Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

509 berichten • Pagina 22 van 26

Margothieke
Mest analist Mest analist
Berichten:
734
Lid geworden op:
di 10 jun 2014, 21:23

Re: De Doyleh's:G3 :Lily Doyleh H1: Alles veranderd -23 nov

Ik ben zo blij dat het er al een maand vroeger is! Ik hou van dit dagboek en je schrijfstijl is echt fantastisch! Ik ben benieuwd naar de volgende delen! :D
Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Re: De Doyleh's:G3 :Lily Doyleh H1: Alles veranderd -23 nov

Samenvatting? Ben je gek? Ik heb gewoon je hele dagboek gelezen! En het is fantastisch om te zien hoe erg je vooruit bent gegaan. Niet alleen in je schrijven, maar ook in je screens maken! Ik was echt verslaafd want je gooit zo veel verhaallijnen door elkaar en iedereen heeft zijn eigen echte persoonlijkheid en daar heb ik echt complimenten voor! En ik ga je verder ook zeker volgen, je hebt er een fan bij! :D
Afbeelding
gitte2001
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2641
Lid geworden op:
ma 18 feb 2013, 16:05

Re: De Doyleh's:G3 :Lily Doyleh H1: Alles veranderd -23 nov

Hoofdstuk 2: De droom

“Wat doe je?” Vroeg George, aan Lily die piano zat te spelen.
“Ik speel piano.” Antwoordde Lily, terwijl ze met haar vingers over het klavier tokkelde en een triestig deuntje speelde, Het was nu een dag geleden dat het gebeurde, het stomme ongeluk waardoor Lara nu op het randje van de dood is.
“Ik maak het voor mama.” Zei Lily droevig. ”Ik wil naar het ziekenhuis, breng me naar het ziekenhuis.” Beval Lily kort daarna en George zei wat zijn dochter vroeg, ook haar nog verliezen door ruzie, dat wou hij niet. En ze voelde haar tenslotte nog steeds schuldig over wat er is gebeurd.
Afbeelding

De volgende ochtend, ze waren de hele nacht in het ziekenhuis geweest, kwamen Lily en George buiten.
“Ik vind dit ongehoord.” Klaagde Lily, terwijl ze naar haar vader liep nog voor de ingang van het ziekenhuis. “ Ze bleven maar zagen dat we weg moeten!” Vervolgde ze, en keek naar George in de hoop dat hij haar gelijk gaf, en die knikte braaf.
“Kom Lily, we gaan naar huis.” Zei hij uiteindelijk, maar zijn opstandige dochter weigerde mee te gaan. “Begin jij nu óók al? Soms lijkt het wel of je het niet erg vind wat er is gebeurd.”
“Jawel.” Zuchtte George, en hij trok haar mee richting de auto.
Afbeelding

Een kwartier later stapte Lily moe en doodongelukkig in haar bed. “Papa denkt zomaar dat hij me bevelen kan geven.” Dacht ze, zich niet-realiserend dat zij om 8 uur ’s avonds halsoverkop naar het ziekenhuis wou.
Ze trok haar deken over haar, terwijl ze nog even naar het bed aan de andere kant van de kamer keek. “Ik hoop dat je ooit nog terugkeert broertje.” Ze pinkte een traan weg bij de gedachte aan Jaden-haar kleine broer, die haar altijd steunde- en deed haar ogen dicht, in de door de vroege zon verlichte kamer.
Afbeelding

Die nacht-of dag- werd ze plots wakker(of misschien toch niet echt wakker) in een donkere, zwarte kamer. Haar gezicht nat van de tranen, want ze had al de hele dag in haar bed liggen huilen in de plaats van slapen. “Is hier iemand?” Riep ze vragend de duisternis in.
Geen reactie.
Lily ging verdrietig op de grond zitten. “Is dit een droom?” Dacht ze, en keek nog even verdrietig rond, en zag toen iets waar ze haar ogen niet af kon houden.
Afbeelding

In de verte zag ze een blauwe schim op haar afkomen, het gaf licht, en kwam langzaam dichterbij. Toen de schim vlak voor haar stond, herkende ze er een mens in- of de lichtgevend blauwe massa had toch de vorm van iets menselijk, en toen ze wat beter keek, zag ze het…Die schim, het was iemand die ze kende. Het was al 7 jaar geleden dat ze haar had gezien, en ze was nu dood, verdronken.
“O-oma…?” Vroeg ze met een trillende stem.
“Hallo Lily, hoe is het met je?” Vroeg Annie nieuwsgierig. (lang geleden dat ik dat heb geschreven!!!)
Afbeelding

Lily staarde naar de blauwe schim voor haar, die maar met de vriendelijk, bangelijk bekende stem bleef vragen hoe het met haar is. Ze wist niet wat ze hiér van moest denken.
“G…Goed.” Stotterde Lily, waarna ze zich meteen bedacht dat ze iets had gezegd tegen een…Geest.
Daar stond ze dan- nog steeds starend naar haar oma. “Herpak je, Lily!” Zei er een stem tegen haar, een erg bekende stem, haar eigen stem- En ze geraakte uit de hypnose van angst en verdriet, waardoor ze eindelijk terug haar oma hoorde die tegen haar praatte.
Afbeelding

Ze begaf haar hand langzaam naar het gezicht van haar oma om te kijken of ze haar kan aanraken.
“Probeer maar niet kindje.” Zei ze, en Lily schrok zich kapot. “Ik ben een geest, ik besta uit zulke lichte materie dat je me niet kunt aanraken. En dan nog, dit is een droom, dit is niet echt.”
Dat laatste gaf Lily toch al enige geruststelling.
“Je zei daarnet dat het goed met je gaat, maar dat is niet zo, dat weet ik zeker.”
Lily knikte instemmend.
“Je ziet erg met Lara in…Jouw moeder, mijn dochter. Ik zou blij moeten zijn, binnenkort komt ze me misschien vergezellen, het is een erg diepe wond.”
binnenkort komt ze me misschien vergezellen…Die woorden schoten door Lily’s hoofd.
“Sorry, dat had ik niet moeten zeggen, maar ik weet één ding zeker: je mag niet opgeven, ooit zal je moeder gezond en wel terug naast je staan, dat beloof ik je. Maar jij, jij gaat dan ook gezond en wel naast haar staan, dat moet jij mij beloven, want jij, Lily, gaat ooit een hele planeet van de ondergang redden, en je eigen familie. Jij gaat de start zijn van een succesvol leven van generaties lang, jij, Lily, gaat veel bereiken. Jij, gaat een planeet redden. Jij, jij bent niet zomaar een stomme, kleine fee. Er gaan krachten in je schuil die je al veel eerder had moeten ontdekken, grote, machtige krachten. Je ben sterk, geef niet op.”
Lily had aandachtig geluisterd en wist één ding zeker: Het was niet meer het moment om te treuren, er is werk aan de winkel!
“Wacht, oma/…” ze wou nog net iets zeggen, toen ze zag dat Annie was verdwenen.
Afbeelding

(had haar tranen vergeten te verwijderen)
Een fractie van een seconde later werd ze wakker, niet omdat het gesprek met Annie afgelopen was en het typisch is op het einde van een droom wakker te worden, nee, ze werd wakker geroepen.
“Lily! Lily!” Hoorde ze haar vader roepen, veel wanhopiger en verdrietiger dan anders. Was er iets gebeurd met Lara?
Ze gooide haar dekens opzij en stapte uit haar bed, terwijl ze nog steeds moe de slaap uit haar ogen wreef. Hoe lang had ze geslapen? Een uur? Het was in ieder geval al lichter buiten, dan al niet donkerder, dus het moest ergens in de voormiddag zijn.
Afbeelding

Toen kwam haar vader de kamer binnengelopen. “Lily! Sorry dat ik je wakker maakte, maar ik moet je iets vertellen, en het ziekenhuis heeft gebeld, en,en... niet meteen wenen/…” Lily onderbrak hem. “Rustig papa, wat is er?” George keek even raar op, hij moest toegeven, hier was hij van verschoten. Hij had zijn dochter de laatste dagen nog nooit zo kalm gezien. “wat is er gebeurd?” Dacht hij, maar besefte al snel dat Lily al die tijd gewoon in bed lag, dus veel kon er niet gebeurd zijn.

Afbeelding

Lily was terug het vrolijke meisje van vroeger- ze bleef niet bij de pakken zitten, maar deed iets. Om te beginnen, ze ging naar de bibiliotheek.

Jij bent niet zomaar stomme, kleine fee, Jij hebt vele, grote krachten.

Dat bleef in haar hoofd zitten, en ze wou koste wat kost wat meer te weten komen over haar eigen soort. Misschien was ze wel in staat eten uit de lucht te toveren zonder ze het wist, Dus ze ging de grote, indrukwekkende bibiliotheek in typische jaren 30' stijl binnen en pakte een boek uit de boekenkast 'informatief' met de naam 'Feeën in het echt'. (het boek noemde echt zo)
“Hier ga ik wel iets in vinden” Dacht ze toen ze het boek uit de kast pakte.
Afbeelding

Maar helaas, zo speciaal is haar soort niet. De meeste feeën kunnen enkel vliegen, wat speciale trucjes uitvoeren en goed met planten overweg, Behalve een speciale, hoge rang tussen de feeën die door onwetenden koninklijk wordt genoemd, terwijl ze enkel veel macht hebben en rijk omwille van hun uitzonderlijke krachten. Dus vanaf je sterk genoeg bent, ben je in principe 'koninklijk', maar zo zijn er maar enkele families tussen de feeën, en Lily stamt zonder het te weten van zo'n familie af, ze wist dat haar oma aan George's kant van de familie een fee was geweest, maar dat ze behoort tot die ene, hoge rang waardoor Lily al bijna majesteit genoemd zo moeten worden? Daar wist ze niks van.

“Hier ga ik niks in vinden, zelfs die machtige feeën kunnen niks of niemand levend maken, dus zeker ik niet.” Dacht ze, zonder te weten wie ze eigenlijk is en ze legde het boek terug weg. In de plaats daarvan, vond ze een ander boek in de boekenkast: 'Hoe mensen tot leven wekken? Geschreven door anoniem' ze vond het wat raar om een boek van een anonieme schrijver te lezen, maar ze moest eraan denken hoe vreemd het voor die man of vrouw moest geweest zijn als de mensheid wist dat hij of zij weet hoe je mensen of mensachtigen tot leven moet wekken.

Er zijn vele manieren Las ze op de eerste regel.
Maar de makkelijkste manier voor een gewoon mens is het maken van het gerecht Ambriosa, hoewel dat eigenlijk ook niet zo makkelijk is.
Ambriosa is een heerlijk gerecht, zo heerlijk dat het het leven terugroept in een mens, het recept vereist een doodsvis, gevangen met als lokaas een engelvis dat het hoogste niveau van het vissen nodig heeft. Het 2e belangrijke ingrediënt is de levensvrucht, deze plant groeit bij de mooiste watervallen met het zoetste en lekkerste water, dit vereist echter wel het hoogste niveau van het tuinieren.
Het gerecht moet klaargemaakt worden door een ervaren kok, anders zal dit mislukken.


Verder las ze niet, ze wist genoeg en ging terug naar huis. “Ik ga me toch wat meer concentreren op het tuinieren en vissen.” dacht Lily.
Afbeelding

Enkele uren later, ' s avonds, wachtte er een verrassing.

Tingtangelangtingtingdoiiinnggg

“De bel gaat.” Bevestigde George en hij wandelde de eetkamer uit, terwijl hij nog even naar zijn dochter keek, die haar overduidelijk helemaal had herpakt, “Ik ben echt trots op haar.” Dacht hij, en draaide zich terug om, op weg naar de voordeur, eraan denkend wie voor de deur zou kunnen staan.
Afbeelding

“Jack? Wat doe jij hier? En waar was je plots naartoe eergisterenavond?” Vroeg George na hij de deur had opengedaan en Jack zag staan.
“Ja, sorry George...Ik en Emma moesten weg, maar het bleek uiteindelijk voor niks nodig te zijn, alhoewel...Op de pel waar ik naartoe was, heb ik wel iemand gevonden.”
Afbeelding

Er kwam plots een jongen van een jaar of 20 met blond haar de oprit opgelopen die George erg bekend voorkwam,”Hallo pa.” Zei hij met een brede glimlach, en stapte dichterbij. “Lan geleden dat wij elkaar hebben gezien hè?”
Afbeelding

'Maar jij bent dood...?” George kon het niet geloven, het was 5 jaar geleden dat hij Justin had gezien, vanaf enkele dagen sinds hij weg was met de gedachte dat hij dood zou zijn.

Hij stond daar naar Justin te kijken, helemaal overdonderd en toen er ook nog eens Jenneyha (Ashley, ze denken nog steeds dat dat Jenneyha en George's buitenechtelijke dochter is.) verscheen was hij helemaal de draad kwijt. “Dit kan niet...Dit kan gewoon niet...” Zei hij in zichzelf.
“Justin...En hij heeft nog steeds het blonde haar van Lara.” Dacht hij, waarna er een traan over zijn wang rolde.
Afbeelding

“Ik kan dit nog steeds niet geloven.” Zei George, starend naar Justin, “Waar was je al die tijd?” Vroeg hij enkele seconden later,
Maar Justin zei niet veel, of toch niet het gene wat George hoopte: “Oh, met iets bezig...Belangrijke zaken, en ik kon jullie al die tijd niet bereiken, gelukkig heeft Jack me gevonden...En je hebt trouwens geen dochter met de naam Jenneyha, ze noemt Ashley en ze is mijn vriendin.” En toen keek hij naar Ashley, die bevestigend knikte.
“Oké...Hier zijn ook enkele dingen gebeurd ondertussen.”
“Jack heeft me al verteld, Jaden is ook verdwenen...Al je kinderen blijken te verdwijnen.”
Maar dat bleek George niet zo grappig te vinden. “Je vraagt je zeker af waar Lara is?” Justin zei stil ja en wachtte af wat George zou zeggen.”Ze is dood, een ongeluk... Maar laten we daar even niet aan denken, waar ga je eigenlijk slapen? Ik vermoed dat jij en Je/...Ashley niet veel geld hebben, en heb je eigenlijk wel een middelbare school diploma? Zo niet, zal je enkele jaren op school moeten inhalen.”
“Ehhh...Heb ik niet...En ik stel voor dat ik voorlopig gewoon hier blijf.”
“Dan verhuizen we, dit huis is te groot, en ik wil hier niet meer wonen, ik denk Lily ook niet.”*
Afbeelding

*Ik had deze screens gemaakt voor ik mijn eigen laptop had, waardoor ik de bestanden van de Doyleh's moest overzetten, spijtig genoeg is er iets met de save, waardoor ik het bibliotheek-bestand moet gebruiken, maar enkel het gezin is opgeslagen, zonder het huis, dus ik heb het huis niet meer

Jaden blijkt niet naar huis te zijn verbannen, waar is hij nu?
Gaat Lily niet opgeven en Lara ooit terug tot leven wekken?

Dit deel bevat:
-4 pagina's in open office writer (mijn broer had word van zijn oude laptop verwijderd...)
-2161 woorden(een dikke 1000 minder dan hoofdstuk 1)
-12532 tekens



Generatie 3
Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 4
Hoofdstuk 5
Hoofdstuk 6

Laatst gewijzigd door gitte2001 op za 10 jan 2015, 18:14, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Anna
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3793
Lid geworden op:
do 01 okt 2009, 16:50

Re: De Doyleh's:G3 :Lily Doyleh H2: De droom -26 nov p22

Ik ben blij dat ik je enthousiast heb gekregen om door te zetten! En wil je alsjeblieft niet bang zijn dat niemand dit leest? Ik weet zeker dat heel veel mensen het net als ik een heel leuk verhaal vinden.
En de update was natuurlijk ook weer super! Ik ben ook heel benieuwd waar Jaden nu is! :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jessica Griffel
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
307
Lid geworden op:
di 08 mar 2011, 10:07

Re: De Doyleh's:G3 :Lily Doyleh H2: De droom -26 nov p22

Erg leuk verhaal en goed geschreven, ik ben erg benieuwd naar het volgende hoofdstuk. Ik heb op 1 dag tot het laatste deel alles gelezen en ik ben erg onder de indruk. En nieuwsgierig naar wat er nu met Jaden gebeurt is en of het Lily gaat lukken om Lara weer tot leven te wekken.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie