Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

39 berichten • Pagina 2 van 2

Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Deel 7

Afbeelding
Dirk zit in zijn laatste studiejaar en sinds een tijdje heeft hij weer vriendin. Beide willen graag samenwonen zodra ze afgestudeerd en zijn druk zoekende naar een woning. Helaas zijn alle woningen die ze tot nu toe hebben bekeken te duur.

Afbeelding
Sophie en Dirk hebben met elkaar besloten om bij de vader van Dirk te wonen totdat ze genoeg verdienen om een eigen woning te kopen of huren. Dirk belt zijn vader op en maakt een afspraak om samen met zijn vriendin langs te komen.

Afbeelding
Daan is het eten aan het klaarmaken terwijl Sophie en Dirk in de woonkamer zitten. Sophie geeft een zachte por in de zij van Dirk en fluistert wat zachtjes in zijn oor. Dirk knikt en draait zijn hoofd om naar de keuken waar hij zijn vader druk in de weer ziet met allerlei potten en pannen. "Pa kan je misschien heel even komen, we willen wat bespreken met je".

Afbeelding
"Tuurlijk Dirk, wacht even dan zet ik eerst het gas wat lager" nadat Daan de knop van het gas op de laagste stand heeft gedraaid neemt hij plaats in de woonkamer. "Vertel" zegt Daan.
"Pa, het is namelijk zo dat als we klaar zijn met onze studie ook het studentenhuis moeten verlaten. We zijn nu al een tijd op zoek naar een woning maar het blijkt dat het allemaal toch echt te prijzig is voor ons."
Voordat Dirk ook maar verder kan praten zegt Daan al "Oh, maar in dit huis is plek genoeg en ik zal het wel gezellig vinden want het is maar stil hoor zo alleen in zo'n groot huis".

Afbeelding
Voordat Dirk ook maar iets terug kan zeggen schiet zijn vader op vanuit zijn stoel en rent naar de keuken waar de pan die op het fornuis staat opeens in fik vliegt. Dirk en Sophie rennen eveneens naar de keuken. "Snel bel de brandweer!!" roept Daan in paniek. Sophie tikt met trillende vingers het nummer van de brandweer in en Dirk zoekt de brandblusser. Wat een paniek in huize Dromer maar gelukkig is de brandweer snel ter plekke en heeft het brandje wat in de keuken is ontstaan zo geblust.

Afbeelding
Daan is ondertussen zo in paniek dat hij op de grond in elkaar zakt op het moment dat de brandweer weer zijn huis verlaat. "Pap, alles goed?" vraagt Dirk bezorgt aan zijn vader maar die reageert niet en blijft alleen maar voor zich uit staren. Dirk belt de dokter en krijgt een man aan de lijn die zich voorstelt als 'de dokter'. Even later wordt erbij hun aangebeld en als Dirk de deur opendoet ziet hij een wat vreemde man staan met een raar kapsel. "Waar is de patient" vraagt de dokter.
Dirk loopt voor hem uit naar de keuken. De dokter doet wat rare dingen bij Daan waardoor hij weer wat opknapt.

Afbeelding
"Breng hem maar naar zijn bed en geef hem dit rustgevende pilletje dan is hij morgen weer zo de oude" zegt de rare dokter die gelijk weer de deur uitloopt. Dirk brengt zijn vader naar bed. "Ga maar weer naar huis, het komt wel goed met me hoor" zegt Daan tegen zijn zoon en valt daarna redelijk snel in een diepe slaap. Sophie en Dirk verlaten stilletjes het huis en moeten zelf nog bijkomen van deze rare avond.

Afbeelding
Ondertussen hebben Daan, Dirk en sophie de plannen ingeleverd voor de verbouwing en de bouwvakkers zijn al druk bezig. Dirk belt regelmatig naar huis om te vragen hoe het gaat met zijn vader en met de verbouwing. Gelukkig heeft zijn vader geen last meer gehad van zo'n paniek aanval en de verbouwing gaat aardig snel had zijn vader hem verteld.

Afbeelding
Sophie houdt zich bezig met de inrichting van het huis en zoekt regelmatig op internet de leuktse en nieuwste aanbiedingen.

Afbeelding
En Daan bemoeit zich met de bouwvakkers die druk bezig zijn in huis. Gelukkig heeft hij geen paniekaanval meer gehad maar opeens voelt hij uit het niets een paniekaanval opkomen en denkt terug aan die vreemde dokter. Hij had toen aan Daan een rare bal gegeven en vertelde hem dat als hij weer zo'n paniekaanval zal krijgen tegen deze bal moest praten en dan zal alles weer goed komen. Daan pakt de bal en heeft zijn twijfels erover maar proberen kan geen kwaad natuurlijk. "Krijg nou wat" zegt hij hardop. "Het helpt nog ook, ik voel me weer helemaal de oude door deze gekke bal".
Het is maar goed dat niemand mij nu kan zien denkt hij bij zichzelf terwijl hij de bal weer opbergt.
Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Bedankt voor jullie stemmen en voor de leuke reacties :D.

Deel 8

Afbeelding
De laatste dozen worden in de vrachtwagen geladen terwijl Sophie en Dirk hun sleutels inleveren. Het is wel een raar gevoel vier jaar lang was dit hun leven en nu zijn ze afgestudeerd. Een nieuw leven wacht op ze in Droomzicht. Met een diepe zucht stappen ze in de taxi en Sophie kijkt nog één keer om naar haar studentenhuis en dan rijdt de taxi weg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daan is blij om eindelijk zoon weer te zien en ook zijn vriendin. Trots als een pauw laat hij het hele huis zien. Het huis lijkt veel groter geworden door de verbouwing dacht Dirk tijdens de rondleiding. Beneden is het veel ruimer geworden, de tuin is erg mooi aangelegd en boven zijn vier slaapkamers en een badkamer met bad en douche te vinden.

Afbeelding
Na de rondleiding besluiten Dirk en Sophie om maar gelijk al hun spullen uit de vrachtwagen te halen en deze gelijk een plek te geven in huis. Terwijl ze daar druk mee bezig zijn gaat Daan naar de supermarkt waar hij alles haalt voor een bbq. Het is zo'n mooie zomeravond dat hij hun welkom thuis wil heten met een lekkere bbq en als hij weer thuis is gooit hij de er al op.

Afbeelding
's-avonds na het eten kletsen ze nog gezellig lang door maar uiteindelijk als het dan toch echt af begint te koelen buiten besluiten ze allemaal hun bed op te zoeken.

Afbeelding
De volgende ochtend na het ontbijt zoekt sophie in de krant naar vacatures. Haar oog valt op een vacature campagenmedewerkster bij het gemeentehuis van Droomzicht. Deze functie past helemaal bij haar opleiding en belt dan ook naar het nummer wat vermeld staat in de krant. Ze krijgt te horen dat ze gelijk mag langs komen omdat er iemand heeft afgezegd. Deze kans laat ze niet schieten en rent de trap op naar haar slaapkamer, pakt uit de kast wat nette kleding en trekt daarna een lade open en haalt daar een panty uit en binnen een minuut is ze weer omgekleed en al beneden en gaat de deur uit.

Afbeelding
Dirk gaat op de gok naar een training van het voetbalteam Droomzicht en hoop dat hij een kans krijgt om te laten zien wat hij allemaal kan. Hij gelooft het bijna zelf niet maar hij krijgt een proeftijd en als hij weer thuis komt verteld hij het goede nieuws aan Daan.

Afbeelding
Het gesprek bij Sophie ging erg goed maar er waren meerdere kandidaten waardoor ze pas over een paar dagen gebeld zal worden met de uitslag of zij het is geworden of niet. Op een middag gaat de telefoon en voor de zoveelste keer rent Sophie naar de telefoon en pakt de hoorn op. "Met Sophie de Koning" zegt ze zenuwachtig door de hoorn. Even later legt ze enthousiast de hoorn neer. "Daan ik heb de baan, wat zal Drik blij zijn als hij thuis komt van zijn training en dit hoort". zegt ze blij.

Afbeelding
Het nieuwe ritme van vroeg opstaan en acht uur werken op een dag is al snel een vast patroon geworden in hun leven. De proeftijd van Dirk is voorbij en heeft dit ze goed doorlopen dat hij nu echt mag deel uitmaken van het voetbalteam Droomzicht. Elke dag wordt hij door de sporters-bus opgehaald en thuisgebracht.

Afbeelding
Sophie heeft haar werk snel onder de knie en hierdoor al veel promotie gemaakt. Nu het zo goed gaat en het geld binnen blijft komen heeft Dirk een avondje uit samen met Sophie gepland. Ze gaan uiteten bij een nieuw restaurant. Het restaurant heeft een grote binnentuin en het eten wat geserveerd wordt is biologisch. Sophie trekt een mooie lange donkerblauwe jurk aan en als ze naar beneden komt ziet ze Dirk snel iets wegstoppen in zijn zak. Dirk pakt haar stevig vast en geef haar een zoen. "Liefje, wat zie jij er mooi uit, ik durf haast niet naast je te lopen" zegt hij zacht terwijl hij haar wang streelt.

Afbeelding
Als ze bij het restaurant aankomen gaat Dirk naar de serveerster die daarna voorop loopt naar hun tafeltje. Ze hebben het erg naar hun zin en het eten is heerlijk, ook de sfeer is goed zelfs romantisch en Dirk geeft haar af en toe een hapje en kijkt vol verlangen in haar ogen.

Afbeelding
Zodra ze beide klaar zijn met eten staat Dirk op en zakt door zijn knieeën bij de stoel van Sophie. Voordat Sophie iets kan zeggen hoort ze Dirk zeggen "Lieve Sophie, ik hou zo ontzettend veel van je en wil de rest van mijn leven met jou delen en het liefst met heel veel kinderen". Hij pakt met trillende handen een doosje uit zijn zak opent deze en een mooie ring lacht Sophie toe. "Daarom lieve sophie wil ik je vragen.....wil je met me trouwen" gaat Dirk schor verder en kijkt bijna smekend in de ogen van Sophie. "Tuurlijk, liefje ik wil niets liever" antwoordt Sophie emotioneel en valt in zijn armen".

Afbeelding

Afbeelding
Thuis vertellen ze het goede nieuws aan Daan, die vervolgens erg blij is en hun feliciteert met het voorgenomen huwelijk.

Afbeelding
Het meeste geld wat ze verdienen wordt op een spaarrekening gestort. Dat geld willen ze gaan gebruiken voor hun bruiloft en huwelijksreis. Ze hebben grote plannen voor de reis en hiervoor moeten ze veel geld hebben. Ook Daan draagt een steentje bij en stort als hij een grote opdracht binnen hebt gesleept meer dan de helft op hun spaarrekening. "Zie het maar als een huwelijkscadeau" had hij op een dag tegen Sophie en Dirk gezegd.

Afbeelding
De herfst is begonnen en de bomen verliezen hun bladeren. Het is een rot herfst en Daan kan zich niet meer herinneren dat hij ooit zo slechte herfst heeft meegemaakt. Bijna elke dag regen en vaak heftige stormen maar vandaag is het toevallig windstil zodat Daan zijn kans aangrijpt om de gevallen bladeren bij elkaar te harken. Hij ziet de krantenjongen de krant in zijn tuin en begroet de jongen met een knik die weer op zijn fiets naar het volgende huis gaat.

Afbeelding
Als Daan klaar is met harken pakt hij de krant en gaat naar binnen waar de temperatuur heerlijk aangenaam is en gaat zitten op de bank waar hij de krant openslaat en begint te lezen. Ze voorspellen onheilspellend weer vanavond leest hij en hij maakt zich wel een beetje zorgen, het voelt niet goed maar waarom hij dat gevoel heeft weet hij niet.

Afbeelding
's-avonds zitten ze allemaal in de woonkamer en kijken tv. De film waar ze naar kijken wordt ineens onderbroken en er verschijnt een vrouw in beeld.
"Goedenavond, helaas moet ik u onderbreken voor een belangrijk bericht. Iedereen die in droomzicht woont wordt geacht vanavond nog wat persoonlijke spullen in te pakken en onmiddelijk het gebied te verlaten. Door het slechte weer is de dijk aan het scheuren en het ziet ernaar uit dat deze zal gaan doorbreken. Hierdoor kunnen we uw veiligheid niet meer garanderen. Wij adviseren u dan ook om de hogere gelegen gebieden op te zoeken en daar zo lang één van de aanwezige gebouwen die hiervoor geopend zijn te bezoeken. Daar krijgt u verdere informatie en onderdak voor zolang dat nodig zal zijn. Tot zover dit bericht". En de film gaat daarna weer verder.

Afbeelding
Ze kijken elkaar aan en voordat ze ook maar iets tegen elkaar kunnen zeggen horen ze nu ook auto's door de straat rijden die deze informatie door een megafoon omroepen. Zonder ook nog maar wat te zeggen pakken ze hun spullen die ze mee kunnen nemen en sluit uiteindelijk de voordeur achter hun dicht met verdriet in hun ogen. Zwijgzaam en trillend stappen ze in één van de evacuatiebusjes die verderop in de straat staat en kijken nog een laatste keer om naar hun huis als ze wegrijden.

Afbeelding
Waar ze bang voor waren is ook werkelijkheid geworden. De dijken zijn die nacht doorgebroken en alle huizen in die omgeving zijn verwoest. Helaas ligt hun huis juist in dat gebied en als ze terugkeren om te kijken wat er nog van over is zien ze niets anders dan rotzooi. Met pijn in hun hart staan voor iets wat gister nog hun mooie huis was. Alles is weggevaagd of het niets is, de tuin en de fundering is voor een groot gedeelte weg gestroomd waardoor de hele onder verdieping vernield is. De draagmuren vertonen grote scheuren en staan scheef. Ze lopen over de puin zo dicht mogelijk naar het huis, tenminste wat er nog van over is en zien tot hun grote verdriet dat er een rode kruis op één van de muren is geschilderd. Dit wilt zeggen dat hun huis onbewoonbaar is verklaard. Er zit niets anders op dan alles te slopen en te ruimen en een aantal maanden later staan ze voor een kale lege vlakte waar vroeger hun huis had gestaan.
Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Bedankt allemaal voor jullie commentaar weer.
@Jerzy Fincher: haha ja, maar het geeft niets hoor zo blijf ik lekker bezig en vind het wel een leuke opdracht ;)

Opdracht 6:

Afbeelding
Het budget voor de bouw van een nieuwe woning is 23.524,--.

Dirk en Sophie gaan niet bij de pakken neerzitten en maken plannen voor een nieuwe woning. Al het geld wat ze al die tijd op een spaarrekening hebben gezet voor de bruiloft wordt gebruikt voor hun nieuwe huis. Met Daan gaat het wat minder en in een jaar tijd is hij oud geworden en zit dagelijks op het kerkhof bij het graf van zijn vrouw. Dirk heeft al een paar keer zijn vader daar moeten ophalen, hij maakt zich zorgen om zijn vader maar het huis heeft nu zijn prioriteit.

Afbeelding
voorkant van het huis

Afbeelding
de gang

Afbeelding
woonkamer

Afbeelding
keuken

Afbeelding
badkamer

Afbeelding
slaapkamer één

Afbeelding
slaapkamer twee

Afbeelding
slaapkamer drie, nu nog leeg maar hopelijk snel wel ingericht ;)

Afbeelding
de achtertuin

Afbeelding
plattegrond van de woning

Na hard werken is het gelukt om binnen hun budget te blijven. Het huis is een stuk kleiner maar wel knus en ook hebben ze besloten om toch maar gelijk een tuin aan te leggen. Voor de inrichting was het budget erg klein en door creatief wat meubels op de kop te tikken bij verschillende kringloop zaken in de omgeving en via internet zoeken naar tweedehands spullen hebben ze toch het hele huis kunnen voorzien van meubels.
Doortje
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
23
Lid geworden op:
wo 18 jul 2012, 08:43

Re: Dagboek Familie Dromer

Hey allemaal die mij dagboek lezen,

Vanwege dat ik de komende periode erg druk hebt stop ik met dit dagboek. Het maken van de laatste opdracht gaat mij jammer genoeg echt niet meer lukken om te maken.

Ik wil iedereen enorm bedanken die mijn dagboek heeft gevolgd en ook diegene die op mij hebben gestemd. Het was super leuk om mee te doen en ik ben blij dat ik deel mag uit maken van dit gezellige forum. :D

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie