Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

1 bericht • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

SN Review: Aurora Skies

Afbeelding

Inleiding:
Ga op verkenning in een gloednieuwe wereld - Ontdek de wonderen van Aurora Skies vandaag nog!

Een adembenemende omgeving en een onaangetaste natuur staan je te wachten in Aurora Skies! Dit curieuze kustplaatsje biedt de beste harmonieuze levensstijl: uitgestrekte grondstukken in een milieuvriendelijke gemeenschap, indrukwekkende watervallen die op de oevers van een geothermaal meer neerkletteren en heteluchtballonnen waarmee je door de bontgekleurde nachthemel zweeft. Wat zul jij in Aurora Skies vinden?

Eerste indruk

In het begin was ik erg sceptisch over Aurora Skies, ik vond het net zoals vele leden er niet zo mooi uitzien als andere werelden zoals Hidden Springs en Lucky Palms. Maar toch besloot ik de wereld een kans te geven en er nu eens goed naar te kijken!

Create A Sim

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze wereld krijg je een bescheiden aantal kapsels, vier om precies te zijn. Een warrig los kapsel, een nette paardenstaart, een kapsel met golven en voor de kinderen een kapsel met vlechtjes. De kapsels die jongvolwassenen en volwassen dragen kunnen ouderen ook dragen zodat zij ook weer een hip kapsel hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de vrouwen zijn er maar liefst twee hele outfits te vinden en een T-shirt met een sjaal. De twee outfits bestaan uit een top met een rok, die er uitziet alsof hij voor bejaarden is ontworpen, en uit een kort jurkje met een legging. De outfit met de legging vind ik persoonlijk mooier dan de zoutzak outfit. Wederom zijn de outfits ook beschikbaar voor de bejaarden. Natuurlijk is het ook altijd nog mogelijk om de kleding een eigen kleurtje te geven.
Wat je tegenwoordig steeds meer ziet verschijnen in De Sims 3 Store en Uitbreidingen/Accessoires is hippe kleding voor mannen. Ook bij deze wereld krijg je weer wat hippe kleding voor je man, waaronder te verstaan twee jacks en een broek. Keer op keer blijft het mij verbazen dat alles er zo gedetailleerd en mooi uitziet.

Koop- en Bouwmodus
Er zitten ook nog nieuwe voorwerpen bij deze wereld, in eerste instantie had ik wel één of twee meubels verwacht maar niet dat er zo veel nieuwe voorwerpen erbij zouden zitten. Zo zit er bij deze wereld wanneer je hem koopt; een kast met neon kleurige beeldjes, een combinatie-bank, twee stoelen, schilderijen, handige en leuke decoractie planken een klok, een wenteltrap en nog wat decoratie en nieuwe bomen voor buiten. Ook is er weer een nieuwe brievenbus te vinden in buydebug. Ook kun je wanneer je geld en plek genoeg hebt de hete luchtballon voor je Sim kopen.

Huizen, Openbare kavels, Rabbitholes en rare plekjes

Afbeelding

Op het allereerste gezicht ziet Aurora Skies er niet heel bijzonder uit, vooral niet als je kijkt naar de felle kleurtjes die totaal niet matchen met de kleur van het gras. Het gras is naar mijn mening veel te donker en de kleurtjes net iets te fel. Maar wanneer je nog eens een keer goed kijkt zie je steeds meer leuke aparte dingetjes in Aurora Skies zelf. Achter de grote waterval is namelijk een leegstaand huisje te vinden, jammer genoeg woont hier niemand in en zit ik nog steeds te wachten tot er een keer iemand uitkomt.

De huizen van de bewoners

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Er staan een heleboel bewoonde huizen op Aurora Skies maar er staan ook genoeg lege kavels waar je je fantasie los op kunt laten gaan. Ook kun je natuurlijk op deze plekken openbare kavels plaatsen die je nog mist. De huizen van de bewoners zijn allemaal in verschillende kleuren en een beetje in de Amerikaanse stijl gebouwd. Daarmee bedoel ik groot en ruim ingedeelde kamers. Er zijn veel grote huizen maar ook een aantal kleinere starterswoningen te vinden in de stad, die ik persoonlijk toch net iets leuker vind dan de supergrote huizen. Ieder huis heeft weer een aparte kleur, iets wat ik ook erg apart vind aangezien de meeste huizen in andere werelden een ‘normalere’ kleur hebben. De kleurtjes zijn een leuke toevoeging maar mogen van mij de volgende keer wel iets minder fel zijn, ze doen mij meer denken aan Lego dan aan huizen voor een Sim.

Openbare kavels en RabbitHoles

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast dat er allemaal nieuwe huizen staan in deze nieuwe wereld zijn er ook nog de welbekende openbare kavels. Aurora Skies heeft de basis openbare kavels zoals de Bistro, de sportschool, het zwembad, de school, de bibliotheek en bijna zowat alle openbare kavels hebben een nieuw uiterlijk gekregen. Zo passen de gebouwen meer bij de huizen en de wereld opzich, dat is een groot pluspunt want zo past de wereld in één geheel bij elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn er in Aurora Skies nieuwe rabbitholes te vinden. De supermarkt, de openbare school, het theater en de bistro hebben een geheel nieuw uiterlijk en hebben ook weer een nieuw klein detail gekregen wanneer je naar het gebouw kijkt. We kunnen met onze Sims niet naar binnen in het gebouw, maar zo kunnen wij wel een beetje opsnuiven hoe fijn onze Sims het daar binnen hebben. Zo hangt er in het theater een groot schilderij met daarnaast nog hanglampen, plus de balie waar Sims hun kaartjes moeten kopen. Deze kleine details maken je spel toch net wat echter als je een leuk dagboek wilt maken. Zo hoef je niet van alles meer te improviseren om het er echt uit te laten zien als een kavel.

Luchtballon kavel

Afbeelding

De leukste kavel waar het meest over werd gepraat is natuurlijk wel de luchtballon kavel. In het ‘Perspectief Park’ kun je samen met je geliefde, of een goede vriend, samen de luchtballon in om de stad eens beter te bekijken. Terwijl je wacht op jouw ritje in de luchtballon kun je op deze kavel ook nog een lekker bakje ‘Aardbeienmokka in de mix met Sojamelk en Slagroom’ drinken, daarnaast kun je ook nog gebruik maken van de computer. Handig voor Sims die zelf nog geen computer hebben.

Afbeelding

Terug naar de hoofdattractie van deze kavel: De luchtballon. De familie Gniep heeft zich vrijwillig aangeboden om mee te werken aan onze review en zullen voor ons de luchtballon eens goed gaan testen! Met slechts één trek aan het touw stijg je al op in de lucht met de luchtballon. Verwacht niet dat je nu gelijk 1 kilometer boven je stad zit, want je komt maar een paar meter van de grond af. Zelfs met een verrekijker kan je dus nog niet eens de hele stad zien, maar wel de vieze onderbroek van de buurman.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer je in de lucht hangt heb je een aantal mogelijkheden om te doen, zo kun je een ‘ritje maken’, ‘Drinken’, ‘Ojaa’, ‘Vliegen naar’, ‘Aanzoek’ en terug naar de grond. Jammer genoeg zijn de twee tortelduifjes van de familie Gniep al getrouwd dus vroegen wij of zij eens ergens heen woilen vliegen en even wat wilden drinken. Wanneer je wilt gaan vliegen naar een kavel, moet je wel opletten dat er plek is om te landen als er geen plek is vertrekt de ballon ook niet. Na het poseren voor onze foto’s besloten zij nog iets heel anders te doen… Ze nemen het uitproberen van de luchtballon iets té letterlijk.

Natuur

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


De natuur is eigenlijk in mijn ogen het minpunt van Aurora Skies. Het is niet zo dat de wereld er afschuwelijk uitziet, maar ik kan de harde viezige kleuren van Aurora Skies niet echt uitstaan. Het went na een tijdje wel, maar het is niet het mooiste texture die gebruikt is voor deze wereld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Genoeg gezeur over de texture van de natuur, wat nieuw is in Aurora Skies is de lucht. Wanneer de avond verschijnt, valt er een hele mooie aparte lucht over Aurora Skies. De lucht heeft iets magisch en het is een ontzettend mooie lucht. De lucht kwam al eens eerder in een mod naar voren, maar ik ben toch blij dat EA deze lucht zelf in het spel hebben gestopt. Naast de ontzettend mooie lucht is er ook nog een supergrote waterval te vinden in de stad, deze kun je niet over het hoofd zien aangezien deze bijna over de hele stad heen zit. De waterval is echt een supermooie plek om samen met je Sims familie eens te gaan picknicken.

Conclusie

Aurora Skies is dan wel niet mijn meest favoriete wereld uit de collectie werelden die al zijn uitgekomen, maar ik ben de wereld wel meer gaan waarderen naar mate ik steeds meer speelde in deze wereld. Aurora Skies vind ik nog steeds niet de mooiste texture hebben, maar toch verdient de wereld een wel verdiende 7,9. De Sims 3 Aurora Skies is te koop in de De Sims 3 store voor 2.450 Simpoints. Met dank aan EA Benelux voor het reviewexemplaar.