Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

35 berichten • Pagina 2 van 2

Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Griezelverhaal: De muren hebben ogen

@ ixkilledxthexcookie, zou er rekening mee proberen te houden. Maar kan niets beloven.
Ik weet dat het schrijven soms nogal vermoeiend kan zijn, maar de inspiratie, het idee, was altijd erg sterk en dat maakte vaak een hoop goed met schrijven. :P Weet ik uit ervaring, ik schrijf al sinds mijn twaalfde en ben nu 21.

Nieuwe update:

De nachtmerrie...Een aanwijzing?
Afbeelding
Het donkere huis werd getoond in sombere kleur, het was erg koud en stil buiten...De zolder trok aan.

Afbeelding
Het werd donkerder en donkerder...Toen verscheen de vrouw daar weer. Ze leek te zoeken naar iemand, maar ze keek naar buiten. Een spijtig blik trok ze, alsof ze verdriet had om iets. Ze verlangde naar hulp, maar van wie en waarom?

Afbeelding
Binnen op de zolder staat ze in de duisternis. Daar buiten was het licht, waar ze naar keek. Een stilte heerste...De zolder...Het was er zo leeg en donker, alleen zij stond daar. In de hoop dat er iemand kwam.
"Kom...Kom alsjeblieft, kom!" zei de vrouw opeens terwijl ze naar het raam bleef kijken.

Afbeelding
Rik werd met een schrik wakker...Het bleek een nachtmerrie te zijn geweest.
"Gadverdamme, ik draai echt door merk ik," zei hij tegen zichzelf. Het ging maar niet uit zijn hoofd dat dit huis iets vreemds had. Hij moest weer aan de zolder denken...
Daar was hij nooit geweest, misschien moet hij er maar eens kijken? Het voelde in de nachtmerrie wel echt, alsof hij er moest heen gaan.
Maar wat trekt hem nou aan? Zou hij daar de vrouw weer vinden uit zijn verbeeldingen? Of zijn het toch geen verbeeldingen?
Wat wel zeker was, dat hij toe was aan duidelijkheid!


----------
In de volgende update probeert Rik naar de zolder te gaan...
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Griezelverhaal: De muren hebben ogen

Naar de zolder
Afbeelding
Rik kwam een kamer binnen waar hij nog niet was geweest...Er stonden kasten direct naast hem met oude boeken.
Zijn aandacht werd getrokken naar iets wat midden in de kamer stond...

Afbeelding
Een trap dat naar de zolder ging...De trap zag er oud en vies uit, dat was vreemd. Zo oud zag het huis zelf er ook weer niet uit.
Rik begon voetstappen te horen daarboven, iemand was dus daar boven aan het lopen!
Rik wilde direct naar de trap toe lopen.

Afbeelding
"RIK!" schreeuwde Peter. De oom kwam gelijk gehaast naar Rik toe.
Rik was geschrokken door Peter's geschreeuw.
"Wat is er?" vroeg Rik.
"Wat doe je in deze kamer? Je mag hier helemaal niet komen," vertelde Peter.
"Waarom niet?" vroeg Rik verbaasd.
"Nou, het was je toch al opgevallen dat de trap er oud uitziet, het kan elk moment instorten en ik wil niet dat je gewond raakt," legte Peter uit.
"Wat een onzin, waarom is alles in het huis dan gloednieuw? Of lijkt dat alleen maar zo?" vroeg Rik.

Afbeelding
Rik draaide zich om toen Peter even geen antwoord gaf, hij leek te zwijgen over iets.
"Weetje, dit hele huis is raar...Ik hoor dingen, ik zie dingen, een vreemde buurman en jij doet ook nu raar," vertelde Rik.
"Hoe kom je daar nou op? Je gelooft toch niet in de verhalen over de buurman? Heb je hem soms ontmoet?" Peter's stem klonk nu niet meer zo vredig als eerst, eerder kwaad. Alsof het heet werd onder zijn voeten.
"Doet dat er toe? Het gaat erom dat ik zelf dingen merk hier die niet kloppen," vertelde Rik.
"Je fantasie slaat gewoon op hol, en dat kan ik begrijpen voor een tiener zoals jij. In een saaie omgeving ga je de meest rare dingen verzinnen om het zelf spannender te maken," zei Peter.

Afbeelding
"En nu verlaat je DIRECT de kamer, jij mag nooit de zolder opgaan! Begrepen, Rik?" vroeg Peter op een kwade toon.
Rik knikte met zijn hoofd en verliet de kamer. Hij had Peter nog nooit zo boos gezien, er klopte gewoon iets niet...
Peter liep direct achter Rik aan en deed de deur op slot. Het was echt verboden blijkbaar om naar de zolder te gaan.

-------------
In de volgende update gaat Rik via een andere manier proberen om achter de waarheid te komen.

Laatst gewijzigd door lam6 op vr 30 mar 2012, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

fjordjes
Mest analist Mest analist
Berichten:
580
Lid geworden op:
di 07 sep 2010, 21:02

Re: Griezelverhaal: De muren hebben ogen

"Weetje, dit hele huis is raar...Ik hoor dingen, ik zie dingen, een vreemde buurman en jij doet ook nu raar," vertelde Peter.

Volgens mij moet Rik dat zeggen, anders leest het een beetje raar. Zie wel meer kleine spelfoutjes maar daar stoor ik me niet zo aan.
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Griezelverhaal: De muren hebben ogen

Oeps, klopt :P Gelijk even aanpassen! Bedankt voor de tip, ik schreef het even haastig vandaag vandaar.
Dat van kleine spelfoutjes verbaasd me niets, haha. Achja je kan niet perfect zijn, in mijn verhalen zijn er altijd wel foutjes te vinden, maar het verhaal zet ik steeds krachtiger neer dat je er op geven moment overheen leest zeg maar.
Dat is dan wel weer mijn sterkste punt als schrijver van een verhaal :P
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Griezelverhaal: De muren hebben ogen

Rik zoekt contact met de buurman

Afbeelding
De avond was weer gevallen, en dit keer waren er geen vreemde activiteiten gaande.
Rik vond dat wel heerlijk, eindelijk kon hij eens rustig proberen te slapen.

Afbeelding
Helaas was dat van korte duur, Rik hoorde weer voetstappen op de gang.
Rik ging langzaam opstaan van zijn bed.
"Pap, ben jij dat?" riep Rik.
Geen antwoord...
De voetstappen werden vager, alsof het verder wegliep.

Afbeelding
Rik besloot niet te aarzelen dit keer en liep de gang op, maar weer was er niemand te zien.
Het was nu doodstil dit keer...Tot dat Rik opeens iets hoorde van buiten.
Rik liep langzaam naar het raam toe.

Afbeelding
Rik keek door het raam en zag dat de buurman weer in de tuin was. Dit keer met een schep, hij was namelijk een gat aan het graven. Hij was dus ergens opzoek naar...
Wat een gek. Dit keer gaat hij veelste ver, dacht Rik.
Hij wilde de buurman dus hierop aanspreken en ging snel zijn pyama aandoen om naar buiten te gaan.

Afbeelding
Toen Rik eindelijk naar buiten kwam was de buurman alweer verdwenen met zijn schep. Maar, de gat was nog wel te zien.
Rik keek scherp om zich heen, nergens was de man te zien.
"Hoe kan dat nou, hij kan nooit ver zijn," zei Rik in zichzelf.
Rik wilde de tuin verder betreden maar de duisternis beviel hem totaal niet, het was ook erg stil en erg koud.
Rik vond het slimmer als hij terug naar binnen ging.

Afbeelding
Toen Rik naar binnen ging begonnen er vragen door zijn hoofd te spoken.
Dit kon niet langer doorgaan, de vreemde gebeurtenissen...
Rik had ook ergens niet zoveel vertrouwen in de buurman, want waarom deed hij zo erg zijn best om iets te vinden op een terrein dat niet van hem was?

Afbeelding
Rik kon niet slapen en besloot maar even televisie te kijken in de woonkamer.
Hij ging het op een regionaal kanaal zetten, dat was de enige zender rond deze tijd dat geen vieze programma's ging uitzenden.
Tijdens de reclame kwam er iets opmerkelijks in beeld: "Parabeurs binnenkort!"
Rik had er weleens over gehoord, allemaal mediums die je konden helpen om vragen te beantwoorden. Maar meestal ging het ook om geld...

Afbeelding
"Op de parabeurs kun je onder andere medium Sonja vinden, zij kan al uw vragen beantwoorden met betrekking op: Liefde, geld, spokende locaties en advies over uw werk of school," vertelde de presentator van de reclame.
Rik kreeg opeens een idee...
Misschien is het niet eens zo'n slecht idee om een medium raad te plegen, dan maar wat extra geld kwijt deze maand, maar dan ben je wel van alle onzekerheid af!
"Sonja stelt het op prijs als je voorwerpen meeneemt als hulpmiddel voor haar gave, des te meer kans dat u een snelle en duidelijker antwoord krijgt!" werd er vervolgens aan toegevoegd.

Afbeelding
Rik wist niet dat de buurman hem in de gaten hield...


-----------
De volgende keer gaat Rik foto's maken van het huis om zo genoeg hulpmiddelen te verzamelen voor een bezoekje aan medium Sonja...

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie