Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

1 bericht • Pagina 1 van 1

I_mJimmy
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2735
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 11:58

SimCity Blog: Ter kennismaking: Derrick Schneider

Elke succesvolle stad begint met geweldige architecten. Ja, dat geldt ook voor digitale steden. Daarom heeft het team van Maxis de beste en slimste ontwikkelaars in de arm genomen om de nieuwe SimCity voor PC te ontwerpen, die in februari 2013 in de winkels zal liggen. Wie zijn die mensen? Wat leuk dat je dat vraagt! In onze nieuwe interviewsessies introduceren we de creatieve breinen achter het leukste stadssimulatiespel. Allereerst het hoofd online engineering: Derrick Schneider.

In de nieuwe SimCity hoef je niet meer in je eentje je ideale stad te bouwen Inderdaad: je mag gerust om hulp vragen! Een van de sleutels tot succes is de samenwerking met andere steden. Aan Derrick de taak om ervoor te zorgen dat de steden goed met elkaar samen kunnen werken. Omdat spelers in een bepaalde regio niet altijd tegelijkertijd online zijn (asynchrone communicatie, voor de technische burgemeesters onder ons), hebben Derrick en zijn team ervoor gezorgd dat het beste teamwerk toch snel en efficiënt zal verlopen. Dat betekent dat als je je buurstad wilt helpen door belangrijke hulpmiddelen te sturen, ze die zonder vertraging zullen ontvangen (en omgekeerd). Bedank Derrick dus voor al zijn hulp zodat jij andere steden weer kunt helpen.

Nu je een voorproefje hebt gehad van Derricks werkzaamheden, zullen we je iets meer over de persoon vertellen.

Hoe lang zit je al in het Maxis-team?

Derrick Schneider: Ik werk al sinds april 2008 voor Maxis, ongeveer vijf maanden voor we Spore uitbrachten. En sinds Spore werk ik al aan SimCity.

Wat vind je het leukst aan het werken aan de nieuwe SimCity?

DS: Al vanaf het moment dat ik over de GlassBox-engine hoorde, ben ik er gek op. Die maakt er een schitterend en realistisch spel van. Als ik een demo van het spel zie, sta ik weer met open mond te staren. Daarnaast zijn de mensen van het team ontzettend slim.

Dank je wel! Je bent zelf ook wel een pientere kerel. Zeg eens: wat was het eerste SimCity-spel dat jij ooit hebt gespeeld?

DS: Mijn eerste was SimCity 2000.

De tijd is aangebroken om je stad te slopen. Hoe doe jij dat?

DS: Ha! Ik bouw steden altijd zo goed mogelijk en laat ze dan zo achter, als eens soort welwillende dictator. Maar onze fans zullen smullen van de rampen in de nieuwe editie van SimCity. Daar moeten ze echter nog even op wachten, aangezien we daar pas later in het jaar over zullen vertellen.

Het gerucht gaat dat je nogal een lekkerbek bent. Wees eerlijk: hoe vaak heb je al meegedaan aan de wedstrijd 'Name a Building'?

DS: Mochten wij ook meedoen? Ah, jammer. Met andere woorden: ik ga niet zeggen hoe vaak ik heb meegedaan.

Oké, stel dat je mee mocht doen - hoe zou jij het restaurant noemen?

DS: De eetschuur.

Goede keus! Wat vind je van het reticuleren van splines?

DS: Dat is mijn IM-status. Vanaf het moment we het spel aangekondigden, dan. Maar dankzij bochtige wegen kunnen we nu zelf splines reticuleren.

Wil je nog iets kwijt aan de community?

DS: Allereerst vind ik dat de Maxis-community uit geweldige mensen bestaat. Ik sta keer op keer versteld van de creativiteit en fantasie bij SimCity 4-mods en Spore-wezens. Ten tweede kan ik met een gerust hart vertellen wat iedereen hier denkt: we vinden het allemaal ontzettend leuk om aan dit spel te werken en de fans te geven wat ze willen. Het is een ongelofelijk spel, maar de community heeft er nog maar een paar flarden van gezien. Ik kan niet wachten op hun reactie op de dag dat het spel uitkomt.

Bedankt voor je tijd, Derrick!

DS: Graag gedaan!
Afbeelding