Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Ik vond dit verhaal...

Peiling eindigde op zo 28 aug 2011, 16:56

Erg mooi!
51
98%
Redelijk
1
2%
Saai
0
Geen stemmen
Totaal aantal stemmen: 52

280 berichten • Pagina 11 van 14

Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Gesprek op het MBO

Afbeelding
Het was zover, de grote dag...De dag dat Martijn's droom kon uitkomen.
"Doe goed je best, je kunt het!" zei zijn moeder.
"Mam, het is wel een kleine kans dat ze me aannemen." zei Martijn onzeker.
"Niet zo denken, je kunt het echt wel." ging zijn moeder hem motiveren.

Afbeelding
Na een half uur wachten in de wachtkamer, was Martijn eindelijk aan de beurt. Zijn voorganger werd helaas afgewezen, en liep vloekend het gebouw uit.
"Martijn, kom maar naar binnen." zei de docent.
Martijn was enorm zenuwachtig, zijn maag ging flink tekeer, maar hij wist zich in te houden. De school was heel anders, de kamers waren mooier en luxer ingericht.

Afbeelding
Na het zien van portfoliomap gaf de docent hem terug aan Martijn.
"Zo, vertel mij nu maar waarom jij zo graag naar onze school wilt. Ik heb al vernomen dat je de testen niet hebt gehaald, hoe komt dat?" vroeg de docent.
"Ik ehm...Ik was ziek toen." wist Martijn uit te brengen.
"Als leerlingen ziek worden op onze opleiding wordt nog altijd van ze verwacht dat ze hun werk op tijd en goed af krijgen, weet je zeker dat dit niet te hoog gegrepen is voor je?"
"Meneer, ik heb heel diep gelegen in het leven. Ik ben gaan beseffen dat je moet vechten voor alles wat er op je pad komt of nog moet komen." zei Martijn.

Afbeelding
"Ben je aan de drugs geweest dan?" vroeg de docent verbaasd.
"Nee, helemaal niet! Ik heb gewoon veel meegemaakt..." zei Martijn die nog steeds niets wilde vertellen over zijn ervaringen.
"Waarom zouden we jou aannemen?" vroeg de docent.
"Omdat ik de leerling ben die jullie zoeken, ik heb op mijn levensweg blokkades gehad die ervoor zorgen dat ik dit kon vergeten. Maar ik wil het tegendeel bewijzen, zowel als voor de andere en voor mezelf dat er altijd nog hoop is. Hoe ver je ook in de problemen komt door schuld van andere, dat er nog altijd een weg is om eruit te komen. Ik wil mijn leven weer op orde hebben, en mijn droom terug krijgen die toen werd afgepakt. Ik kom niet hier naar school om te laten zien dat ik slim ben, maar voor mezelf."

Afbeelding
Het werd even stil...
"Juist ja, nou Martijn het spijt mij enorm om dit te zeggen. Maar je bent niet aangenomen." zei de docent.
"Zie je wel, vaarwel mijn droom." dacht Martijn.

------------------
De volgende update is het einde van dit verhaal.
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Het einde

Afbeelding
Het werd stil in de kamer...Opeens kon de docent zijn lach niet meer inhouden.
"Haha, ik had je! Volgens mij trapte je er echt in." Martijn was verbaasd.
"Maakte je een geintje dan?" vroeg hij.
"Ja, ik wilde kijken hoe je reageerde. Maar inderdaad, dit was dus een geintje. Jij bent aangenomen, Martijn."
Martijn geloofde zijn oren niet en kneep zich paar keer in de vinger of hij niet droomde, het deed pijn, dit was dus echt.
"Ik...Ik kan het niet geloven! Ben ik echt aangenomen?"

Afbeelding
De docent stond op en liep naar hem toe.
"Je zult wel beginnen bij het begin, op niveau één dus. Ik denk wel dat er wijsheid in je zit, ik merkte het tijdens het gesprek." zei de docent.
"Je weet niet hoe blij je hiermee maakt..." zei Martijn.
"Vertel het goede nieuws maar door, alleen nog wat extra gegevens van je krijgen, en dan na de zomervakantie ben jij welkom op onze school."

Toen Martijn thuis kwam vertelde hij het goede nieuws. Zijn moeder was erg blij, en de school was verbaasd. Zo kleine kans, en alsnog...Zijn droom komt uit.

Afbeelding
Een paar weken later was het schoolverlatersavond. De klasgenoten van Martijn waren er ook bij. Charel was gekomen om afscheid te nemen van Martijn.
Sarina en Ray waren gekomen door Ken, die een baantje wist te vinden in die tijd. Want Sarina, Ray en Charel moeten een jaartje blijven zitten. Martijn was bang dat Roy er ook bij zal zijn, maar hij en zijn familie werden die avond nooit gezien.

Afbeelding
Opeens werd Martijn geroepen dat hij zijn diploma mocht halen.
"Schat, je bent aan de beurt!" zei de moeder die naast hem zat.

Afbeelding
Martijn kwam zitten aan tafel.
"Goh, Martijn. Wat vliegt de tijd toch hard. Zo kwam je binnen en nu ga je ons verlaten." zei de docent.
"Dames en heren, Martijn is een bijzondere leerling. Hij is één van de eerste die zonder de testen uit het derde jaar, alsnog naar het MBO kon gaan. Hij heeft ervoor moeten vechten, maar zijn doel is bereikt."
Martijn kreeg het grootste applaus van het publiek.

Afbeelding
In de gang spraken Sarina en Martijn met elkaar voor de laatste keer.
"Je zult mij misschien nog haten, maar ik wil hierbij zeggen dat ik je echt heel veel succes wenst op het MBO. Het spijt mij echt van alles wat ik je heb aangedaan." zei Sarina.
"Laten we het gewoon maar vergeten, ik wens de relatie tussen jou en Ken het beste toe." zei Martijn.
Op dat moment kwam Charel aan en gaf Martijn een dikke knuffel.
"Ik ga jou zo vreselijk missen hier, wij hebben nooit ruzie gehad al die jaren." zei Charel.
"Wij maken samen nog een gezellig jaar, toch Charel?" vroeg Sarina.
Charel, die Sarina niet mocht in het begin, had nu ook eindelijk vrede met haar.
"Ja, Sarina. Wij maken nog een goed jaar mee."
"Waar is Ray?" vroeg Martijn.
"Hij is een beetje jaloers op je, laat hem maar..." zei Sarina.

Afbeelding
Aan het eind ging iedereen naar huis. De moeder en Martijn liepen richting de uitgang. Ze gaf haar zoon nog een warme knuffel.
"Ik ben erg trots op je, lieverd. Je bent weer beter geworden en je straalt eindelijk weer eens na een lange tijd."
"En mijn droom is uitgekomen..." dacht Martijn.

Afbeelding
Martijn keek buiten voor de laatste keer terug naar de middelbare school, wat een jaren, wat een tijd. Martijn werd zelfs een beetje emotioneel, en het klinkt heel gek: Maar ergens diep in zijn hart gaat hij zijn klasgenoten missen, vooral Charel. Roy echter nooit.


THE END.

------------------
Wat er daarna gebeurde:

Martijn begon op niveau 1, en bereikte uiteindelijk niveau 3 van het MBO tot met heden. Hij is voorzitter geweest van de studentenraad op het MBO en heeft veel leerlingen hiermee geholpen. De docenten waren verbaasd over hem, dat hij zo succes boekte.
Martijn heeft zijn verhaal dat hij noemde: "Vecht voor je recht." zijn ervaringen op het MBO al paar keer verteld.
Maar niemand weet echter de ECHTE oorzaak van zijn succes: Door zijn verleden is hij sterker geworden, ook al vecht hij soms nog met een laag zelfbeeld.


Voor alle slachtoffers van pesten:
Ten eerste ik ben geen held, het beste moet je uit jezelf halen. Ik heb alleen maar geluk gehad, ik weet dat er honderden andere zijn die het niet gehaald hebben en zelfmoord hebben gepleegd. Ik vind dat pesten gestopt moet worden, maar aan de andere kant: Ik ben er sterker uitgekomen, en jij kan dit ook. Door nooit op te geven, en voor altijd je dromen achterna gaan. Want er komt ooit een dag, dat jij weer gaat lachen.


PS: Ik heb een poll geopend, dat je kunt stemmen.
Ik wil hierbij alle lezers bedanken dat jullie mijn levensverhaal gevolgd hebben, het doet mij echt goed. :D Ik hoop dat het de pesters tot na denken zou brengen, en de slachtoffers meer hoop te geven door mijn ervaringen te vertellen.
Gebruikersavatar
Monstermummie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1480
Lid geworden op:
do 11 nov 2010, 16:34

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Wauw, dit was echt een mooi verhaal. Je hebt iedereen die dit las waarschijnlijk tot nadenken gezet en ik ben blij dat je uiteindelijk er zo goed van af bent gekomen. Het was echt geweldig geschreven en ik vind het knap dat je dit zomaar durft te doen. Ik heb echt respect voor je. :)
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Stories from hell: Gepest (waargebeurd verhaal)

Dankjewel, allemaal. :)
Het was ook best pittig om het te schrijven, je ging alles weer beetje herbeleven zeg maar. Maar heb het toch kunnen zetten in woorden, een soort van acceptatie.
Tot met heden ben ik nog steeds niet echt open over geweest, maar dat wil ik in de toekomst wel ga doen, zelfs mijn ouders weten niet van alles. Zoals je in het verhaal wel gemerkt hebt probeerde ik onder andere mijn zelfmoord plan geheim te houden.

@ Amber, niemand weet hoe het met Roy verder is gegaan, hij liet niks van zich horen of zien. En daar was ik achteraf toch wel blij om, ik wil hem ook niet meer zien.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie