^haha, hier zit wel iemand die echt praktijkschool heeft gedaan hoor
September 2000 (deel 2)

De helft was maar op school gekomen...
"Waar zijn de anderen?" Vroeg Sylvia. Niemand wist het...
"Ik denk dat ze in ieder geval niet hier zijn," zei Markos. Sylvia moest zuchten.
"Daar was ik inmiddels ook wel achter," zei Sylvia vermoeid.

"Roel gaat jullie buitensport les geven. Dus ga naar buiten en meld je aan," zei Sylvia.
"Gym was mijn lievelingsvak altijd, ik ben benieuwd wat we gaan doen," zei Browny.
"Nou, bewegen dus. Kom op, stelletje slakken! Schiet een beetje op," zei Sylvia. Iedereen vond haar maar een pittige tante.

Het thema was rolschaatsen. Het ging direct fout bij Luna.

Ze kon zich net op tijd vasthouden...
"Oké, dit wordt mij te dol! Ik ga niet verder," zei Luna die bang was.
"Luna, kom op nou. Je bent toch wel wat gewend?" Vroeg Browny.

Iedereen behalve Browny vond het eng om te doen. Roel moest zelfs Markos's handje vasthouden. Hij wist zich geen raad meer en zwaaide naar Sylvia.
"Sylvia, kun je me helpen?" Riep Roel.

Sylvia lag echter op een bankje te slapen, ze had het helemaal gehad voor vandaag.
Roel besefte dat hij dit alleen moest oplossen.
"Nou, ik weet niet waar de andere helft is gebleven van jullie. Maar met vier personen kan ik dit nog net aan," zei Roel.
Uiteindelijk ging iedereen het maar proberen.

Een paar minuten later...
"Ik ben doodop, ik kan niet meer," vertelde Browny.
"Ik voel mijn benen gewoon niet meer...Dit is niet te doen!" Luna had het ook vrij snel opgegeven. Het viel toch zwaar tegen.

Markos en Hugo waren de enige twee die redelijk sportief waren. Roel ging naast de kant staan om ze aan te moedigen, vooral Markos.
"Haal hem in, Markos! Haal Hugo in!" Riep Roel.
Markos probeerde sneller te gaan om Hugo in te halen, maar Hugo was hier blijkbaar meer ervaren in. Als kind was hij al dol op schaatsen.

Markos viel hard neer...
"Markos, gaat het wel?" Roel ging bezorgd naar Markos toe.
"Ik zie sterretjes met vliegende varkens," zei Markos. Het werd Markos blijkbaar teveel...
"Doe het dan maar wat rustiger aan," stelde Roel voor.

Ondertussen was Hugo bij de dames aangekomen.
"Kom op, doorgaan. Markos is net gevallen en nu zit ik in mijn ééntje te schaatsen," vertelde Hugo.
"Niet iedereen is zo sportief als jij," zeurde Luna.

"Ik zie kleine nijlpaarden dansen met strikjes op hun hoofd. Ik zie ook heel veel kikkers die met elkaar dansen over de vloer," Roel begon zich zorgen te maken over Markos. Zijn val was blijkbaar harder dan gedacht.
"Oké, einde les! Markos is even de weg kwijt en ik wil niet dat jullie ook iets overkomen," vertelde Roel.

Jente was aan het spijbelen en kocht een hele grote jurk voor haar zelf. Toen ze in haar kamer kwam trok ze het aan en bekeek zichzelf in de spiegel.
"Jente, meid. Wat zie je er toch weer bloedmooi uit," zei ze met volle trots.

Op dat moment kwam Froos binnen.
"Chickie, waarom ben jij niet op school?"
"Ooit van kloppen gehoord? Ik wilde gaan shoppen. Ik had geen zin om saaie lessen te volgen. Waarom ben jij niet op school?" Vroeg Jente.
"Ik had gedroomd over jou vannacht, ik wilde je langer meemaken dus bleef ik maar uitslapen," vertelde Froos.

Jente had er schoon genoeg van en draaide zich om.
"Oké, dat doet de deur dicht! Froos, wanneer ga jij nou eens begrijpen dat ik jou NIET wil?"

"Chickie, doe even rustig, man! Ik mag toch wel over jou dromen?" Froos vond het niet leuk dat Jente nog steeds niets van hem wou weten.
"De enige jongen die ik leuk vind is Hugo," gaf Jente toe.
Froos schrok daarvan.

Ze kwamen recht tegenover elkaar te staan.
"Ik ben veel knapper dan Hugo," zei Froos.
"Niet, jij bent lelijk!" Froos kon er niet tegen om afgewezen te worden.
"Chickie, ik ben de gozer van je dromen! Geef mij nou eens de kans om dat te bewijzen," smeekte Froos.
"Ik ga alleen voor knappe jongens, ze moeten een sixpack hebben. En ze moeten een leuk kopje hebben, mooie haar, mooie tanden. En jij hebt dat allemaal niet," Froos voelde zich gekwetst.

Simsmeid was te boos om naar school te gaan. Ze ging haar frustraties bij het darten eruit gooien. Ze ging zich inbeelden dat ze op Markos gericht waren.
Deetui was niet naar school gegaan omdat hij wilde inbreken bij Simsmeid's kamer. Hij was aan het oefenen om de perfecte inbreker te worden. Plotseling moest hij niezen...
Simsmeid draaide zich om.
"Wie is daar?" Deetui begon nu bang te worden...

Deetui ging zich verbergen achter Simsmeid's kast, trok zijn maag in en probeerde zo stilletjes mogelijk naar de andere kant te gaan.
"Hmm, ik weet toch zeker dat ik iemand hoorde," zei Simsmeid.

Aan de andere kant kwam Deetui weer eruit en probeerde zachtjes naar de deur te gaan...

...Maar helaas net te laat.
"DEETUI!" Schreeuwde Simsmeid.
Deetui bleef geschrokken stil staan.
"Kom onmiddelijk hier," zei Simsmeid dreigend.

Deetui kwam weer de kamer in en stond recht voor Simsmeid. Ze kwam langzaam naar hem toe.
"Sorry, ik was alleen maar aan het oefenen!" Zei Deetui die het bijna in zijn broek deed van angst.

"Deetui, je weet toch dat ik val op slechte jongens?" Simsmeid pakte Deetui beet en zoende hem direct. Deetui was in shock, dit had hij nooit verwacht.
Na het zoenen liet Simsmeid hem weer los. Deetui had er even geen woorden voor.
"Deetui, ik kan er niet langer om heen. Ik ben verliefd op je," zei Simsmeid. Deetui wist niet wat hij hoorde...Simsmeid verliefd op hem? Was het nou wel zo verstandig om haar af te wijzen? Want het was echter niet wederzijds, en iedereen wist hoe gevaarlijk Simsmeid kon zijn als je haar boos kreeg.
---------------
Binnenkort deel 3!