Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

1 bericht • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

De Sims 3 Bovennatuurlijk preview (Gamescom 2012)

Afbeelding

Gamescom: heel veel mensen, lange rijen bij de herentoiletten, kortere rijen bij de vrouwentoiletten, veel games, overweldigend geluid, mega grote hallen, lange wachttijden, veel doelloos rondlopen maar wel veel plezier! Ook dit jaar was Simsnieuws er weer bij, lees hier ons verslag!

Aangezien de community lounge, de plek waar je als fansite heen gaat om de nieuwe spellen te spelen en de presentatie te volgen, pas om 12 uur openging en wij er al heel vroeg waren besloten we, de fansites bij elkaar, maar wat rondjes te lopen door de zalen van Gamescom. Uiteraard gingen we eerst naar de stand van EA, want we wilden natuurlijk zien welke spellen zij lieten zien en misschien konden we ook wel even spelen?

Afbeelding

Afbeelding

Als allereerste zagen we heel groot Simcity staan. Aangezien iedereen nieuwsgierig is naar deze game, gingen we hier natuurlijk gelijk op af. Maar doordat de wachtrij twee (!) uur was en alles achter de schermen gebeurde, was er niks van het spel zichtbaar en twee uur in de rij staan voor 20 minuten spelen ging mij wat ver.

Afbeelding

Na een tijdje naar de kartonnen behuizing van deze stand te hebben gekeken gingen we opzoek naar De Sims 3 Bovennatuurlijk of De Sims 3 Jaargetijden. Deze spellen waren al aangekondigd en komen snel uit, reden genoeg om ze hier op Gamescom te vinden toch? Maar niets was minder waar, De Sims 3 was enkel te vinden op een groot scherm waarop trailers van verscheidene spellen langskwamen. Dit stelde mij heel erg teleur, helemaal niks van De Sims 3 en Simcity had een enorme wachtrij!

Na wat rondjes te hebben gelopen door de andere hallen, besloten we toch maar naar de community lounge te gaan. Hieronder kan je een kort verslag lezen van het uurtje dat ik het spel heb gespeeld en daaronder weer een samenvatting van de presentatie die wij hebben gezien. Tijdens de presentatie hebben we dezelfde demo gezien als de chat van de woensdag ervoor, de screens zullen dan ook van deze demo zijn.

In onze hands-on kon je al veel zien over de nieuwe items en kapsels, daarom besloot ik me vooral te richten op de magische items en op verschillende interacties van Bovennatuurlijke Sims. Veel leesplezier!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien heksen één van de uitgebreidere monsters van De Sims 3 Bovennatuurlijk, wilde ik weten welke items er voor de heksen te vinden zijn in de koopmodus. Er zijn in totaal 6 verschillende toverstaven, van heel erg recht en modern naar een echte houten stok. Maar niet alleen zijn er verschillend staven, ook kan je verschillende soorten heksen maken door ze verschillende bezems te geven. In totaal zijn er vier verschillende.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze bezems zijn natuurlijk bedoeld om mee te vliegen! Dit kan je doen door gewoon wat doelloos rond te vliegen in een soort van arena maar meest gebruikt de heks haar bezemsteel natuurlijk als vervoersmiddel en dat kan gelukkig ook. Wat wel ontzettend tegenvalt is dat de heks naar de weg zal lopen wil ze de bezem gebruiken. Veel meer dan een veredelde fiets is deze bezem dus niet. Dit is echt een ontzettende tegenvaller en past helemaal niet bij het hele idee dat iedereen heeft van bezems.

Afbeelding

Afbeelding

Een erg mooi nieuw item is de wiegende stoel. Je kan hier op slapen maar je kan er ook met een kind op gaan zitten! Dit is dus de ideale stoel in de kinderkamer.

Afbeelding

Maar de stoel is niet het enige item dat met kinderen gebruikt kan worden. Er is een hele schattige hobbelpaard gekomen. Ook is er een nieuw poppenhuis wat er uitziet alsof hij van oma is geweest of door opa is gemaakt.

Afbeelding

Als kers op de taart zijn er de nieuwe teddyberen. Van alle monsters die tot nu toe in De Sims 3 zijn verschenen, behalve van de eenhoorn, is een beer gemaakt. Ik vind ze er ontzettend schattig uitzien en hiermee kan je letterlijk de monsters omarmen.

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn drie verblijfplaatsen die je moet hebben gezien. Allereerst de huisjes van de elven. Hierin kunnen de elven, in hun kleine vorm, een feestje geven, pollenpunch drinken, slapen, relaxen, een dutje doen of hun kleding veranderen. Zoals je ziet zijn er twee verschillende soorten zodat niet elk huishouden hetzelfde huisje heeft.
Bonehilda is terug! Deze schoonmaakster is niet een levenslange beloning die je kan verdienen, je kan haar simpelweg kopen! Dit is de 'kast' waar zij in zal wonen als zij niet aan het werk is.

Afbeelding

De nieuwe carrière is toekomst voorspeller. Helaas had ik niet genoeg tijd om deze carrière te ontdekken, maar ook als je geen toekomst voorspeller bent kan je naar deze huifkar toe. In dat geval láát je je toekomst voorspellen. Veel gebeurt er niet, er komen wat vage teksten in beeld en je moet steeds meer betalen om door te gaan naar het volgende tekstje. Wat wel weer leuk is: In de huifkar schijn je 'Ojaa' te kunnen doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Feeën zijn stoute wezens, dat hebben we verschillende keren gehoord, maar hoe stout en daarmee leuk zijn ze nou? De interacties die de feeën met andere kunnen doen zijn erg grappig om te zien. De screens hierboven zijn het resultaat van de interactie 'heethoofd'. Het zal niet zijn dat je deze interacties heel veel zal gebruiken maar ze zijn zo nu en dan erg leuk om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Een tijd lang is onduidelijk geweest waarom EA de vampiers lieten voorkomen als nieuwe monsters, maar ik heb de sluier een beetje op kunnen lichten. Er zijn namelijk nieuwe interacties! Zo kan een vampier toegeven of zelfs ontkennen dat die een vampier is. Maar ook kan hij of zij anderen intimideren en een hypnotische blik toewerpen. Van de laatste twee interacties zie je twee screens hierboven.

Nadat ik een uurtje heb kunnen spelen begon de demo. Toen we de zaal weer binnenkwamen stond Ben Bell daar met een vampierencape en bloed bij zijn mondhoek, een grappig begin van de presentatie dus. De presentatie duurde ongeveer een uur en de bijbehorende demo kan je hier zien. Klik hier om de demo zelf te bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals gewoonlijk begon deze demo in CAS, Create a Sim, en deze heeft een metamorfose ondergaan! Zo zijn er verschillende huidskleuren bij gekomen waarmee je je Bovennatuurlijke Sims echt een mysterieus uiterlijk kan geven. Zo kan je bijvoorbeeld je Heks de typische kleur groen geven en kan je je Vampier er superbleek uit laten zien. Maar naast de huidskleur kan je ook gelijk vanaf het creëren van je Sims kan je beslissen of ze Bovennatuurlijk moeten zijn of niet. Je kan uit alle monsters tot nu toe kiezen. Je kan er ook voor kiezen om een Geest te zijn waarvan je zelfs de doodsoorzaak kan bepalen! Een nieuwe doodsoorzaak is 'Death by jellybean', bij deze dood krijgt je Geest een paarse gloed.

Afbeelding

Tijdens de demo was het volle maan, dit houdt in dat alle Sims zich een beetje vreemd gaan gedragen. Zeker de Bovennatuurlijke Sims zullen de effecten van een volle maan merken. Zo zullen de weerwolven veranderen naar hun weerwolven vorm en zullen ze de neiging krijgen om dingen te vernietigen.

Afbeelding

Vampiers zijn, zoals we inmiddels wel weten, niet helemaal nieuw maar hebben wel nieuwe interacties en opties! Een ervan is samen met de Alchemisten set, hiermee kan je een elixer maken dat er tijdelijk voor zorgt dat je Vampier geen last heeft van de zon.

Afbeelding

Er is natuurlijk altijd strijd tussen heksen, want wie is nou de beste en de sterkste? Daar heeft EA ook aan gedacht, zo kan je twee heksen laten duelleren en de winnaar is de sterkste heks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna was het tijd voor De Sims 3 Jaargetijden en natuurlijk begonnen we op het strand, wie wil daar nou niet zijn in de zomer? Allereerst werd de Sim in een apparaat gestuurd om wat kleur te krijgen, maar dit is niet zonder risico! Zoals je kan zien is de Sim maar voor de helft gekleurd, het kan dus altijd misgaan. Verder kan je op het strand hotdogs eten en schaafijs maken. Een positieve verassing was dat je niet alleen kan liggen op het opblaas bed maar ook dat je er, terwijl je er op ligt, voor kan kiezen om een boekje te lezen terwijl je aan het dobberen bent.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het park kan je tijdens de verschillende seizoenen genieten van bepaalde activiteiten. Tijdens de zomer kan je voetballen, een hotdog wedstrijd houden en rollerskaten. Tijdens voetbal train je ook! Of voetballen een aparte vaardigheid is weet ik niet zo goed, maar anders verbeter je je atletische vaardigheid. Tijdens de presentatie kregen wij te zien hoe de Bovennatuurlijke Sims uit De Sims 3 Bovennatuurlijk skaten, en deze doen dit ook allemaal op hun bijzondere manier! Een Zombie is extra sloom, een Vampier heel snel en een Geest zweeft natuurlijk.

Afbeelding

Ik wil dit verslag graag eindigen met de skyline van de stad na een flinke sneeuwbui. Ik wil EA Benelux en EA Duitsland hartelijk bedanken voor deze uitnodiging en hopelijk tot volgend jaar!
Afbeelding