Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

337 berichten • Pagina 1 van 17

Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Liefde maakt gek - Twee jaar later

Korte uitleg over dit dagboek:
Liefde maakt gek vertelt het verhaal over een onzekere puber, genaamd Alex. Zijn ouders maken zich zorgen om hem: Alex's leeftijdgenoten hebben al heel wat ervaring met relaties. Alex is altijd wat voorzichtiger geweest in de liefde, dit kwam door zijn heftige pesterijen. Daardoor was hij onzeker geworden en heeft die niet veel ervaring in liefdesrelaties.
Dit zal echter veranderen als die op een dag Mandy ontmoet, de beste vriendin van zijn klasgenoot. Op het eerste gezicht lijkt ze normaal. Alex maakt dan een impulsieve beslissing als die ervan overtuigd is verliefd te zijn op Mandy...Waar zij begint als een sprookjesprinses voor Alex, eindigt in een doorgedraaide stalker.
Dit verhaal is gebaseerd op ware gebeurtenissen

Een mislukte 'date'

Afbeelding
Vol spanning zaten de ouders van Alex thuis af te wachten. Hij had afgesproken met een goede vriendin die hij van vakantie leerde kennen. Zijn ouders gingen ervan uit dat dit zijn date werd.

Afbeelding
Alex was echter vroeger thuis dan verwacht.
"Alex, ben jij dat? We zitten in de woonkamer," riep zijn moeder.

Afbeelding
Alex liep naar de woonkamer toe en trof zijn ouders daar op de bank. Zijn moeder stond direct op.
"En, hoe ging je date?" Alex was verbaasd.
"Date? Welke date? Ik had gewoon gezellig afgesproken met Mira," vertelde Alex. Zijn moeder begon een beetje teleurgesteld te kijken.

Afbeelding
"Lieverd, probeer nou eens je best te doen voor een meisje. Je bent al bijna zestien jaar en veel leeftijdsgenoten hebben al een verkering," vertelde zijn moeder.
De vader kwam er tussen.
"Laat die jongen op zijn eigen tempo iemand vinden, hij is nog jong. Er komen genoeg momenten aan dat hij de juiste vriendin vind. Mira was dan blijkbaar zijn type niet!"

Afbeelding
De moeder bleef doorzeuren dat het weleens tijd werd, maar Alex was het met zijn vader eens.
"Mam, die tijd komt echt wel. Laat ik maar gewoon proberen van het leven te genieten zonder haastige beslissingen te nemen," vertelde Alex.

Afbeelding
"Oké, wat jij wilt," zei zijn moeder kortaf. Met grote stappen verliet ze de woonkamer.
"Ik heb jullie toch niet teleurgesteld?" Vroeg Alex geschrokken.
"Nee, Alex. Je moeder en ik kregen gewoon het verkeerde idee. Wij dachten dat er iets moois zou opbloeien tussen jou en Mira," vertelde zijn vader.

Afbeelding
"Toen ik jouw leeftijd had, had ik zeker wel drie of vier relaties gehad," vertelde zijn vader. Alex voelde zich een beetje stom.
"Het is toch geen ramp dat ik het voorzichtig aan doe? Ik wil niet zomaar iemand van de straat plukken," zei Alex.
"Waarom niet? Soms moet je ook impulsief zijn in het leven, Alex. Als je overal iets achter gaat zoeken dan blijf je bezig. Heb eens vertrouwen in een ander..."

Afbeelding
"Je moet natuurlijk zelf weten wanneer en hoe je later thuis komt met een meisje, maar Alex: Probeer open te staan voor anderen. Het zal je echt goed doen," zei zijn vader als advies.

Afbeelding
"Tja, pap. Je zult wel gelijk hebben. Misschien moet ik inderdaad meer mijn best gaan doen. Maar het kan nooit kwaad als ik iemand beter wil leren kennen," vertelde Alex.
"Dat kan nooit kwaad, jongen."

----------
In de volgende update gaat Alex op schoolreis.

Laatst gewijzigd door lam6 op di 12 nov 2013, 16:46, 40 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - Een mislukte 'date'

In de steek gelaten

Afbeelding
Alex ging op schoolreis met zijn klas naar Walibi. Hij was echter niet zo populair in de groep: Hij had één grote pestkop en dat was Roy. Roy probeerde iedereen op te stoken tegen Alex, waardoor hij bijna geen vrienden kon maken. Één meisje in de klas, Charel, was de enige die aan Alex's kant stond. Maar zij was niet mee gegaan met de schoolreis.
"Jongens, wacht even op mij!" Riep Alex. De groep wou van hem afkomen.

Afbeelding
Opeens bedachten ze een sluwe plan...
"Moet er iemand naar de toiletten? We lopen er toch nu voorbij toevallig," zei Dian.
"Ik moet wel nodig ja," zei Alex. De groep besloot dit keer zogenaamd vriendelijk te doen en lieten Alex voorop lopen.

Afbeelding
Alex keek achterom en zag dat de rest met hem mee liep, blijkbaar moesten ze ook nodig of ze waren eindelijk bereid op hem te wachten. Misschien waren ze toch wel bijgedraaid om hem te accepteren.

Afbeelding
Toen Alex naar binnen ging draaide de groep zich echter om en gingen ervandoor.
"Nu snel wegwezen voordat hij terug komt!" Alex had totaal niet in de gaten wat er gebeurde...

Afbeelding
Toen hij klaar was kwam hij weer naar buiten, de groep was verdwenen.
Alex ging er eerst van uit dat hun nog niet klaar waren, dus hij ging afwachten...Maar na tien minuten begon hij te twijfelen.
"Ze zijn doorgelopen, hoor!" Zei de man naast Alex. Alex schrok daarvan...Toch nog in de steek gelaten.

Afbeelding
Over vier uurtjes gingen ze pas weer naar huis en Alex had er nu al geen zin meer in. Zo'n grote park, hij vind ze niet snel meer terug. En dat wou Alex ook niet meer. Hij voelde zich in de steek gelaten en vernederd.
Rustig ging hij maar aan een tafeltje zitten en af te wachten tot de uren voorbij waren. Hij wilde het liefst weer naar huis. Terwijl iedereen plezier had in het park en dat voor hun de tijd vloog. Ging die van Alex erg langzaam...

-------------
In de volgende update gaat Alex Mandy ontmoeten...
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - In de steek gelaten

@ BabyBrowny, of het echt leuk gaat worden...? Er komen ook hele heftige gebeurtenissen in voor maar om me aan de regels te houden hier zal ik die niet in beeld brengen, maar wordt er dan slechts over gesproken in het verhaal. Maar toch bedankt dat je het leuk vind. :)

@ Lestis, dankjewel. :) Klopt de namen Charel en Roy heb ik eerder gebruikt in een andere waargebeurde dagboek, dat over mijn pesterijen ging. Het speelt zich gedeeltelijk in dezelfde tijd af, alleen het stalken ging nog wat verder en duurde langer dan het pesten. Toen ik dat andere maakte zat ik te twijfelen of ik de gebeurtenissen tussen mij en 'Mandy' erin zou doen, maar dat werd teveel en ik was toen nog niet in staat om erover te schrijven. Nu wel.
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - In de steek gelaten

Alex ontmoet Mandy

Afbeelding
Een groepje leerlingen kwamen voorbij waar Alex alleen zat de hele tijd. Diana, het meisje met het zwarte haar, was een klasgenoot van Alex. De andere twee waren van een andere klas.
"Is dat jouw klasgenoot die daar alleen zit?" Vroeg Mandy.
"Ja, dat is Alex," zei Diana. Mandy vond het vreemd waarom Alex er zo alleen bij zat.
"Laten we hem vragen om met ons mee te gaan," stelde Mandy voor. Jordy hoorde niet zoveel positieve verhalen over Alex en had er moeite mee, ook Diana twijfelde.
"Kom nou, laten we hem een kans geven," drong Mandy aan.

Afbeelding
Mandy liep als eerste op Alex af, de andere twee volgden langzaam.
"Alex, waarom zit je hier alleen?" Vroeg Mandy.
Alex kende Mandy van gezicht, maar was verbaasd dat ze opeens op hem af kwam.
"Mijn groepje ben ik kwijtgeraakt," antwoordde Alex. Mandy schrok daarvan.

Afbeelding
Diana, Mandy en Jordy gingen Alex uithoren wat er was gebeurd. Zelfs Diana schrok ervan wat haar klasgenoten hadden gedaan.
"Alex, jij gaat gewoon met ons mee vandaag," stelde Mandy voor. Diana wilde er nog iets tegen zeggen, maar liet Mandy haar gang gaan.

Afbeelding
Alex weigerde echter...
"Ik weet niet of ik erbij hoor, niemand vind mij aardig," jammerde Alex.
"Onzin, je bent best een aardige jongen!"

Afbeelding
"Voor vandaag hoor jij nu bij ons, Alex. Jij gaat een fantastische dag hebben met ons. Wij zijn nooit saai," vertelde Mandy. Alex vond het wel apart dat er toch een groepje was dat hem ging accepteren, ook al dachten Diana en Jordy daar anders over.
"Oké, laten we dan maar gaan?" Vroeg Alex.
"Reken maar!"

Afbeelding
Het werd inderdaad een betere dag voor Alex. Hij leerde ze steeds beter kennen één voor één. Vooral Mandy, zij was het meest open naar Alex toe.
Jordy begon Alex ook beter te accepteren, misschien viel hij inderdaad toch wel mee. Diana moest er nog steeds aan wennen...Terwijl ze op de schommel gingen, ging Diana bellen met een andere schoolvriendin.
"Kun je hierheen komen? Het groepje is groter geworden dan verwacht. Ik heb graag iemand aan mijn zij hier," zei Diana. Mandy hoorde dat en ging op Diana af.

Afbeelding
"Je hebt toch niet dat rare kind gebeld?" Vroeg Mandy die opeens erg kwaad werd uit het niets. Jordy en Alex kwamen erbij staan.
"Hé, kom op. Geen ruzie maken," zei Jordy verveeld. Alex begreep er helemaal niets van, er was duidelijk iets goed mis.
"Zij nodigt gewoon zomaar die Rachel uit, je weet dat ik haar niet mag!" Mandy vond dit erg oneerlijk.
"Jij nodigt Alex toch ook zomaar uit? Je had ook niet aan ons gevraagd of wij dit wilden," zei Diana. Alex begon zich overbodig te voelen.
"Zal ik maar weggaan?" Vroeg Alex.

Afbeelding
"Nee, ik ga weg!" Zei Mandy vastbesloten. Ze wilde niet Rachel tegen het lijf aanlopen en nam de benen.
"Mandy, doe niet zo flauw...Kom terug!" Riep Diana. Mandy negeerde haar en verdween uit het zicht.

Afbeelding
"Laat haar gaan, ze heeft weer eens haar buien," zei Jordy.
"Wat voor buien?" Vroeg Alex.
"Gaat je niets aan, Alex!" Zei Diana brutaal. Jordy en Diana besloten weer om te gaan schommelen. Alex keek er een beetje verslagen bij.
"Wij bijten niet, hoor! Als je wilt meedoen met ons, ga je gang," zei Diana. Maar Alex had opeens niet zoveel zin meer, het was ook bijna tijd om naar huis te gaan.
"Ik zie jullie wel bij de uitgang zometeen. Ik ga een stukje lopen," zei Alex.
"Oké, dan moet je het zelf weten!" Zei Diana. Alex draaide zich om en liep verder het park in. Na zo'n ruzie vond hij het niet zo leuk meer.

Afbeelding
Een halfuurtje later kwam hij bij de verzamelplaats. Alex wilde het liefst weer naar huis gaan, maar toch vond hij het bijzonder van Mandy dat ze hem accepteerde. Daar kon de rest wel een voorbeeld van aannemen.

Afbeelding
"Alex?" Alex keek op en zag Mandy opeens voor hem staan, hij was blijkbaar diep in gedachten verzonken.
"Sorry, ik zag je even niet!" Zei Alex die zich schaamde.
"Maakt niet uit, het spijt mij van mijn gedrag net," zei Mandy.
"Je werd toch niet boos op mij? Je hoeft niet je excuses aan te bieden," zei Alex. Mandy kwam erbij zitten.

Afbeelding
"Jawel, het was een beetje dom van mij om zomaar weg te lopen. Ik liet jou wel achter met hun. Zijn ze wel aardig tegen je gebleven daarna?" Vroeg Mandy.
"Het ging wel, ze stonden in ieder geval ervoor open dat ik mocht blijven," vertelde Alex.
"Waarom ben je dan hier? Je bent weer alleen," zei Mandy bezorgd.
"Ik ben zelf weggegaan, de ruzie tussen jou en Diana vond ik niet leuk. Ik kan niet vrolijk blijven doen als ik weet dat jij boos weggelopen bent en ergens rondzwerft alleen, terwijl jij mij ook net had geholpen," Mandy vond het lief wat Alex zei.

Afbeelding
"Ik vind je een bijzondere jongen, Alex. Eigenlijk altijd al, en toen ik je daar alleen zag voelde ik me erg rot," vertelde Mandy. Alex voelde zich een beetje gevleid.
"Jij mag er ook wel zijn, Mandy. Jij accepteert mij tenminste en dat vind ik al heel erg leuk," zei Alex met een glimlach.
"Ik hoop in ieder geval dat we deze dag nog samen goed kunnen afsluiten. Laten we samen snel een ijsje eten voordat we terug moeten naar de bus," stelde Mandy voor. Alex vond dat geen slecht idee.
"Laten we dat maar doen!"

-------------
In de volgende update gaan ze elkaar beter leren kennen en begint er iets moois op te bloeien.
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - Alex ontmoet Mandy

^Dankjewel BabyBrowny. :)
Ik vond dat echt stom ja, kan die rot gevoelens me nog precies voor de geest halen die dag (logisch anders zou ik dit niet schrijven, lol)
Het heeft ook best wel lang geduurd voordat ik hierover kon/wou schrijven. Maar sinds dit jaar eigenlijk heb ik pas duidelijkheid gekregen en kon ik het beter afsluiten, en daarom nu op deze manier. :)


V Inderdaad...Komt eigenlijk omdat ik hierbij niets hoef te bedenken, dat scheelt ook wel tijd.
Bij verzonnen verhalen ben ik ook snel met updaten, maar niet zo snel als dit. :)

Laatst gewijzigd door lam6 op za 22 jun 2013, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Liefde maakt gek - Alex ontmoet Mandy

Alex en Mandy leren elkaar beter kennen

Afbeelding
De laatste schoolweek was aangebroken. Het was bijna zomervakantie en iedereen keek daar naar uit. Alex had voor het laatst les in een praktijklokaal van Techniek.

Afbeelding
Opeens kwam er een docente binnen waar Alex mee had afgesproken.
"Sorry dat ik jullie les onderbreek," zei mevrouw van Bos.
"Maakt niet uit, het was toch de laatste les voor voorlopig," zei meneer Geurts.
"Ik had met Alex afgesproken, kan hij meekomen voor even?" Alex had beloofd aan mevrouw van Bos dat hij een goed verhaaltje zal schrijven voor de leerlingen die in het eerste jaar zouden beginnen.

Afbeelding
Samen liepen ze de gang in...
"Wacht jij even hier, ik moet even wat afronden in de klas," zei mevrouw van Bos. Alex ging afwachten...

Afbeelding
"Alex!" Alex draaide zich om en zag Mandy aan komen lopen.
"Wat doe jij hier op de gang? Je bent toch niet de les uitgestuurd?" Alex schudde met zijn hoofd.
"Nee, haha. Ik had afgesproken met mevrouw van Bos. Ik had een voorbeeld verhaaltje geschreven voor de brugklassers die volgend jaar beginnen. Over het beleid van deze school onder andere," vertelde Alex.

Afbeelding
Mandy vond dat geweldig om te horen.
"Ik wist niet dat je goed kon schrijven, schrijf je wel meer?" Vroeg Mandy.
"Soms, meestal afschrijven. Omdat ik zelf niet altijd geliefd ben in mijn eigen klas," vertelde Alex.
"Nou, hun zijn gestoord. Je bent een prima jongen en talentvol ook nog!"
"Ach, ze hadden gewoon een leerling nodig die het wou doen, meer niet," zei Alex bescheiden.

Afbeelding
Mevrouw van Bos kwam weer terug.
"Hallo, Mandy. Heb jij geen les momenteel?" Vroeg mevrouw van Bos.
"Straks, we hebben even een extra pauze gekregen," zei Mandy.
"Nee, dat heb je niet. Ik liep nog net langs je klas en iedereen was er behalve jij," vertelde mevrouw van Bos. Mandy begon langzaam te blozen.

Afbeelding
"Alex, er is wat tussengekomen. Heb je even na schooltijd de tijd om je verhaal aan mij door te geven? Ik bewonder enorm jouw manier van schrijven en ben erg benieuwd!" Alex vond dat geen enkel probleem.
"En wat betreft jou, jongedame. Ik zie het voor nu door de vingers, maar ga nu direct terug naar je klas," zei mevrouw van Bos. Daarna liep ze weg.

Afbeelding
"Misschien moeten we maar inderdaad terug gaan naar onze eigen klassen," zei Alex. Mandy wilde dat nog niet...
"Alex, kom is even mee?" Fluisterde Mandy.

Afbeelding
Ze gingen voorbij de deur staan zodat niemand hun zag.
"Ik zag je lopen op de gang, dat is eigenlijk de reden waarom ik kwam," gaf Mandy toe.
"Hoe ben je dan de klas uitgekomen?" Vroeg Alex.
"Ik zei dat ik naar de toilet moest," antwoordde Mandy. Ze keek heel lief naar Alex toe.
"Ik hoop niet dat je raar over mij denkt, Alex. Ik wilde je gewoon weer eens zien...Ik blijf terug denken aan onze dag in Walibi. Het lijkt alweer zo'n eeuw geleden. De afgelopen week ging erg langzaam voor mij," Alex voelde zich weer gevleid.

Afbeelding
"Ik kan er niet langer om heen, Alex. Ik vind je erg leuk, al een hele tijd eigenlijk. Maar ik durfde het je nooit te zeggen. Nog voordat ik je leerde kennen tijdens de schoolreis zelfs, je trok me altijd aan," gaf Mandy toe.
Alex had er even geen woorden voor...Sinds hij Mandy leerde kennen begon hij ook iets unieks te voelen over haar.
"Ik vind jou ook wel bijzonder, vooral dat je mij zo waardeert...Maar dat verdien ik vast niet," zei Alex bescheiden. Hij was nog erg onzeker en Mandy merkte dat aan hem.
"Waarom zo onzeker? Je bent een leuke jongen om te zien en je hebt een bijzonder talent voor schrijven. Slaan wij dan samen het boek open? ONS boek?" Alex was daar nog niet zo zeker van...
"Geef mij de tijd," zei Alex.
"Is goed, laten we dan eens afspreken in de zomervakantie? Ik wil je de komende zes weken niet missen," zei Mandy.
Alex vond dat geen slecht idee.

---------------------
In de volgende update krijgen Mandy en Alex een relatie
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: Liefde maakt gek - Alex en Mandy leren elkaar beter kenn

Oh jee, ik dacht eerst, wat een raar geval is die Mandy. Zit ze hem nou voor de gek te houden?

En toen las ik dat berichtje van BabyBrowny, en toen keek ik bovenaan en toen zag ik dat het gebaseerd is op waargebeurde gebeurtenissen, en toen dacht ik: Oh, maar huh dan ben jij Alex! Ik vind het echt knap dat je hier over gaat schrijven!

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie