Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

26 berichten • Pagina 2 van 2

Gebruikersavatar
amandasims4ever
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
vr 11 mar 2011, 19:57

Re: Dagboek Familie Plezant

Zaterdag om 8:30:

Angela:
Ik zat rustig tv te kijken (mijn huiswerk had ik natuurlijk al gisteren afgemaakt), toen ik plotseling mijn moeder en Lotte hoorden schreeuwen.
Afbeelding
Het was weer zo ver, ze hadden ruzie over school. Lotte riep dat ze het lekker zelf moest weten, waarop mijn moeder zij dat dat niet zo was. Ze zou haar huiswerk eens moeten afmaken, en beter moeten opletten in de les. Dat was van belang voor haar toekomst zei mijn moeder. Ondanks dat ik het met mijn moeder eens was was mijn zus dat duidelijk niet, zij zei: “Het is mijn leven, ik wil dit zo”. Direct daarna begon mijn moeder weer: “Dus jij wilt later dat je geen baan hebt, geen geld en dus geen huis”. Dat had ze maar beter niet kunnen zeggen want toen riep Lotte:”Jij overdrijft ook weer echt, daar ben je altijd zo goed in. Jij doet net alsof ik echt niks kan, ben jij niet degene die drama maakt over een degradatie? Ik dacht het wel”. Na dat ze dat gezegd had liep ze naar boven, ze stampte extra hard op de trap om haar woede te uiten. Mijn moeder liet haar natuurlijk ook niet zo beledigen en zei: “ ik heb ten minste werk, waar zie jij jezelf over een jaar of 5? Denk toch eens verder, het zal je echt niet allemaal zomaar komen aanwaaien”. Maar eigenlijk had mijn moeder gelijk, waar zijn we over een paar jaar? Dat Lotte daar niet over na denkt verwacht iedereen, maar waar ben ik over 5 jaar? Ik zal dan waarschijnlijk op de universiteit zitten. Hopelijk ben ik dan nog steeds gelukkig samen met Douwe, ik hoop dat ik ooit met hem een gezin kan stichten. Al is dat wel heel ver vooruit gedacht, voordat je daar bent ben je nog vijf jaar verder. Ik denk in ieder geval dat ik over 5 jaar in ‘sim universiteit’ een huur huis heb, en dan daar wel goede punten haal.
Afbeelding
Zo krijg ik later een goede baan. Maar wat voor opleiding ik daar ga volgen zou ik nu echt nog niet weten, ik weet namelijk echt nog niet wat voor baan ik later wil.

Zaterdag om 8:40:

Lotte:
Ik zit op mijn kamer, ik had net ruzie over school.
Afbeelding
Mijn moeder kan soms zo erg overdrijven, alsof school het enige belangrijke voor later is. Als ik denk aan later is het enige wat ik wil gelukkig zijn, je hebt ook wel geld nodig voor een huis, eten enz. Maar dat zou je vast ook kunnen bereiken zonder zo’n uitslover als mijn zus te zijn. Wat ik over ongeveer vijf jaar wil is gewoon samen met Dirk en misschien een zoon of dochter in een klein en simpel huisje wonen.
Afbeelding

Zaterdag om 14:00:

Patrick:
Ik kwam eerder thuis van werk, ik was ontslagen.
Afbeelding
Mijn leven was echt perfect, ik had een baan, kinderen, een vrouw en Katherine. Maar nu ben ik ontslagen. Hoe moet ik mijn vrouw dit nou vertellen, ze zou zo gestrest worden. Maar ik moet het wel vertellen, ze zou zich anders afvragen waarom er geen loon van mij meer op onze rekening wordt gestort. Natuurlijk zou ze zich ook afvragen waarom ik altijd thuis zou zijn. Ook wist ik dat ik zo snel mogelijk weer werk moest vinden, als ik dat niet zou doen dan krijg ik echt problemen met mijn vrouw. Mijn vrouw is heel aardig, maar ze raakt gewoon snel gestrest als het om geld gaat. Gelukkig was Katherine er nog, zij maakte mij gewoon weer gelukkig. Zij liet mij even alles vergeten.
Afbeelding
Ik hoop echt dat ik dit nog steeds heb in de toekomst, mijn vrouw en Katherine. En dat ik gewoon bij mijn vrouw woon, ik elke dag Katherine zie en dat soms de kinderen nog langs komen. Mijn kinderen zullen namelijk waarschijnlijk over een paar jaar al op zichzelf zijn gaan wonen. Ook hoop ik dat ik binnenkort weer een baan krijgen, en dat mijn vrouw niet achter Katherine en mij komt.

Zaterdag om 14:00:

Marie-Louise:
Ik kwam net thuis van werk, ik had echt een rot dag gehad. Waarom moest nou net ik degraderen? Ik was doodop van het werk, ik besloot maar meteen naar mijn man te gaan. Hij weet me altijd wel op een speciale manier op te vrolijken. Hij zat op de bank in de kamer de krant te lezen dus ik besloot ernaast te gaan zitten.
Afbeelding
Ik begroette hem, maar het leek niet tot hem door te dringen. Ik begroette hem weer opnieuw, hij bleef nog steeds kijken naar de krant. Maar begroette me nu wel, het kwam er ongeïnteresseerd uit. Ik keek wat hij zat te lezen, tot mijn verbazing keek hij naar banen. Ik wilde de rust verstoren dus maakte voor de grap de opmerking: “Ben je ontslagen of zo dat je naar banen kijkt alsof je leven ervan afhangt”. Hij stond op en zei niks, volgens mij had hij nu door hoe raar hij deed. Hij legde de krant neer en ging weer zitten. Hij keek me aan maar lachte niet, nog niet eens een kleine glimlach. Ik zij dat het maar een grapje was, dat ik natuurlijk er met het volle honderd procent op vertrouw dat hij niet word ontslagen. Hij zei niks, en hij lachte ook nog niet. Na een paar minuten geglimlacht te hebben naar hem zonder ook maar enige reactie te krijgen vroeg ik of ik iets verkeerds had gezegd. Hij stond op en zei nee, meer kwam er dan ook echt niet uit. Ik stond ook op, en hij zei tegen mij: “ik ben echt ontslagen”. Daarna liep hij de kamer uit. Ik ging weer zitten, om even na te denken.
Afbeelding

Mijn man ontslagen, ik gedegradeerd. Een dochter van mij is haar toekomst aan het weggooien. Ik zeg wel tegen Lotte dat ze moet denken aan haar toekomst maar hoe ziet mijn eigen toekomst eruit?
Over vijf jaar, dan woon ik alleen nog samen met mijn man. Maar hoe zit het nou met het werk en het geld? Wat nou als hij geen baan vindt? Nu hebben we nog genoeg geld, maar dan? Hebben we dan nog genoeg? Bezuinigen? Ik heb nog nooit hoeven te bezuinigen? Ik ben al sinds de geboorte van mijn kinderen van plan te helpen met hun studie te betalen. Heb ik daar nog wel genoeg geld voor? Ik moet dan wel al minder betalen aan het huishouden, want dan zijn mijn dochters uit huis. Maar is dat wel genoeg? Ik hoop in ieder geval dat ik over 5 jaar een goed betaalde baan heb en mijn man ook. Dat is echt wat ik graag wil.
Afbeelding
Gebruikersavatar
amandasims4ever
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
36
Lid geworden op:
vr 11 mar 2011, 19:57

Re: Dagboek Familie Plezant

Opdracht drie:

Zondag om 10:30:

Lotte:
Het was weer zover, onze jaarlijkse vakantie. Omdat onze moeder zich zorgen maakte over het geld gingen we dit jaar kamperen. Zo hoeven we dan namelijk geen dure hotels te betalen, maar kunnen we gewoon in een tentje slapen. We kwamen dus aan bij onze kampeerplaats.
Afbeelding
We gingen natuurlijk meteen een plek zoeken om onze tenten op te zetten, zo hadden we nog de rest van de dag de tijd hadden om te genieten van de buurt. Een tent voor onze ouders en een voor Angela en mij, als ze maar niet gaat zeuren. Aan de ene kant heeft ze wel gelijk, ik besteed nu wel veel tijd aan Dirk, en ik besteed bijna geen tijd aan mijn huiswerk. Op school doe ik ook al niet mijn best, maar toch wil ik wel met Dirk naar dezelfde universiteit en verwacht nog zelfs dat het me zo lukt. Als de vakantie voorbij is moet ik misschien maar eens die stapel huiswerk afmaken, en beter opletten in de les. Het zal wel moeten als dat de enige mogelijkheid is om met Dirk op dezelfde universiteit te komen.

Zondag om 12:00:

Patrick:
Als we eenmaal de tenten hebben opgezet besluit ik te gaan vissen, dat is tenslotte een van mijn hobby’s. Het is gewoon even rustgevend, zo kan ik tenminste even nadenken.
Afbeelding
Dit doet me altijd denken aan vroeger, toen ik voor het eerst met Marie-Louise praatte. Ze kwam het park inlopen en ging staan bij de boom achter mij, ze was waarschijnlijk op iemand aan het wachten. Ik was net aan het vissen en herkende haar van school. Ik had wel een oogje op haar, maar ze was altijd zo onbereikbaar. Die dag probeerde ik het gewoon, ik voelde dat ik beet had en zei tegen haar:”Ik heb beet, het is een sterke. Volgens mij zou je van deze vis wel met zijn tweeën kunnen eten”. Mijn poging om haar uitnodigen om iets te eten was geen succes, ze keek me aan alsof het haar niets interesseerde. Ik was nog steeds bezig met het binnenhalen van de vis, opeens leek hij lichter te worden en kreeg ik hem omhoog. Helaas bleek het geen vis te zijn maar een oude laars, en wat kapot getrokken planten. Ik schaamde me rot, maar Marie-Louise zag de humor er wel van in. Ze zei:”Ik heb geen verstand van vissen maar die lijkt me nou niet echt bepaald smakelijk”. Ik wist niet echt goed wat ik toen terug moest zeggen, dus lachte maar een beetje en zei na een tijdje:”Ik ben Patrick, en jij bent?”. Ze antwoorden toen terug met te zeggen dat ze Marie-Louise heette, en zo raakten we in gesprek tot haar vriendin aan kwam lopen. Maar toen had ik al haar nummer, en nu vele jaren later ben ik nog steeds bij haar. Ook bij Katherine maar dat hoeft zij niet te weten.

Zondag om 14:00:

Marie-Louise:
Het was al twee uur s’ middags dus ik besloot iedereen bijeen te roepen om met z’n allen op stap te gaan. Zo gezegd zo gedaan, we gingen naar Oefen Terrein de Houtzagerij. Eenmaal daar aangekomen ging ik samen met Patrick de boomringen bekijken terwijl Lotte en Angela samen gingen balanceren op een boomstam. Gelukkig maken ze nu even geen ruzie.
Afbeelding
Daarna gingen we met zijn allen bijlgooien.
Afbeelding
Daarna gingen we weer terug naar onze kampeer plaats om een lekkere berghap eten.
Afbeelding

Zondag om 21:00:

Angela:
Na het eten ging ik meteen naar de tent om nog even te relaxen.
Afbeelding
Helaas kwam Lotte er snel bij, er stond dus weer gezeur aan te komen. Laat me raden, over dat ik niet moet gaan zeuren over school en dat soort dingen. Dus ik zei tegen haar toen ze binnen kwam: “Laat me raden, ik mag niet beginnen over school. Of wil je dit keer iets anders zeggen”. Lotte zei toen terug: “Je hebt gelijk, ik doe te weinig aan school”. Ik zei toen verbaasd terug: “Wat?”. Lotte antwoorden toen met: “Als ik met Dirk naar dezelfde universiteit wil zal ik harder moeten werken, dus dat ga ik doen”. Ik zei toen nog verbaasder: “Echt?”. Lotte: “Ik geef je ook liever geen gelijk, en werk liever niet hard. Maar ik wil echt heel erg graag met Dirk naar dezelfde universiteit dus, ja. Echt, ik ga echt mijn best doen”. Ik wist niet meer wat ik terug moest zeggen dus zei ik gewoon oké, misschien was het niet het beste antwoord maar ik had geen idee was ik anders zou moeten zeggen.
Hiermee was het gesprek geëindigd en gingen we slapen. Het was echt een geslaagde dag voor iedereen, ik verheug me echt op de rest van de week.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

Re: Dagboek Familie Plezant

FranSor schreef:@amanda4ever Ga jij verder spelen met Angela? Je mag in principe Douwe gebruiken als je met haar verder gaat. :) Zie trouwens mijn update van vandaag over universiteit etc.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie