Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

227 berichten • Pagina 1 van 12

Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Speuren naar Cora

Afbeelding

Help speuren naar Cora van de Kerkhof!

Cora van der Kerkhof woonde in De Sims (1) rustig met haar man en kind in een groot huis en er was niks aan de hand. Tot De Sims 2 uitkwam, plotseling is Cora van de Kerkhof nergens meer te bekennen en gaan er de wildste geruchten over haar rond! In De Sims 3 worden de verhalen alleen maar mysterieuzer en niemand weet nou precies wat er aan de hand is.

Help jij mee in onze speurtocht naar Cora van de Kerkhof en de waarheid achter haar verdwijning? Post in dit topic informatie die je vindt en vergeet natuurlijk niet dat foto's misschien ook wel informatie kunnen leveren!

(We zijn op dit idee gekomen dankzij fordjes)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Speuren naar Cora

Ik zal mijn ontdekkingen even opsommen uit het topic van fjordjes, misschien helpt dat bij de speurtocht ;)

*Cora woont ook in Simcity 4, en in die tijd was ze uit Sims2 verdwenen. (zou ze in simcity wonen?)
*Stefano Bigoli heeft Cora als laatst gezien in Droomzicht.
*Het boek 'Waar is Cora' uit de boekwinkel in geschreven door I.M. Wright uit het genre kinderboeken.
*Het boek 'Moord in Droomzicht' is geschreven door Marvin v/d Kerkhof uit het genre mysterie
*De gezusters Heethart uit Droomzicht waren uit op het geld van Christiaan. Dus de verdwijning kwam wel goed uit ;)
*Katharina of Kaylynn Langerak was de huishoudster en vriendin van Stefano, terwijl Stefano ook een romance met Cora heeft. Denkt ze misschien opgeruimd staat netjes ;)

Afbeelding
Stefano en Cora
arnoud
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
104
Lid geworden op:
wo 01 jun 2011, 07:42

Re: Speuren naar Cora

ze zit in lunar lakes ze is daar op het kerkhof ze heet allen anders namelijk haar engelse naam
de enige logica die ik leuk vind is onlogica
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde
Berichten:
10304
Lid geworden op:
di 26 okt 2010, 17:18

Re: Speuren naar Cora

In de sims 3 woont ze natuurlijk ook in Sunset Valley, als kind met haar broer en ouders :)
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Gebruikersavatar
Simandcool
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
45
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 17:08

Re: Speuren naar Cora

owh!! Ik verdiep me al een tijdje in dat verhaal.


- Cora is een kind in De Sims 3 (Sims 3 speelt zich 25 jaar geleden af)
- Cora's broer is tiener in De Sims 3 (haar broer is volwassen in The Sims 1 maar heeft in dit spel geen familie relatie met Cora)
- Cora verscheen als eerste in The Sims (1) (als volwassene).
- In de Sims 2 is ze verdwenen. Volgens de verhaallijn van de Sims 2 zou ze ontvoerd zijn door Aliens en zijn er veel verwijzingen naar Vreemdvoort, waar ze zich zou bevinden.
- In de familie stamboom van de familie Kerkhof is Cora's plaatje niet grijs, ze is dus nog in leven.
- Cora komt twee keer voor in de bestanden van De Sims 2. Eentje in Droomzicht, één in vreemdvoort.
- De twee Cora's verschillen van elkaar in uiterlijk en sim biografie.
- Het plaatsen van de Vreemvoort Cora sim in Droomzicht levert problemen op aan je spel.
- Verschillende spelers beweren dat Maxis des tijds vergeten is om haar in het spel te plaatsen.
- Je kan Cora terughalen op 2 manieren (door cheats).
- Cora is begraven in Lunar Lakes, haar geest lijkt totaal niet op de Cora die we kennen.
- Cora is te vinden in Strangetown (Vreemdvoort) op De Sims 2 PSP.
- Cora is volwassen in The Sims Bustin Out! voor console.
- Cora heeft een standbeeld in De Sims 2 Appartementleven (Belladonabaan)

Ik weet wel meer maar kan er denk ik even niet op komen ;)

Edit:
- Cora staat op een schilderij in De Sims 2.
- Spelers beweren dat Cora in een hete lucht ballon zit in De Sims 2.
- Cora staat op de voorkant van het eerste De Sims 3 hoesje.
- Als een sim schildert, kan het zijn dat er een plaatje van Cora geschildert wordt.
Gebruikersavatar
simsverslaaft
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
862
Lid geworden op:
za 07 mei 2011, 09:40

Re: Speuren naar Cora

Hoe kan je haar dan in vreemdvoort vinden (als levende sim, niet die in de luchtballon)

Edit:
In de sims 2:
In de herinneringen van Stefano staat: afgewezen om te vrijen door Cora.
In de herinneringen van Alexander, Alexander ( de zoon ) en Christiaan staat: Cora ontvoerd door buitenaardsewezens. Bij christiaan staat deze herinnering in het groen! dus goede herinnering!!! Bij Alexandra staat tie in het rood!
Dussss: Ze is inderdaad ontvoerd maar waarschijnlijk weer terug maar waar nu dan?
En: Stefano heeft dit niet in zijn herinneringen dus is ze niet ontvoerd bij stefano.
En: Bij de stamboom van de heetharts zijn de zussen afstammelingen van.. aliens
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde
Berichten:
10304
Lid geworden op:
di 26 okt 2010, 17:18

Re: Speuren naar Cora

simsverslaaft schreef:Hoe kan je haar dan in vreemdvoort vinden (als levende sim, niet die in de luchtballon)

Edit:
In de sims 2:
In de herinneringen van Stefano staat: afgewezen om te vrijen door Cora.
In de herinneringen van Alexander, Alexander ( de zoon ) en Christiaan staat: Cora ontvoerd door buitenaardsewezens. Bij christiaan staat deze herinnering in het groen! dus goede herinnering!!! Bij Alexandra staat tie in het rood!
Dussss: Ze is inderdaad ontvoerd maar waarschijnlijk weer terug maar waar nu dan?
En: Stefano heeft dit niet in zijn herinneringen dus is ze niet ontvoerd bij stefano.
En: Bij de stamboom van de heetharts zijn de zussen afstammelingen van.. aliens
Maar als ik me niet vergis is Stefano nadat Cora hem heeft afgewezen geëlektrocuteerd, en is hij wat herinneringen verloren.. Tenminste, er stond ergens dat hij daardoor herinneringen was verloren, dus kan Stefano er iets mee te maken hebben..

En Christiaan heeft toch kenniswens? Nou, daarom vond hij het waarschijnlijk een goede herinnering dat Cora ontvoerd is..

En in Vreemdvoort loopt Cora inderdaad rond, maar het blijkt dat dat een kloon is en dat de Cora in Vreemdvoort een andere oogkleur heeft, al heb ik er zelf nog nooit naar gekeken, dus ik weet niet of het zo is..
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Gebruikersavatar
SIMdoos
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
di 06 dec 2011, 15:30

Re: Speuren naar Cora

Annemiek schreef:Ik vind dit zo interressant! Ik weet er zelf helemaal niets van.. :P
:swing ik ook
~(-.-)~ | (/o,o)/ | \(o.o)/ | \(o,o\) | ~(-.-)~
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Speuren naar Cora

En daarom moeten we dus gaan speuren! Voor wie Lunar Lakes heeft: ze schijnt daar gestorven te zijn en er zou iets bijzonders zijn als je haar weer mens maakt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wecameasromans
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
152
Lid geworden op:
wo 04 mei 2011, 17:07

Re: Speuren naar Cora

Ik heb al heel lang niet meer met de sims 1 of 2 gespeeld maar het klinkt allemaal wel interessant rond Cora. Dus ik heb mn sim maar even naar de begraafplaats gestuurd:

Afbeelding
Ze ziet er een beetje... vreemd uit? Alsof ze ziek is.
Is het trouwens ook iemand opgevallen dat er symbolen op de grafstenen staan? Sommige hebben golfjes, of een bliksemschicht. Cora heeft een zandloper. Als die symbolen de dood van de sims voorstellen, is Cora dan niet gewoon van ouderdom overleden?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Annemiek
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1124
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 19:19

Re: Speuren naar Cora

Misschien ziet ze er zo raar/ziekig uit omdat ze aliën is/was? En is ze teruggekomen en toen toch een normale dood gestorven? :):P
Afbeelding
Klik HIER voor Annemieks screens en huizen! :D
Gebruikersavatar
Melanie
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4782
Lid geworden op:
zo 25 okt 2009, 18:36

Re: Speuren naar Cora

ik heb ergens een artikel gelezen, een interview met Cora op de sims 2 site. ik zal eventjes gaan kijken.

klik voor het interview.

het is wel in het Engels maar hier staat wel veel informatie in, ik heb een tijdje geleden een hele speurtocht gehad en toen ben ik ook de meeste dingen in dit topic tegen gekomen. best wel gaaf dat er zo'n langlopend mysterie in de sims zit.
Afbeelding
Terug!
Gebruikersavatar
Wecameasromans
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
152
Lid geworden op:
wo 04 mei 2011, 17:07

Re: Speuren naar Cora

Nou snap ik alleen 1 klein ding niet, zeg het maar als ik het even gemist heb:
Cora is kind in de sims 3, maar ze ligt met haar Engelse naam op het kerkhof in een andere buurt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simandcool
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
45
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 17:08

Re: Speuren naar Cora

Wecameasromans schreef:Als die symbolen de dood van de sims voorstellen, is Cora dan niet gewoon van ouderdom overleden?]
- Volgens spelers speelt Lunar Lakes zich in de toekomst af, buiten de verhaallijn van De Sims 3 om. Cora's geest ziet er heel ziek uit. Ze is inderdaad in De Sims 3 aan ouderdom gestorven. Alleen zijn er totaal geen overeenkomsten tussen de Lunar Lakes Cora en Cora zoals ze bekend staat.
Wecameasromans schreef:Nou snap ik alleen 1 klein ding niet, zeg het maar als ik het even gemist heb:
Cora is kind in de sims 3, maar ze ligt met haar Engelse naam op het kerkhof in een andere buurt?
- In Lunar Lakes hebben ze een fout gemaakt bij de Nederlandse vertaling. Ze hebben haar naam niet vertaald.
Gebruikersavatar
freggel
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
487
Lid geworden op:
zo 05 jun 2011, 20:56

Re: Speuren naar Cora

Ik DENK het maar;
Maar als je met familie v/d kerkhof speelt, die hebben graven in de tuin, lag ze daar ook niet tussen?
Ik ga eventjes kijken, laat het zo weten!
Ik wil het ook mee oplossen!
Edit;
Gechekt, blijkt niet zo te zijn :)

Maar, hoe komen jullie bij dat verhaal van dat de sims 3 50 ofzo jaar voor de sims 2 afspeelt OF WAT DAN OOK xD
Afbeelding
<3 verliefd <3

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie