Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

252 berichten • Pagina 10 van 13

Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 9 - 19-2

Hoofdstuk 10

Afbeelding

Tina kon niet eeuwig vrij blijven nemen en moest binnenkort weer aan de slag. Ze oefende haar charisma voor de spiegel in de eetkamer. Het was een beetje koud, zo in haar pyjama, maar Tina had geen behoefte om aan te kleden.

Afbeelding

Jade verveelde zich heel erg. Ze was nu al een hele tijd weg en kon niks doen. Elke dag kwam Dylan wel even langs, maar hij zei ook niet veel. Jade droomde steeds dat ze vrij was, dat ze naar haar ouders kon en naar haar zussen. Binnenkort was ze jarig, maar Jade wist niet precies wanneer omdat er nergens een kalender hing.
Omdat ze niks te doen had, sliep ze een groot deel van de tijd, op een strobedje wat niet zo comfortabel lag, maar altijd nog beter dan de oude, houten vloer.

Afbeelding

Tina had eindelijk al haar moed bij elkaar geraapt en had haar kleren aangetrokken. Het zonnetje scheen lekker en daarom besloot ze om even op haar eigen terras te gaan liggen. Hier kon ze lekker genieten van de omgeving.
Tina dacht terug aan de tijd dat ze dit huis hadden gekocht. Dat was al een tijd geleden, maar het voelde nog als de dag van gisteren. De locatie was één van de pluspunten, want omdat ze niet echt aan een doorgaande route lagen kwam er niet veel verkeer langs.

Afbeelding

Het werd wat koud buiten en Tina liep naar de bibliotheek. Het was stil in huis, nu de meiden naar school waren. Ze pakte een boek uit de grote kast en plofte neer op het bankje. Het boek kon haar niet boeien, Tina was nog te verdrietig om ergens anders aan te denken. Ze stond op en pakte een ander boek, eentje die Peter heel vaak las. Een traan viel op de kaft, ze miste hem.

Afbeelding

In het weekend was de verjaardag van Jillian en Joyce, en natuurlijk ook die van Jade. Ze hadden nog nooit een verjaardag apart gevierd en Jillian kreeg al tranen in haar ogen bij het idee dat vorig jaar misschien wel de laatste keer was geweest.
Ze aten ’s middags taart en vierden de verjaardag met Roos, Mark en Dylan. ’s Avonds kwam Thom langs met een grote pizzadoos. Ze aten met z’n allen pizza, voordat Jillian en Jade opgroeiden.

Afbeelding

Jillian keek tevreden in de spiegel. Ze had een sexy setje uitgekozen om aan te trekken en werkte snel nog even haar make-up bij. Nu ze niet meer naar school hoefde moest ze wel een baan gaan vinden. Samen met Joyce en Jade had ze al besloten om een carrière in de muziek te vinden, maar nu Jade er niet was wist ze niet of ze dat nog wel wilde. Eerst maar eens goed rondkijken, besloot Jillian, want een baan had je, als het goed is, wel voor de rest van je leven.

Afbeelding

Thom was nog even met Tina blijven praten.
‘Wanneer vier jij je verjaardag?’ vroeg ze belangstellend.
‘Over 3 dagen, mevrouw. De hele familie komt en dan gaan we een weekje op vakantie naar China.’
‘Zo, doe maar luxe. Veel plezier hoor, Thom, ik denk dat je daar veel plezier zal hebben.’
Tina bedacht zich opeens iets. Misschien was het leuk als zij ook op vakantie gingen! Eigenlijk wilde ze niet weg, want Jade zou nog altijd thuis kunnen komen, maar aan de andere kant wilde ze wel even weg uit dit huis, na alle nare dingen.

Afbeelding

‘Ik wil jullie wat vertellen, meiden. Ik heb net een vakantie geboekt naar Frankrijk, voor ons. Ik hoop dat jullie het goed vinden, ik wil namelijk gewoon even weg hier en alles even vergeten.’
‘Maar mam, wat als Jade thuiskomt?’ vroeg Joyce gelijk.
‘Dan hoop ik dat ze verstandig is en ons belt, of naar Mark en Roos gaat. Maar vinden jullie het leuk?’
‘Ja, natuurlijk,’ zei Jillian. ‘Ik heb er wel zin in, even lekker in een andere omgeving, met allemaal leuke, Franse mannen,’ giechelde ze.

Afbeelding

De volgende ochtend stond Tina al vroeg in de keuken om een ontbijt klaar te maken. Het was een kort nachtje geweest, want ze moesten alles inpakken en snel dingen regelen.
Terwijl Tina het beslag voor de pannenkoeken in de kom deed, wreef ze de slapers uit haar ogen. Vijf uur op was toch wel erg vroeg. Ze keek even naar buiten en zag langzaam de zon opkomen.

Afbeelding

Het was zes uur toen Jillian en Joyce slaperig de keuken binnenkwamen.
‘Lekker geslapen?’ vroeg Tina. Ze had ondertussen zelf al lang haar ontbijt op en was de laatste dingen aan het inpakken.
‘Ja, gelukkig wel, ik hoop dat er in Frankrijk ook lekker bedden zijn.’
Ze gingen allebei zitten op een stoel en aten de pannenkoeken op.
‘Mmm, lekker mam.’
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 10 - 3/3

Hoofdstuk 11

Afbeelding

Vanuit het vliegtuig hadden Tina, Jillian en Joyce een mooi uitzicht over Frankrijk. De zon weerkaatste haar licht op het water en een zacht windje waaide tussen de huizen door.
‘Daar zijn we dan,’ zuchtte Tina en ze pakte haar koffers uit de taxi die hen naar het logeeradres hadden gebracht. Er zouden meerdere mensen hier overnachten, maar Tina had genoeg kamers gereserveerd zodat ze niet met een wildvreemde op een kamer moesten slapen.
‘Echt leuk mam, dat we op vakantie gaan. Alleen heel erg jammer dat Jade er niet bij kan zijn, en natuurlijk ook papa…’ zei Jillian en ze pinkte een klein traantje weg.

Afbeelding

Nadat ze de begane grond hadden verkend waren Jillian en Joyce naar boven vertrokken met de koffers. Jillian zocht een kamer uit met openslaande deuren, waardoor er lekker veel licht binnenkwam. Joyce had de kamer naast haar en Tina sliep een paar kamers verder.
Met een grote sprong kwam Jillian op het krakende bed terecht en meteen daarna hoorde ze en krak.
‘Oeps,’ giechelde Jillian. Ze keek onder het bed en zag dat er een plank was gebroken. Ze besloot dat ze er niks van zou zeggen, dat was waarschijnlijk het beste.

Afbeelding

Rond het middaguur huurden Tina, Jillian en Joyce een scooter en reden ze naar een van de beroemdste nectarbrouwerijen ter wereld. Ze zochten alle drie een lekker flesje wijn uit en proefden wat zeldzame, verse wijn.
‘Het is hier zo anders,’ zuchtte Joyce, toen ze aan haar tweede glaasje wijn begon.
‘Inderdaad, het is fijn om even ergens anders te zijn. Ik hoop dat we er drie fantastische dagen van kunnen maken,’ zei Tina en ze schonk nog een keer haar glas vol.

Afbeelding

Tijdens het afrekenen zag Tina nog wat flessen wijn staan die ze ook graag wilde kopen. Alleen de verkoopster sprak Frans en dat was niet Tina’s beste taal. Ze probeerde in het Engels duidelijk te maken wat ze wilde hebben, maar toen dat mislukte riep ze Jillian en Joyce erbij. Ze vertaalden wat Tina wilde zeggen en zo liepen ze even later met drie tassen vol wijn terug naar de scooters.

Afbeelding

Ondertussen zat Jade nog steeds in Twinbrook. Ze was ook opgegroeid naar jong volwassene waardoor haar gilet niet meer paste en haar hemdje te kort werd. Jade verveelde zich enorm, ze zat ondertussen al bijna een half jaar in dit stinkende kot en wilde graag weer daglicht zien. Maar Dylan was nog niet van plan om haar vrij te laten, dus vreesde Jade voor het ergste.
Soms nam Dylan vervelende klusjes mee en moest Jade die opknappen. Zoals illegale spullen in dozen inpakken en stickers van doosjes aftrekken. Maar Jade vond het beter dan helemaal niks doen, want zo gingen de dagen wat sneller voorbij.

Afbeelding

In Frankrijk bezochten Tina, Jillian en Joyce de ene tombe na de andere. Ze hadden een kaartje gekocht met leuke bezienswaardigheden en wilden die in drie dagen allemaal bekijken en ontdekken. Een klein beetje nerveus liepen ze de trappen af, wie weet wat er beneden allemaal te vinden was. Door het trapgat kwam er een klein beetje licht naar beneden, genoeg om te zien wat er allemaal te vinden was in de tombe.

Afbeelding

Tina liep recht op een groot stuk rots af en probeerde het met de bijl die op de grond lag weg te hakken. Jillian had ondertussen wat mooie stukken goud en zilver gevonden die vast veel geld waard waren. Joyce liep een beetje rond en kwam terug met een geslepen stuk diamant, die ze snel goed opborg.
De tombe was niet zo groot en al snel waren ze uitgekeken. Ze reden op de scooter terug naar het centrum en keken rond in de diverse winkeltjes op het plein.

Afbeelding

Joyce kwam in het voedselwinkeltje een leuke man tegen. Hij zag er nog niet zo oud uit en zijn twee-dagen-oude baardje stond hem sexy. Ze probeerde hem te versieren en het lukte nog ook. De man wenkte haar en ze liepen door een deur, een klein kamertje in. Joyce was verrast hoe makkelijk de man naar haar luisterde en ze probeerde te bedenken wat ze kon zeggen.

Afbeelding

Ze begon gewoon te vertellen over wie ze was en wat ze hier deed. De man luisterde en knikte af en toe. Joyce vond hem erg leuk, maar wilde hem liever beter leren kennen voordat ze actie ging ondernemen. De man vertelde ook wat over zichzelf en Joyce vond het erg interessant. Ze vergat de tijd helemaal, terwijl haar moeder en zus op het terras zaten te wachten.

Afbeelding

Toen Joyce na een tijdje vroeg of hij met haar naar de bioscoop wilde om elkaar wat beter te leren kennen, wees hij haar af.
‘Ik ben getrouwd, Joyce,’ zei hij, ‘en ik wil geen gekke dingen doen in mijn huwelijk. Ik vind je een schat van een meid maar mijn vrouw staat toch op de eerste plaats.’
Joyce vond hem opeens helemaal niet meer leuk en stormde de deur uit, zo voorbij haar moeder en zus.
marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 10 - 3/3

leuk! maar wat wil Dylan nou eigenlijk Jade? want dat wil ik echt weten! Maar waarschijnlijk wordt dat later wel duidelijk, hoop ik (A)

V oehh, nog meer mogelijkheden :) ik had er maar 2 bedacht: vrijlaten, of oneindigopsluiten. maar dan zal het dagboek niet stoppen. dat zou leuk zijn :laugh

Laatst gewijzigd door marlinde op wo 23 mar 2011, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 11 - 23/3

Misschien zal dat later bekend worden... misschien ;) Als Jade kan ontsnappen zal Dylan het misschien wel vertellen, maar misschien ook niet. Maar misschien gaat er iets vreselijks gebeuren met Jade?

Voor jullie een vraag, voor mij een weet :D

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie