Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

2 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
AnsjJ2
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
12551
Lid geworden op:
do 25 feb 2010, 12:35

SN Review: Sunlit Tides

Afbeelding

Ga op verkenning in een gloednieuwe wereld - Ontdek de wonderen van Sunlit Tides vandaag nog!

Het moderne stadscentrum laat voldoende ruimte vrij voor een weelderig oerwoud vol exotische bungalows en vakantiewoningen aan de kust. De stad ligt ingeklemd tussen de zacht golvende oceaan en een met zon overgoten lagune. Geniet van een picknick op het strand, spreek stiekem met iemand af voor een romantisch afspraakje bij een waterval op het eiland, of kruip lekker tegen een andere Sim aan in de schaduw van een palmboom en kijk hoe de zon in de zee zakt. Zullen jouw Sims ware liefde vinden, of zich alleen al vermaken met de jacht?


Aldus De Sims 3 Store. Maar is Sunlit Tides echt de ideale wereld om verliefd op te worden of blijft het in onze ogen een simpele vakantiewereld? Nina en AnSjJ2 nemen Sunlit Tides onder een loep in deze review.

Eerste indruk
Ans schreef:Zon, zee en strand, dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik de wereld opende. Een heerlijk vakantieparadijs waar je Sim even kan genieten, als je Sim niet hoeft te werken tenminste. De wereld is in één woord prachtig.
Nina schreef:Ooh, wat zou ik hier graag willen wonen! 24 uur per dag, zeven dagen per week het ultieme vakantiegevoel. Een prachtige natuur, bijpassende strandhuisjes en een fantastisch strand. Ja, hier zullen mijn Sims het wel een tijdje kunnen uithouden. I'm in love!
CAS

Afbeelding

Afbeelding

Bij de wereld komen ook een paar leuke items voor in Create A Sim mee, zoals een hoedje voor de mannelijke Sim. Eerlijk gezegd vind ik de vorm niet echt mooi, nogal hoog en groot. Helaas, want het idee is wel erg leuk! Dit is niet het enige item voor mannen, ook is er een toepasselijk rokje - sarong volgens EA - dat erg vrolijk staat, maar niet echt mannelijk is. Al denk ik wel dat dit rokje niet zal misstaan op Sunlit Tides. Het is te dragen als alledaagse kleding, slaapkleding en badkleding. Erg leuk dus!

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk zijn er ook nieuwe items voor de vrouwelijke Sim, twee kapsels en twee setjes kleding. Ik begin met de kapsels, deze passen perfect bij het strandgevoel. De ene is een opgestoken kapsel met een prachtige bloem en de andere heeft een vrolijke bloemenkrans. Helaas vind ik de bloemenkrans nogal vol en dik, ik zal hem helaas niet veel gaan gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig zijn er ook nog twee leuke setjes kleding. Het jurkje is de perfecte outfit voor op het strand, maar ook gewoon voor in huis. Je kunt het namelijk als alledaagse kleding en avondkleding dragen. Het tweede item is een badpak, maar kan ook gedragen worden als alledaagse kleding. Voor dit kledingstuk zijn er 3 verschillende patronen: sterren, krullen en bloemen maar je kunt ook voor een badpak zonder een patroon kiezen. Ik vind beide outfits erg geslaagd!

Families

Afbeelding

Eén van de nieuwe families in Sunlit Tides is de familie Plezant. Deze familie zagen wij al eerder in De Sims 2. Marie-Louise had daar een drukke baan, Patrick wist niet of hij wel verder kwam in zijn carrière en papte aan met de schoonmaakster en dan had je ook nog hun tweeling. Al met al was hun leven in De Sims 2 geen pleziertje. In deze wereld is de familie terug gekomen, nog voordat zij kinderen kregen, ze zijn nu namelijk net getrouwd. Het stel woont in een modern huis genaamd 'Het Liefdeshuis', erg toepasselijk want het stel is nog vol van elkaar.

Afbeelding

Naast de familie Plezant zijn er natuurlijk ook nog andere bewoners op het eiland. De één heeft een gezin, de ander woont net samen of de bewoner is alleen. Één van de bewoners die alleen leeft is Kaila. Kaila is één van de beste koks op het eiland. Ze zoekt ingrediënten op het eiland en maakt hiermee de lekkerste gerechten van de wereld. Maar ondanks dat ze de lekkerste gerechten maakt werkt ze niet in een restaurant maar in de wetenschap. Misschien komt ze daarom wel aan haar ingrediënten?

Huizen van de bewoners

In Sunlit Tides staan heel veel prachtige huizen, van groot tot klein. Ik begin met een paar huizen van de vaste bewoners, maar laat ook de mooiste lege kavels en huizen zien.

Afbeelding

De familie Plezant woont, zoals al eerder is gezegd, in 'Het Liefdeshuis'. Dit is vanbinnen een klein huisje maar prachtig gemaakt met al dat hout. Ondanks het vele water rondom dit liefdeshuisje is er wel een zwembad aanwezig. En er is zelfs een sauna gebouwd! Als je, net als ik, zou kiezen voor gezinsuitbreiding, moet je toch wel gaan verbouwen of verhuizen. Helaas, want ik denk dat heel veel mensen het verhaal van De Sims 2 willen naspelen.

Afbeelding

Een stukje verder woont de familie Hoffman in een riant huis genaamd 'Mijn eerste thuisvakantie'. Deze woning ligt op een toplocatie en ziet er vanbuiten al net zo mooi uit als 'Het Liefdeshuis', maar dan een slag groter. Zoals ik wel vaker vind van de inrichting van EA, is het van binnen nogal simpel. Ik had het echt prachtig gevonden als ze het wit en hout heel mooi hadden doorgetrokken naar binnen, zodat daar ook het strandgevoel zou ontstaan. Helaas is dat niet gebeurd.

Afbeelding

De familie Allender, die bestaat uit een single man, woont in een klein huisje genaamd 'Zeeruis'. Dit is een klein maar simpel huisje, maar toch ook weer op een prachtige locatie. En wie wil er met zo'n mooie natuur naast de deur nou de hele tijd binnen zitten?

Afbeelding

De Standhangers wonen in het hutje genaamd 'Eeuwig Tropisch'. Het zou zo op een Expeditie Robinson eiland kunnen staan, ik vind het echt geweldig. Het is niet helemaal mijn smaak, maar het past perfect bij de drie bewoners. Ze hebben alleen weinig privacy, want ze slapen alle drie in één slaapkamer.

Afbeelding

Verder is er een hele grote baai met allemaal lege kavels. Dit is echt een geweldige plek voor de huizenbouwers onder ons. Natuurlijk zijn er door de stad heen ook wel lege kavels te vinden, maar dit is echt top. En ook al ben je helemaal niet van het bouwen, het ziet er niet heel erg leeg uit, zoals ik bij andere werelden vaak heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan hebben we ook nog, van links naar rechts, 'Semitropisch Onderkomen', 'Het Strandhuis' en 'Heiligdom'. Dit zijn drie riante villa's verspreid over het eiland. Allemaal zien ze er aan de buitenkant prima uit maar daar is de prijs ook wel naar.

Helaas zijn er maar vier lege starterswoningen, dit vind ik wel erg weinig. Natuurlijk zijn er nog genoeg lege kavels, maar ik begin liever in een bestaand huis zonder met cheats te spelen. Voor mijn bestaande familie, die ongeveer 150.000 Simdollars op de bankrekening had staan, waren er naast die vier kleine huisjes ook nog vijf wat grotere huizen beschikbaar. Ook niet al te veel, maar je kunt altijd nog een familie uit huis zetten.

Openbare kavels & Rabbitholes

Afbeelding

Over de bergen en door het woud gaan wij naar oma... Oh we gaan niet naar oma, maar wel naar de nieuwe schuilplaats van de schurken: de krater! De krater ligt boven op een enorme berg, op het puntje van Sunlit Tides. Zoals ik al zei is dat de nieuwe werkplek voor de criminelen. Het is leuk en origineel bedacht om van een vulkaan een werkplek te maken voor boeven, met alle decoraties ervoor en erop lijkt het ook echt op een geheime plek waar niemand durft of mag komen. Op de vulkaan zitten houten planken gemonteerd waar een persoon over heen kan lopen, jammer genoeg loopt je Sim er niet over heen en blijft het echt decoratie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de andere kant van de stad vind je de winkels en echt alles is in het nieuw gestoken en opnieuw gebouwd. Bij ieder gebouw zie je weer wat aparts, het restaurant heeft op het dak van het gebouw zitplaatsen, de supermarkt heeft een gigantisch schilderij aan de buitenkant van het gebouw hangen. Tussen de winkels door zitten ook openbare plekken zoals parken, een museum en de bieb tussen de winkels en ook zitten daar tussen zitten weer gebouwen zoals het zakelijk gebouw, dat er totaal niet zakelijk uitziet door hun gigantische surfplank voor op de gevel. Al met al brengt dit jullie waarschijnlijk op veel verwarring uit maar het komt er op neer dat alles door elkaar heen is gemixed. Ondanks dat het door elkaar heen is gemixed ziet alles er netjes en voornamelijk ontzettend mooi uit.

Natuur

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De natuur in Sunlit Tides is in één woord gewoon prachtig. Er zijn prachtige stranden, er is heel veel water en natuurlijk is de zonsondergang geweldig. Op het hele eiland zijn prachtige bomen en planten te vinden en het landschap is nergens hetzelfde. Eerlijk gezegd denk ik dat je beter maar de foto's kunt bekijken, die zeggen veel meer dan woorden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koop- en Bouwmodus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer je de gouden versie krijgt, krijg je iets meer spulletjes dan bij de standaard editie. Bij de standaard editie van de wereld zit alleen de stoomsauna bij. Bij de gouden editie krijg je iets meer spullen. In bouwmodus krijg je een bubbelbad, een massage tafel, gordijnen, een ligstoel en een kast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In bouwmodus krijg je drie verschillende soorten planten, twee pilaren en een dakpatroon Naast deze objecten krijg je bij de gouden versie ook nog twee kavels en volgens mij krijg je door die twee kavels ook nog extra spullen zoals een nieuwe douche. Naast alle bouw en koop objecten en de twee kavels die je bij de wereld krijgt, krijg je ook nog een nieuwe brievenbus cadeau. Deze is te vinden in het buydebug menu.

De Stoomsauna

Afbeelding

Afbeelding

De stoomsauna krijg je ook bij de wereld. Op dit moment kun je hem helaas nog niet los aanschaffen. Deze sauna doet meer dan alleen maar plezier! Heeft je Sim keihard gesport, dan verdient hij wel een Hydrotherapeutisch Bad waarmee hij sneller herstelt. Ook kunnen Sims natuurlijk 'Ojaa!' in de sauna doen en zelfs het geslacht van de baby bepalen! Erg leuk bedacht, maar ik vind het altijd leuk als dat een verrassing is.

Naast Hydrotherapie kan je Sim ook kiezen voor een modderbad of gewoon genieten van de stoom. Heeft je Sim groente in zijn inventaris krijg je zelfs de optie 'Gestoomde groente maken'!
De sauna is vrij groot, 3x4 blokjes. Bij de wat grotere huizen in Sunlit Tides is de sauna al ingebouwd, erg fijn. Meestal is er een speciale ruimte gemaakt omdat er toch veel stoom vrij komt. Ook is de sauna op een aantal openbare kavels te vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Al met al is de sauna een leuk hebbeding voor de iets rijkere Sim. Ik denk dat ik de sauna wel vaak ga gebruiken, hier krijgen mijn Sims een goede gemoedstoestand van en dat is nooit verkeerd!

De Zen Massagetafel

Afbeelding

Afbeelding

Een echt spiksplinter nieuw voorwerp met nieuwe interacties is naast de sauna: de massagetafel. Deze kan je alleen krijgen door de gouden versie van Sunlit Tides te kopen, iets wat ik erg jammer vind want er zijn genoeg mensen die de wereld niet willen hebben maar wel de massagetafel. De tafel is namelijk niet los te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de massagetafel is het natuurlijk geen wonder dat je je Sim partner of vriend(in) een massage kunt geven. Maar naast de drie massages die je kunt geven kun je ook nog accupuntuur en een heet-steen-behandeling geven. Wanneer je een behandeling doet geniet je Sim van een massage, of juist niet, een massage of hete steen behandeling kan ook verkeerd gaan. Wanneer een hete steen behandeling mis gaat, vallen de hete stenen zo op je Sim en springt de Sim die de behandeling krijgt zo op. Al met al vind ik de massagetafel een leuke toevoeging aan de wereld, het past er precies bij en zo kun je meer genieten van de relatie tussen je Sims.

Conclusie
Ans schreef: Ondanks dat Lucky Palms nog steeds mijn favoriete wereld is, komt Sunlit Tides nu ook aardig in de buurt van mijn favoriete nieuwe wereld. Het tropische sfeertje komt goed over, en ik hou van de families op dit eiland. Maar toch op de een of andere manier blijf ik Sunlit Tides aanzien als een vakantie eiland en niet als een 'normale' wereld waar ik normaal in speel. Mijn Sims zal ik hier zeker naar toe verplaatsen, maar dan alleen voor vakantie! Als je houd van een tropisch eiland raad ik je aan om de wereld aan te schaffen, je kwijlt echt weg bij de natuur en een mooie zonsondergang. De wereld krijgt van mij een 8,5.
Nina schreef:Nadat ik al heel lang in Sunset Valley speel, denk ik dat nu Sunlit Tides mijn favoriete buurt is geworden. Stiekem vind ik hem nog mooier dan Lucky Palms! Ik hou van de groene natuur, de prachtige palmbomen en de leuke strandhuisjes. Alle bewoners hebben een leuk verhaal en ik kan niet kiezen met welke ik ga spelen.
Het is inderdaad wel meer een vakantie-eiland en ik ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien met sneeuw...
Sunlit Tides is zeker een aanrader en krijgt van mij een dikke 9!
Meningen van enkele van onze forumleden
Matthieu schreef:Heel leuk! Het idee van een tropisch eiland vond ik al geweldig, en toen ik de foto's zag...
Het is groot, er staan erg mooie huizen in en de natuur is ook prachtig. EA heeft zeker zijn best gedaan met het water en de lucht, wat er echt prachtig uit kan zien. :)
Wecameasromans schreef:Ontzettend mooie buurt!
Nadeel vond ik dat het ontzettend lang duurt om je sim van de ene naar de andere kant van het eiland te krijgen. Ook mistte ik toch echt een aantal kavels, zoals de vuilnisbelt en de kringloopwinkel. Ondanks dat het zo'n mooie buurt is vond ik de inrichting van de huizen wat minder en dat maakt dat ik de buurt nu vooral gebruik om mooie screens te maken.
Simsfreak schreef:Sunlit Tides is een zeer mooie buurt! Het is prachtig gemaakt, de landschappen zijn er gaaf en ook de lucht en waterbewerking is fantastisch. Toch vind ik het voor het spelen geen al te fijne buurt, met name omdat hij door de vorm vrij onoverzichtelijk is. Niet mijn favoriete buurt, maar toch erg mooi.
deetui schreef:Sunlit Tides is een mooi en zonnig eiland. Het is erg goed afgewerkt en het water er omheen is ook erg mooi. De huizen en openbare kavels passen echt in Sunlit Tides, door hun zomerse en exotische uitstraling. Sunlit Tides heeft niet alle openbare kavels, en als je er zelf een moet plaatsen past het niet echt in Sunlit Tides. Het verplaatsen van je sim van de ene kant naar de andere kant van het eiland duurt ook ontzetten lang. Al met al vind ik dit een van de beste buurten van EA en geef het een dikke 9! :D
Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: SN Review: Sunlit Tides

Hele leuke review! Al heb ik nog wel 2 aanmerkingen: Bij de planten zijn de foto's in de nacht geschoten en daarom zie je ze niet zo goed, misschien een idee om die screens opnieuw te nemen? En bij de openbare kavels is de eerste kavel niet helemaal geladen en zie je nog stukjes grijs. Dit zijn maar kleine opmerkingen hoor, en ze storen niet echt, maar ik dacht ik meld het even ;) En leuk dat mijn mening er ook in is verwerkt :D

Weergave- en sorteeropties