Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

29 berichten • Pagina 1 van 2

lenhofcreathings
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
870
Lid geworden op:
wo 27 okt 2010, 17:27

Tutorial Appartementen/Nachtclubs bouwen

Ik heb een tutorial gemaakt over hoe je een appartement/lounge/disco/bar/hoog gebouw bouwt:
Je kan dit alleen doen als je uitbreidingspakket NA MIDDERNACHT (EP3) hebt!

Typ voordat je zo'n gebouw bouwt deze codes in:
-TestingCheatsEnabled true
-BuyDeBug on
-RestrictBuildBuyinBuildings off
In precies deze volgorde!!!

Kies een kavel, het maakt niet uit of je een openbare of een bewoonbare neemt (ligt eraan wat je wilt bouwen). De kavel moet minimaal 20 x 20 (hier past de kleinste flat net op..) zijn, anders past het gebouw niet! kies ook niet een tè grote kavel, want dan lijkt je gebouw klein.

Hier gaan we ervan uit dat je een appartement bouwt.
deze tutorial is precies hetzelfde als wanneer je een disco, bar of lounge bouwt, maar hier wonen je sims in en in een lounge/bar kunnen sims alleen maar zijn voor een bepaalde tijd om te feesten.

Let's get it started in here!
Ga naar het buydebug menu (koopmodus, vraagtekentje, 3 bolletjes)
ga ietsje naar beneden, daar zie je een hoop flats staan.
kies er eentje uit en plaats deze waar je hem wilt op de kavel. Houd wel ruimte vrij voor de ingang!

Leg een weg van de ingang van het gebouw naar de rand van de kavel. ook in de inham van de flat!

zet dan langs de randen van de flat een muur neer. Neem de inham ook mee, maar zet deze 2 vakjes van de ingang van het gebouw af.

Maak nu een mooie ingang (hal) die naar de lift toe moet lopen. Zet ook gelijk een liftschacht + lift neer (2x2).

Schilder nu binnenkant van het gebouw helemaal zo zwart als roet en doe hetzelfde met de vloer.
Dan verf je ook nog de buitenkant met een kleurtje dat lijkt op de kleur van de flat.

Nu ga je een verdieping omhoog. Zet nu een muur !op de randjes van het gebouw! neer, maar zo, dat 'ie niet zegt dat de muur geen ondersteuning heeft.

Probeer dit ook maar een verdieping erboven (vergeet de lift/trap niet!)

Verf die dan ook de buitenkant met een kleurtje dat lijkt op de kleur van de buitenmuren van de flat en maak een mooie hal met een liftschacht

Nu maak je een paar kamers (muren alleen) en schilder alle muren + vloeren zwart. Verf de kamers waar je je sims in wil laten wonen en de hal een leuk kleurtje naar jouw smaak. Plaats een deur van de hal naar je appartement. Zet eventueel ook in de hal naar de andere kamers een paar deuren neer. Klik dan met ctrl en shift ingedrukt op de deur en klik dan op 'npc-deur maken' Nu zitten er "echte" buren!

NU IETS HEEL BELANGRIJKS!!! Ga weer naar het buydebug menu en zoek een grijs bolletje (net na de gebouwen) op. Heet deze "openbare ruimte markeerder" zet deze dan neer in de hallen en liftschachten. Heet deze anders, namelijk "verborgen kamer markeerder"(deze vind je verder naast een groen/blauw bolletje), gebruik deze dan voor alle kamers die je zwart hebt geverfd.

En nu je toch bij het buydebug menu bent, kan je ook gelijk de stortkoker en intercom (bij electronica (afstandbediening:D) neerzeteen.

geef alle muren binnen een mooi kleurtje en dan kan je gaan inrichten! :applaus

zo gebeurd, nu nog een mooier pleintje voor het gebouw maken en klaar is kees :D !!!

Laatst gewijzigd door lenhofcreathings op za 13 aug 2011, 15:38, 6 keer totaal gewijzigd.

.................................................................>Afbeelding<.................................................................
alexie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1276
Lid geworden op:
wo 16 dec 2009, 19:52

Re: Tutorial Appartementen/Nachtclubs bouwen

leuke tutorial maar die heb jezelf niet verzonnen, vergeet de orginel bron niet te melden ondanks dat die frans is.( of zoiets)
filmpje die je op s3n heb gepost
youtube link

ow en je tutorial klopt niet, 100% waar is de stortkoker? en de brievenbus in je appartement?

want dat appartement werk niet naar behoren!!

Laatst gewijzigd door alexie op vr 17 dec 2010, 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.

lenhofcreathings
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
870
Lid geworden op:
wo 27 okt 2010, 17:27

Re: Tutorial Appartementen/Nachtclubs bouwen

@ Alexie

Tnx dat je het even zegt... was het bijna vergeten die stortkoker enzo.. 8-)
ga het meteen veranderen!! :D

en het kolpt idd, dat ik dat filmpje als basis heb gebruikt.(btw, het was portugees :lol ) :sleep maar niet iedereen kijkt naar dat forum van die stad die jij maakt, precies op die bladzijde waar ik dat filmpje heb gepost. dus dacht ik, als ik er nou gewoon een tutorial van maak, is dat een stuk makkelijker voor andere mensen! :D oja, hier is de download :lol :https://www.thesims3.com/assetDetail.ht ... Id=3514373
.................................................................>Afbeelding<.................................................................
lenhofcreathings
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
870
Lid geworden op:
wo 27 okt 2010, 17:27

Re: Tutorial Appartementen/Nachtclubs bouwen

^^ simbot, ik kan 'm ook nergens vinden.. :S ik plaats altijd eerst een gebouw, verwijder alles behalve de brievenbus en dan begin ik pas met het appartement... :laugh btw mooie villa op je site :D

V: Dan moet je "restrictbuildbuyinbuildings off" intypen in het cheatscherm

Laatst gewijzigd door lenhofcreathings op wo 16 feb 2011, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

.................................................................>Afbeelding<.................................................................
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Tutorial Appartementen/Nachtclubs bouwen

^^ & simbot Voor die brievenbus moet je een mod downloaden en dan komt hij in buydebug te staan.
Hij is te vinden op MTS en SimsCri
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
lenhofcreathings
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
870
Lid geworden op:
wo 27 okt 2010, 17:27

Re: Tutorial Appartementen/Nachtclubs bouwen

Dankjewel! :P

V: volgens mij is dat zo ingesteld. Als je een disco hebt dansen ze in hun dagelijkse kleding en als je een lounge hebt kleden ze zich netjes :p maar daar weet ik niet zoveel van. Je kan met deze vraag beter naar het NM-vragenforum gaan.

Laatst gewijzigd door lenhofcreathings op do 17 feb 2011, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

.................................................................>Afbeelding<.................................................................
Gebruikersavatar
Nann
Snackventer Snackventer
Berichten:
76
Lid geworden op:
zo 01 aug 2010, 21:57

Re: Tutorial Appartementen/Nachtclubs bouwen

Is het mogelijk om meer dan 1 kamer in te richten?
Dus bijv. 2 appartementen bewoonbaar maken en de andere appartementen roetzwart maken?

En momenteel lukt het me juist niet om de muren te plaatsen op het gebouw, zonder dat hij zegt dat hij geen ondersteuning heeft.
Hoe doe je dat?

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie