Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

41 berichten • Pagina 2 van 3

Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Dagboek Familie Blut

De tijd gaat zo snel. Het lijkt nog maar een dag geleden dat mijn geliefde en ik, vader en moeder werden van Douwe. Maar dit is niet zo. Inmiddels heb ik drie jongens, ben ik nog steeds alleen en gaat het nog steeds niet goed.

Afbeelding
Ik voel me zo schuldig tegenover de jongste. Hij heeft zijn vader nooit gekend en weet niks anders dan de bende waar we nu in leven. Ik hou hem maar zoveel mogelijk in bed, want de grond is te vies en te oud om op te liggen of kruipen.

Afbeelding
Bastiaan is echt mijn zonnestraaltje. Altijd heeft hij een lach op zijn mond en weet hij mij ook aan het lachen te maken. Het gaat goed met hem, zijn cijfers zijn goed en zijn dromen zijn nog groot. Hij wil de eerste zijn van de familie die een diploma krijgt!

Afbeelding
Douwe. Mijn stoere knul. Geen dromen meer, geen hoop meer enkel nog een doel en een wil om ons leven te beteren. Hij werkt zo hard dat het slecht gaat op school. Zijn vriendin is al aan het dromen over de universiteit terwijl de kans dat hij überhaupt naar één toe mag met de dag kleiner wordt. Maar wat kan ik er aan doen? Zijn bijbaantje is de enige inkomsten op dit moment.

Afbeelding
Hoe het met mij gaat? Daar denk ik niet aan. Ik zorg voor Jelle, fake een glimlach voor Bastiaan en probeer er te zijn voor Douwe. Ik weet ook wel dat ik moet gaan werken, maar wat heb ik te bieden?
Maar ik mag niet zo egoïstisch denken, Douwe verdient ook een kans op een goed leven. Hij heeft hier ook niet om gevraagd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Dagboek Familie Blut

Opdracht vier

Afbeelding

Zie hier de nieuwe familie foto van familie Blut! Bastiaan leidt Jelle zoveel mogelijk af en zorgt echt voor de lol in de foto maar ook thuis. Naast hen staat Douwe als een beschermer, klaar om aan te vallen als het moet! Op de foto staat ook het zwembad waar mijn geliefde in is verdronken, ook al praten we er als gezin bijna niet over blijft het een belangrijk element in ons leven. Achterin sta ik, Wendy. Ik raak als moeder steeds meer op de achtergrond... Maar ik moet mijn rol als moeder terugpakken en weer het hoofd van het gezin worden!
Afbeelding
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Dagboek Familie Blut

Afbeelding
Op het moment dat ik hoorde dat er een tuin wedstrijd kwam heb ik al mijn geld bij elkaar geschraapt, ik kwam op 300 Simdollars uit, en ben ik de tuin ingegaan. Ik moet dit winnen zodat Douwe naar de universiteit kan!
Ik hou eigenlijk helemaal niet van tuinieren maar dit is mijn kans om iets terug te doen en om er voor te zorgen dat Douwe uit de criminaliteit komt.

Afbeelding
Eigenlijk ben ik best trots op het eindresultaat. Op het einde had ik nog 180 Simdollars over en dus vond ik dat het hout ook wel een verfbeurt kon gebruiken!

Afbeelding
Ik heb expres gekozen voor veel kleuren, we kunnen als gezin wel weer wat vrolijkheid in ons leven gebruiken! Misschien vinden mensen het tè veel, maar ik zeg: je kan nooit teveel vrolijkheid in je tuin hebben!

Afbeelding
Ik hoop alleen maar dat de jury voor de huizen langs loopt want ik had helemaal geen geld om de achterkant te doen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Dagboek Familie Blut

Douwe

De avond nadat mam te horen kreeg dat ze bijna al ons geld in de tuin had gestoken voor niks, heeft ze denk ik teveel gedronken. Ik heb haar nog naar haar bed horen stommelen terwijl ik de jongens naar bed bracht en stil probeerde te houden.

Afbeelding
Opeens midden in de nacht hoorde ik en hoge gil, eerst dacht ik dat mam zichzelf iets aangedaan maar toen hoorde ik het lucht alarm. Snel deed ik mijn radio aan en hoorde dat de dijken waren doorgebroken. Snel maakte ik Sebastiaan wakker.

Afbeelding
Terwijl Sebas en ik naar de kamer van mijn moeder renden om haar en Jelle te halen zag ik haar al naar buiten rennen. Zonder Jelle...

Afbeelding
Ik kon niet meer op haar rekenen, het was duidelijk dat ik dit moest doen. Ik tilde Jelle op en riep Sebastiaan bij me. 'Jongens, we lopen zo meteen naar buiten en blijven rustig op de stoep wachten tot we opgehaald worden. Blijf rustig en blijf vooral bij mij.' Als een familie liepen we naar buiten.

Afbeelding
Ik liep expres langs mijn moeder, ik kon haar niet aankijken. Hoe kon ze zo maar wegrennen?

Afbeelding
'Douwe, bedankt dat je de kleintjes mee naar buiten hebt genomen. Ik was ineens zo bang.'
'Ineens zo bang moeder? JIJ had de kleintjes moeten meenemen, JIJ bent de ouder hier! Wij zijn ook bang!' Ik was inmiddels naar haar toegedraaid. Ze stond daar maar met haar armen over elkaar terwijl ik Jelle probeerde stil te houden. Ze zei niks meer.

Afbeelding
De volgende ochtend hadden we nog steeds niks tegen elkaar gezegd. De nacht was afschuwelijk geweest. Met de hele stad zaten we in een paar lege gebouwen buiten het rampgebied. Het was voor iedereen een zware nacht geweest en Jelle heeft veel te snel moeten opgroeien. Eenmaal thuis liep ik met de jongens naar binnen, moeder bleef buiten. Binnen besefte ik dat ook ik moest opgroeien. De 280 Simdollars brandden in mijn zak en ik wist dat mijn droom om met mijn lief naar de universiteit nu voorgoed vervlogen was. Ik moest voor mijn familie zorgen.

Aankomende week kom je erachter hoe ze dit gaan aanpakken!
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie