Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Ik vond dit verhaal...

Peiling eindigde op zo 28 aug 2011, 16:56

Erg mooi!
51
98%
Redelijk
1
2%
Saai
0
Geen stemmen
Totaal aantal stemmen: 52

280 berichten • Pagina 14 van 14

Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Dankjewel. :) Ja aan de andere kant er zijn al zoveel verhalen over pesten, dus twijfel nog.
Ik heb wel besloten dat ik dit dagboek laat verwijderen. :) Het heeft al bijna een jaar gestaan en inmiddels heeft iedereen het wel gelezen.
Verdere reden dat ik laat weghalen is omdat het verhaal ook echt een deel uit mijn leven verteld en als een uitgeverij er ooit wat gaan inzien, ja dan moet dit sowieso weg van het internet. :)
Ik ben wel blij dat ik het heb gedeeld afgelopen tijd want door jullie ben ik er iets opener over geworden, want ik durfde er nooit over te praten. Ik schaamde me dood ervoor...
Nu heb ik erdoor een boek geschreven en laten we hopen dat het iets gaat worden. Ik vind belangrijkste dat mensen gaan beseffen wat voor impact het kan hebben, ik kan dit mijn levenlang nooit meer vergeten. Alleen slechts minder eraan denken.
Belangrijkste boodschap aan mijn ervaringen is dat uiterlijk soms helemaal geen rol hoeft te spelen om slachtoffer te worden.
Ik las weleens reacties op internet van: "Hoe kan die nou gepest zijn? Het is zo'n lekkerding!"

Om dat soort dingen kan ik me dood ergeren...Mensen schijnen te vergeten dat er soms meer speelt dan alleen dat.
Gebruikersavatar
Wicked Rose
Snackventer Snackventer
Berichten:
50
Lid geworden op:
vr 19 nov 2010, 07:57

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Wow, heb net heel je verhaal in een keer gelezen, wat heftig zeg!

Ik ben zelf ook getraumatiseerd door mijn pestverleden, van groep 3 tot 8.. Wou dat ik zo sterk had kunnen zijn als jou! Ik heb er therapie voor gehad van mn 14e tot 16e, maar nu helaas ook weer.. het is inspirerend om te lezen dat je ondanks je tegenslagen zo ver bent gekomen! Dankje!

Echt knap dat je je verhaal zo hebt opgeschreven, en dat je er een boek van hebt geschreven, hoe wil je het boek gaan noemen? ik wil het graag lezen!
If I touch a burning candle I can feel no pain..
If you cut me with a knife it's still the same..
In the ice or in the sun it's all the same..
I know that I am dead..
Yet it seems that I still have some tears to shed..

Tears to shed - Corpse bride
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Dankjewel, Wicked Rose!

Iedereen is sterk, dus jij ook! Wat ik heb doorgemaakt hoeft niet te betekenen dat ik een soort held ben hé ;) Iedereen kan dit overkomen en zichzelf eruit redden, zolang je maar blijft geloven in jezelf dan komt alles op zijn plekje terecht! :)

Ik moet nog kijken hoe ik het boek ga noemen, ik laat het hier wel weten als het zover is. :D
Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Wow, ik heb echt wel een brok in mijn keel nu :$
Ik vind het echt super heftig en super knap dat je dit verhaal kan en durft te vertellen. En ik vind het heel knap dat je zo ver bent gekomen op het MBO. Echt... ik weet eigenlijk niet wat ik nog meer moet zeggen..ik ben er denk ik een beetje stil van ben :$
Ik ben zelf ook jaren lang gepest geweest en en daar hebben ook gevolgen aan gezeten (nog steeds) maar het was lang niet zo heftig als dit :O
Afbeelding
Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Graag gedaan! :)

Ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waarom ik werd gepest. Het begon in groep 5. Ik denk dat dat meisje het deed omdat ze zelf ook erg onzeker was. In groep 6 had mijn moeder ervoor gezorgt dat ze niet meer bij mij in de klas zat en dat heeft geholpen. Zij stopte ermee. Maar daarna ging het gewoon verder met twee andere meiden tot en met groep 7. En zelfs in groep 8 hielden ze er nog niet mee op. En waarom zij het deden? Ik weet alleen dat ze mij niet meer als vriendin wilde en daarom mij maar gewoon negeerde, en roddelde en buitensluiten en dat soort dingen. Zij waren van die populaire typjes waar ik vaak maar een beetje bij stond. Het klinkt misschien als niks maar ik heb me echt heel vaak rot en alleen gevoeld. En soms had ik zelfs het idee dat de hele klas mij niet mocht en zelfs de andere groep ook niet. En het was niet alleen op school, net als bij jou was het ook op msn of gewoon buiten schooltijd.
De basisschool was dus echt een vreselijke periode, maar de middelbare was ook niet geweldig als ik daar zo aan terug denk. Ook daar was ik niet heel erg geliefd, vaak omdat mensen mij saai en stil vonden. Maarja..dat kwam dan weer door wat er op de basisschool is gebeurt. Ik heb een aantal keer vragen gekregen van 'waarom ben je zo stil?' iemand noemde mij ook een keer lelijk en iemand zei zelfs een keer 'jij bent echt dood.' Nou, daar wordt je ook niet echt zelfverzekerd van.
Maar nu ga ik naar het MBO en hoop ik op een nieuwe start met nieuwe mensen :D

Ik heb er geen hulp voor maar ik heb wel in groep 7 op een assertiviteitscursus gezeten. Heeft eigenlijk niet zo geholpen. Eigenlijk heb ik mezelf erbovenop geholpen. Ik ben nog steeds onzeker enzo maar ik ben al op goede weg vind ik. ;)

Sorry voor het lange verhaal :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Vervelend, Ddeemm! :(
Maar inderdaad, een nieuwe start doet een hoop nieuwe kansen! ;)
Ik heb respect voor je dat je ervoor vecht en jezelf zo goed erboven hebt geholpen, sterkste kant moet ook uit jezelf komen vaak. :)
En ach het maakt niet uit of je verhaal lang is, hoe meer je erover open doet hoe beter. Beter nu dan laat, toch? :)
Heb vertrouwen in jezelf, het probleem ligt heel vaak bij de pester en niet bij jou of een andere slachtoffer van pesten. Mensen moeten maar eens accepteren dat niet iedereen hetzelfde is, de één is stiller en de ander drukker. ;)
Blijf wie je bent, Ddeemm! Zo kom je verder :)
Gebruikersavatar
zoetje753
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
283
Lid geworden op:
do 05 jan 2012, 09:23

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

woow jouw verhaal is wel heftig hoor :o ik ben zelf ook behoorlijk gepest (en ja ik heb daar nu na 4jaar nog steeds last van.) maar als ik dit zo lees stelt mijn hele gedoe niet eens zo heel veel voor :o maar succes verder op school enzo :D
ik heb er trouwens echt respect voor dat je je hele verhaal zo op het forum neer zet want dat heb ik zelf ook gedaan(ik maak het denk ik niet af) maar ik vond het zelf moeilijk om dat te doen omdat je dan vanuit een ander persectief ziet wat voor dingen er eigenlijk gebeurd zijn en dan lijkt het ineens een stuk minder erg(tenminste in mijn geval) en tsja eigenlijk weet ik niet echt wat ik daarmee wil zeggen XD maar ik vind het echt goed van jou :)
~RAWR~
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Dankjewel voor het lezen, Zoetje753! :)
Hoezo zou het van jou niets voorstellen, als een ander het heftiger heeft meegemaakt wilt niet zeggen dat jij het makkelijker hebt gehad. Als je zelf ervaart is het altijd enger en heftiger dan voor een buitenstaander. :)
En waarom maak jij je dagboek niet af? :O Als je vanuit een ander persectief bekijkt wilt niet zeggen dat je verhaal maar niks is, jij hebt het ervaren, Zoetje753! Het is jouw goedrecht om erover te praten of te delen! :) En vooral doen, erover praten. Mensen gaan je heus geen aansteller vinden (ik tenminste zeker niet). Ook al is mijn ervaring misschien heftiger, die van jou mag ook gehoord worden hoor. ;) Iedereen heeft een hart dat gelucht moet worden, dus jij ook. :)
Denk eroverna zou ik zeggen, over je dagboek. Maar onthoud wel dat je nergens voor hoeft te schamen!
Gebruikersavatar
zoetje753
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
283
Lid geworden op:
do 05 jan 2012, 09:23

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

het is net wat je zegt: aan de ene kant lucht het heel erg op, maar aan de andere kant vind ik het een best wel moeilijk om erover te schrijven omdat het steeds dichterbij mij mijn leven komt zoals het nu is en het is niet zo dat ik nu van alles af ben. Ik zit nog steeds in therapie(nee dat komt heus niet alleen van het pesten) en die vrouw zegt ook dat het goed is om erover te schrijven en mijn verhaal met mensen te delen maar het is wel moeilijk en ik stop denk ik ook niet, ik denk dat ik uiteindelijk(ooit op een dag xD) verder ga met mijn dagboek maar voorlopig is het denk ik beter als ik dat niet doe.. Ik schaam me er ook niet voor(misschien omdat ik de meeste mensen hier niet ken xd) maar het blijft gewoon moeilijk xd
als je het dagboek wil lezen: http://forum.simsnieuws.nl/viewtopic.php?f=31&t=8095 zodat je het dan misschien beter snapt XD
~RAWR~
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Dankje voor het lezen! :) En probeer niet bang te zijn, je gaat naar school voor jezelf en niet voor een ander! ;)
Blijf lekker jezelf en doe lekker je eigen ding :D Dan komt het wel goed! Jij hebt de handen en de wil om je eigen weg te bepalen erin :) Klinkt misschien beetje zweverig maar je begrijpt wel wat ik bedoel natuurlijk :)
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Kleine update:
Ik kreeg soms vragen over hoe het nou met "Roy" was afgelopen. Antwoorden die ik zelf ook niet wist.
Ik ben vorige week herkend op straat, door iemand van school destijds die het pesten ook van dichtbij had zien gebeuren.
Na een tijd bij gepraat te hebben vertelde ze ook dat ze wist hoe het met "Roy" was gegaan.
Hij had een tijdje hulp omdat die dus schizofreen is, maar ook hier in is het gefaald. Het schijnt nu zelfs erger te zijn geworden. Moest haar beloven dat als ik hem ooit zie, meteen omdraai en weg loop want hij schijnt nergens meer voor terug te deinsen.

Ik vind het aan de ene kant een raar verhaal, als het echt zo erg is geworden laat je hem toch niet zomaar lopen? Het kunnen ook roddels zijn, maarja....
Overigens ben ik blij dat er tegenwoordig "meer" aan het pesten gedaan wordt!
Gebruikersavatar
Nette
Snackventer Snackventer
Berichten:
58
Lid geworden op:
zo 02 jun 2013, 16:38

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

oe ik zie dat ik wel een beetje heel erg bump (heet dat zo? xD)

Ik ben stil van je verhaal... Echt stil!
Wat vind ik het knap van je dat je het zo goed weet te vertellen!
Eigenlijk weet ik verder niet zo goed wat ik zeggen moet....
Tja, zelf ben ik ook gepest. Lang niet zo erg, maar toch... het gaat je niet in de koude kleren zitten.
En net als jij eerder, durf ik er niet over te praten. Het is toch een onderwerp waar je (vind ik) weinig begrip voor krijgt of kreeg, vroeger. En ook net als jij, ben ook ik blij dat ze er 'meer' aan doen, maar het is nooit genoeg.

Dus mensen, laten we met z'n allen het pesten de wereld uithelpen. Zelfs als 'volwassene' kan je nog moeite hebben met wat toen gebeurd is!

O en lam, beloof mij ook iets.. draai je idd om als je die gast ziet! Volgens mij is die Roy totaal de kluts kwijt!

Tot slot, ik hoop dat het nu goed met je gaat en dat je de doelen die je wilt of wilde bereiken gehaald hebt! Verder wens ik je heel veel succes met je boek! Ik hoop dat je mij (ons)(degene die dat willen) op de hoogte houdt! Trouwens, mooi eerbetoon aan Tim Ribberink. Verschrikkelijk dat sommigen het toch niet meer willen proberen...

Succes met alles!
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.
Margaret Mead
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Achja, bumpen? Het is een onderwerp/verhaal dat altijd wel weer terug komt. ;)

Niet iedereen begrijpt inderdaad wat pesten precies inhoudt en wat het met je doet. Maar gelukkig zoals de mensen hier op het forum begrijpen het wel. Pesten moet nooit onderschat worden. Uiteindelijk is het goed om erover te praten, maar dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik beloof het, Nette. Het schijnt dat Roy nog meer is doorgedraaid. Dus als ik hem zie, ga ik gelijk weg. Vooral als die erachter komt wat ik tegenwoordig allemaal heb bereikt...Dat gaat bij hem dan niet in de koude kleren zitten.

Het boek heb ik uiteindelijk nog voor mezelf gehouden. Het is iets van 110 pagina's lang.
Misschien ooit in de toekomst dat ik het alsnog laat uitgeven. Ik heb al bereikt dat ik nu auteur ben eigenlijk: Ik deed mee aan een verhalenwedstrijd. Bijna 100 mensen deden eraan mee. Ik werd nummer 1 uiteindelijk en de top 35 kwam sowieso in een verhalenbundel.
Nu komt het in de winkels zoals V&D, Paagman (bekend boekenwinkel in Den Haag), De Slegte (heeft tegenwoordig een andere naam), Bol.com, Bruna, en nog tientallen andere winkels en online winkels (zelfs in België). Nooit verwacht trouwens...
Ik heb daarmee veel geluk gehad denk ik, want als beginnend schrijver kom je niet bij zulke winkels terecht vanaf je eerste boek waar je in voorkomt. Het begin is er in ieder geval. :) Het leuke is dat mijn naam overal genoemd wordt waar dat boek te krijgen is. Heb er dus al naamsbekendheid mee gekregen bij het 'grote' publiek zogezegd.

Dat verhaal over Tim raakte mij inderdaad...Het doet je altijd weer denken aan je eigen ervaringen... :(

Bedankt voor het lezen! :knuffel

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie