Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

141 berichten • Pagina 1 van 8

marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Dom, Dommer, Henkie-Henkie (Afgerond..)

Vergeetachtigheid en vaag gedrag
Hai, dit is een verhaal over Ellis Klappord en haar nakomelingen.
Het is geen 10G of geen 5G, vooral omdat ik niet weet hoelang ik dit volhou. Dit verhaal is niet bedacht omdat ik vet goed wou gaan schrijven of omdat ik dit zo lang mogelijk vol wil gaan houden. Nope, ik probeer gewoon van Ellis een zo’n gek mogelijk type te maken ;3
Bij elke generatie veranderd eigenlijk de naam van het dagboek en het staat vaak in het teken van wat die sim zo uniek maakt.


Afbeelding
Hoofdstuk 1: Het gemeentehuis
Hoofdstuk 2: De leuke jongen
Hoofdstuk 3: Oepss, een paar foutjes

Hoofdstuk 4: Midlifecrisis.
Hoofdstuk 5: Niet geschoten is kinderleed bespaart

Hoofdstuk 6: Bejaard
Hoodstuk 7: Goodbye, Ellis
Poll vraag: Wie wil jij als volgende stamhouder?
Henkie: 11 stemmen
Kees: 3 stemmen.
Geen van beide: 2 stemmen
De volgende generatie gaat helaas niet meer door (Klik).

Laatst gewijzigd door marlinde op za 12 nov 2011, 13:56, 29 keer totaal gewijzigd.

marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Vergeetachtigheid en vaag gedrag- Ellis Klappord

Hoofdstuk 1:
Afbeelding
Hallo simsjes, ik ben Ellis.. Kla..Klapo.. iets met een K in ieder geval. Ik ben hier komen wonen omdat ik door mijn vader uit mijn oude huis ben gekickt.
Hij werd zóó boos om één, klein vergissinkje. Je vader met zijn nieuwe vriendin aanzien voor een stel inbrekers en daardoor de straat wakker maken met een harde gil kan iedereen toch gebeuren?
En tja, dat die nieuwe vriendin uiteindelijk een paspop bleek te zijn..

Afbeelding
Omdat mijn pa had gezegd dat je een baan nodig had om in huis te kunnen blijven, ging ik maar naar het gemeentehuis. Kon ik meteen even vragen of ik mocht bellen, zodat ik mijn zakgeld kon vragen aan mijn vader. Dat kreeg je immers als je 18+ was en uit huis ging. Jarenlang heb ik me daar op verheugd, en nu kan ik er eindelijk aanspraak op maken! Jippie.

Afbeelding
Uiteindelijk stapte ik uit bij een gebouw dat wel het gemeentehuis móest zijn. Mooi zonnetje op de deur, dat paste echt alleen bij een gemeentegebouw.
Even bleef ik stil staan, het zag er nogal.. leeg uit. Maar wie niet wint die niet waagt.

Afbeelding
‘Hallo meneer, waar is de burgemeester?’
‘Sorry meis, ik ben toch echt een vrouw. Maar je komt zeker voor onze baas, de beroemde koppelaar?’
‘Dat denk ik dan, ook al heb ik nog nooit van een burgemeester gehoord die mensen koppelt..’
‘Onze baas meis, geen burgemeester’

Afbeelding
Ondertussen kon ik steeds meer sims uit het raam zien, wat verveeld aan het rondlopen. Arme sims, moesten ze gewoon wachten?
Bij mij was de burgemeester tenminste zo aardig om meteen alle databases af te zoeken, dat zei ze tenminste. Zelfs voordat ik mijn sollicitatiespeech kon opzeggen! Alleen die databases afzoeken koste wel 500 simdollars, maar als je dat moest betalen in eh.. Sunset Brook voordat ze gingen zoeken of je een baantje kon krijgen, moet ik dat maar doen, ik wil immers ze niet beledigen of eruit zien als een nieuwkomer.

Afbeelding
Uiteindelijk werd ik de deur uitgegooid met een lichtere broekzak en een papiertje waar het telefoonnummer van iemand opstond die ik moest bellen. Waarschijnlijk de burgemeester, dat verklaarde misschien ook die 500 simdollars.
De telefooncentrale hier in Sunset Valley zal waarschijnlijk enorm duur zijn geworden door de Schaapjes-crisis – zó zielig, omdat een idioot alle geldkluizen had gevuld met schapen inplaats van geld kreeg Sunset Valley iets van schaap te kort- en moest je 500 simdollars betalen om hem te bereiken! Dat zal het wel zijn. In ieder geval, ik kreeg een soort wegwerp mobiel waar ik 1 gesprek mee kon voeren. Daar gaat mijn zakgeld eis.

Afbeelding
‘Hallo meneer de burgemeester. U spreekt met Ellis Klapvoet. Ik bedoel Klappord’
‘..’
‘Nee meneer! U móet de burgemeester zijn. Misschien heeft u last van geheugenverlies, maar u moet de burgemeester zijn!’
‘..’
‘Dit is géén flauwe grap. Ik zoek een baantje, en u moet ervoor zorgen!’
‘..’
‘Niet oph-..’ Tss, die gozer heeft gewoon opgehangen. Die verdient het niet eens om burgemeester te zijn.

Afbeelding
Beteuterd haalde ik de mobiel van mijn oor af en gooi de mobiel in een al aardig volle prullenbak. Mis,hij balanceert nog even op een blikje fris en valt dan hup, naast de prullenbak op de voet van een zwerver. Die kijkt verschrikt op.

Afbeelding
‘En daarna hing de burgemeester op’ bang voor een boze blik van die zwerver heb ik mijn levensverhaal maar aan een nette man in pak verteld. Hij vond het niet echt interessant, maar ja.
Hij kijkt me eerst aan of ik een grapje maak en schiet dan in een bulderende lach.
‘Dit is een kuuroord, en die jongenman die je belde is een date’
Shit. Dus ik ben zolang bezig geweest met een date? Waarom doen ze er dan ook een zon op de voordeur, dan vraag je om problemen.

Afbeelding
Eindelijk thuis zit ik televisie te kijken op een keiharde bank. Ik had nooit moeten zeggen dat ze hem wel mochten inrichten, ik zit eenmaal in Sunset Brook. Ik bedoel Twinbrook. Nee, daar kom ik net vandaan.. Iets met Sunset.

Afbeelding
Opeens verschijnt er een knappe man op het zwart-witte, prehistorische scherm.
Mijn gedachten gaan weer terug naar de burgemeester die de burgemeester niet was. Als die gozer eerder had gezegd dat ik bij het kuuroord zat, had ik tenminste een date.
Want ik wou wel graag een vriendje..

Afbeelding
Mijn nagels trekken samen in mijn vel. Waar zijn leuke jongens? Niet bij het kuuroord in ieder geval. Het park lijkt me wel wat, het is immers zondagmiddag.

Afbeelding
Wat later dan gepland omdat ik weer verdwaalde schud ik de hand van een gespierde jongen.
Mijn moeder brabbelde altijd wat over liefde op het eerste gezicht, dus schudde ik de hand van degene die ik het eerst zag. Afgezien van een meisje die voor me een politieagent stond uit te schelden wegens een parkeerbon.

Afbeelding
Ik tuitte mijn lippen en boog naar hem toe. Klaar voor een kus, net zoals op die film. Ik sloot mijn ogen.. En in plaats van warme lippen voelde ik alleen maar lucht.

Afbeelding
‘Wat doe jij nou weer?’ vroeg hij verbijsterd. Als je niet eens genoeg verstand hebt om dat te raden, vertel ik het je maar niet, wou ik zeggen.
‘Je kussen’ antwoorde ik stilletjes.
‘Ben je gek geworden, ik ken je niet eens’ hij had blijkbaar niet een hele tijd zijn blinddoek opgehad, of hij kende het begrip ‘gezicht op de eerste liefde ‘ niet.

Afbeelding
‘Maar dat moet. Je moet zoenen met je eerste liefde die je ziet’ zei ik sip.
Hij voelde zich duidelijk ongemakkelijk. Blijkbaar was hij dat helemaal vergeten, en had hij nu spijt.
Tja, dan heb je geluk dat een vrouw je eraan herinnert hè.

Afbeelding
‘Maar hem zag je het eerst. Waarschijnlijk was je dat vergeten’ hij wees naar een jongen.
Het zou kunnen, ik had immers geen topgeheugen. Nog een keer keek ik naar de man die ik had geprobeerd te zoenen.
‘Weet je het zeker?’
‘Zeer zeker’
Ik hupte opgetogen naar de jongen toe, klaar voor een nu wel beantwoorde zoen..
het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Vergeetachtigheid en vaag gedrag- Ellis Klappord

De leuke jongen

Afbeelding
‘Hai!’roep ik terwijl ik me naast hem neergooi. Ik moet moeite doen om te zorgen dat ik hem niet meteen doodknuffel. Hetzelfde geld trouwens voor op zijn schoot springen.
‘Hallo’ antwoord hij zonder op te kijken,’ben jij Monique?’
Kijk, ik luister naar Elisa, Elise, Klapvoet en nog wat, maar Monique?
‘Ja’ antwoord ik vrolijk. Verandering is gezond.

Afbeelding
‘Knuffel time!’ roep ik weer vrolijk terwijl ik mijn armen uitnodigend spreid.
Hij haalt nonchalant zijn schouders op en schuift naar me toe.
Ik glunder. Zie je, met eerste gezicht zit je altijd goed.

Afbeelding
‘Hoe heet je trouwens?’ vraag ik terwijl ik hem nog altijd glunderend aankijk.
‘Stefan’ is zijn korte antwoord. Hij kijkt me nog altijd niet aan.
Dat mag de pret niet berotten, ik hou van brave jongens. Maar ze moeten wel een klein beetje hun eigen mening hebben. Over welke hondenriem ze het leukst staat, bijvoorbeeld.
Anders kies ik bijvoorbeeld een riem die ze helemáál niet leuk staat, of krijg ik dat gezeur van dat ik ze als honden behandel. Terwijl ik dat helemaal niet doe, tss.

Afbeelding
Ik knijp nog even in zijn arm. Dat het zo goed gaat, terwijl ik hem amper ken. De andere jongen is helemaal vergeten.
‘Ik moet gaan’ zegt hij uiteindelijk voorzichtig.
Ik kijk hem onthutst aan, dat meent ie niet. Flauwe grap hoor, ha-ha ik lig in een deuk.
We zitten hier pas twee uur! En nog steeds hebben we niet gezoend.. Wat zal mijn ma hier van zeggen? Ik ken hem al 2 uur en enkel geknuffeld..

Afbeelding
‘Misschien kunnen we morgen nog wat afspreken, Monique?’
‘Monique?! Ga je nu al vreemd?’ sorry hoor, maar dat gaat zelfs mij wat te ver. Een heel klein beetje maar,het gaat te ver.
‘Je zei dat je Monique was..’
‘Ik heet Ellis sukkel, Ellis Klapvoet. Shit, ik bedoel Klappord. Toch? ’
‘Euhm, sorry Ellis. Maar ik ken je niet en ik weet dus ook niet je achternaam’


Afbeelding
Voordat ik kon vragen of hij mijn achternaam even wou oproepen, rende hij weg.
Lekker onbeleefd. Ik had niet eens de kans om te vragen of hij homo was.
Ik heb niks tegen homo’s, vind de meeste ook aardige gozers, maar het zou toch wel fijn zijn als mijn vriendje op vrouwen valt.

Afbeelding
Nog namokkend loop ik naar het politiebureau. Ze zullen hem wel voor mij oppakken en in de cel zetten. Omdat hij mijn hart heeft gebroken.
Maar ik ken de regels, en hartenbreken zien ze niet als vapalisme. Erg hè?

Afbeelding
‘Ik kom aangifte doen voor diefstal!’roep ik luid. Ik moet uitkijken met wat ik zeg, een celstraf van een week of een taakstraf is wel goed genoeg.
Maar helaas, eenmaal begonnen verzin ik de aller gekste dingen. Dat hij mijn geit heeft gestolen – ik zit eenmaal in eh.. dit stadje- en toen ik hem achterna rende een pistool heeft gepakt, etc.
De politieagent is diep onder de indruk.
‘Morgen gaan we een opsporingsbericht verzenden’ zegt hij terwijl hij nog even troostend mijn arm aanraakt. Gelukt!

Afbeelding
De neiging onderdrukkend om weg te huppelen slenter ik naar de taxi.
Morgen of overmorgen staat die Stefan te smeken of ik die aanklacht in kan trekken – terwijl het waarschijnlijk hoogstens een korte celstraf word- maar dat doe ik alleen als hij meteen met mij trouwt. Wat zal papa trots op mij zijn.

Afbeelding
‘Wat deed die vrouw hier, Willemsen?’
‘Aangifte doen. En nog een heftige ook. Als alles waar is, is die gozer totaal geen lieverdje’
‘Zou kunnen, die vrouw zag er ook nogal.. emotioneel uit’

Afbeelding
Vermoeid ging ik –nu nog alleen- in bed liggen. Hoelang zou het duren totdat die Stefan aanklopte?
Ik moest er in ieder geval zo aantrekkelijk mogelijk uitzien, besloot ik.
En omdat wallen er niet bij hoorden, sliep ik snel in. Dromend over een smekende Stefan.
Heerlijk.
het nummer 1 lid van sn is pas... 32.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie