Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Wat vond je van dit verhaal? (bij negatief antwoord graag een reactie)

Geweldig!
14
88%
Leuk!
2
13%
Valt wel mee.
0
Geen stemmen
Mwah...
0
Geen stemmen
Saai/stom
0
Geen stemmen
Verschrikkelijk!
0
Geen stemmen
Totaal aantal stemmen: 16

112 berichten • Pagina 2 van 6

Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life is unfair ~ UPDATE 5 online! (9/8/11)

(Sorry voor pp - weer, maar er reageert niemand)
Update 5


Afbeelding
De weken na ons huwelijk waren de beste. Dex en ik waren vrijwel altijd bij elkaar. Toch miste ik iets - iemand, om precies te zijn. Kinderen. Ik was niet voor niets een familiemens, en wou er dus ook redelijk vroeg aan beginnen. Ik had me voorgenomen om het vandaag aan Dex te vragen of hij dat ook wou. Ik hoopte met heel mijn hart dat zijn reactie goed zou zijn.
Ik haalde diep adem, en deed mijn mond open, maar trok me op datzelfde moment terug en deed hem weer dicht.

Afbeelding
‘Wat is er?’ Damn. Te laat.
‘Niets hoor.’ zei ik zo onschuldig mogelijk.
‘Jawel, Lee, ik ken die blik te goed.’ lachte hij. ‘Zeg het! Nu!’ Hij prikte speels zijn vork in mijn richting. ‘Of ik steek je dood!’
Ik lachte. ‘Oké, oké,’ ik stak mijn handen in de lucht alsof ik me overgaf. Ik zuchtte. ‘Ik zou graag aan kinderen beginnen, en ik wou weten of jij dat ook wilde.’
Het bleef even stil. Aiai. ‘Gee, dat wou ik ook net aan jou vragen.’ Mijn angst maakte plaats voor opluchting.

Afbeelding
‘Waarom beginnen we dan niet nu meteen?’ zei hij flirterig.
Zonder morren stond ik op en begonnen we vurig te zoenen. ‘Tuuuuuurlijk.’ zei ik lachend.

Afbeelding
De volgende dagen vlogen er op de een of andere manier veel meer hartjes rond dan normaal. Niet dat dat er normaal weinig waren hoor. Elk moment dat we samen hadden besteedden we aan - zoals Dex het noemde - proberen.

Afbeelding
Ik ging heel vaak om zwangersschapstesten, maar het lukte niet meteen, dus kocht ik er in één keer een heleboel. Het waren er niet alleen om te zien of je zwanger was, maar ook hoe vruchtbaar je was.

Afbeelding
Thuis besloot ik er meteen een uit te testen. Stil zat ik op het toilet voor me uit te staren, tot ik klaar was. Ik nam de zwangerschapstest terug en zag - zoals gewoonlijk - 1 streepje, wat betekende dat ik niet zwanger was, maar er stond dit maal ook 80% op. Wow, ik had 80% kans op een zwangerschap, dus eigenlijk was het feit dat ik nog niet zwanger was geworden, gewoon pech geweest.

Afbeelding
‘Dus die zwangerschapstest zei dat ik 80% kans had maar ik ben nog steeds niet in verwachting, wat best jammer is.’ mompelde ik tegen Beth, terwijl ik bezig was met Eddie, haar zoontje.
‘Ach ja, niet de moed opgeven, Vito en ik hebben ook een paar maanden moeten proberen en pas toen kregen we Ed.’ Ze keek liefdevol naar het bruinharige jongetje dat enorm veel op haar leek.

Afbeelding
‘Hoe is het nu eigenlijk met jou en Vito na het voorval met de danseres?’ vroeg ik.
‘Vito heeft me volledig uitgelegd wat er was gebeurd. Het was gewoon een misverstand.’ zei Beth verliefd.
‘Weet je, soms denk ik dat je wat te goedgelovig bent, Bettie. Hoe kun je hem vergeven na die prostituee en dan ook nog die danseres?’
Ze haalde haar schouders op. ‘Ik hou gewoon te veel van hem.’
Ik rolde met mijn ogen.

Afbeelding
‘Om terug te komen op het eigenlijke onderwerp,’ zei ze wat ongemakkelijk, ‘als je wilt geef ik je wel even het nummer van de dokter die mij ook hielp, om het proces wat te versnellen.’ Ze knipoogde. Ik knikte enthousiast.
Ze krabbelde het nummer vlug op een papiertje uit haar handtas en gooide het naar mij.
Ik staarde naar het nummer van dokter Bakelandt en ik wist al wat ik morgen zou doen.

Verder naar update 6

Jammer dat er geen reacties zijn :$

Edit: v Thanks :D

Laatst gewijzigd door Luna op zo 28 aug 2011, 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life is unfair ~ UPDATE 5 online! (9/8/11)

Bedankt iedereen! :D
Ik ga nu beginnen aan de update, dus die volgt hoogstwaarschijnlijk straks. :)

Edit: Ik ga denk ik toch maar morgen beginnen aan de update, omdat ik zin heb om gewoon te spelen. Sorry. ;)

Laatst gewijzigd door Luna op wo 10 aug 2011, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life is unfair ~ UPDATE 5 online! (9/8/11)

Update 6

Afbeelding
Vrolijk fietste ik naar het ziekenhuis. Ik had vanochtend die dokter Bakelandt gebeld en hij zei dat ik meteen mocht langskomen. Die liet er geen gras over groeien, zeg! Hij had gezegd dat hij een kantoortje had in het ziekenhuis, wat dan ook weer goed uitkwam voor mij, ik had geen zin om al te grote afstanden te fietsen. Ik en Dex waren aan het sparen voor een auto, maar we hadden nog niet genoeg. En ik nam niet graag taxi’s wegens de chauffeurs die vaak slechte manieren hadden of slechtgehumeurd waren.

Afbeelding
Ik hoopte met heel mijn hart dat dokter Bakelandt me zou kunnen helpen. Ik stapte langzaam het ziekenhuis binnen en vroeg aan de oude receptioniste waar het kantoortje van dokter Bakelandt was en zij legde me vriendelijk de weg uit.
Toen ik aankwam bij het kantoor, klopte ik zachtjes op de deur en een gedempte stem zei: ‘Binnen.’

Afbeelding
Hij luisterde aandachtig naar mijn verhaal en nam notities, maar stelde af en toe ook vragen.
‘Mag ik vragen van welk merk die zwangerschapstesten zijn?’ vroeg hij me beleefd.
‘Ehm... Ik denk dat het iets van pregofemina was ofzo.’
‘Aha. Nou, die 80% kans moet u niet geloven, dat is puur oplichterij. Als u wilt kan ik u onderzoeken?’
Ik was wat van mijn stuk gebracht doordat het allemaal flauwekul was geweest, maar stemde uiteindelijk toe.

Afbeelding
Tevreden stapte ik het ziekenhuis uit. Twee uur lang had hij me onderzocht en hij had gezegd dat hij de uitslag van de testjes via de post zou opsturen, over een paar weken. Wel jammer dat ik zo lang zou moeten wachten. Ach ja, misschien ging dit wel effect hebben. Athans, dat hoopte ik toch.

---
Afbeelding
Drie à vier weken later probeerden we nog steeds vergeefs zwanger te raken. Nadat ik terugkwam van mijn werk ging ik even naar de post kijken. Twee (erg) late huwelijksfelicitaties, een rekening of drie, een brief van een vriendin die in het verre China woonde en een brief van... het ziekenhuis! Mijn hart maakte een klein sprongetje van blijdschap.

Afbeelding
Overenthousiast griste ik de brief mee, en stormde ik naar binnen, op weg naar een stomverbaasde Dex. ‘Dex! Dex! Ik heb eindelijk die brief van dokter Bakelandt ontvangen!!! Eindelijk, EINDELIJK!’ schreeuwde ik bijna uit.
Ik liep naar hem toe en sprong in zijn sterke armen, hij kon me nog maar net opvangen.

Afbeelding
‘Nu kunnen we vast baby’s krijgen! Hij heeft vast een middeltje voor ons klaarliggen in zijn kantoor! Dat weet i-’
‘Lee. Leehee. Shhhh...’ suste hij. ‘Nog niet al te enthousiast zijn. Misschien is het niet zo goed nieuws als je denkt.’
Lieve, lieve Dex, altijd zo down to earth als maar kan. Maar ik voelde - ik wìst het gewoon - dat dit goed nieuws zou gaan zijn. ‘Kom, laten we op de bank zitten om de brief te lezen.’ zei ik, terwijl ik mijn stem iets serieuzer probeerde te laten klinken. Wat niet erg lukte, want hij klonk scheller dan ooit.

Afbeelding
Dex liet me los, en ik sprintte op 120 kilometer per uur naar de bank om er daarna in te ploffen. Lange tijd daarna (of zo leek het toch) ging Dex naast mij zitten en ik nestelde me tegen hem aan. Ik scheurde de envelop zo snel open dat ik hem bijna doormidden scheurde en we begonnen samen te lezen.
Geachte mevrouw Cuttler,
Hoe verder ik in de brief kwam, hoe verder mijn vrolijkheid vorderde in sipheid. Hoewel ik er de helft niet eens van begreep, want weinig woorden drongen echt tot me door.

Afbeelding
Langzaam aan - het leek wel uren, maar het konden evengoed seconden zijn - drong de boodschap van de brief tot me door.
Ik begon onbewust met mijn hoofd te schudden. Mijn ogen begonnen zich met tranen te vullen, waardoor mijn hele zicht wazig werd. Nee. Dit kon niet. Dit kon nìet waar zijn. Dit mocht niet.
Ik was onvruchtbaar. Ik zou nooit kinderen kunnen krijgen.

Verder naar update 7

Reacties? :$

Laatst gewijzigd door Luna op zo 28 aug 2011, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life is unfair ~ UPDATE 6 online! (10/8/11)

Update 7

Afbeelding
Mijn adem stokte weer. Steeds als ik er even in slaagde om - om er niet aan te denken, drong het vreselijke besef weer tot me door, maar dan nog 10 maal erger. Ik had kinderen krijgen altijd als vanzelfsprekend beschouwd, als de volgende stap na het huwelijk. Maar ik had er nooit bij stilgestaan wat er gebeurde als je geen kinderen kon krijgen. Ik voelde dat iemand een koude hand op mijn schouder legde en er even in kneep. ‘Toe nu, Lee.’ fluisterde Dex. ‘Dit is onze enige kans om toch een kind te krijgen. Beheers je een beetje, alsjeblieft.’

Afbeelding
Dex keek me aan. Hij was een grote troost geweest in de ergste maanden van mijn leven. Hij glimlachte triest naar me. Hij leed er niet zo onder als ik, ofwel kon hij zich beter beheersen. Het zal het tweede wel zijn, hij had immers dezelfde levenswens als ik. Vijf kinderen hebben. Ik probeerde de grote brok in mijn keel - die er al maanden zat - weer weg te slikken maar nogmaals tevergeefs. Opeens hoorde ik een zachte klik van een deur die openging.

Afbeelding
'Weet u echt zeker dat ik ze niet ter adoptie kan zetten? Ze staan veel te veel in de weg voor mijn carrière als actrice.’ zei de vrouw in het rood verwaand.
‘Nee, mevrouw Tret. Wij nemen alleen kinderen weg die slecht behandeld worden.’
Even zag ik het gezicht van mevrouw Tret duivels oplichten, maar daarna keek ze nog kwaad naar de andere vrouw. Ze hief haar neus hoog in de lucht. ‘Kom, Karoline, Karolina, we gaan weg hier.’ zei ze tegen de meisjes die braaf aan het spelen waren. Hoe kon ze! Ik keek haar verontwaardigd achterna.
‘Wie is de volgende?’ vroeg de andere vrouw, hoewel die vraag nogal overbodig was aangezien wij de enigen waren die er zaten.

Afbeelding
‘Komen jullie?’ zei ze vriendelijk. Ze liep het kantoortje binnen en we volgen haar. Toen we zaten, stond ze nog even recht om onze handen te schudden.
‘Goede-’ ze keek op haar klok, ‘-middag. Ik ben Bo Terham, sociaal werkster, maar dat zullen jullie onderhand wel weten. Dus jullie willen iemand adopteren.’ We knikten.

Afbeelding
‘Nou, ik denk dat ik jullie zal moeten teleurstellen, want adopteren is hier in Sunset Valley in de mode, dus er is een wachtlijst van drie jaar voor een gezond kind.’
Ik en Dex keken elkaar blij aan - we hadden iets van 5 jaar verwacht. ‘We willen graag wachten, mevrouw Terham. Zo lang als u wilt, zolang we het kind maar kunnen adopteren.’

Afbeelding
‘Aha,’ zei mevrouw Terham, ‘Dan zal ik jullie inschrijven. Jullie zullen wel een paar vragen moeten beantwoorden. Zou ik wel even jullie CV’s mogen? We hebben dat nodig om te kijken of het kind wel in goede handen zal zijn.’
Ik knikte, en begon haastig in de tas die we mee hadden genomen te rommelen. Na een minuutje wist ik het eruit te toveren.
Ze keek er ongeveer vijf minuten in, tot ze iets opmerkte.

Afbeelding
‘Meneer Cuttler, hebt u in de gevangenis gezeten voor diefstal?’
Dex keek beschaamd naar de grond. ‘Ja, maar daar heb ik heel veel spijt van.’
‘Dat kan allemaal wel,’ zei ze, ‘Maar tot onze grote spijt kunnen we het niet riskeren om jullie met dit verleden een kind te laten adopteren. Het spijt ons ten zeerste.’ Mijn vreugde verdween als sneeuw voor de zon. ‘Maar,’ mijn stem klonk schor - ik had de hele tijd nog niets gezegd, ‘Betekent dit dat - dat we de enige andere kans tot een kind gewoon - kwijt zijn?’ vroeg ik ongelovig. Mevrouw Terham knikte treurig, en ze leek het te menen.

---
Afbeelding
Enkele weken later zaten ik en Dex naar een of andere film te kijken. Ik had nu wel wat meer vrede met mijn lot dan vroeger, maar het deed toch nog altijd pijn om spelende kinderen te zien. En deze film was nu net zo een vol daarmee. Ik voelde de tranen weer terugkomen. ‘Dex.’ zei ik. Hij schrok, en zapte het kanaal weg. Hij wist dat ik er nog steeds niet zo goed tegen kon. ‘Bedankt,’ fluisterde ik en ik gaf hem een kus op zijn stekelige wang. Het was een soort talkshow.

Afbeelding
‘Vinden jullie het niet wat raar om ineens 4 kinderen te krijgen?’ vroeg een zekere interviewer aan een rijk-uitziende man. Dex wou alweer op de afstandbediening drukken, maar ik legde mijn hand op de zijne. Ik wou dit zien.
‘Ja, het is heel erg vreemd, en god wat zijn ze soms vervelend, ik vind het er persoonlijk veel te veel, maar -’
Weer kreeg ik een vlaag van jaloezie door me heen, net zoals ik die gevoeld had bij de vrouw in het adoptiecentrum.

Afbeelding
De reportage ging nog wat verder en ik keek geinteresseerd toe en Dex blijkbaar ook, want normaal slaakte hij een grote zucht bij dit soort programma’s.
‘Dit was Dino T. Rex in Bridgeport, op bezoek bij de Celeb-familie.’ zei de man in het beeld.

Afbeelding
‘Ik denk dat ik weet hoe we een kindje kunnen krijgen.’ zei Dex opeens. Ik keek hem speels aan, en ik wist dat ik net hetzelfde dacht als hij.

Verder naar update 8

Wat denken jullie dat ze gaan doen? :lol

(Sorry voor pp, trouwens)

Laatst gewijzigd door Luna op zo 28 aug 2011, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie