eet met mes en vork. Wanneer de maan schijnt door de bomen en je lekker wilt gaan slapen, heb je ook nog wel eens kans dat er een weerwolf staat te janken naar de maan.

Afbeelding

Afbeelding

Ook kan je weerwolf net zoals je huisdier gaan jagen op voorwerpen, het wilt net zoals bij je huisdieren niet zeggen dat ze ook iets vangen. Naast de velen voor- en nadelen aan een weerwolf zijn, is de vorm waarop de weerwolf wordt gepresenteerd erg realistisch. De animaties zijn erg grappig, vooral de interactie waarbij je aan andere Sims gaat snuffelen.

Afbeelding

En als je even geen zin meer hebt in je weerwolf kun je ook net zo makkelijk terug transformeren naar je normale Sim, al moet ik zeggen dat de weerwolf versie toch een stuk grappiger is.

Fee

Afbeelding

De één houdt van rondzwevende wezens die de hele tijd grapjes met je uithalen en de ander vindt de grapjes van de feeën verschrikkelijk. Feeën zijn vrolijke wezens over het algemeen, ze houden van een grapje hier en daar, maar wat kunnen ze nog meer dan grapjes uithalen? Feeën kunnen bepaalde vaardigheden sneller leren dan andere wezens of Sims zoals tuinieren, schilderen en gitaar spelen en als je De Sims 3 Ambities ook nog hebt, zijn zij ook nog sneller met beeldhouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast dat feeën sneller leren en grapjes uithalen met andere Sims, hebben zij ook nog Aura's.
Je hebt drie verschillende aura's, de Aura van Kalmte, de Aura van Creativiteit en de Aura van Lichaam en geest. Iedere aura heeft een aparte kleur en gloed om je fee heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerder zei ik al dat feeën graag grapjes uit halen, zo zijn er verschillende grappen: Klappertanden, mangelmaag, heethoofd en waarschijnlijk nog een aantal meer!

Afbeelding

Afbeelding

Iets heel speciaals voor feeën is het feeën huisje, hierin kunnen zij slapen, een feestje geven, relaxen, stuifmeel sap drinken en vooral even ontsnappen uit de wereld van de Sims. Naast dat de feeën het feeënhuisje in kunnen, kunnen zij ook in de speelgoed treinbaan.

Geesten

Afbeelding

Af en toe denken we dat we ze kunnen zien of hebben we opeens paranormale activiteiten in huis, maar nu weten we zeker dat geesten bestaan. In De Sims 3 Bovennatuurlijk kun je nu ook een geest zijn, eigenlijk zijn geesten niet zo heel erg bijzonder het zijn eigenlijk normale Sims maar dan doorzichtig. Het enige wat je kunt bepalen bij geesten is hun doodsoorzaak. Alle doodsoorzaken kun je kiezen, van hongersnood tot verbranding aan toe. Het enige leuke aan de geesten is dat ze dingen kunnen be-spoken zoals de bijenkorf, schommelstoel en het feeënhuisje. Voor de rest zijn ze net zo 'normaal' als normale Sims en kunnen zij ook een gezin stichten.

Zombie

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks dat er veel wezens aangemaakt kunnen worden in Creëer een Sim, kan je een zombie niet aanmaken in Creëer een Sim. Deze rare wezens duiken vanzelf op wanneer het volle maan is, ze beginnen te grommen en rond te sluipen op je kavel. Maar ondanks dat je ze niet aan kan maken in creëer een Sim, kun je wel een zombie aan maken met een Zombie Elixer. Wanneer je gebeten wordt door een Zombie, wordt je er ook één! Naast dat ze groen, rare gezichten trekken en rond grommen, eten ze ook nog eens al je planten op. Je planten kun je beschermen door een hek om je kavel heen te zetten en de poort op slot zetten. Zo kunnen zij niet meer naar binnen en ik zou als ik jou was je Sim ook niet naar buiten laten gaan. Brrr wat een enge wezens!

Waarzegster

Afbeelding

Wanneer je de excentrieke stad Moonlight falls doorzoekt, bots je op een fel gekleurde caravan met allerlei vlaggetjes, lampjes en drukke patroontjes uit nieuwsgierigheid ga je de caravan in en laat je je hand lezen door de waarzegster. Negen van de tien keer dat je je Sims hand laat lezen wordt je opgelicht waarbij je dan toch denk: Dit kan ik toch veel beter? Je Sim kan het natuurlijk ook veel beter en omdat te bewijzen kan je nu zelf een waarzegger/ster worden!

Afbeelding

Waarzegster is een nieuwe carrière die je bij De Sims 3 Bovennatuurlijk krijgt. Voor deze carrière zijn er weer 10 niveaus waar je je in omhoog kunt werken, naast dat je moet werken in de caravan kun je na je werk ook nog gezellig je charisma en inzicht verbeteren. Dit ligt trouwens ook nog aan het feit welke kant je op gaat in je beroep, zo kun je de 'mystieke' of de 'Oplichter' kant op gaan, deze keuze krijg je wanneer je niveau 5 van het beroep bereikt. Ook kun je mensen tijdens je werk al een klein beetje oplichten door in het menu van hard werken op 'Net doen alsof'.

Afbeelding

Wanneer je voor de mystiek kant gaat moet je bijvoorbeeld: een goed humeur hebben, alchemie onder de knie hebben en moet je vaak privé lezingen geven. Wanneer je de oplichters kant op gaat moet je charisma en inzicht onder de knie hebben. Ook speel je in een aantal niveaus nieuwe interacties vrij. Wanneer je op niveau 4 bent van de carrière waarzegster komt er een nieuwe interactie met andere Sims vrij met deze interactie kun je aanbieden om iemand een privé lezing te geven.

Als je je carrière start is het in het begin geen vetpot wat je verdient maar als je eenmaal op niveau 10 bent verdien je aardig veel, voor maar drie dagen die je hoeft te werken: 6,912 Simoleons. Daar kunnen je Sims nou op hun oude dag nog wat aan hebben! Het beroep van de waarzegster vond ik erg leuk om mee te spelen, de mogelijkheden die je hebt om Sims te neppen en geld te vangen vond ik erg leuk. Wat wel weer jammer is dat je de hele tijd tegen de caravan aan moet kijken en niet binnen kan kijken.

Alchemie

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe vaardigheid van De Sims 3 Bovennatuurlijk is alchemie. In de volksmond wordt het ook wel natuurfilosofie genoemd, alchemie betekent namelijk dat je van dingen uit de natuur drankjes maakt met bijzondere krachten. Anders dan wat veel mensen denken, is deze vaardigheid niet verbonden aan de bovennatuurlijke Sims. Iedereen kan deze vaardigheid uitoefenen met de speciale alchemie tafel, deze hoef je enkel aan te schaffen om aan de slag te gaan.

Afbeelding

Al snel levert het oefenen resultaat op. Je kan namelijk direct elixers maken! In het begin kan je vooral elixers maken die ervoor zorgen dat je je minder snel eenzaam zult voelen of minder snel weer eten nodig hebt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk heb je wel ingrediënten nodig voor je elixers. Wanneer je een elixer gaat brouwen kan je zien welke ingrediënten er nodig zijn. Wanneer een ingrediënt niet in je inventaris zit moet je zorgen dat je eraan komt natuurlijk. Deze kan je zelf gaan zoeken of aanschaffen bij de elixer winkel, hier kan je trouwens ook elixers zelf kopen. Erg handig voor wanneer je nog niet zover bent met de vaardigheid maar wel al wat elixers wil hebben.

De elixers zijn vooral interessant omdat deze je om kunnen toveren naar één van de bovennatuurlijke wezens maar voor je deze kan maken moet je natuurlijk wel eerst heel veel oefenen.

Conclusies
Ans schreef:Ik ben blij met alle nieuwe voorwerpen, kleren en nieuwe kapsels die bij dit pakket zijn gekomen, maar om eerlijk te zijn spreekt de stad en de wezens mij zelf niet veel aan. Ondanks dat ik de stad niet veel vind, vind ik de huizen daarentegen wel mooi uitgewerkt en plaats dan nu ook huizen van Moonlight Falls in andere steden. Van mij krijgt dit pakket een 7,6 voor de moeite die in de kleding, huizen en de nieuwe baan is gestopt.
FranSor schreef:Voor het spel uitkwam was ik heel enthousiast, maar na een beetje spelen viel mijn enthousiasme in duigen. Dit spel is absoluut niet bedoelt om even te spelen, want na flink wat uurtjes extra spelen ben ik het veel meer gaan waarderen. Het spel heeft heel veel diepte maar je moet het wel echt de tijd geven. Ik denk dat deze uitbreiding zeer geschikt is voor de verschillende challenges die de De Sims community kent. Van mij krijgt dit spel, na een aantal uur spelen, een 8.
Deze review was verdwenen door onze offline periode, maar hij staat er nu weer! Binnenkort zal hij ook weer te vinden zijn op de site zelf.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties