Augustus 2000 (deel 2)

Vermoeid ging Luna haar eerste avond door brengen in haar kamer. Ze baalde enorm dat er geen weg meer terug was. Toch probeerde ze het beste ervan te maken...
"Pff, ik ben zo moe dat ik nu al ga slapen. Die Markos heeft alle energie uit mijn lijf gepraat," zei Luna toen ze in haar bed kroop.

"Aaaah, heerlijk! Lekker dromen over NORMALE mensen," Luna deed haar ogen dicht en viel meteen in slaap.

Ze wist niet dat Deetui in haar kamer was geslopen en haar in de gaten hield. Deetui was aan het oefenen om de perfecte inbreker te worden.

"Hihi, ze weet niet dat ik in haar kamer zit..." Deetui bleef de hele nacht in Luna's kamer.
Toen het bijna ochtend werd, besloot hij toch maar om weer naar zijn eigen kamer te gaan. Luna werd wakker door vreemde geluiden maar kon niet zien dat het Deetui was.

In de ochtend kwamen Browny en Hugo elkaar tegen in de eetkamer. Hugo vertelde over wat Jente deed vannacht.
"Haha, ze is verliefd op je," zei Browny.
"Nou, ik niet op haar. Ze ging maar moeilijk mijn kamer uit," vertelde Hugo. Hij vond het niet leuk dat Jente zo erg ging opdringen aan hem.
"Maak het dan duidelijk aan haar, als jij niet wilt dan heeft zij pech!"

Op dat moment kwam Luna binnen lopen.
"O, fijn dat jullie er zijn! Volgens mij zijn jullie de enigen waar ik een beetje normaal mee kan praten," zei Luna. Browny vond dat Luna een beetje vreemd deed...
"Hebben we iets gemist ofzo?" Vroeg Browny.

"Nou, verklaar mij voor gek ofzo, maar ik denk dat het spookt in onze studentenhuis," vertelde Luna. Hugo en Browny waren verbaasd.
"Heb jij dan een geest gezien in jouw kamer vannacht?" Vroeg Hugo.
"Nee, maar ik vond een soort voetafdruk naast mijn kast. Er zat een beetje stront aan..." Vertelde Luna.
"Een spook met stront aan zijn schoenen, geloof je het zelf? Nee, ik denk dat iemand gewoon jou kamer is in geweest," vertelde Browny.

"Maar waarom zou iemand dat willen doen? Ik voel me echt niet veilig tussen al die gekken hier! Ik wil gewoon weg!" Luna raakte helemaal in paniek.
"Dat valt ook wel weer mee, je moet alleen geen problemen zoeken met Simsmeid want die is echt sterk," vertelde Browny.
"Ik vind Jente ook anders wel eng. Ze brak bij mij in vannacht, dus misschien was ze ook in jouw kamer," vertelde Hugo.
"Jente loopt op hoge hakken, dit was echt van een schoen. Het moet een jongen geweest zijn..." Browny ging nadenken en kwam opeens op een antwoord.
"Natuurlijk...FROOS! Met zijn chickie obsessies!"
"Is die gek in mijn kamer geweest?" Vroeg Luna.
"Het zou kunnen, hij loopt volgens mij achter elke vrouw aan die hij maar ziet," zei Hugo.

Later die ochtend gingen alle studenten voor het eerst naar hun school, dat overigens meer op een huisje leek...
Luna bleef denken eraan dat het Froos was die in haar kamer was vannacht, maar ze probeerde het van zich af te zetten. Want school was veel belangrijker.

Over Froos gesproken...
"Psst, Chickie! Achter je...Hé, PSST!" Jente werd er knettergek van.
"Froos, houdt je mond! Ik wil jou niet, is dat nog niet duidelijk?"
"Hé, PSST, Chickie!" Froos bleef doorgaan om Jente te irriteren. Hij vond haar nog knapper als ze boos keek.

Eventjes later was de hele klas compleet, nu was het wachten op de docenten.

Een paar minuten later kwamen ze binnen.
"Sorry dat we wat later zijn. Hallo, mijn naam is Sylvia!" Sylvia liep rechtstreeks door naar het bureau om te gaan zitten.
De klas vond haar best streng overkomen...

De andere docent leek een stuk aardiger te zijn.
"Welkom, lieve studenten! Mijn naam is Roel Slimpie, maar je kan me ook gewoon Roel noemen. Ik wordt jullie persoonlijke begeleider tijdens jullie lesjaren. Sylvia gaat meer de lessen overnemen en ik sta op de achtergrond als jullie steun nodig hebben," vertelde Roel met zijn charmante stem. Browny keek verlegen de andere kant op, ze begon te blozen door Roel.

"Wat een kakker, die Roel. Ik vind jou veel interessanter," fluisterde Simsmeid naar Deetui.
"Hoezo dat dan?" Fluisterde Deetui terug.
"Jij hebt echt zo'n ondeugend hoofdje, ik val wel op slechte jongens," zei Simsmeid.
"Ik zit achter je rug, je kijkt niet om...Maar ome Froosje is niet zo dom!
Lieve schoonheid, ik moet het toch aan je kwijt.
Ik vind je mooi, ik vind je leuk, door jou lig ik steeds in een deuk!
Draai je om naar mij, en sta dan aan mijn zij!
Je staat vast in de kou, maar ooit ben jij mijn vrouw"
"OH MIJN GOD, HOUDT JE KOP!" Schreeuwde Jente die gek werd van Froos's gezang.

Browny en Luna wisten niet hoe ze moesten reageren in deze klas...

De strenge Sylvia kwam naar voren en keek boos naar Froos.
"Froos, kom even voor de klas staan!" Froos voelde zich gevleid dat een charmante dame dat aan hem vroeg. Sylvia had echter andere plannen met hem. Ze wilde hem in de gang zetten voor straf.

Froos liep naar Sylvia toe en wilde haar een knuffel geven. Sylvia duwde hem van zich af.
"FROOS, BEHEERS JE!" Roel bleef als een standbeeld erbij staan terwijl Sylvia in moeilijkheden kwam. Want Roel was nog niet klaar met zijn toespraak.
"Sla hem op zijn gezicht, mevrouw Sylvia!" Riep Jente. Hugo zat bezorgd toe te kijken...

Sylvia kreeg Froos van zich af.
"Wat denk je wel, voel jij je wel goed?" Froos schaamde zich een beetje...
"Sorry, ik dacht dat je me leuk vond," zei Froos.
"Ik ben jouw docente! Niet je vriendin, Froos! Ga maar de gang op, ik wil je vandaag niet meer zien in mijn lokaal! Kom morgen maar terug als je meer beheerst bent!" Jente schoot in de lach.
"Goedzo, mevrouw Sylvia!"
Ook al deed Froos een beetje vreemd met zijn vrouwen obsessie, Hugo en Browny vonden het toch wel zielig voor hem. Uiteindelijk bedoelde hij het niet zo slecht.
--------------------
Vanavond deel 3