Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Wat vond je van dit verhaal? (bij negatief antwoord graag een reactie)

Geweldig!
14
88%
Leuk!
2
13%
Valt wel mee.
0
Geen stemmen
Mwah...
0
Geen stemmen
Saai/stom
0
Geen stemmen
Verschrikkelijk!
0
Geen stemmen
Totaal aantal stemmen: 16

112 berichten • Pagina 1 van 6

Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Life is unfair ~ Einde dagboek online + poll! (3/9/11)

Omdat Meid bij de Monets jammer genoeg is gestopt wegens spelproblemen, heb ik een nieuw dagboek.

Proloog:
Het leven is niet eerlijk verdeeld. Dat heb ik ondervonden in mijn - inmiddels - 24-jarige bestaan. Maar dan vooral in de laatste paar maanden. Toch heb ik spijt van wat ik anderen heb aangedaan. Ik heb misschien niet een, maar meerdere levens verwoest. Ik ben ongelooflijk egoistisch geweest en ik heb mezelf niet tegengehouden, blind door wat ik oneerlijk vond. Nu besef ik pas dat IK de oneerlijke was. Maar dat had ik toen niet in de gaten.
Stilletjes keek ik naar het kind dat zorgeloos en vrolijk zat te spelen op het tapijt.
Naar dit uitzicht had ik mijn hele leven verlangd, maar nu ik het eindelijk had voelde ik me verschrikkelijk. Ik ga het rechtzetten. Hoe, dat weet ik niet. Maar ik ga het doen. Hoe dan ook.


Zo. Wat denken jullie? (A)
Ik denk dat morgen de eerste update volgt, want vandaag ga ik het druk hebben.
Reacties zijn heel erg welkom.

Afbeelding

Updates ~
Update 1
Update 2
Update 3
Update 4
Update 5
Update 6
Update 7
Update 8
Update 9
Update 10
Update 11
Update 12
Update 13
Update 14
Update 15
Update 16
Epiloog

Dit dagboek is klaar. Iedereen die het gevolgd heeft, heel erg bedankt om me te steunen. Anders zou ik het nooit volgehouden hebben <3

Laatst gewijzigd door Luna op za 03 sep 2011, 18:34, 30 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life's not fairly distributed ~ Proloog

Eerste update! Deze is nog niet zooo interessant, maar ik heb al veel ideeën voor de volgende updates, dus die zullen wel leuker zijn.

Even ter verduidelijking, de proloog speelt zich in medias res (in het midden) af dus de eerste updates zijn een beetje een inleiding van het verhaal. Het eigenlijke verhaal begint pas vanaf update 5 denk ik, maar dat wil niet zeggen dat deze updates stom zijn ofzo.


Afbeelding
Zucht. Ik had nooit gedacht dat ik ooit naar een gevangenis zou komen. Maar ja, dat had je natuurlijk als je vriendje een bankovervaller was. Ik duwde tegen het blijkbaar nieuwe hek, dat knarsend openging. Ik had nooit geweten dat Michael een misdadiger was.

Afbeelding
Natuurlijk had hij dingen voor me verzwegen, dat had ik nu wel door. Het was echt wel waar, liefde maakt blind. Ik hield nog steeds van hem, ook al vonden mijn moeder (die ik laatst in twinbrook was gaan bezoeken) en mijn beste vriendin dat hij me slecht behandelde.

Afbeelding
Dat was helemaal niet waar. Oké, misschien sloeg hij me soms wel, maar toen zat ik toch echt wel fout hoor. Een keer had een jongen met me geflirt en Michael was kwaad geworden op me, omdat ik volgens hem de jongen verleid zou hebben. Ik herinner me daar niets van, maar Michael zou nooit tegen me liegen. Nooit!

Afbeelding
God. Wat was het hier kil zeg. Ik keek walgend om me heen. Het was er zo proper, dat je ogen er pijn van deden en er was geen enkel stukje decoratie te bekennen. In het midden van de hal zat een redelijk jonge vrouw, die zich ongelooflijk oud kleedde en opmaakte.

Afbeelding
Toen ze me zag staan, scheurde ze met tegenzin haar blik van het scherm af. Ze keek me nors aan.
‘Zo,’ zei ze ongeinteresseerd, ‘En waarvoor kom jìj? Bezoek, neem ik aan?’

Afbeelding
‘Hmmm, nee, ik kom mezelf aangeven nadat ik hier vanochtend was ontsnapt.’ zei ik sarcastisch.

Afbeelding
Ze keek me wezenloos aan. Ik had blijkbaar te maken met iemand zonder gevoel voor humor.
‘Dat was een grapje?’ zei ik.
‘Ha-ha,’ zei ze gemaakt. Ze bleef me aanstaren.
‘Ik kom voor Michael Anderson.’ mompelde ik.
‘Oke, je kunt via die deur gaan.’ Ze wees met haar felgelakte nagel naar een deur links. En zonder nog iets te zeggen concentreerde ze zich op haar schaakspel.

Afbeelding
Ik liep de kamer binnen en zag er een stoere man staan. Hij was gelukkig iets hartelijker dan de vrouw bij de receptie. ‘Voor wie kom je hier?’
‘Voor Michael Anderson.’
‘Oké, ik zal hem even halen.’ Hij liep weg door een andere deur. Ik ging staan bij een van de ramen.

Afbeelding
Ik hoorde de deur opengaan en ik zag de man iemand leiden naar de andere kant van het raam. Maar die man was Michael niet. Ik nam de telefoon die naast me opgehangen was en hij deed hetzelfde. ‘Jij bent Michael niet.’ zei ik kwaad. ‘Nee, goed opgemerkt,’ antwoordde hij, ‘Ik ben Dex.’ Ik glimlachte. Hij was best grappig. ‘Ik heet Lee.’


Verder naar update 2


De tekstjes onder de afbeeldingen zijn niet zo lang, omdat ik ze eerst op een schrijfprogramma had geschreven en daar leek het wel veel en ik heb niet zoveel zin om ze langer te maken :sweatdrop
Dusseh, what do you think? (A)

Laatst gewijzigd door Luna op zo 28 aug 2011, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life's not fairly distributed ~ Update 1 online

Sorry voor pp

Nou ja, omdat update 1 heel kort is zet ik er meteen toch al update 2 bij. :laugh

Afbeelding
Opeens begon mijn telefoon heel hard te piepen. ‘Meneer,’ vroeg ik aan de bewaker, ‘de telefoon werkt niet goed.’
‘O nee, toch niet weer hè.’ zuchtte hij, ‘Ach ja, ik denk niet dat je vriend daar je kwaad zal doen. Kom maar even mee.’ Hij leidde me door de deur waar hij daarnet ook door verdwenen was, naar twee bankjes die tegenover elkaar stonden. Dex en ik gingen tegenover elkaar zitten.

Afbeelding
‘Waarom ben jij hier nu eigenlijk en niet Michael?’ vroeg ik hem.
‘Ach, Michael was even bezig en ik krijg nooit bezoek en... Ja. Ik heb de bewaker gezegd dat ik Michael was. Not a big deal. Hij komt waarschijnlijk zo meteen. We hebben hier namelijk een zeer actieve roddeltante.’
Ik lachte. ‘Waarvoor zit je hier eigenlijk?’

Afbeelding
Hij zweeg even. ‘Niet echt om erge dingen. Ik doe wat winkelovervallen en ik werd opgepakt toen ik inbrak bij een oud koppel. Ik doe ze geen kwaad aan hoor. Ze waren heel erg rijk trouwens. Niet dat ik armen besteel.’ zei hij onverschillig.

Afbeelding
‘Michael is zeker je vriendje?’ zei hij. Het klonk niet echt als een vraag, meer een vaststelling.
Ik knikte trots.
‘Nou, zo trots moet je ook weer niet zijn. Hij heeft nooit gezegd dat hij een vriendin had en-’
‘HEE!’ zei een bekende stem.

Afbeelding
Ik keek naar waar de stem vandaan kwam.
Uh-oh. Michael. Hij ging me vast vermoorden als hij vrij kwam (over iets meer dan een maand) omdat ik met Dex heb gepraat.
‘Blijf met je vuile poten van mijn vriendin, Dex!’

Afbeelding
Dex stond meteen recht. Ik besefte dat ze eigenlijk geen vrienden waren, wat ik eerst wel dacht.
‘Wat is er hier aan de hand?’ vroeg de bewaker.
‘Dex krijgt amper bezoek en nu pikt hij het mijne in.’
‘Michael...’ bracht ik angstig uit.
‘ZWIJG, LEE!’

Afbeelding
Met grote ogen keek ik hem aan. Zo woest was hij nog nooit geweest.
Ik besloot maar te zwijgen en ik keek naar de grond.

Afbeelding
Dex zei: ‘Nou, ze heeft er zelf voor gekozen om met me te praten, anders had ze me al lang weggestuurd.
Ik wierp hem een doe-het-niet-blik toe, maar hij negeerde die.
‘Stop met die leugens te vertellen, jij eh- leugenaar!’ raasde Michael en hij zette de aanval in.

Afbeelding
Ik keek bang naar de bewaker, maar die deed niets. Het gevecht was al snel afgelopen en - wonder boven wonder - won Dex. Michael keek hem woest aan, te kwaad om iets te kunnen zeggen.
Heel het gevecht had ik me niet kunnen verroeren, maar nu ging ik er vandoor zonder nog iets verstaanbaars te zeggen. Nog nooit hadden twee mannen gevochten, deels om mij.

Verder naar update 3


Dit is iets meer actie (A)

v Ty <3

Laatst gewijzigd door Luna op zo 28 aug 2011, 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life's not fairly distributed ~ Update 1 & 2 online

^ Komt in orde! :lol
3e update!

Afbeelding
Het incident was inmiddels meer dan een maand geleden. Ik had nooit de moed gehad om terug te keren. Bang dat ze beiden woedend om me zouden zijn. Ik las een liefderoman, een van de velen in mijn collectie. Deze bestond uit een aantal verhalen, maar daarom niet minder mooi.

En samen, hand in hand, liepen we de rest van ons leven tegemoet.

Afbeelding
Opeens speelde de ringtone van mijn telefoon af. Ik gooide het boek slordig naast me op de zetel en nam op. ‘Lee, kom naar het park om vijf uur.’ Toen ik de stem hoorde, schrok ik me bijna dood, het was die van Michael. Hij haatte me nu vast. Hoewel zijn stem erg beleefd klonk, te beleefd, kon ik geen glimlach onderdrukken. Hij was me niet vergeten.

Afbeelding
Met een overgelukkig gevoel begaf ik me naar buiten, terwijl ik ongeduldig wachtte op een taxi. Toen besloot ik dat taxi’s te sloom waren dus trok ik mijn verwaarloosde fiets van het hekje en crosste naar het park, hoeveel mijn verroestte fiets dan ook protesteerde.

Afbeelding
Voor de eerste keer in mijn leven had ik er niets tegen om me te vervoeren door middel van de fiets. Straks zou alles terug goed zijn en kon ik weer fantaseren over onze toekomst en kinderen. In mijn grote vreugde zag ik niet dat er een grote vrachtwagen aankwam en miste ik die maar net, waarna de chauffeur luidruchtig lang op zijn toeter ramde. Ik keek achteruit en lachte mijn mooiste glimlach. Daar werd hij alleen nog maar bozer van, dus smeerde ik ‘m zo snel mogelijk.

Afbeelding
Al snel naderde ik het park en ik sprong meteen van mijn fiets, waardoor ik door al mijn haast uitschoof en pijnlijk op mijn achterste terechtkwam. Toch had ik het gevoel dat niets me vandaag kon deren. Ik vergat om mijn fiets aan een paal vast te maken en ik zag een zwerver opeens heel erg gelukkig kijken, alsof hij net de loterij had gewonnen. Ik rende en rende tot ik hem zag. Michael.

Afbeelding
Opeens zakte het zelfvertrouwen me in de schoenen. Wat zou ik gaan zeggen? Ik wist hoe hij soms reageerde. Uh-oh.
Ik negeerde dat gevoel en maakte me klaar om hem een dikke knuffel te geven, maar in plaats van dat ik zijn knappe, gespierde lijf voelde, greep ik in de lucht. Een meisje achter hem begon opeens hard te lachen. Mijn ogen vulden zich met tranen. Was dit een soort val? Om me belachelijk te maken?

Afbeelding
‘Hoe durf je me aan te raken, jij verraadster! Hoe durfde je ook maar te pràten met Déx!! Jij slet!’
Wacht, dit had ik niet verwacht. Hij scheldde me uit door met een jongen te praten?
‘Het spijt me, Michael. Neem me terug, alsjeblieft, neem me terug!!!’

Afbeelding
‘Waarom denk je dat ik je terug zou nemen, ik wil geen sletterige meisjes zoals jij. En ook: je bent me te braaf! Isa, dat is mijn perfecte meisje.’ Hij wees naar het meisje achter hem dat me nu vals aankeek. Opeens werd ik wakker uit mijn verliefde trance, hij behandelde me inderdaad slecht!
‘Weet je,’ zei ik, terwijl ik versteld stond van mijn eigen lef. ‘Ik moet niets meer hebben van bullebakken zoals jij!’

Afbeelding
Nu klonk zijn stem dreigender. ‘Zeg dat nog eens.’ fluisterde hij bijna.
‘Nee,’ Ik had zin om het uit te schreeuwen, maar de mensen in het park keken nu al onze richting uit. ‘Ik volg geen bevelen meer op van jou.’
Nu was het raak. Ik had hem woedend gemaakt. Hij hief zijn hand op en sloeg me harder dan hij ooit gedaan had. Ik viel op de grond.

Afbeelding
Ik krabbelde snel overeind en toen ik opkeek zag ik dat Dex voor me was komen staan. Wat kwam hij hier doen? Weer begonnen ze te vechten. Wat hadden die gasten als ik erbij was? Wat een macho’s. Tsss.

Afbeelding
Dex won weer. Michael en ‘zijn’ Isa liepen er vandoor. ‘Bedankt, zei ik hem, ‘Maar ik had het best zelf aangekunt.’
‘Ja?’ antwoordde hij, ‘Wel, zo zag het er niet zo uit.’ Onbewust wreef ik met mijn hand over mijn pijnlijke kaak.
Ik lachte. ‘Hoe kan ik je bedanken?’
Dex keek me glimlachend aan met zijn prachtige ogen. ‘Trouw met me.’
Ik deed er lang over om de betekenis van de zin te snappen, en ik kon niets meer uitbrengen.

Verder naar update 4

Reacties, tips of opmerkingen zijn welkom. :sweatdrop

Laatst gewijzigd door Luna op zo 28 aug 2011, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
907
Lid geworden op:
do 19 mei 2011, 19:48

Re: Life's not fairly distributed ~ Update 3 online! (29/07/

Update 4
Sorry dat het even heeft geduurd, iets van een week denk ik. Maar nu is hij hier. :D
Dex en (vooral) Lee zien er misschien anders uit, maar dat komt omdat ik eerst een non-default skin gebruikte en die heb ik verwijderd, maar nu hebben ze een default skin. Zonder de eerste skin zag Lee er nogal ja... lelijk uit, dus daarom heb ik haar een beetje aangepast.

Afbeelding
‘Lee, toe nou, dit ga je toch echt niet doen? Wat als hij je betrapt? Dan heb je geen redelijke verklaring waarom we hier zijn.’ drong Beth, mijn beste vriendin, aan.
Dat is ergens wel waar, zei een stemmetje in mijn hoofd. ‘Maar ik moet het zeker weten,’ zei ik meer tegen mezelf dan tegen Beth.

Afbeelding
‘Ik had me je vrijgezellenfeestje toch anders voorgesteld hoor. Als je met hem trouwt, moet je toch zijn vrijgezellenfeestje niet gaan bespieden? Na zo’n feestje heb je alleen maar spijt. En als hij werkelijk vreemd zou gaan, kun je toch nog altijd scheiden, als je getrouwd bent? Dit is echt zielig, Lee.’
‘Dat is net de reden waarom ik hier kom. Dan kan ik gewoon meteen het huwelijk afblazen als hij me bedriegt. Ik wil geen foute beslissing nemen!’

Afbeelding
‘Trouwens, Beth, als je dit toch zo’n stom idee vind, waarom heb jij dan een prostituee je huis ingesmokkelt om te kijken of je Vito je niet bedriegt? Als DAT niet zielig is, dan weet ik het ook niet meer.’
Vrijwel meteen nam ze weer haar gebruikelijke snobistische houding aan. ‘Pfff,’ zei ze met haar neus hoog in de lucht, ‘Toen lagen de zaken heel anders!’
Ik negeerde haar, als ze in zo’n humeur was kon je haar beter niet al te veel tegenspreken, en ik ging voor het raam staan om Dex te bespieden.

Afbeelding
Ik had wel een beetje een schuldgevoel tegenover Dex, dat ik hem niet vertrouwde. Zijn aanzoek was inmiddels iets minder dan een jaar geleden, en ik hield steeds meer en meer van hem. ‘Ik wil gewoon niet dat hij na al die fantastische maanden mijn hart breekt.’ Tranen glinsterden in mijn ogen, hoewel ik niet echt wist waarom.
‘Je weet toch dat je dat net aan het uitlokken bent hè?’
fluisterde Beth. ‘Ach kom hier.’ zei zei ze toen ze me moeizaam de brok in mijn keel zag doorslikken. We knuffelden even.

Afbeelding
‘Hij is niet Michael, Lee. Hij zal je niet bedriegen, dat moet je zelf toch ook wel weten? De manier waarop hij naar je kijkt. Alsof je een engel - zìjn engel - bent. Alsof je zijn zon op aarde bent.’ Een zwakke glimlach vormde zich om mijn lippen. Dex was heel de tijd aan het praten met zijn vrienden en vriendinnen, maar toen een van de dansers van het feestje met hem probeerde te flirten, wees hij haar meteen af. Gelukkig.

Afbeelding
‘Zie je wel?’ glimlachte Beth. ‘Kunnen we nu - Hee! Wat is Vito daar aan het doen?!’ Haar ogen lichtten op van boosheid. Het zou me niets verbaasd hebben als er stoom uit haar oren gekomen was. Onmiddelijk kwam ze in actie. Ze liep op haar snelste tempo, sneller dan ze ooit had gejogd, rond het huis. Ik volgde haar meteen. Ik had wel zo’n reactie verwacht.

Afbeelding
‘Beth! Wat ga je doen?!’ riep ik, ook al wist ik het antwoord al. ‘Stop! Wacht! Niet doen! Alsjeblieft!’
Maar het enige wat ik terugkreeg was een kwade grom. Ze stormde mijn huis binnen en liep onmiddelijk naar haar man.

Afbeelding
‘JIJ! Hoe durf je!’ schreeuwde ze zo hard dat iedereen omkeek. ‘Beth...’ zei Vito met zwakke stem. ‘Nee! Geen ge-Beth! Ik heb je vergeven na het prostituee-voorval, maar ik weet niet of ik dit nog kan slikken! Maar jij komt later.’ zei ze met een vurige blik.
Nu werd haar stem zo zacht en breekbaar dat dat nog tien keer bedreigender overkwam. ‘Mijn man verleiden hè.’ zei ze tegen de danseres die eerder nog met Dex probeerde te flirten. ‘Dat zal je leren!!’ schreeuwde ze terwijl ze de danseres verschillende keren sloeg met haar handpalm.

Afbeelding
‘Lee? Wat kom je hier doen?’ zei een stem die akelig veel op die van Dex leek. Ik verstijfde helemaal. Wat moest ik zeggen? Maar plots zag ik een uitweg - een fles nectar. ‘Jou natspuiten!!!’ riep ik terwijl ik de fles van tafel griste, goed schudde en de hele inhoud op hem besproeide. We lachten samen en nadat de nectarfles - tot mijn grote spijt - op was, kuste hij me hartstochtelijk. Zijn lippen smaakten erg lekker naar nectar.
‘Ik hou van je.’ fluisterde hij in mijn oor.

---

Afbeelding
Hetzelfde zinnetje zei hij de volgende dag tegen me in het gezelschap van wel dertig mensen. Hij schoof de prachtige zilveren ring die we samen gekozen hadden om mijn ringvinger. Toen keek ik in zijn ogen, waar ik steeds in verdronk.

Afbeelding
We zetten een stapje naar elkaar toe en toen zoenden we zacht. Het publiek begon te juichen. En dan vooral Beth en mijn moeder. Ik merkte er niet zoveel van, want ik had het te druk met dolgelukkig zijn.

Verder naar update 5


Reacties? :D

Laatst gewijzigd door Luna op zo 28 aug 2011, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie