November 2000 (deel 2)

De klas kreeg weer les van meneer Roel. Hij zag dat Deetui er niet bij was vandaag.
"Hoe komt het toch dat jullie bijna nooit compleet zijn, weet iemand waar Deetui is?" Vroeg Roel.
Iedereen keek naar Simsmeid, zij was voor het laatst bij hem.

"Simsmeid? Weet jij waarom Deetui er niet is vandaag?" Vroeg Roel.
"Hij was, ehm...Ziek! Hij heeft de griep dus hij kon niet op school komen vandaag," verzon Simsmeid ter plekke.

Na de les ging Browny opzoek naar Hugo, ze vond hem op de gang.
"Hugo, ik wil je voor iets gaan uitnodigen," vertelde Browny.
"Voor wat?" Hugo was erg nieuwsgierig.
"Ik wil vanavond eventjes de sauna ingaan, misschien heb je zin om mee te gaan?"

Jente hoorde alles op een afstand...
"Lijkt me heerlijk, ik ben er zelf ook wel aan toe," zei Hugo.
"Mooi, laten we afspreken om zeven uur bij de sauna," stelde Browny voor. Jente begon erg jaloers te worden op Browny...

Luna was nog steeds in het lokaal omdat ze Roel wou spreken.
"Wat kan ik voor je doen, Luna?"
"Ik wil graag wat extra bijles van u krijgen, met wiskunde," verzon Luna. Roel was verbaasd daarover.
"Ik dacht dat wiskunde één van je sterkste vakken was?" Luna begon zich een beetje te schamen dat ze zich dommer voor moest doen dan dat ze was.
"Blijkbaar toch niet zo goed, kunt u me daar niet bij helpen?"

Roel liep langs Luna heen, ze rook zijn aftershave erg sterk.
"Ik wil je wel bijles geven dan, elke week op woensdag na schooltijd," zei Roel. Luna was daar erg gelukkig mee: Eindelijk kreeg ze meer aandacht van Roel!

In de avond ging Hugo om half zeven al naar de sauna. Hij was eerder klaar met zijn huiswerk dan verwacht.

Browny was zich ondertussen aan het voorbereiden. Dit was een belangrijk moment voor haar: Ze gaat aan Hugo bekennen dat ze hem leuk vind.
"Oké, je ziet er normaal uit voor vanavond," zei Browny tegen haarzelf.

Toen ze naar de deur wou gaan kreeg ze hem echter niet open...
"Wat is dit nou?"

Jente had de pooltafel naar Browny's deur geschoven...
"Pff, wat is dat ding zwaar. Nu me voorbereiden om naar de sauna te gaan," zei Jente met volle trots.
Browny hoorde dat...
"JENTE? HAAL ME ERUIT!"

Een paar minuten later kwam Jente ook de sauna in. Hugo was verbaasd.
"Jente, ik had je niet verwacht," zei Hugo.
"Hoezo, dit is toch een openbare ruimte?" Vroeg Jente.
"Ja, dat is waar...Maar ik had met Browny afgesproken. Ze is alleen aan de late kant al," vertelde Hugo.

"Dan kom ik je toch gezelschap houden, mooie jongen," zei Jente terwijl ze naast hem kwam zitten. Hugo vond dat ze te dichtbij kwam en schoof een stukje op.
"Misschien komt Browny zo wel, maar bedankt!" Zei Hugo uit beleefdheid.

Opeens kwam Froos binnen...
"Hey, jullie ook hier? Gezellig," zei Froos. Jente zat hier echter niet op te wachten. Haar versierpogingen hadden nu niet zoveel nut meer.
"Hey, Chickie...Vind je het erg als ik naast je kom zitten?" Vroeg Froos.
"JA, want ik zit naast Hugo, toch Hugo?" Hugo negeerde Jente. Jente probeerde Hugo in te palmen en Froos probeerde dat bij Jente, maar het had geen succes.
"Dude, wist je dat Pooltafels konden lopen?" Begon Froos opeens.
Jente schrok ervan...
"Hoezo?" Vroeg Hugo.
"Nou, die tafel is naar Browny's deur gelopen, grappig hé!"

Zonder wat te zeggen ging Hugo direct op staan en liep de sauna uit. Jente wilde hem achterna gaan maar bleef bij de deur staan.
"Hij wilde vast die lopende pooltafel zien," zei Froos.
"JE WORDT BEDANKT, WAT BEN JE TOCH EEN STOMKOP!" Zei Jente kwaad.

Hugo had zich gelijk omgekleed en schoof de pooltafel opzij...Binnen trof hij een huilende Browny aan.
"Browny, ik wist echt niet dat je opgesloten was," zei Hugo. Browny schaamde zich ervoor, de ergste avond ooit van haar leven.
"Je zult me vast dom vinden dat ik niet was komen opdagen," zei Browny.
"Nee, helemaal niet. Jij kon er toch ook niets aandoen dat iemand die tafel tegen je deur deed?"

"Jente had dat gedaan, ik heb me nooit zo vernederd gevoeld omdat ik je iets wou zeggen vanavond," Browny begon nog meer te huilen en Hugo ging haar troosten.
"Rustig maar, ik zorg er wel voor dat Jente jou niet meer lastig valt. Bovendien, ik denk dat ik al weet wat je wou vertellen," zei Hugo.

Browny keek verbaasd naar Hugo.
"Echt waar?" De blik in Hugo's ogen werden al duidelijk.
"Ik wou je eigenlijk hetzelfde zeggen, en ik hoop dat ik het juist heb," zei Hugo.
"Al vanaf de eerste dag dat ik je zag..."

Opeens kwam Jente naar binnen...
"Hugo het spijt me dat..." Opeens zag ze Browny en Hugo samen staan.

De twee begonnen te kussen...
"Vuile bedrieger, je was van mij!" Zei Jente kwaad. Hugo draaide zich naar Jente om.
"Jente, nu moet je echt kappen. Ik ben verliefd op Browny en zij is verliefd op mij," zei Hugo.
Jente kon er slecht tegen dat ze zomaar aan de kant werd gezet, niemand had dit ooit bij haar gedaan.
"Maar ik ben zoveel knapper dan zij," zei Jente.
"Ik val gewoon niet op jou, punt uit!" Jente werd woedend op Hugo en Browny, en vooral op Browny...
"Hier krijgen jullie spijt van, echt waar!" Dreigde Jente.
-----------------
Binnenkort deel 3