Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

26 berichten • Pagina 2 van 2

gitte2001
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2641
Lid geworden op:
ma 18 feb 2013, 16:05

Re: Ik heb De Sims 4 en ik deel mijn mening!

Jouw mening, maar ik ga op mijn mening nooit terugkomen en bleef een eeuwige sim3speler want ik vind sims4 echt verschrikkelijk.(maar dat weet heel de site denk ik wel al, of eerder heel de wereld)

Ik vind sims4 gewoon niet aangenaam, en de CAS is irritant. En er is geen CASt. En ik voel me gevangen in een open wereld. En de sims lijken allemaal op elkaar...Enzovoort.
JoAnne
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
101
Lid geworden op:
zo 06 okt 2013, 14:12

Re: Ik heb De Sims 4 en ik deel mijn mening!

Het ligt gewoon aan je speelstijl welk spel je leuk vindt. Ik hou van de vrijheid en creativiteit van Sims 3 maar kan me tegelijkertijd voorstellen dat anderen die vrijheid als saai ervaren. Sims 4 bepaalt veel meer wat je allemaal moet doen (wat ik dan weer saai vind). Ik begrijp alleen echt niet waarom mensen de sims zelf een verbetering vinden. Als de sims van 4 in Sims 3 hadden gezeten was ik nooit Sims 3 blijven spelen. Ze hebben allemaal dezelfde hoofden, van opzij zien ze er raar vervormd uit en ze lachen de hele tijd. En die loopjes... :cry ik vind het net alsof er vijf standaardhoofden per geslacht in het spel zitten en iedereen met dezelfde sims speelt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Ik heb De Sims 4 en ik deel mijn mening!

Dan zal ik hier mijn mening ook maar eens plaatsen. Nog nooit gedaan omdat ik toen de review had geschreven. :P

Op zich vind ik de Sims er wel goed uitzien in Sims 4. Ook grafisch vind ik het cartoon-achtige van Sims 4 toch mooier dan bij 3. Dat is iets persoonlijks en ik weet dat er ook mensen het daar total niet mee eens zijn, maar dit is gewoon hoe ik erover denk. Natuurlijk ziet Sims 3 er wel realisticher uit, maar dat is nooit het doel geweest van de Sims serie. Vergelijk het maar met elk ander spel van nu, want dat zal er altijd mooier uitzien dan wel Sims spel dan ook, zelfs in vergelijking tot een Sims 5 of 6 van over een hoop jaren. Die loopjes zijn ook wel leuk, maar dat werk hadden ze mij ook gewoon aan iets 'nuttigs' mogen besteden zoals peuters. xD

Daarentegen klopt het wel dat het gemis van een open wereld en CaSt wel erg groot is. Eerlijk gezegd hadden ze dat er best in mogen laten, ook al zou dat betekenen dat de specificities van het spel wat meer zouden worden, maar wees eerlijk; de specificities zijn hartstikke laag voor deze tijd en elke degelijke pc van nu voldoet daar al aan. (Zal wel te maken hebben met dat EA max winst wil hebben. 8-) ) Dan mogen ze van mij ook best met de tijd meegaan en het gewoon wat zwaarder maken. Een groot voordeel van dat gemis is echter wel dat het echt super soepel loopt. Sims 3 loopt eigenlijk nooit soepel (zelfs bij super pc's) en Sims 4 loopt zelfs op met laptop (wel met laptopmodus) soepel op ultra. Bovendien is de opstarttijd een stuk fijner. Er zijn wel laadtijden met het wisselen van kavels, maar daar erger ik me eigenlijk niet zo erg aan als verwacht. Het went eigenlijk wel. Zeker dat maakt Sims 4 voor mij fijner om mee te spelen dan 3.
JoAnne
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
101
Lid geworden op:
zo 06 okt 2013, 14:12

Re: Ik heb De Sims 4 en ik deel mijn mening!

Echt realistisch zijn sims in 3 natuurlijk niet, zeker niet zonder cc (ik speel ze het liefst vanilla zelf). Ik zou sowieso nooit superrealistiche sims in het spel willen. Maar ik zou wel graag sims zien met unieke hoofden en hoewel deze sims zo wel aan ons verkocht worden, dat zijn ze totaal niet (wel in CAS maar niet in het spel). Ik vind dat gewoon heel jammer omdat dit spel als geen ander om de karakters draait (overigens vind ik dat dus ook Sims 3's probleem hoor, hoewel het me daar beter lukt ze iets van mezelf mee te geven).

Ik heb overigens een computer van drieëneenhalf jaar oud en Sims 3 draait er prima op. Alleen Isla Paradiso hapert als ik het spel 's nachts op 3 zet. En de open wereld levert mij een soepelheid die ik ongelofelijk mis in Sims 4. Dat gaat me niet om de laadtijden, maar om het feit dat de (superkleine) buurten geen connectie met elkaar hebben en ik niet meerdere sims tegelijkertijd kan besturen. In feite zou je Sims 4 als een rabbitholespel kunnen zien, want met een groter gezin heb je continu sims die je niet kunt bespelen en die ook feitelijk niets doen in die tijd.
Afbeelding
SimmertjeM
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
394
Lid geworden op:
za 29 mei 2010, 15:13

Re: Ik heb De Sims 4 en ik deel mijn mening!

Ik heb een paar dagen geleden ook net de sims 4 en get to work aangeschaft en was enthousiast eerst maar het valt me echt wat tegen.

1. De prijs
Ik vind het het geld totaal niet waard in vergelijking met de sims 3. Ik heb ze gelukkig met korting gekocht maar dan nog vind ik het te duur voor een half-open wereld met hele kleine buurten waar amper iets te doen is.

2. Werelden:
De laadschermen vind ik niet erg, maar wel dat er zo weinig openbare kavels zijn en amper lege kavels. Het is goed dat het niet een volledig gesloten wereld is zoals in de sims 2 en dat je gewoon wel op straat kan, maar toch mis ik de volledige vrijheid van de sims 3 wel.

3. CAS & bouwen/kopen:
De sims zien er minder mooi uit dan in de sims 3 vind ik en dan vooral hun wimpers vind ik er te nep uitzien, deze lijken te hard op sims 2. Ook de huidskleuren vind ik echt niet mooi zeker niet de donkere. Dit is stom want ik speel graag met verschillende nationaliteiten. Daarom mis ik het kleurenraster echt; niet enkel voor de huidskleur maar ook voor het haar, ogen, kleding, bouwen,.. Gewoon voor alles kon je je eigen kleuren maken in de sims 3 en het feit dat er enkel standaardkleuren zijn is echt een groot minpunt. Ook de peuters mis ik enorm.

Het bouwen van huizen vind ik verschrikkelijk. Misschien moet ik hier gewoon nog aan wennen maar tot nu toe kan ik er maar niet mee overweg. Er zijn wel leuke nieuwe voorwerpen maar spijtig dat er sommige voorwerpen niet aanwezig zijn. Misschien komen deze wel nog met uitbreidingen ofzo, maar die ga ik alvast niet meer kopen, denk ik. Wat ik wel een toevoeging vind bij het bouwen is dat je nu gewoon volledige kamers of huizen rechtstreeks uit bouwmodus op je kavel kan plaatsen.

4. Karakters, emoties, gameplay:
De loopjes vind ik wel een leuk idee, hoewel ik ze na een tijdje spelen soms wel vervelend vind maar dit is misschien gewoon even wennen. Qua karaktereigenschappen vind ik het spijtig dat je er maar drie kan kiezen en dat er sommigen ontbreken zoals vegetarisch (ben namelijk zelf vege en wil dat mijn sims dit ook zijn). Maar ook hier zullen er wel bijkomen met nieuwe uitbreidingen. De emoties zijn een leuke toevoeging aan het spel. Erg grappig om te zien hoe de sims soms reageren op dingen. Het nieuwe besturingssysteem is ook wel wat wennen. In het begin dacht ik echt van wat is dit voor onhandig iets maar het is gewoon even wennen zoals ik al zei.

5. Get to work:
De nieuwe jobs van get to work heb ik nog niet allemaal geprobeerd, enkel nog maar de rechercheur carrière en deze vind ik tot nu toe wel leuk. Alleen denk ik wel dat ik er snel mee uitgespeeld ga zijn. De winkels vind ik een goede toevoeging, deze miste ik in de sims 3 wel, maar ik ben teleurgesteld over de nieuwe 'buurt' die er bij zit: maar 4 extra kavels, zijn jullie serieus, EA en Maxis? Ik bedoel komaan, de uitbreidingen van de sims 3 hadden naast extra gameplay allemaal een nieuwe grote open wereld, maar sims 4? Volgens mij echt gewoon om het geld te doen en heel veel tijd in het maken steken ze er precies niet in vind ik.

Conclusie: Ik ga nog wel even sims 4 verder verkennen maar ga hierna geen extra uitbreidingen meer kopen. Ik hou het net als velen hier bij mijn favoriet: de sims 3! :wub
Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Ik heb De Sims 4 en ik deel mijn mening!

Ik vind de Sims 4 erg leuk zelf. Sims 3 heeft weer als voordeel de open buurten, maar de cas vind ik juist wel erg goed uitgewerkt en ik vind die nieuwe manier van sim creëren wel erg handig en makkelijk. Bovendien ik kan met de sims 4 ook makkelijker beroemdheden war ik fan van ben beter lijkend maken kan. En die loopjes vind ik juist heel leuk, waardoor de sims niet allemaal op de zelfde manier lopen. Het vrouwelijke loopje is mijn favoriet. En ik vind de gezichten bij de sims 4 helemaal niet op elkaar lijken, je kan het zo kneden dat ze toch allemaal anders zijn juist.

En de

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie