Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

39 berichten • Pagina 1 van 2

Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Dagboek Familie Dromer

Afbeelding

Familie Dromer:

Daan is bezig zijn levensdroom te vervullen en stort zich in het artiestenleven, terwijl zijn zoon Dirk aan de studie is. Daan heeft zijn inspiratiebron gevonden, maar is zijn creativiteit wel genoeg om Alexandra te strikken?
Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Inhoudsopgave:
- Deel 1: 23 jul 2012
- Deel 2: 25 jul 2012
- Deel 3: 25 jul 2012 Opdracht 3
- Deel 4: 26 jul 2012
- Deel 5: 29 jul 2012
- Deel 6: 30 jul 2012
- Deel -: 08 aug 2012 Opdracht 4
- Deel 7: 22 aug 2012
- Deel -: 27 aug 2012 Opdracht 5
- Deel 8: 07 sep 2012

Deel 1

Afbeelding
Waarom...hij snapte het niet. Het ging juist zo goed, hun band was sterk en ze hadden veel lol met elkaar. Ze waren juist zo hecht..."waarom" dacht hij weer terwijl hij de brief nog een keer leest.
Uren bleef hij zo zitten met die brief in zijn hand, die brief die hij nooit had willen ontvangen die brief...die hem pijn deed. Hij vocht tegen zijn tranen, hij wilde niet huilen, niet om haar.

Afbeelding
Langzaam staat hij op en loopt naar de prullebak, hij tilt de deksel op en laat de brief uit zijn hand glijden, hij kijkt toe hoe de brief op het afval valt.

Afbeelding
Even blijft hij ernaar staren, maar uiteindelijk gooit hij met een harde klap de klep dicht en gaat naar boven.

Afbeelding
Daar pakt hij zijn palet spuit er wat klodders verf op begint te schilderen. Even niet meer aan het drama Alexandra denken. Hoe had het toch kunnen gebeuren dat zij juist Stefano koos in plaats van hem.

Afbeelding
Dirk krijgt niet echt veel mee van het drama van zijn vader, hij vindt hem wat somber maar eigenlijk interesseert hem dat niet zo. Lotte, ja Lotte daar ligt zijn volle aandacht. Vaak gaat hij samen met haar op stap. Het liefst naar hun stamkroeg waar ze samen altijd gaan karaoke. Ze hebben dan de grootste lol.

Afbeelding
Of hij neemt haar mee uiteten waar ze heel romantisch samen genieten van het eten en waar Dirk haar af en toe een handkusje toe blaast.....

Afbeelding
Elkaar hapjes voeren....

Afbeelding
Of gewoon elkaars hand vasthouden en praten over van alles en nog wat.
Ja Dirk is in de zevende hemel, alleen jammer dat zijn schoolprestaties eronder beginnen te lijden.

Afbeelding
Daan is het zat en wacht geduldig af totdat Dirk thuis komt van weer eens een afspraak met Lotte.
"Dirk ik wil met je praten over je schoolprestaties" begint Daan tegen zijn zoon.

Afbeelding
Dirk luistert naar zijn vader over dat hij beter zijn best moet gaan doen op school omdat volgend jaar zijn examenjaar zal zijn en dat hij daarna gaat studeren.."bla,bla,bla" denkt Dirk bij zichzelf.
"pa lekker belangrijk...ik sta toch gemiddeld een zes dus wat is het probleem" antwoord Dirk geïrriteerd.

Afbeelding
Ze kregen die avond de grootste ruzie en Daan keek toe hoe Dirk uiteindelijk kwaad naar zijn slaapkamer liep en riep nog een keer na. "En voor de duidelijkheid, je mag de hele week niet naar buiten jongeman, je laat maar eerst eens zien dat je weer bij loopt met je huiswerk". Het enigste antwoord wat Daan kreeg was de harde klap waarmee de deur werd dichtgeslagen.

Laatst gewijzigd door Doortje op vr 07 sep 2012, 17:51, 8 keer totaal gewijzigd.

Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Bedankt voor jullie leuke reacties. Het is altijd leuk om dat te horen :D

Deel 2

Afbeelding
De tijd ging voorbij en alles gaat zo zijn gangetje. Het einde van het schooljaar komt in zicht en Dirk kijkt er erg naar uit. "Eindelijk over een week lekker een tijdje geen stomme school" dacht hij toen hij de schoolbus uitstapt.

Afbeelding
Om niet meer zoveel ruzie te hebben met zijn vader hebben ze onderling afspraken gemaakt over zijn huiswerk en het zien van Lotte. Hij houdt zich daar zoveel mogelijk aan maar soms gaat het mis met als gevolg toch weer ruzie met zijn vader.
De laatste dagen voor de schoolvakantie zijn vooral gevuld met het maken van huiswerk,

Afbeelding
Lotte zien,

Afbeelding
een beetje hangen op de bank,

Afbeelding
maar tegenwoordig komt Lotte ook steeds vaker bij hem thuis waar ze samen meestal gaan gamen,

Afbeelding
af en toe lekker chatten.

Afbeelding
en natuurlijk lekker veel slapen niet te vergeten.

Afbeelding
Daan houdt zich voornamelijk bezig met schilderen. Er komen zelfs al wat opdrachten binnen. Het is nog niet echt een vetpot maar ze kunnen er in iedergeval van leven.

Afbeelding
Verder moet het huishouden ook nog gedaan worden zoals het bed opmaken,

Afbeelding
De vuile vaat afwassen. Wat zal hij blij zijn als hij een vaatwasser kan kopen. "Dat is echt het eerste wat ik gaat kopen" denkt hij bij zichzelf.

Afbeelding
Wc schoonmaken en al die andere huishoudklussen. Ja, het loopt tegenwoordig best lekker bij de familie Dromer. Daan dacht zelfs haast nooit meer aan Alexandra. Hij had wel ergens gehoord dat ze moeder was geworden en hoopte dat ze samen met haar gezinnetje heel gelukkig zal worden.

Afbeelding
Eindelijk is het dan zover....zomervakantie! Daan wil graag met Dirk iets leuks gaan doen maar een vakantie kan hij helaas niet betalen.
Op een avond zit hij in het familie fotoalbum te kijken en ziet een foto van hem en Dirk die aan het vissen waren bij het meer. Zijn gedachte dwalen af naar die ene keer en moest in zichzelf lachen toen hij terug dacht aan de blik in de ogen van kleine Dirk op het moment dat er een grote vis aan zijn hengel hing. Wat was Dirk geschokken maar hoe klein hij toen ook was, toch haalde hij met zijn kleine handjes de vis zelf van zijn hengel.

Afbeelding
Op dat moment schikt Daan op vanuit zijn gedachte door een belletje. Het was de oven. Dat betekende dat het eten klaar was. Snel legt hij het fotoalbum weg en roept Dirk voor het eten.

Afbeelding
Tijdens het eten vraagt Daan aan Dirk "Dirk weet je nog een aantal jaar geleden dat we een keer zijn gaan vissen met zijn tweeën?" "Ja, dat vergeet ik niet zo snel, ik vond het reuze spannend toen ik zo hele grote vis had gevangen" antwoord Dirk en een glimlach verscheen op zijn gezicht.
"Ik dacht nu de vakantie begonnen is en er geen geld is voor een vakantie heb je misschien wel zin om weer een keer te gaan vissen met zijn tweeėn?" gaat Daan verder. "Ik bedoel, misschien kunnen we er een echte mannen vakantiedag van maken" zegt Daan er nog snel achteraan en kijkt naar zijn zoon. Tot Daan zijn grote opluchting reageert Dirk erg enthousiast op het idee en die avond maken ze plannen wat ze allemaal gaan ondernemen op de echte mannen vakantiedag.

__________
Het vervolg zal opdracht drie worden.

Laatst gewijzigd door Doortje op zo 29 jul 2012, 12:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Opdracht 3

De FDUVM-dag is begonnen. (oftewel: Familie Dromer Ultieme Vakantiedag voor Mannen)

Afbeelding
Eerst besluiten de mannen lekker uit te gaan slapen waarnaar ze samen rustig gaan ontbijten. Daarna springen ze onder douche en kleden zich aan. Als eerste is het vissen gepland.

Afbeelding
Uren zijn ze aan het vissen maar de vissen hebben er niet zoveel zin in vandaag.
"Zeg pa, ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik heb het wel gezien hier, zullen we een duik in het zwembad nemen?" vraagt Dirk aan zijn vader. "Dat lijkt mij een goed plan, de vissen willen toch niet bijten". Ze ruimen al hun zooi op gaan naar huis om de visspullen thuis te brengen en hun zwemspullen te pakken.

Afbeelding
Al snel daarna liggen ze in het heerlijke koude water.

Afbeelding
Dirk springt een paar keer zo stoer mogelijk van de duikplank. Nou ja stoer...

Afbeelding
Daan vindt het na een paar baantjes wel weer genoeg en gaat lekker genieten van het zonnetje.

Afbeelding
Vlak daarna komt ook Dirk uit het water en samen genieten ze nog even van de zon die al langzaam ondergaat.

Afbeelding
Als ze het koud krijgen kleden ze zich aan en gaan samen nog wat uurtjes bowlen. Dirk wordt de terechte winnaar van die avond.

Afbeelding
En tot slot gaan ze naar hun favoriete restaurant.

Afbeelding
Thuis aangekomen ploffen ze moe maar voldaan neer op de bank en praten nog wat na over deze ultieme vakantiedag. "Bedankt pa, ik vond het supergezellig vandaag" zegt Dirk tegen zijn vader. "Ja, ik ook Dirk. Het was gewoon perfect" antwoord Daan ontspannend terug. Ze nemen nog wat te drinken, proosten nog een keer op de FDUVM-dag en uiteindelijk gaan ze naar bed waar ze al snel in een diepe slaap raken.

Laatst gewijzigd door Doortje op zo 29 jul 2012, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Bedankt weer voor jullie leuke reacties :D

Deel 4


Afbeelding
De zomervakantie is helaas alweer voorbij. Dirk zit nu in het examenjaar en moet zich nu echt voor gaan bereiden op zijn examen en verdere toekomst.

Afbeelding
In dat jaar kijkt hij samen met zijn vader naar verschillende universiteiten maar eigenlijk weet hij wel naar welke universiteit hij wilt, namelijk dezelfde als Lotte. Hij komt alleen maar met een beurs in aanmerking voor die universiteit. Deze universiteit heeft een speciale sportrichting en Dirk wil graag die kant op.

Afbeelding
"Pa, ik heb nog eens via de computer gezocht naar een beurs en als ik zorg dat mijn skills nog iets omhoog gaan kom ik voor een sportbeurs in aanmerking" zegt Dirk op een avond tegen zijn vader.
"Mooi en lukt je dat?" vraagt Daan een beetje sceptisch aan zijn zoon. "Ik denk het wel, ik ga gewoon extra trainen dan moet ik op dat niveau kunnen komen" antwoord Dirk vastberaden terug.

Afbeelding
"Weet je, ik ga gelijk beginnen ook” zegt Dirk tegen zijn vader terwijl hij naar zijn slaapkamer loopt en terugkomt met zijn sporttas. “Ik ben sporten” hoort Daan hem nog zeggen terwijl Dirk de voordeur achter zich dicht gooit. Daan kijkt door het raam zijn zoon nog eens na.

Afbeelding
"Wat lijkt die jongen toch op zijn moeder" denkt hij terwijl hij naar boven gaat om verder te gaan met zijn schilderopdracht.

Afbeelding
Dirk heeft het helemaal te pakken, hij zorgt ervoor dat zijn cijfers omhoog gaan en bereidt zich goed voor op het komende examen. Uit school gaat hij meestal gelijk door naar de sportschool waar hij met het trainen tot het uiterste gaat. Dirk is dan ook vastbesloten om die sportbeurs te krijgen.

Afbeelding
Met Lotte en hem gaat het wat minder momenteel. Omdat hij het zo druk heeft met school en sporten ziet en spreekt hij Lotte veel minder vaak en hierdoor hebben ze steeds vaker ruzie. "Je snap toch wel dat ik die beurs nodig hebt, anders kan ik niet gaan studeren. Ik heb geen vader en moeder zoals jou die geld hebben en het voor mij kunnen betalen" zegt hij op avond verwijtend tegen Lotte.

Afbeelding
"Dat snap ik heus wel hoor, maar ik snap niet dat je mij haast nooit meer wilt zien. Ik dacht dat we samen naar de zelfde universiteit zouden gaan zodat we daar lekker met zijn tweeën kunnen zijn"
Antwoord Lotte geïrriteerd. "En trouwens ik kan er ook niets aan doen dat mijn ouders geld hebben en jouw vader niet. Ik vind het niet leuk als dat zegt" zegt ze nu boos en haar tranen staan in haar ogen.

Afbeelding
Even was het stil. Dirk kijkt naar Lotte en het doet hem pijn om haar zo verdrietig te zien. Hij schraapt zijn keel en haast niet hoorbaar zegt hij "Sorry, Lotte zo bedoelde ik het niet. Ik ben gewoon zo druk bezig met school en sporten dat ik jou een beetje verwaarloosd. Ik wil juist graag samen met jou naar de zelfde universiteit en daarom train ik zo hard." terwijl hij dat zegt veegt Dirk een traan weg van haar wang. Daarna pakt hij haar stevig vast. "Het spijt me echt Lotte" zegt hij nog een keer zachtjes en geeft haar een kus.

Afbeelding
Dirk sport nog steeds elke dag uit school maar niet meer alleen. Lotte gaat nu vaak met hem mee, zo ziet ze hem nog regelmatig en na het sporten blijven ze daar altijd even hangen.

Afbeelding
En soms gaan ze uit het sporten naar Dirk toe waar ze dan nog wel eens potje willen Darten.

Afbeelding
"yes, pa" roept Dirk vanaf achter zijn computer terwijl hij zijn stoel naar achteren schuift en naar boven rent. Zijn vader kijkt wat verward op van zijn werk als hij Dirk naar boven hoort rennen en roepen.
"yes pa" zegt Dirk nog een keer. "Ik heb de beurs, ik heb de beurs!!!" zegt Dirk super blij.

Afbeelding
"Hé, dat is goed nieuws, ik ben blij voor je" antwoord Daan en pakt zijn zoon stevig vast, die zich hier toch wat ongemakkelijk bij voelt en zich snel weer wat los trekt. "Dat moeten we gaan vieren. Nodig anders Lotte uit dan gaan we gezellig met zijn drieën uiteten" zegt Daan super trots tegen zijn zoon.

Afbeelding
Dirk gaat weer naar beneden pakt de telefoon, tikt wat nummers in en wacht af...."Hoi met Dirk, is Lotte misschien thuis?" vraagt Dirk aan haar moeder die hij aan de lijn heeft gekregen. "Ja ik wacht wel even" antwoord hij ietwat ongeduldig.

Afbeelding
"Hey Lotte, ik heb hem....ik heb de beurs!" roept hij door de hoorn. "Ja hé, ik ben ook zo super blij. Dan is het nu definitief hé, samen naar de zelfde universiteit". Ze praten nog even wat en uiteindelijk nodigt Dirk haar uit voor het etentje.

Afbeelding
Even later zitten ze met zijn drieën gezellig in het restaurant te eten. Tijdens het eten zegt Lotte "Dirk, alsjeblieft voor jou omdat ik zo trots op je bent en blij bent dat we samen naar de zelfde universiteit gaan". Lotte geeft het cadeautje aan Dirk, die vervolgens verrast op kijkt en het doosje aanpakt. Hij trekt het papier eraf en opent het doosje met daarin een honkbal. Hij pakt de honkbal uit het doosje en ziet dat er een tekst opstaat. Hij leest de tekst hardop voor:

Bedankt voor wie je bent, voor alles wat je doet.
Altijd recht uit het hart, nooit omdat het moet.
Liefs Lotte.


Afbeelding
Hij kijkt Lotte aan en pakt haar hand. "Dank je wel, ik vind het echt heel mooi" en geeft Lotte snel een kus. "Deze honkbal staat voor je geluk, ik wens je alle geluk toe in je studie en in de toekomst met je mooie sportcarrière die je tegemoet gaat" zegt Lotte ietwat verlegen.

Afbeelding
"Daar proosten we op" zegt Daan die zich er wat ongemakkelijk bij begint te voelen en pakt zijn glas. Ze proosten op hun toekomst en genieten verder van het eten.

Laatst gewijzigd door Doortje op zo 29 jul 2012, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Deel 5

Afbeelding
Dirk stapt de taxi in en kijkt nog even om naar zijn vader en huis en zwaait terug naar zijn vader als de taxi weg rijdt. Het was een lange rit en Dirk valt daardoor wat licht in slaap, hij merkt niet eens dat de taxichauffeur zijn knipperlicht uit doet en de snelweg verlaat. "Zeg, vriend je moet nu toch echt uitstappen" zegt de taxichauffeur met een harde stem en Dirk schikt op uit zijn slaap. Zijn keel voelt droog, zijn handen klam als hij de taxi uitstapt en de grote trappen oploopt van het enorme gebouw.

Afbeelding
"Blok B, kamer 35" herhaalt Dirk in zichzelf met een sleutel en plattegrond in zijn hand. Dat had die aardige vrouw gezegd die uitleg gaf, dat is zijn kamer voor de komende jaren. Hij kijkt nog een keer op zijn plattegrond en daarna weer om zich heen. Eigenlijk weet hij niet zo zeker of hij wel goed loopt. Even verderop ziet hij een groot bord en loopt erheen. Met zijn vinger zoekt hij naar Blok B en een zucht van opluchting ontsnapt zijn mond als hij ziet dat hij in de goede richting loopt. "Het is alleen nog maar deze straat uitlopen" denkt Dirk hardop.
Aan het einde van de weg ziet hij inderdaad het gebouw liggen en met grote stappen loopt hij verder. Even blijft hij voor de grote grijze deuren staan en kijkt naar het grote saaie gebouw waar hij zal komen te wonen.

Afbeelding
Zenuwachtig stopt hij zijn sleutel in het sleutelgat en draait wat aan de sleutel, het gaat wat stroef maar uiteindelijk lukt het Dirk dan toch de deur te openen. Als hij naar binnen gaat ziet hij de meubels en computer al staan die hij als cadeau heeft gekregen van zijn vader voor het behalen van zijn examen. Ook zijn de koffers al op de kamer gebracht ziet hij en tilt één van de oude bruine koffers op en gooit deze met een harde zwaai op bed.

Afbeelding
Hij pakt zijn koffers zorgvuldig uit, kleding gaan in de kast en zijn persoonlijke spullen krijgen allemaal een eigen plek. Trots kijkt Dirk uiteindelijk om zich heen naar het eindresultaat.

Afbeelding
Lotte zal pas morgen aankomen dus had Dirk nog even mooi tijd om alles te gaan verkennen.
Hij loopt door de gang naar de studeerruimte,

Afbeelding
de keuken en eetzaal waar hij tot zijn verbazing ziet dat hij niet zelf hoeft te gaan koken,

Afbeelding
de wc en doucheruimte.

Afbeelding
één van de vele zithoekjes,

Afbeelding
de huiskamer,

Afbeelding
weer een zithoekje maar nu met een schaaktafel,

Afbeelding
op het dak was er ook nog een ruimte vinden waar je kon darten maar ook weer met een schaaktafel,

Afbeelding
en uiteindelijk het dakterras waar een telescoop staat.

Afbeelding
Ook ontmoet hij al wat medestudenten.

Afbeelding
zijn buurvrouw, een beetje raar type maar ze lijkt hem wel aardig.

Afbeelding
De eerste avond was er al gelijk een feest in het huis en tot laat in de uurtjes werd er gedanst en gedronken. Zodra Dirk zag dat het licht werd zocht hij toch maar zijn bed op.

Afbeelding
Dirk heeft maar kort geslapen en met slaap in zijn ogen kijkt hij uit het raam over het terrein of hij misschien Lotte al ergens aan zag komen. Hij zag wel wat nieuwe studenten zoekende naar hun bestemming met een plattegrond in hun hand lopen, maar nog steeds geen Lotte. "Ze zal toch wel komen" dacht hij onzeker.

Afbeelding
Hij merkt dat zijn maag begint te knorren en besluit om eerst maar wat te gaan eten en loopt naar de eetzaal. De geur van gebakken eieren kwamen hem al tegemoet op het moment dat hij de eetzaal binnen loopt. Dirk pakt een bord en gaat zitten waar hij pas goed merkt dat zijn lichaam nog moe is en zijn hoofd zwaar aanvoelt. De naweeën van een geweldig feest dacht hij terwijl hij een hap neemt.

Afbeelding
Tegen de middag ziet hij Lotte aankomen en rent naar buiten waar ze elkaar gelijk in de armen vallen. Ze blijven een tijdje kletsen en Dirk verteld over het feest van gister. Uiteindelijk zegt Lotte "Het klinkt allemaal erg super, ik kan niet wachten om te feesten, maar als je het niet erg vindt ga ik even mijn koffers uitpakken" . "Moet ik je helpen?" biedt Dirk aan. "Nee dankje, ik wil dit zelf doen. Duurt niet lang hoor" zegt Lotte terwijl ze naar haar kamer loopt. "Oke, dan ga ik even een mail sturen naar mijn vader" zegt Dirk en gaat naar zijn kamer.

Afbeelding
Nadat Dirk een mailtje naar zijn vader heeft verstuurd gaat hij naar het dak waar hij het hele terrein goed kan overzien. "Hier ben je" hoort hij Lotte zeggen en draait zich om. "Gelukt? alles opgeruimd" vraagt hij aan Lotte. "Ja, alles heeft een plekje gekregen" antwoord Lotte en pakt Dirk vast en fluistert wat ondeugend in zijn oor "wil je mijn kamer zien?" "Graag, ik ben wel benieuwd" antwoord Dirk en samen lopen ze naar haar kamer. Met verbazing ziet hij de grote kamer en het tweepersoonsbed. "Jij hebt echt een grote kamer, bij mij past net een éénpersoonsbed" zegt Dirk. "Ja, ik ben er ook superblij mee" antwoord ze enthousiast. Samen gaan ze in elkaars armen op bed liggen en praten over van alles en nog wat.

Afbeelding
"Ik ben zo blij dat je er bent, het was gister zo stil zonder jou" zegt Dirk waarna hij haar begint te zoenen. "Ik ben ook blij dat ik er ben" kan Lotte nog net antwoorden. Die dag kwamen ze niet meer van de kamer af.

Afbeelding
Vanaf dat moment slaapt Dirk eigenlijk altijd bij haar aangezien ze beide dezelfde collegetijden hebben.
Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Afbeelding
Met de eerste helft van zijn semester heeft Dirk het niet zo moeilijk, eigenlijk is het gewoon een makkie. Hierdoor heeft hij veel vrije tijd en geeft aan verschillende medestudenten bijles waarmee hij wat geld verdiend. Met dat geld heeft hij zelfs het nieuwste mobieltje kunnen kopen en laat hem maar graag aan iedereen zien.

Afbeelding
Lotte daarin tegen heeft het wat moeilijker met haar specialisatie en vraagt zich af of ze wel de goede keuze heeft gemaakt met filosofie. Veel tijd gaat zitten in het leren van haar vakken en dan nog zit ze onder het niveau. Hierdoor moet ze voor een aantal vakken bijles volgen om haar gemiddelde omhoog te kunnen halen.

Afbeelding
Dirk gaat bijna elke avond op stap met zijn vrienden, wallen vormen zich onder zijn ogen maar dat boeide hem niets. Zeg Dirk, hoe zit dat nou met Lotte? Vraagt een vriend op een avond aan hem als ze weer eens op stap zijn."Wat bedoel je met hoe zit het met Lotte?" vraagt Dirk wat verbaasd. "Gaat het wel goed met jullie, ik zie jullie zo weinig samen tegenwoordig" zegt zijn vriend. "Ja het gaat goed met ons hoor, alleen moet ze wat meer leren en daar kan ze mij niet bij gebruiken" knipoogt hij naar zijn vriend en neemt een slok van zijn drankje. "Zullen we nog potje?" vraagt Dirk snel om van onderwerp te wisselen. "Nee, dank je ik ga even die mooie verschijning daar begroeten" zegt hij glimlachend en geeft zijn drankje aan Dirk. Dirk aanschouwt het tafereel van zijn vriend die uiterst zijn best doet om in de smaak te vallen bij dat meisje. Hij lacht in zichzelf terwijl hij zich omdraait en plaats neemt aan de bar.

Afbeelding
De tijd verstrijkt en het eerste semester is afgesloten. Die middag loopt hij met zijn nieuwe roosters naar het studentenhuis waar hij samen met Lotte de roosters naast elkaar legt. Tot zijn grote spijt ziet hij dat geen één van de vakken gelijk lopen waardoor ze elkaar nog minder zullen gaan zien. "Het is maar voor een halfjaar" zegt Dirk troostend tegen Lotte. "voor je het weet het is zo voorbij" zegt hij er nog achteraan. Ze kijkt hem een tijdje aan en zegt uiteindelijk "Zal wel" trekt haar bureaula open en legt haar rooster erin. "Sorry Dirk maar ik moet weg...bijles hé" zegt ze wat down en zonder hem echt aan te kijken loopt ze haar kamer uit.

Afbeelding
Dirk weet niet zo goed wat de laatste tijd met Lotte aan de hand is. Hij heeft het gevoel dat ze hem juist ontwijkt maar als hij ernaar vraagt dan antwoordt ze altijd vaag terug. Zelf denkt hij dat het misschien komt doordat haar studie wat tegenvalt en besluit het maar een beetje te negeren. Het zal uiteindelijk wel goed komen denkt hij bij zichzelf terwijl hij de kamer van Lotte uitloopt en de deur zachtjes achter hem dicht doet.

Afbeelding
De winter is eindelijk voorbij en de planten staan overval mooi in hun knoppen. Dirk zit op zijn bed en trekt zijn veters van zijn hardloop schoenen aan. "Met dit mooie weer wil je wel even een paar kilometer gaan hardlopen" denkt hij vrolijk. In één van de vele bijgelegen parken rent hij langs een vijver waar een jongen aan het vissen is en net aan het stoeien is om zijn vis van zijn hengel af te halen. Verderop bij de vijver ziet hij twee meisjes die brood aan het geven zijn aan de eendjes.

Afbeelding
Zijn pas stopt adrupt als hij verderop nog geen dertig meter van hem vandaan Lotte ziet staan. Ze staat daar samen met een jongen. Vast genageld aan de grond blijft hij staan kijken. Waarom had die jongen zijn armen om haar heen en waarom vindt zij dat prima?
Zijn gedachte werken op volle toeren maar stopt onmiddellijk als hij ziet hoe die jongen naar voren buigt en haar begint te zoenen. Op dat moment kan Dirk het niet meer aanzien.
Weg moet hij, weg van dat, weg van Lotte...hij voelt zich misselijk worden en voelde een pijn die hij nog niet eerder had gevoeld maar toch blijft hij doorrennen. Het maakt niet uit waarheen als het maar niet meer bij haar in buurt is.
zijn hoofd begon te bonzen, zijn zij begon begon te steken. Hij balde zijn vuisten maar de pijn bleef aanhouden, uiteindelijk minderde hij zijn vaart totdat hij stil staat. Hijgend pakt hij een boom vast om vervolgens op adem te kunnen komen. Het zweet van zijn voorhoofd valt op de grond, hij kijkt op en ziet een bankje.

Afbeelding
Terwijl hij daar gaat zitten komt dat misselijk gevoel weer naar boven en voordat hij het door heeft buigt hij naar voren om te spugen. Hij blijft daar maar zitten en heeft het niet eens door dat het al donker geworden is. Hij blijft voor zich uit staren en beleef het moment elke weer opnieuw.
"Had hij zich misschien gewoon vergist en was het iemand die op Lotte leek?" dacht hij maar schudde daarna al gelijk zijn hoofd. Nee hij had het goed gezien, het was echt Lotte. Dan hoort hij zijn mobiele gaan en pakt deze uit zijn broekzak. Hij ziet dat het Lotte is en blijft staren naar het schermpje met haar naam totdat uiteindelijk het geluid van zijn mobieltje wegsterft.

Afbeelding
Hoe hij uiteindelijk op zijn kamer is gekomen weet hij niet meer. Eigenlijk maakt hem dat ook niets uit. Hij voelt zich leeg en verdrietig. Even wil hij helemaal niets meer, gaat op bed liggen en staart voor zich uit. Weer gaat zijn telefoon en weer ziet hij Lotte op het scherm staan. Uit het niets wordt hij opeens overmand door een ongelooflijk woede aanval en smijt zijn mobieltje tegen de deur aan. De stukken vliegen eraf en belandt kapot op de grond en als dat nog niet genoeg is loopt hij ernaar toe, stampt er nog een paar keer goed op zodat hij zeker weet dat zijn mobieltje niet meer zal overgaan. Daarna valt hij weer op zijn bed, draait zich op zijn zij en maakt zich klein want zo voelt hij zich ook...klein.

Afbeelding
Uieindelijk valt hij in slaap maar is alweer vroeg wakker en dat rot gevoel is er nog steeds. "Geen nare droom, maar het is echt" denkt hij terwijl hij met zijn handdoek en toilettas richting de douche loopt. De warme stralen voelen lekker op zijn verdrietige vermoeide lichaam en hij doet zijn hoofd omhoog zodat de stralen nu ook zijn gezicht bereiken. Hij blijft een poos zo staan en draait uiteindelijk de kraan dicht en stapt de douche uit. Hij droogt zich af, kleed zich aan en nadat hij zich heeft geschoren blijft hij in de spiegel kijken en leunde met zijn handen op de wasbak. "Je zal toch echt een keer met haar moeten praten" zegt hij tegen zichzelf en met een diepe zucht verlaat hij de badkamer.

Afbeelding
Hij blijft even voor haar deur staan en met een droge keel klopt hij uiteindelijk op haar deur. Het duurde even maar dan gaat haar deur langzaam open. Zodra Dirk Lotte ziet krijgt hij gelijk een brok in zijn keel en kan niets meer zeggen. Lotte ziet hem en dan weet ze genoeg. Zonder iets te zeggen doet ze een stap opzij zodat Dirk langs haar heen naar binnen kan gaan.

Afbeelding
Ze staan minuten lijnrecht tegenover elkaar en zeggen niets maar kijken elkaar alleen maar aan. Als Dirk zichzelf weer wat hervonden heeft zegt hij zo rustig mogelijk. "Ik dacht dat ik je kon vertrouwen. Nooit heb ik een seconde aan je getwijfeld, nooit... Ik wilde de rest van mijn leven samen met jou delen, en nu flik je me dit?" hij voelde nu toch echt zijn tranen opkomen maar dat kon hem nu niets meer schelen, ze mag best zien dat ze hem gekwetst heeft. "Waarom Lotte, Waarom..." vraagt hij ademloos. Lotte kijkt hem bedrukt aan en laat haar hoofd en schouders zakken. "Waarom Lotte en kijk mij aan als je het verteld" zegt hij nu iets bozer. Nog steeds zegt Lotte niets en haar hoofd blijft hangen. Na een lange stilte vraagt Dirk haast niet hoorbaar "Hoe lang is dit al aan de gang?"
Langzaam doet Lotte haar hoofd omhoog en kijkt Dirk aan. Schor zegt ze "Twee maanden". "Ik wilde je het zeggen, ik ben hem tegen gekomen bij één van mijn bijlessen en het klikte gelijk goed. We waren gewoon al uit elkaar aan het groeien Dirk dat weet je zelf toch ook. We zagen elkaar nooit meer". Dirk kijkt haar aan "misschien voor jou lotte, maar ik deel die mening niet. Ik vond onze band nog steeds even sterk als anders" en hij slikt een brok weg. "Maar het is duidelijk Lotte, erg duidelijk zelfs". Hij draait zich om en hoort Lotte nog zeggen als hij de deur achter zich dicht doet "Sorry Dirk, echt sorry ik had eerlijk moeten zijn, het spijt me echt".

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie