Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

252 berichten • Pagina 9 van 13

Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 8 - 27-01

Leuk!!

Zoo zielig dat hun vader nu ook dood is!
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
o0simsfreak0o
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7316
Lid geworden op:
di 28 jul 2009, 20:25

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 8 - 27-01

oeh snel uppen! :O
te spannend gewoon o;
naja en jammer dat hun vader nu dood is :(
Jade komt gewoon terug, vind ik :3
en ze zal een erge thuiskomst krijgen :( als ze hoort dat haar pa overleden is
Afbeelding
(っˆ•ˆ)っ
Gebruikersavatar
xRainbow
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2387
Lid geworden op:
zo 19 sep 2010, 18:29

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 8 - 27-01

o0simsfreak0o schreef:oeh snel uppen! :O
te spannend gewoon o;
naja en jammer dat hun vader nu dood is :(
Jade komt gewoon terug, vind ik :3
en ze zal een erge thuiskomst krijgen :( als ze hoort dat haar pa overleden is
Ja, echt zo sneu. Word ze heel welkom ontvangen.
''Waar is pap?'' aww.. :cry
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 8 - 27-01

Hoofdstuk 9

Afbeelding

Tina sliep die nacht niet. Ze kon het gewoon niet. Heel de nacht was ze bij Peter gebleven, met de hoop dat hij helemaal niet dood was, maar gewoon aan het slapen was. Maar hij werd niet wakker. Tina stond op en liep de tuin in, een plaats waar ze helemaal tot rust kon komen. Vroeger, toen het huis net nieuw was, zat ze hier vaak samen met Peter, bij de fontein. Ze zoenden en fantaseerden over de toekomst. Maar een toekomst had Peter niet meer. Weer stroomden de tranen over Tina’s wangen. Eerst was haar dochter plotseling verdwenen en nu haar man overleden…

Afbeelding

Rond 11 uur kwamen Roos en Mark, de zus en schoonbroer van Peter. Ze omhelsden Tina en toen Mark even wat dingen ging regelen, sprak Roos met haar schoonzus.
‘Ik vind het zo vreselijk, weten ze al wat er is gebeurd?’
Tina knikt. ‘Ja, de dokter belde mij net. Het is een hartaanval geweest. Peter zou al langer met hartproblemen hebben gelopen, maar dat wisten wij niet.’
‘Dat is echt verschrikkelijk. Ik leef zo met jou en de kinderen mee.’ Roos klopte op Tina’s schouder.
‘Maar voor jou is het ook erg,’ zei Tina, ‘het is wel jouw broer.’

Afbeelding

Na het gesprek met Roos ging ze kijken bij Mark. Hij was wat dingen voor de begrafenis van Peter aan het zoeken. Hij keek op toen Tina binnenstapte.
‘Kom eens hier, meid,’ zei hij en opende zijn armen voor een knuffel. Tina legde haar hoofd op zijn schouder en huilde.
‘Dit verwacht je niet, het is zo erg. Ik heb er gewoon geen woorden voor.’
Tina zei niks en keek met roodomrande ogen naar buiten. Even dacht ze Jade te zien, maar nadat ze knipperde was het leeg op straat.

Afbeelding

Een paar dagen later was de begrafenis. Joyce en Jillian hadden van hun moeder mogen shoppen, maar beide hadden ze daar totaal geen zin in. Daarom opende Joyce die middag haar kledingkast en zocht wat neutrale kleren uit. Het werd een grijs shirtje en zwarte, wijde broek. Ook Jillian koos nette kleren uit, een zwarte rok met een nette blazer. Tina had een lange jurk aan, die ze vorig jaar had gekregen van Peter. Ze vond hem prachtig en had hem maar één keer eerder gedragen.

Afbeelding

Het formele deel was geweest. Om 3 uur stonden Tina, Joyce en Jillian nog even bij het graf van hun man en vader te kijken.
‘Ik denk dat papa de begrafenis wel heel mooi vond,’ zucht Joyce tussen haar tranen door.
Een aantal familieleden, waaronder Mark, Roos en Dylan, waren gekomen en met z’n allen hadden ze afscheid van Peter genomen. Het was niet groot, maar dat had Peter zelf ook nooit gewild.
‘Ik denk het ook, meis,’ huilde Tina.

Afbeelding

Jillian zei niks, maar de tranen stroomden wel over haar wangen. Haar lieve papa, haar beste maat, de hardwerkende man, hij was er niet meer. Ze had wel eens een boek gelezen over iemand die geen vader meer had, maar dat was toch heel anders dan in het echt. Ze had het zich nooit kunnen voorstellen, maar ze mist hem echt verschrikkelijk.
‘Kom, we gaan naar huis,’ hoorde ze haar moeder zeggen. Terwijl ze wegliepen, keek ze nog een keer achterom. Dag, lieve papa, ik kom je snel weer bezoeken.

Afbeelding

Toen ze thuiskwamen stond er een groot bord salade op tafel.
‘Voor mijn lieve schoonzus, Jillian en Joyce. Ik heb een lekkere salade gemaakt, dat kunnen jullie wel gebruiken. Kus, Roos.’
‘Wat lief,’ zuchtte Tina, en ze kreeg bijna weer tranen in haar ogen. Vanuit de keuken pakte ze drie borden en even later zaten ze lekker te eten.
‘Ik krijg bijna geen hap door mijn keel, maar de salade is wel heerlijk,’ zei Joyce.

Afbeelding

Na het eten vertrokken ze alle drie naar een andere kamer. Iedereen wilde even alleen zijn. Tina deed de deur van de kamer van Jade open. De deur begon al een beetje te kraken, hij was al een hele tijd niet meer gebruikt. Alles stond er roerloos bij, het bed, de tv, de kledingkast en ook de wc. Voor de zoveelste keer die dag moest Tina huilen. Om haar leven. Het liefste wilde ze niet meer leven, maar omdat ze nog twee andere dochters had bleef ze. En misschien zou Jade nog eens terugkomen, maar Tina had die moed al opgegeven.

Afbeelding

Jillian was moe, het was een drukke en emotionele dag. Van haar vrienden van school had ze allemaal sms’jes ontvangen met daarin sterkte gewenst. Ze vond het erg aardig, maar op dit moment wilde ze er even niet meer aan denken. Ze trok haar kleren uit en stapte in bed. Eerst maar eens slapen, als dat lukte.

Afbeelding

Bij Joyce lukt dat niet, ze stond al vroeg in de ochtend naast haar bed en trok haar pantoffels aan. Ze besloot om naar beneden te gaan en een stukte te wandelen in de tuin. Even later kwam ze bij het tuinhuisje. Hier had haar vader vroeger veel gezeten, had Tina haar verteld. Hij schilderde wel eens iets, niet dat hij erg creatief was. Joyce kreeg opeens ook zin om te schilderen, net alsof haar vader riep dat ze het moest doen. Ze liep naar de ezel en smeerde wat kleuren op het doek.
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 9 - 19-2

:'(
Ik loop te huilen :'(.
Dit raakt me zo!
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie