Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

2 berichten • Pagina 1 van 1

LunaSims
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
1
Lid geworden op:
vr 24 apr 2015, 22:06

Goede laptop gezocht voor sims 3!

Ik wil voor mijn verjaardag een nieuwe laptop kopen, omdat de computer waarop ik het nu op speel het echt niet meer trekt. Ik heb al heel veel (dure) laptops gevonden die alle zogenoemde "ideale" specificaties heeft behalve het GHz is bij allen 1,7 met windows 8.1 terwijl bij de minimale specificaties 2,4 GHz word aangeraden. Als mijn laptop alle "ideale" specifacites heeft (soms zelfs er boven) en mijn GHz is 1,7 loopt hij dan alsnog helemaal goed? Zo nee; weet iemand een laptop onder de €900 die de Sims helemaal vlot speelt, ook met 5/6 uitbreidingspakketten? Alvast bedankt :thumbsup
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Goede laptop gezocht voor sims 3!

Die snelheid moet je eigenlijk niet als maat nemen. Tegenwoordig wordt de snelheid van een processor door veel meer bepaald dan alleen de kloksnelheid. De minimale specificatie van Sims 3 voor een processor zegt bijvoorbeeld maar een oude single-core processor. Elke moderne dual-core of quad-core processor is al minstens vier keer zo goed als die ene (tenzij je echt zo'n budget ding pakt dan, maar boven de €300 is alles beter). Ook hier zijn er trouwens wel gewoon dual-core processors die sneller zijn dan sommige quad-cores, maar het geeft wel een iets beter beeld dan met alleen de kloksnelheden. :)

Bij een budget van €900 kan ik je wel garanderen dat het met de processor wel goed zit. Het kan misschien wel zo zijn dat er een zogenaamde ultra-low-voltage processor inzit, want dan heb je iets met een 'U' aan het einde van de processornaam staan en is 'ie bedoeld om minder energie te gebruiken. i5-4210U bijvoorbeeld. Dat verklaart wel waarom de kloksnelheid wat aan de lage kant is, maar zo normaal geen probleem moeten opleveren. Echter zou ik, tenzij je steeds een lange tijd met één acculading wilt doen, gewoon een processor pakken met een 'H', 'M', 'MQ' of 'HQ' erachter want die zijn in de regel al gauw een stuk sneller.

Ik heb even snel wat laptops uitgezocht en dan zou ik de volgende aanraden voor 900 euro: :)

MSI GP60 - €889,-
i5-4210H, GT840M, 8Gb
Degelijke i5 processor, maar qua videokaart wel de minste laptop (nog altijd genoeg voor Sims 3), maar bevat wel een SSD. Een SSD in je laptop maakt het opstarten en laden van spellen echt een flink stuk sneller.

Asus N56JN - €859
i7-4710HQ, GT840M, 6Gb
Zelfde verhaal als hierboven, maar dan een i7 i.p.v. de SSD en 'maar' 6Gb RAM. Wel minder leverbaar.

Acer Aspire V17 Nitro - €895,-
i5-4210H, GTX860M, 8Gb
De Acer heeft een stuk snellere videokaart dan de MSI en Asus zodat Sims 3 wat vloeiender zal draaien. Zelfde i5 en verder een SSHD als opslagmedium. Een stuk trager dan een SSD, maar wel iets sneller dan een gewone HDD.

Asus N551JK - €949,-
i7-4710HQ, GTX850M, 8Gb
Iets boven de 900 euro, maar daarvoor krijg je wel weer een i7 quad-core processor en een videokaart die iets minder is dan de GTX860M voor terug. Daarentegen zit er wel een trage HDD van 5400rpm in. Dit is zo goed als dezelfde laptop onder de 900 euro, maar wel slechter leverbaar.

Weergave- en sorteeropties